اخباروگزارش های کارگری ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

– اعتصاب کارگران راه آهن ناحیه اصفهان برای افزایش حقوق

– فراخوان اعتراض ۳ روزه راهبران مترو تهران نسبت به عدم اعمال گروه شغلی و جلوگیری از شرکت در آزمون پایه یک برخی از همکاران با حضورسزکاربا لباس  وماسک مشکی

– فراخوان معلمان حق‌التدریسی(مرحله سوم)برای تجمع دوباره مقابل مجلس

– اعلام تجمع تشکل‌ها و گروههای مختلف بازنشستگان برای روز یکشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۰

– پیام تبریک شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت هفتم اسفند روز استقلال کانون وکلا از قوه قضاییه

– آخرین اخبار درباره نصرت بهشتی معلم کنشگر

– جعفرابراهیمی:یادت بخیر رفیق همیشه مسافر، سفرچی

*اعتصاب کارگران راه آهن ناحیه اصفهان برای افزایش حقوق

اعتصاب کارگران ایستگاه های حسن آباد، دیزیچه، آبنیل و سیدآباد در ناحیه اصفهان برای افزایش حقوق با پیشنهادات زیر:

۱- افزایش ساعات اضافه کار از ۴۸ به ۷۵ساعت و تعیین ماهانه n روز ماموریت ثابت برای جبران عقب افتادگی حقوق

۲- ایجاد امنيت شغلی و پایان قدرت فراقانونی مدیران در استفاده از اهرام فشار برای اهداف مدیران خصولتی راه آهن

۳- پایان تبعیض و اختلاف های مربوط به مسائل رفاهی بین مدیران راه آهن و سایر پرسنل

۴-  بررسی درخواست كاهش ساعات كار در مشاغل سنگین و زیان آور عملیاتی

۵- پایان عدم شفافیت پرداختی حقوقی در بین کلیه پرسنل 

۶- پایان قدرت مدیران خصولتی در راه آهن و …

برگرفته از شبکه های اجتماعی

*فراخوان اعتراض ۳ روزه راهبران مترو تهران نسبت به عدم اعمال گروه شغلی و جلوگیری از شرکت در آزمون پایه یک برخی از همکاران با حضورسزکاربا لباس  وماسک مشکی

قابل توجه کلیه راهبران خطوط هفتگانه مترو تهران

از روز شنبه ۷/ ۱۲ /۱۴۰۰ به مدت ۳ روز برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به عدم اعمال گروه شغلی و جلوگیری از شرکت در آزمون پایه یک برخی از همکاران راهبر به بهانه های واهی و غیر قانونی ما راهبران مترو تهران به نشانه اعتراض از تاریخ مذکور با پیراهن و لباس مشکی و ماسک مشکی در محل کار حضور پیدا خواهیم کرد . 

باشد که با اتحاد و همدلی بتوانیم به تمامی حقوق پایمال شده راهبران برسیم.

تجمع و هر گونه اعتراض قانونی حق همه ی کارگران و کارمندان از جمله راهبران است و راهبران مترو تهران این نوع اعتراض را حق مسلم و قانونی میداند و هرگاه اراده نماید آنرا انجام خواهد داد .

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

* فراخوان معلمان حق‌التدریسی(مرحله سوم)برای تجمع دوباره مقابل مجلس

معلمان حق‌التدریسی در سومین مرحله اعتراضات خود روز شنبه، هفتم سفندماه در مقابل مجلس اعلام تجمع نموده‌اند. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران همانطور که در بیانیه‌های پیشین از حقوق تمام فرهنگیان از جمله معلمان حق‌التدریسی دفاع نموده‌است از مسئولان می‌خواهد به مطالبات این معلمان زحمتکش توجه نموده آن را برآورده نمایند و از حرکت اعتراضی این معلمان حمایت و پشتیبانی می‌کند. 

دولت باید امنیت شغلی معلمان را تامین نموده و احکام استخدامی آنان را صادر کرده حقوق آنان را افزایش دهد.

*اعلام تجمع تشکل‌ها و گروههای مختلف بازنشستگان برای روز یکشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۰

۳۱ تشکل مستقل و گروه بازنشستگان به خاطر مشکلات معیشتی و بی‌توجهی حاکمیت به اعتراضات خود در یکشنبه ادامه می‌دهند. در بخش‌هایی از فراخوان این گروه‌ها آمده‌است :  

 همه‌ی ما بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از ما حتی حداقل بگیر هم نیستیم ، همچون سایر اقشار زحمتکش جامعه، با حقوقهای چندین برابر زیر خط فقر ، روزگاری جهنمی را با مرارت می گذرانیم:

-هزینه های بهداشت و درمان کمرشکن و وضعیت پوشش بیمه ای با پرداخت حق بیمه های رنگارنگ ، خیلی اسفبار است.

– همسان سازی واقعی و کامل حقوقمان بدلیل چپاول صندوقها توسط دولت و عدم اعمال قانون برای بازپس گیری سرمایه ی به یغما رفته مان، نیز هنوز پا در هواست،

 – میزان عیدی که بر اساس قانون، بایستی حداقل دوماه حقوق باشد  نیز مبلغ ناچیزی در نظر گرفته شده ست که حتی کفاف خریدن چند قلم مایحتاج ضروری خانواده  را نیز نمی دهد، و با این روند سراسر تبعیض ، منزلت اجتماعی ما را به بازی گرفته اند.

 پس از ماهها تجمعات مکرر و طرح مطالبات قانونی و برحقمان، هنوز شما متولیان مرفه و بی درد با آن زندگی فوق تصور “لاکچری” تان ،نه تنها بر ما بلکه بر اکثریت جامعه، طرحها و تصمیماتی را تحمیل میکنید که فقط ریاضت کشی و فقر خانمان‌سوز را رقم میزند و خود را عامدانه به کری و کوری زده اید و به یک کلام درب همچنان برایمان بر یک پاشنه  می چرخد.

اما ما بازنشستگان نیز همچنان زیر بار این شرایط تحمیلی مشقت بار نخواهیم رفت و سنت تجمعات خیابانی سراسری خود را در «یکشنبه» های اعتراضی ، متحد و گسترده تر، پی خواهیم گرفت و همواره بر این باوریم که:

 تنها کف خیابون، بدست میاد حقمون!

دیدار ما :

یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت ۱۰/۳۰  صبح

تهران‌، ‌مقابل مجلس

شهرستانها‌‌، ادارات کل تامین اجتماعی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از حقوق تمام بازنشستگان دفاع می‌کند و خواهان توجه حاکمیت به مطالبات بازنشستگان شریف و عزیز است.

*پیام تبریک شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت هفتم اسفند روز استقلال کانون وکلا از قوه قضاییه

وکلای مستقل و شریف ایران! 

درود و احترام 

بسیار مفتخریم که روز هفتم اسفند، که یادآور استقلال کانون وکلا از قوه‌قضاییه در دوران نخست‌وزیری دکتر مصدق در سال ۱۳۳۱ است، را به شما وکلای شریف و مستقل ایران تبریک می‌گوییم. چرا که یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران دفاع از نهادهای مدنی و حق تشکل‌یابی مستقل است. 

برای ما بسیار اهمیت دارد تا در شرایطی که کانون وکلا در معرض هجمه تمامیت خواهان است از شما دفاع نماییم به خصوص اینکه در دو دهه گذشته وکلای مستقل و شریف در کنار جنبش معلمان در دادگاه‌های غیرقانونی انقلاب از حقوق فعالان صنفی دفاع نموده و همواره پیگیر آزادی معلمان دربند بوده‌اند. 

در اینجا لازم است از تمام وکلایی که به عنوان مدافعان حقوق بشر در کنار مردم و معلمان ایستاده‌اند قدردانی کنیم. ما ممنون زحمات تمام این عزیزان از دیروز تا امروز هستیم و صمیمانه‌ترین تبریک های خود را نثار آنان می‌کنیم و از پیشتازان عرصه دادخواهی و دفاع از حقوق ملت خانم‌ها و آقایان عبدالفتاح سلطانی، محمد شریف ، محمد سیف‌زاده، محمدعلی دادخواه، نسرین ستوده، آرش کیخسروی، خلیل بهرامیان، ناصر زرافشان، محمد اولیایی‌فر ، فرزانه زیلابی، طناز کلاهچیان ، پیمان عطار ، حسین تاج ، امیر رئیسیان ، مصطفی نیلی، رامین صفرنیا، مهدی بزرگی ، صالح نیکبخت، سعید دهقان، امیرسالار داودی، محمد نجفی، بابک پاک‌نیا، افشین ابراهیمی و … تقدیر و تشکر می کنیم. 

بولتن‌سازی توسط رسانه‌های ضد مردمی علیه وکلای حقوق بشری و تلاش برای پرونده‌سازی برای این عزیزان نشان دهنده آن است که حامیان استبداد با حقوق ملت و مدافعان حقوق شهروندی عناد دارند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از حرکت دادخواهانه ی وکلای عزیز برای شناسایی عاملان و بانیان سو مدیریت شیوع بیماری کرونا حمایت می‌کند و پرونده‌سازی برای کسانی که خواهان اجرای عدالت هستند را اوج بی‌عدالتی می داند . لذا ما خواهان تبرئه بی قید و شرط این عزیزان هستیم. 

شورای هماهنگی وظیفه خود می‌داند به اساتید و معلمان حقوق در دانشگاه که بر اصل استقلال کانون وکلا تاکید دارند این روز بزرگ را تبریک بگوید ما این روز را به خصوص به دکتر علی‌اکبر گرجی ازَندَریانی از اساتید برجسته حقوق تبریک می‌گوییم دکتر گرجی  در زمان مسئولیت حقوقی خود در نهاد ریاست‌جمهوری در حالی که وزارت کشور دولت روحانی از مسئولیت خود شانه خالی می‌کرد و حاضر نبود بر قانونی بودن کانون‌ها و انجمن‌های صنفی فرهنگیان صحه گذارد. با استدلال حقوقی و قانونی نشان داد که تشکل‌های صنفی و کنش‌های آنان بنابر اصول قانون اساسی قانونی هستند. امروز که اقتدارگرایان حاضر به تحمل این معلم حقوق به عنوان وکیل نیستند و در پی ابطال پروانه وکالت وی هست ما از ایشان حمایت می‌کنیم و خواهان توقف پرونده‌سازی علیه تمام وکلای شریف هستیم.

ما اعتقاد راسخ داریم آزادی، برابری ، صلح و رفاه و شادی در سایه گسترش نهادهای مدنی و مستقل محقق خواهد شد و آرزو می‌کنیم جامعه وکلای ایران بتوانند از کانون وکلا به عنوان یک نهاد مدنی و حرفه‌ای مستقل از قدرت حراست نمایند. همانگونه که وکلا همواره در کنار ما بودند ما معلمان نیز در کنار شما عزیزان هستیم. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۷ اسفند ۱۴۰۰

*آخرین اخبار درباره نصرت بهشتی معلم کنشگر

نصرت بهشتی معلمی که به خاطر فعالیتهای صنفی ، به اتهام تبلیغ علیه نظام ، توهین و… به ۵ سال  زندان محکوم شده بود ، صبح روز پنج شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰  برای درمان سنگ کلیه، و برای چهارمین بار روی تخت بیمارستان قائم مشهد بستری و زیر تیغ جراحی رفت.

پزشک در مانگر این فعال صنفی گفته است، دوره ی درمان این بانوی ۶۰ ساله احتمالا طولانی خواهد بود.

    خبر دیگر اینکه ، دادیار پرونده گفته است ، زمان زندانی این معلم بازنشسته، از ۵ سال به ۳۱ ماه کاهش یافته است.

منبع:کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*جعفرابراهیمی:یادت بخیر رفیق همیشه مسافر، سفرچی

یک سال از رفتن رفیق عزیز ما ، میثم سفرچی گذشت و ما امروز بر سر مزارش گرد آمدیم تا یاد و خاطره عزیزش را گرامی بداریم و به شکوفه‌ی نازنین تسلیت بگوییم. 

مرگ میثم را ما هرگز باور نکردیم چرا که در دوران حیاتش انسانی موثر و کنشگر بود. او یک دانش آموخته‌ی جامعه‌شناسی منفک از مردم نبود. او به همان میزان که معلم جامعه‌شناسی خوبی بود یک پژوهشگر توانا و یک تحلیلگر برجسته و مطلع از جنبش‌های اجتماعی در ایران بود. خلا او وقتی بیشتر احساس می‌شود که با مدعیانی روبرو می‌شویم که خود را جامعه‌شناس می‌دانند اما هیچ از جامعه و مردم نمی‌دانند. 

نوشتن بیش از این در مورد میثم برایم سخت است شاید به خاطر اینکه هنوز رفتنش را باور نکردیم. اما در فرصتی دیگر خواهم نوشت. 

یادت بخیر رفیق همیشه مسافر، سفرچی

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate