جنگ پوتین با اوکرائین یک امکان برای ایران یایک مبارزه ضد امپریالیستی؟

سیاست ناسیونالیستی مافیا محور در روسیه اعم از نفت یا گاز یا اتم یا مبادلات اقتصادی با جهان غرب که وابسته به تحریم های حداقلی در امروز و حد اکثری در گیومه در فردا بشود میتواند از منظر نزدیکی و دوری آخوند های ضد امپریالیست در گیومه و در داخل ایران دشتخوش فعل انفعالات و یا تغیراتی گردد به نفع یا به ضرر مردم ایران.

بر خلاف خیلی از رسانه هاکه معتقد هستند پوتین برای تسخیر اوکرائین پیش خواهد رفت من معتقدم این امکان در دراز مدت برای پوتین وجود ندارد با این منطق که دور تا دور اوکرائین را پایگاه های انرژی هسته ای پوشانده که صدمه دیدن بخشی یا تعدادی از آنان اثرات مخربی را بر روسیه نیز خواهد داشت.

اینکه ناسیونالیسم روسی با ریشه های تزاریسم همبسته هست از دید کسی پوشیده نبوده و نیست پوتین اوکرائین را بخشی از شوروی سابق میداند فکر کنید که ایران امروز تقاضای باز گذشت ۱۴ ولایت و سرزمین جدا شده از ایران را که بنفع روسها به خاک شوروی سابق ملحق شدند را بنماید، دست اندازی با دریای خزر در امروز و حدا کردن ۱۴ ولایت ایرانی مانند گنجه قرباغ ولایت های شکی شیروان قبه دربند بادکوبه داغستان و گرجستان محال شوره گل آچوق باشی گروزیه منگریل و آبخاز بخشی از تالش و نیز حاکمیت بی چون و چرای دریای خزر و بخشی از خانات تالش به تصرف روسها در بر طبق معاهده گلستان در آمد و نیز سواحل دریای خزر برای ایران از دست رفت فکر کنید ایران تقاضای باز گشت این سرزمین ها را به خاک ایران بنماید و با توپ و تانگ موشک به ملاقات آقای پوتین برود.

البته پس از حمله پوتین به حدود و ثغور کشور مستقل اوکرائین و زیر پای گذاشتن قوانین بین المللی، کشور هائی مانند کوبا نیکاراگوئه حوثی های یمن و رژیم آخوندی اسلامی و حتمن در آینده نزدیک و یا دور نیروهای ضد امپریالیست دیگری به جرگه حمایت از این مبارزات ضد امپریالیستی دلخواه نیروهای خواهان چنین جنگ هائی خواهند پیوست . مسلمن فروش گاز روسیه به اروپا با اختلالاتی همراه خواهد بود از طرف اروپا و نیز از طرف پوتین. در ایران در صورت داشتن یک دولت عاقل و بالغ غیر آخوندی و دمکرات ایران میتوانست با مخازن بی نظیر گازی و نفتی خود پازل موثری در ارتباط بهبود وضع اقتصادی مردم ایران با غرب باشد که متاسفانه نیست و حتی رسیدن به یک توافق هم در برجام در دسترس نمیباشد و سایه سیاست با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنیدو رژیم اسلامی را بایکوت کنید تا شکستن کمر اسلام و آخوند پیش خواهد رفت. بهر حال دل خوش به نفع نیروهای ضد امپریالیستی که آرزوی چنین جنگ ضد امپریالیستی را داشتند. کمر بند ها را ببندید و پیش بسوی جنگ حق علیه باطل

نوید اخگر

۲۵ فوریه سال ۲۰۲۲ سوئد استکهلم.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate