اخباروگزارش های کارگری ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای برپایی تجمع در روزهای شنبه  ۳۰ بهمن و سه‌شنبه ۳ اسفند

تجمع سراسری معلمان ایران

شنبه ، ۳۰ بهمن و سه‌شنبه، ۳ اسفند

آیا موافقید در روز تجمع شعار وزیربی‌کفایت استعفا استعفا را در سراسر ایران طنین انداز کنیم؟ 

فراخوان تجمع اعتراضی کارنامه سبزهای سال ۹۹ کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی

زمان:شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مکان:تهران،مقابل وزارت آموزش و پرورش – ساعت ۸

فراخوان تجمع اعتراضی سراسری مستمرکارگران بازنشسته بازنشسته صنعت فولاد کشورنسبت به عدم اجرای توافقنامه

زمان: یکشنبه اول اسفند – ساعت ۸

تا زمان صدور احکام منطبق با صورتجلسه ۹ بهمن

مکان:

تهران: مقابل دفتر مرکزی صندوق  بازنشستگان فولاد کشور- خیابان وزرا

استانها: مقابل دفاتر نمایندگی صندوق بازنشستگان فولاد

– کانون نویسندگان ایران:

سرکوب، بازداشت و ضرب‌ و جرح حاضران در مراسم چهلمین روز قتل بکتاش آبتین

– ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار فعالان صنفی با خانواده شعبان محمدی 

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتراض معلمان شریف اعتراض ما کارگران نیز هست

– تجمع اعتراضی مالباختگان رمزارز کینگ مانی نسبت به نایب رئیس بخش زنان فدراسیون فوتبال همزمان با جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال

– ادامه پنج شنبه های اعتراضی سهامداران بورس با برپایی تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور

*کانون نویسندگان ایران:

سرکوب، بازداشت و ضرب‌ و جرح حاضران در مراسم چهلمین روز قتل بکتاش آبتین

نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس‌شخصی با ضرب و جرح و بازداشت حاضران، مراسم چهلمین روز جان باختن بکتاش آبتین را به خشونت کشیدند. 

امروز، ۲۸ بهمن‌ ماه، مراسم چهلمین روز قتل بکتاش آبتین با حضور طیف‌های مختلف مردم در محاصره‌ی نیروهای امنیتی آغاز شد. در دقایق پایانی مراسم آیینی که توسط خانواده‌ سامان داده شده بود، نیروهای امنیتی با هشدار، تهدید و چنگ و دندان نشان دادن به چند تن از حاضران، روند عادی مراسم را بر هم زدند. این مداخله‌ی سرکوبگرانه که با واکنش بجا و به موقع مردم مواجه شد، به ضرب و شتم و بازداشت چند تن از حاضران انجامید. در این حال، مردم چند تن از بازداشت‌شدگان را از چنگ نیروهای امنیتی بیرون کشیدند، اما فشار و خشونت همچنان ادامه یافت. در نهایت نیروهای امنیتی با تهدید و ارعاب و ایجاد درگیری عمدی، مردم را به بیرون گورستان راندند. 

تا کنون اسامی شش تن از بازداشت‌شدگان، یاشار تبریزی، تینا یوسف‌تبار، کامبیز نوروززاده، مهریار ظفرمند، لیلا میرغفاری و فریبرز ؟ به دست کانون نویسندگان ایران رسیده است. با روشن شدن اسامی سایر بازداشت‌شدگان خبرهای تکمیلی منتشر خواهد شد.

*ممانعت نیروهای امنیتی از دیدار فعالان صنفی با خانواده شعبان محمدی 

بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته توسط انجمن صنفی معلمان کردستان/مریوان با مسئولان شهرستان اعم از دادستان و فرماندار و رییس اداره آموزش و پرورش، قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ بهمن تعدادی از فعالان صنفی از استان‌های لرستان، البرز، تهران، گیلان، همدان و کرمانشاه و شهرهای سقز و سنندج با این مسئولان ملاقات نموده و آخرین وضعیت معلم زندانی آقای شعبان محمدی را پیگیری نموده و با خانواده وی دیدار نمایند.

اما متاسفانه نیمه شب گذشته، تعداد زیادی نیروی امنیتی و انتظامی در مریوان با یورش به منزل سوران لطفی، وی و مسعود نیکخواه را به همراه فعالان صنفی ،محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، طاهر قادرزاده، محمد فتاحی، صلاح سورخی، را تحت‌الحفظ مجبور به خروج و ترک مریوان نمودند.

در ادامه این برخورد روز پنجشنبه نیروهای امنیتی مانع ورود تعداد دیگری از فعالان از جمله رسول بداقی، مرتضی الیاسی ، مسعود فرهیخته  با قرار دادن ایست بازرسی مانع رسیدن آنان به مریوان شده و آنان را تحت الحفظ به سمت سنندج هدایت کردند. 

در حال حاضر فعالان صنفی در حال بازگشت به استان‌های خود هستند و تاکنون فردی بازداشت نشده‌است. هدف از این مسافرت دیدار با مسئولان و اعلام همبستگی با خانواده آقای محمدی بوده و بر خلاف اخبار جعلی و فضاسازی نیروهای سرکوبگر هدف برگزاری تجمع نبوده‌است.

با وجود تدابیر شدید امنیتی، سایر فعالان صنفی موفق شدند با خانواده شعبان محمدی دیدار نموده و به مسئولان نسبت به عواقب ادامه بازداشت و بی‌خبری از وضعیت این معلم دربند هشدار دهند که گزارش آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هر نوع تعرض و برخورد با فعالان صنفی را محکوم نموده در صورتی که اتفاق خاصی برای فعالان رخ دهد پاسخ معلمان محکم خواهد بود. 

این خبر به روز رسانی خواهد شد و اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر  همکاران خواهد رسید. هر خبر خارج از مجرای کانال شورای هماهنگی فاقد صحت و وجاهت است. 

در آستانه سی بهمن از فرهنگیان می‌خواهیم بربرگزاری تجمع باشکوه تمرکز نموده و اتحاد و همبستگی خود را حفظ نمایند. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۲۸ بهمن ۱۴۰۰

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتراض معلمان شریف اعتراض ما کارگران نیز هست

معلمان شریف برای روزهای سی ام بهمن و اول اسفند فراخوان برپایی تجمع داده اند. 

اعتراض آنها به وضع بد معیشتی و تبعیض ها و نابرابری ها و نیز به حقوقهای نجومی و اختلاسگریها  یک درد همگانی است و برحق است. همانطور که معلمان تاکید کرده اند مطالبات آنها صرفا معیشت محور نیست؛ بلکه معلمان بر آموزش با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و تحصیل رایگان برای همه کودکان، پایان دادن به خصوصی سازی ها و کالایی کردن آموزش و یک اموزش و پرورش مدرن شاد و انسانی تاکید دارند. 

این ها همه مطالبات ما کارگران  و همه ما مردم است. بنابراین به سهم خود حمایت خود را از مبارزات و مطالبات معلمان اعلام میکنیم. 

بعلاوه اینکه بعنوان والدین دانش آموزان هر کجا که باشیم لازمست در این تجمعات شرکت کنیم. 

در محل جمعات همبستگی خود را اعلام کنیم و با به دست گرفتن شعار تحصیل با کیفیت و رایگان برای همه کودکان در کنار معلمان شریف بایستیم و حق و حقوق خود را طلب کنیم.

*تجمع اعتراضی مالباختگان رمزارز کینگ مانی نسبت به نایب رئیس بخش زنان فدراسیون فوتبال همزمان با جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال

روز پنج شنبه ۲۸ بهمن همزمان با جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال،تعداد زیادی از مالباختگان رمزارز کینگ مانی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نایب رئیس بخش زنان فدراسیون فوتبال دست به تجمع مقابل مرکز ملی فوتبال زدند و شهره موسوی نایب رئیس بخش زنان فدراسیون فوتبال با شعارهایی از جمله «شاکی شامپو فروش پول ما رو پس بده» شهره موسوی نایب رئیس بخش زنان فدراسیون فوتبال را مورد خطاب قرار دادند .

براساس گزارش رسانه ای شده،با درخواست فدراسیون تعدادی از مأموران نیروی انتظامی در محل حاضر شدند تا به تجمع مال باختگان پایان دهند اما آنان همچنان مقابل مرکز ملی فوتبال حضور دارند.

*ادامه پنج شنبه های اعتراضی سهامداران بورس با برپایی تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور

روز پنج شنبه ۲۸ بهمن، سهامداران بورس با برپایی تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه کشوربه پنج شنبه های اعتراضیشان ادامه دادند.

یکی از تجمع‌کنندگان به خبرنگارسانه ای گفت: ما تا زمانی که به خواسته‌های خود نرسیم به برگزاری این تجمعات ادامه خواهیم داد.

تجمع‌کننده دیگری درباره مطالبات حاضران در این تجمع اعتراضی گفت: اعتراضی که ما داریم متوجه نرخ بهره بالا است، چرا از سپرده های بانکی مالیات گرفته نمی‌شود؟ چرا شرکت های بورسی باید سالیانه مالیات سنگینی را پرداخت کنند اما هیچ مالیاتی متوجه سپرده‌های بانکی نیست. 

محور اعتراضات در این تجمع، مانند هفته‌های گذشته عمدتا متوجه عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم و همچنین تیم اقتصادی دولت ابراهیم رییسی است. تجمع کنندگان از اجرایی نشدن وعده‌های بورسی رییس دولت سیزدهم گلایه‌مند بوده و مدیران اقتصادی وی را فاقد صلاحیت برای مدیریت اقتصاد کشور می‌دانند. 

یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی که این عده از سهامداران معترض در این رشته تجمعات مطرح می‌کنند متوجه مجلس یازدهم و خصوصا عملکرد کمیسیون اقتصادی و کمیسیون تلفیق بودجه است.

پنج شنبه های اعتراضی سهامداران بورس با تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور

« مجلس پرادعا کجا رفت آن وعده ها»-« دولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی»

روز پنج شنبه ۲۱ بهمن برای باری دیگر، سهامداران بورس مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور اجتماع کردند و با شعارهایی چون« مجلس پرادعا کجا رفت آن وعده ها»و« دولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی»وبرافراشتن پلاکاردها اعتراضشان را نسبت به سیاست های دولت و مجلس در حوزه بورس بنمایش گذاشتند.

براساس گزارش رسانه ای شده،محور شعارها و پلاکاردهایی که در دست معترضین بود عمدتا در انتقاد به غیرمتخصص بودن نمایندگان مجلس یازدهم و همچنین  سیاست‌های  غیرکارشناسی  تیم  اقتصادی دولت بود.

یکی از بزرگترین بنرها نیز به ۱۰وعده اصلی ابراهیم رییسی در دوران انتخابات ۱۴۰۰ اشاره داشت که تاکنون هیچ یک از آنها رنگ عمل به خود نگرفته است.

تجمع کنندگان پلاکارد معروف اعتراض به محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس را نیز بار دیگر در دست داشته و به این شکل اعتراض خود را نسبت به عملکرد کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام می‌کنند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate