اخباروگزارش های کارگری ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن مطالبات مقابل وزارت بهداشت

«‌مدافع داد بزن، حقتو فریاد بزن»

– تجمع اعتراضی دوباره پرستاران تامین اجتماعی نسبت به مخالفت با بازنشستگی پیش از موعدشان مقابل این سازمان

– تجمع اعتراضی اینترن های بیمارستان فیروزگر نسبت به عدم پرداخت مابه التفاوت افزایش کمک هزینه مصوب اینترنی

سومین روز حق طلبی کارگران معدن زغال ‌سنگ البرز شرقی معدن طرزه مبنی بر حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم بابرپایی تجمع مقابل شرکت البرز شرقی در شاهرود

– تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی مخابرات گیلان نسبت به عدم اصلاح قراردادها،اجرانشدن کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت حق بیمه‌ی ناقص و عملکرد شرکت های پیمانکاری و وعده ووعیدهای پوچ مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان

تجمع اعتراضی لکوموتیورانان خراسان رضوی نسبت به عدم پاسخگویی به مطالبات مقابل ایستگاه راه آهن مشهد

ادامه اعتراضات کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به سطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل،پرداخت نشدن بموقع حقوق وپرداخت ناقص حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان  مقابل استانداری خوزستان

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته توزیع برق تهران بزرگ نسبت به عدم پرداخت مطالبات  مقابل وزارت نیرو

– کنش های کارگران شهرداری های کشور در نیمه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰

– زرتشت احمدی راغب بازداشت شد

– کانون نویسندگان ایران:روز جهانی زبان مادری را گرامی می‌داریم

– لغو موقت تجمع اعتراضی امروز کنترلرها مراقبت پرواز

– تجمع اعتراضی ورزشکاران موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان نسبت به رانت واختلاس مقابل فدراسیون

– محبوس شدن ۲ کارگر درقم زیر تلی از آوار

*تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت نشدن مطالبات مقابل وزارت بهداشت

«‌مدافع داد بزن، حقتو فریاد بزن»

روز دوشنبه ۲ اسفند،جمعی از کارکنان شرکتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورخودرا با پایتخت رساندند تا بابرپایی تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت صدای حق طلبیشان را مبنی بر تبدیل وضعیت و پرداخت فوق العاده خاص هرچه بیشترمنعکس کنند.

*تجمع اعتراضی دوباره پرستاران تامین اجتماعی نسبت به مخالفت با بازنشستگی پیش از موعدشان مقابل این سازمان

روز دوشنبه ۲ اسفند، پرستاران تامین اجتماعی برای اعتراض به مخالفت با بازنشستگی پیش از موعدشان دست به تجمع مقابل این سازمان زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،طبق قانون تامین اجتماعی، امکان بازنشستگی زودتر از موعد با ۲۰ سال بیمه‌پردازی مستمری با ۲۵ سال بیمه‌پردازی متناوب برای مشمولان مشاغل سخت و زیان آور، وجود دارد با این حال به گفته پرستاران معترض، سازمان تامین اجتماعی به استناد ماده ۱۰۳قانون مدیریت خدمات کشوری شروط دیگری را برای کارکنان مشمول قانون تامین اجتماعی در نظر گرفته است. 

بر این اساس، پرستاران باید با شروطِ حداقل ۳۰سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از ۳۰ سال و حداقل ۶۰ سال سن و حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت با ۲۵ روز حقوق بازنشسته شوند. 

پرستاران با اشاره به استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، یادآور شدند که بر این اساس؛ احکام تبصره ۳ ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور و قانون تفسیر جزء ۱ بند (ب) تبصره ۲ ماده ۷۶قانون تأمین اجتماعی به قوت خود باقی است. 

این استفساریه در تعارض با پافشاری سازمان تامین اجتماعی بر نحوه اجرای ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری قرار دارد؛ هرچند پرستاران می‌گویند که سازمان عملا با بازنشستگی بر مبنای ۲۵ سال خدمت هم مخالفت می‌کند و به دلیل «کمبود نیرو» کارکنان پرستاری خود را تا ۳۰ سال خدمت نگه می‌دارد؛ در حالی که به گفته این پرستاران با بالا رفتن سن همکارانشان به خصوص خانم ها، آن‌ها توان کار در شغل شبانه روزی پرستاری را از دست داده‌اند. 

پرستاران با اشاره به خودسوزی یک نفر از همکاران بخش خدمات خود در بیمارستان تامین اجتماعی قزوین خود در قزوین یادآور شدند که وضعیت روحی بسیاری از همکارانشان به دلیل دوران پرفشار کار، مطلوب نیست اما به این موضوع رسیدگی نمی‌شود. آن‌ها همچنین یادآور شدند که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استفساریه یاد شده رسیدگی نمی‌کند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم پاسخگوی خواسته‌های پرستاران نیستند. 

ابطال بخشنامه‌های ضد پرستاری سازمان تامین اجتماعی، احیای معاونت پرستاری سازمان، بازنگری و برگشت آیتم‌های حذف شده به احکام و تسریع در پرداخت افزایش‌های حقوقی و اعمال کامل فوق العاده‌ها، اجرای درست قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از دیگر خواسته‌های پرستاران تامین اجتماعی و ابطال دادنامه‌های ۱۰۶۴ الی ۱۰۸۲ دیوان عدالت اداری از دیگر خواسته‌های پرستاران است.

*تجمع اعتراضی اینترن های بیمارستان فیروزگر نسبت به عدم پرداخت مابه التفاوت افزایش کمک هزینه مصوب اینترنی

روز دوشنبه ۲ اسفند، اینترن های بیمارستان فیروزگر برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت مابه التفاوت افزایش کمک هزینه مصوب اینترنی  دراین مرکز درمانی تجمع کردند.

یکی از حاضران درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: همان‌طور که می‌دانید ۲۰ درصد افزایش کمک هزینه تحصیلی برای کارورزان و دستیاران توسط وزیر بهداشت سابق مرداد ۱۴۰۰ به دانشگاه‌ها ابلاغ و مقرر شد از فروردین ۱۴۰۰ این افزایش هزینه اعمال و مابه‌التفاوت آن به دانشجویان اینترن و رزیدنت پرداخت شود. پس از تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس دانشکده پزشکی، شورای صنفی این دانشکده درخواست تغییر کرد تا جلسه‌ای فوری برگزار و موضوع عدم افزایش ۲۰ درصدی و پرداخت نشدن مابه‌التفاوت ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومانی اینترن‌ها به رئیس دانشکده ابلاغ شد. در این جلسه معاون امور مالی دانشکده پزشکی اعلام کردند مابه‌التفاوت از فروردین ماه اعمال نشده و از مهر ماه اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: وی آذرماه ۱۴۰۰ قول مساعد داد که تمامی مابه‌التفاوت‌های کمک هزینه اینترن‌ها از مهر ماه محاسبه و پرداخت شود.  در کنار این مابه‌التفاوت، برای کارورزان بخش داخلی و عفونی نیز سانتر کرونا در نظر گرفته بودند که بیمارستان فیروزآبادی مابه‌التفاوت این سانتر را پرداخت کرد ولی بیمارستان فیروزگر و رسول حق سانتر کرونای کارورزان را هنوز پرداخت نکرده‌اند. از طرفی دیگر در روز دانشجو رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران قول مساعد داد که مابه‌التفاوت کاوروزان همچنین کارورزانی که در بخش داخلی و عفونی در سانتر کرونا مخصوصا بیمارستان های فیروزگر و رسول فعالیت می‌کردند، پرداخت شود. وی از شورای صنفی خواست تا تمامی مبالغ مابه‌التفاوت را محاسبه کرده تا با تایید مسئولان مربوطه، به بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ابلاغ شود.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است سانتر کرونا با مابه‌التفاوت دریافتی دانشجویان پزشکی تفاوت دارد و تنها به کارورزانی تعلق می‌گیرد که در پاندمی کرونا در بخش داخلی و عفونی مشغول به خدمت‌رسانی هستند. دانشگاه بر خلاف ابلاغیه وزارت بهداشت در زمینه پرداخت مابه‌التفاوت حقوق کارورزان از فروردین ۱۴۰۰، اعلام کرد این مابه‌التفاوت از مهرماه محاسبه و تا آذر ماه پرداخت می‌شود اما تا امروز این مابه‌التفاوت به حساب کارورزان واریز نشده است.

وی افزود: شورای صنفی در اواخر بهمن ماه بار دیگر در جلسه‌ای با مسئولان دانشکده پزشکی، حقوق اینترن‌ها را مطرح کرد و مسئولان پیگیری‌های لازم را انجام داده و اعلام کردند حکم حقوق تمامی کارورزان تدوین و به ستاد مرکزی علوم پزشکی ارسال شده است. بر اساس استعلام شورای صنفی از ستاد مرکزی مشخص شد تمامی حقوق‌ اینترن‌ها به حساب بیمارستان واریز شده است و بیمارستان‌ها واریز نکردن این حق‌الزحمه مواخذه خواهند شد.

او اضافه کرد: با تمامی این تفاسیر، هنوز دانشجویان اینترن دانشگاه علوم پزشکی ایران به جای دریافت مبلغ مصوب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی وزارت بهداشت، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند. در این بین دانشگاه نیز با پرداخت مابه‌التفاوت ۳۰۰ هزار تومانی کارورزان از فروردین ماه موافقت نکرد. مابه‌التفاوت حقوق کارورزان حدود ۵ ماه است که پرداخت نشده، در این راستا باید مبلغی حدود یک میلیون تومان مجدد به هر دانشجو پرداخت شود. همچنین حق‌الزحمه سانتر کرونای کارورزان بخش عفونی و داخلی بیمارستان‌های فیروزگر و رسول نیز لحاظ شود.

*سومین روز حق طلبی کارگران معدن زغال ‌سنگ البرز شرقی معدن طرزه مبنی بر حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم بابرپایی تجمع مقابل شرکت البرز شرقی در شاهرود

روز دوشنبه ۲ اسفند برای سومین روز، کارگران معدن زغال ‌سنگ البرز شرقی معدن طرزه با برپایی تجمع مقابل شرکت البرز شرقی به حق طلبیشان ادامه دادند وخواهان حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،کارگران معادن طزره از روز شنبه در این منطقه گردهم آمده و خواستار شنیده شدن صدایشان از سوی مسئولان شدند اما از امروز صبح در شاهرود نیز گروهی به این تجمع پیوستند تا در مقابل شرکت البرز شرقی در این شهرستان گردهم بیایند.

شنیده می‌شود پیمانکار و مدیرعامل البرز شرقی خواستار حضور نمایندگانی از کارگران برای برگزاری جلسه استماع مشکلات هستند اما کارگران اعتقاد دارند که با برگزاری جلسات کاری از پیش نمی‌رود و باید فوراً شرایط کاری و مطالبات شأن مشخص شود.

درهمین رابطه:دومین روزتجمع وراهپیمایی صدها کارگر معدن زغال ‌سنگ البرز شرقی دامغان برای حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم در معدن طرزه

«پیمانکار حیا کن مجموعه را رها کن»

روزیکشنبه اول اسفند برای دومین روزمتوالی، صدها کارگر معدن زغال ‌سنگ البرز شرقی دامغان برای حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قرارداد مستقیم دست به تجمع وراهپیمایی در معدن طرزه زدند.

یکی از کارگران به خبرنگار رسانه ای گفت: تنها اتفاقی که امروز رخ داد این بود که مدیر معدن گفت: از بین خودتان (کارگران) چند نماینده انتخاب کنید تا با مدیرعامل شرکت جلسه ای برگزار شود.

وی افزود: چند سال متوالی از بین کارگران نماینده انتخاب کردیم و با مدیرعامل جلسه گذاشتیم اما همیشه وعده هایی دادند که عملی نشد.

وی یادآور شد: بر اساس شنیده ها با شرکت البرز شرقی مکاتبه شده که کارگران باید زیرنظر شرکت باشند نه پیمانکار، اما نه تنها این موضوع عملیاتی نشد بلکه پیمانکاری که چند سال کارگران زیر نظر او بودند و همگی رضایت داشتند را تغییر دادند.

این کارگر معترض اضافه کرد: پیمانکار فعلی رزومه و گذشته خوبی ندارد؛ به عنوان مثال فوت دو معدنکاری که چند ماه قبل در طرزه رخ داد در مجموعه همین پیمانکار بود.  

کارگر معدن طرزه تصریح کرد: در شرایط فعلی و با رزومه نه چندان مناسب، دو کارگاه را به همین فرد و پسرش واگذار کردند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت شکست خوردن پیمانکار تکلیف حقوق قانونی کارگران چه می شود؟، ادامه داد: با تورم موجود و اوضاع اقتصادی در شرایط فعلی هیچ آینده شغلی نداریم.

وی گفت: همگی کارگران اتفاق نظر داشتند که مدیرعامل شرکت در حضور کارگران با نماینده آنها صحبت کند و به نتیجه برسند.

اودرخاتمه گفت: حدود ۷۰۰ نفر کارگر در این مجموعه کار می کنند که نسبت به وضعیت فعلی معترض هستند.

یکی دیگراز کارگران حاضر در تجمع گفت: دیروز و امروز کارگران شرکتی معدن زغال سنگ طرزه دامغان (معادن زغال سنگ برناکی، کلاریز، تونل مادر، تونل ۴۳ و بخشی از معدن رزمجای غربی) برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان اداری حاضر شدند. آنها خواستار حذف پیمانکاران در مجموعه معادن زغال سنگ طزره هستند.

او با اشاره به اینکه به صورت قرارداد‌ی در شرکت‌های مختلف پیمانکاری به کار مشغول هستیم، گفت: می‌خواهیم وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

*تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی مخابرات گیلان نسبت به عدم اصلاح قراردادها،اجرانشدن کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت حق بیمه‌ی ناقص و عملکرد شرکت های پیمانکاری و وعده ووعیدهای پوچ مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان

روز دوشنبه ۲ اسفند، کارکنان شرکتی مخابرات گیلان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت  به عدم اصلاح قراردادها،اجرانشدن کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت حق بیمه‌ی ناقص و عملکرد شرکت های پیمانکاری و وعده ووعیدهای پوچ دست به تجمع مقابل ساختمان مرکزی مخابرات این استان در رشت زدند.

تجمع کنندگان که از شرکتهای شسکام، خدمات اول و برانوش صنعت هستند،به خبرنگاررسانه ای گفتند: بعد از ماه‌ها دوندگی و تلاش برای اصلاح قراردادها و جلوگیری از تحمیل قراردادهای خلاف قانون توسط پیمانکاران به پرسنل، هیچ اقدام موثری از سوی شرکت‌های پیمانکاری و مخابرات ایران صورت نگرفته است.

آنها افزودند: اوایل ماه بهمن با حضور رئیس‌جمهور در گیلان، همه دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی وعده‌ی حل شدن مشکلات را دادند اما با گذشت چند هفته، مدیران شرکت مخابرات هنوز هیچ اقدامی برای رفع مشکلات انجام نداده‌اند و در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ هیچ برنامه‌ی مشخص و مدونی در مخابرات دیده نمی‌شود.

معترضین در خاتمه گفتند: پرداختی‌های شرکت‌های پیمانکاری کاملا سلیقه‌ای بوده و عامدانه بودن این تخلفات در نظام حقوق و دستمزد بر همگان محرز شده است.

*تجمع اعتراضی لکوموتیورانان خراسان رضوی نسبت به عدم پاسخگویی به مطالبات مقابل ایستگاه راه آهن مشهد

ظهرروز یکشنبه اول اسفند، لکوموتیورانان خراسان رضوی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پاسخگویی به مطالبات مقابل ایستگاه راه آهن مشهد تجمع کردند وخواستار چرایی برخوردهای قهرآمیز غیرقانونی مدیران راه آهن و انجام تهدید و ارعاب به جای رسیدگی و حل مشکلات تلنبار شده ومتحقق نشدن خواسته هایشان بقرارزیرشدند: 

۱- چرا و به چه دلیل شغل حساس و خطیر لکوموتیورانی در زمره مشاغل حاکمیتی با توجه به عدم ممنوعیت قانونی قرار نمی گیرد .

۲- چرا ارتقاء جایگاه شغلی آنها به کارشناسی علیرغم وعده های بسیار مدیران راه آهن انجام نمی گیرد .

۳- چرا پس از گذشت ۱۰ سال از سخت و زیان آور شناخته شدن شغل لکوموتیورانی تاکنون ، هنوز اجرایی نشده است .

۴- چرایی عدم پرداخت اضافه کار با وجود تکلیف و اجبار به کار اضافی وایجاد بن بست اضافه کار!؟ و لاپوشانی این مشکل با کمک گرفتن از ماموران فراخوانی که بیش از ۳۰ سال کار کرده و اکنون بازنشسته اند و موجبات تهدید ایمنی سیر می باشند .

۵- چرا یی تصویب مبلغ بسیار نازل نوبتکاری توسط هیات وزیران در سال ۱۳۹۵

۶- چرایی عدم پرداختِ معوقه ی حدود هشت ساله! نوبتکاری

۷- چرایی عدم تعریف هیچگونه مزایایی در قبال شبکاری و کار در ایام تعطیل برای کارکنان عملیاتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

۸- چرایی عدم ارتباط و سرکشی منظم و پیوسته کلیه سلسله مراتب مدیریتی در راه آهن از صدر تا ذیل، با کارکنان سیر و حرکت (مشاغل عملیاتی و تخصصی راه آهن )

۹- چرایی عدم نصب دستگاه ثبت ساعت کار و اتصال آن به سامانه سیماک که موجبات جمع بستر فساد زا و ایجاد شفافیت می شود 

۱۰- چرایی وجود کمیسیون سوانح یک طرفه که فقط وظیفه دفاع از تخلفات، کم کاری ها و فساد کلیه سلسله مراتب مدیریتی در راه آهن را تکلیفِ واجب خود می داند 

۱۱- چرایی عدم وجود شفافیت و عدالت در امکانات و تخصیص خانه های سازمانی

۱۲- چرایی عدم دسترسی به مستندات حیاتی شغلی مانند تلفنگرام ها مذاکرات کمیسیون های سوانح گراف و… و نیز عدم وجود هرگونه پیش بینی جهت برقراری این موارد و نیز اتوماسیون اداری برای اقشار عملیاتی سیر و حرکت قطارها .

۱۳- چرایی صدور انبوه بخشنامه ها بعضا متضاد و اشتباه که موجب سردرگمی کارکنان عملیاتی و در نتیجه بی تفاوتی نسبت به اجرای قوانین را موجب شده است .

۱۴- چرایی بی اهمیت بودن مقوله ی آموزش از دید کلیه سلسله مراتب مدیریت در راه آهن علی الخصوص مدیران ارشد ونیز فشل بودن خود مدیران آموزشی

۱۵- چرایی بیمه ریلی ضعیف در اجرا و پوشش

۱۶- چرایی عدم شفافیت در پرداخت کیلومتراژ جبرانی و بستر فساد آمیز آن

۱۷- چرایی بی تفاوتی مسئولان راه آهن و نیز کمیسیون عمران مجلس نسبت به حل مشکلات

۱۸- چرایی برخوردهای قهرآمیز غیرقانونی مدیران راه آهن و انجام تهدید و ارعاب به جای رسیدگی و حل مشکلات تلنبار شده و اقناع لکوموتیورانان و بسیاری از مشکلات دیگر

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به سطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل،پرداخت نشدن بموقع حقوق وپرداخت ناقص حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان  مقابل استانداری خوزستان

روز دوشنبه ۲ اسفند، کارگران شهرداری کوت عبدالله درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به سطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل،پرداخت نشدن ۳ماه حقوق وپرداخت ناقص حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان برای باری دیگرمقابل استانداری خوزستان در کلانشهر اهواز اجتماع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:پیمانکارانی که کار را به دست می‌گیرند هیچ تعهدی در قبال کارگران برعهده نمی‌گیرند و کارگران برای دریافت حقوق ماهانه‌ی خود از پیمانکار مجبور به اعتراض هستند.

آنها افزودند: برای دریافت حقوق خود بارها تجمع کردیم و دست از کار کشیدیم، حتی به تهران آمدیم و از مسئولین قول رسیدگی گرفتیم اما بازهم پیمانکار به جای آنکه به مطالبات ما رسیدگی کند حق بیمه ما را ناقص رد کرد.

*تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته توزیع برق تهران بزرگ نسبت به عدم پرداخت مطالبات  مقابل وزارت نیرو

جمعی از کارگران بازنشسته توزیع برق تهران بزرگ برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات  مقابل وزارت نیروتجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:بازنشستگان اکثر شرکت ها‌ی مادر تخصصی و برق تهران از مزایای ابلاغ شده بهره‌مند شده اند و تنها به باز نشستگان توزیع تعلق نگرفته و سال گذشته هم با پیگیری فراوان مبلغی را در پایان سال پرداخت کردند که بخشی از آنرا با هزینه بیمه تکمیلی تهاتر و الباقی را بحساب همه عزیزان واریز کردند.

*کنش های کارگران شهرداری های کشور در نیمه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰

توضیحات رخداد بخش محل خدمت شهرداری شهر تاریخ شماره
بابت بارگزاری فیش ها در سایت شفافیت شهرداری کرمان تجمع دولتی تمام بخش ها کرمان ۱۷/۱۱/۱۴۰۰ ۱
به دلیل عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق مقابل شورای شهر  تجمع نامعلوم فضای سبز یاسوج ۱۸/۱۱/۱۴۰۰ ۲
عدم پرداخت ۳ ماه حقوق تجمع دولتی خدمات شهری کوت عبدالله / خوزستان ۱۸/۱۱/۱۴۰۰ ۳
حوادث حین کار فوت نامعلوم فضای سبز فردیس / البرز ۲۰/۱۱/۱۴۰۰ ۴
پیمانکاران به دلیل بد عهدی شهرداری مشهد و سازمان های تابع در راستای وصول حقوق مادی خود مقابل استانداری خراسان  تجمع خودمالک پیمانکاران مشهد ۲۰/۱۱/۱۴۰۰ ۵
ایثارگران شهرداری تهران به دلیل عدم تبدیل وضعیتشان مقابل شهرداری تجمع خصوصی تمام بخش ها تهران ۲۴/۱۱/۱۴۰۰ ۶
حوادث حین کار فوت خصوصی خدمات شهری اصفهان ۲۷/۱۱/۱۴۰۰ ۷
در مقابل درب اداره اتوبوسرانی جهت اقامه مطالبات تجمع خودمالک اتوبوسرانی تهران ۳۰/۱۱/۱۴۰۰ ۸

*زرتشت احمدی راغب بازداشت شد

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی صبح امروز دوشنبه ۲ اسفندماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل کرده و شماری از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

برگرفته ازکانال اتحادیه آزادکارگران ایران

*کانون نویسندگان ایران:روز جهانی زبان مادری را گرامی می‌داریم

بند سوم منشور کانون نویسندگان ایران: «کانون رشد و شکوفایی زبان‎های متنوع کشور را از ارکان اعتلای فرهنگی و پیوند مردم ایران می‎داند و با هر گونه تبعیض و حذف در عرصه‎ی چاپ و نشر و پخش آثار به همه‎ی زبان‎های موجود مخالف است.»

ایران کشوری است داری تنوع زبانی؛ زبان‎هایی که پا به پای زبان فارسی از دیرباز تا امروز زنده و پویا به حیات خود ادامه داده‌اند. اگر زبان هر گروهی از مردم، امروز زنده است به این معنی است که به سلامت از پیچ و خم عصر‌‎ها و حادثه‎ها گذشته است و وظیفه‎ی ماست که مانند پیشینیان آن را در برابر هجمه‎ی نژادپرستان و حاکمان حفظ کنیم. امروزه «تجزیه‎ هراسی‎» موجب شده است تا نگاه به زبان‎های متنوع کشور، نگاه سیاسی و سرکوبگرانه باشد. بازداشت و سرکوب فعالان مدنی در این حوزه نتیجه‎ی همین نگاه است. دیدگاه برتری‌جویانه به زبان ضربه‎ای مهلک به فرهنگ بشری است. 

اما زبان تنها یک درخت پر شاخه نیست بلکه برگ‎ها، شکوفه‎ها و میوه‎های آن بخشی زیبا از هستی این درخت‎اند؛ به دیگر سخن زبان تنها یک ابزار ارتباطی نیست بلکه نخستین گهواره‎ای که اندیشه و هنر و احساس هر انسانی در آن شکل می‎گیرد، زبان مادری اوست و از بین رفتن هر زبانی یعنی به خطر افتادن زندگی معنوی عده‎ای از انسان‎ها و نیز ضایع شدن بخشی از میراث تاریخ بشری.

کانون نویسندگان ایران، ممانعت از رشد زبا‎ن‎های متنوع کشور را محکوم می‎کند. کانون روز جهانی زبان مادری را گرامی می‎دارد و این روز را به همه‎ی کوشندگان حفظ زبان‎های متنوع در همه جای ایران و جهان شادباش می‎گوید.

۲ اسفند ۱۴۰۰

لغو موقت تجمع اعتراضی امروز کنترلرها مراقبت پرواز

تجمع اعتراضی امروزدوشنبه ۲ اسفند، کنترلرها مراقبت پروازبدلیل انتصاب سرپرست جدید شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و به امید تغییر شرایط، موقتا لغو شد.

بنا به متن منتشره از طرف کنترلرهای مراقبت پرواز در شبکه های اجتماعی ، ضمن اعلام لغو تجمع روز دوشنبه دوم اسفند ازجمله آمده است:

بنا به مذاکرات صورت  گرفته در جلسه روزیکشنبه اول اسفند هیئت مدیره جامعه متخصصین مراقبت پرواز با تعدادی از مسئولان فعلی و احتمال بروز تغییرات در شرکت، به احترام انتخاب سرپرست جدید شرکت، تجمع روز دوشنبه مورخ دوم اسفند ماه به بعد از مستقر شدن دکتر سیدی موکول و مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

*تجمع اعتراضی ورزشکاران موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان نسبت به رانت واختلاس مقابل فدراسیون

روز دوشنبه ۲ اسفند،حدود ۵۰ نفر از ورزشکاران هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان برای اعتراض به به رانت ،اختلاس،زورگویی ،بی کفایتی وبی قانونی راهبردهای فدراسیون موتورسواری کشور دست به تجمع مقابل ساختمان این فدراسیون در اصفهان زدند..

یکی از ورزشکارانی که به عنوان معترض روبه‌روی فدراسیون حضور دارد، در رابطه با این تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: حدود دو ماه است که با فدراسیون مکاتبه می‌کنیم تا حکم حسینی را به عنوان سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان صادر کنند، اما ناظمی، رئیس فدراسیون از این کار خود داری و به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کند.

این ورزشکار ادامه داد: فدراسیون سهمیه ورزشی ما را در بازار آزاد فروخته است؛ از مسئولان درخواست داریم رسیدگی کنند؛ زیرا هیچ رسیدگی صورت نمی‌گیرد. حدود ۱۰۰نفر از ورزشکاران امضا جمع کردیم و به وزیر هم نامه زدیم تا تکلیفمان مشخص شود، اما کسی جوابگو نبود و ما هم تجمع کردیم.

*محبوس شدن ۲ کارگر درقم زیر تلی از آوار

روز دوشنبه ۲ اسفند،براثر ریزش آوار در جریان گودبرداری یک ساختمان در خیابان مصلی قم ۲ کارگر محبوس شدند وازدسترسی به آنها خبری درمیان نیامد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate