اعتصاب عقب ماندگی و ترامپیزم زیر ماسک “ازادی” در مرز کانادا و امریکا

مقدمه:

این نویسنده بطور مستندی همواره حامی جنبشهای کارگری برای کسب حقوق خود برای رسیدن بقدرت سیاسی برای پایان بندگی سرمایه داری بوده ام .هر جا جنبش کارگری و زحتمکشان برای حقوق خود به میدان می اید طبیعتا لرزه بر کاخ سرمایه داران و سیاستمداران سرمایه داری می اندازد.چه در ایران چه در اروپا و امریکا چه در روسیه و چین!

اما بطور واقعی و تاریخی گاها کارگران و زحتمکشان بازیچه راست اونهم عقب مانده ترین راستها با ماسک پوپولیزم بوده اند.از کارگران حامی هیتلر بگیرید تا کارگران حامی خمینی تا کارگرانی که در امریکا  با ماسک سندیگاهای زرد بواقع ابزار مافیا و باندهای جنائی و حتی دست افزار سازمانهای اطلاعاتی حکومت امریکا مثل اف بی آی بوده اند.

این مدل “حرکتهای کارگری” از نوع مترقیش بسیار متمایز است و با چشم غیر مسلح هم می شود این تمایزها را دید!

 تاریخا “جنبشهای کارگری”  زیر بیرق راستها دنبال تشکل خود دنبال منافع طبقه کارگر دنبال مبارزه بر علیه نظام سرمایه داری نیستند بلکه دنبال این یا اون سیاست مشخص احزاب راست می دوند و توسط سرمایه داران حمایت مخفی یا علنی می شوند.

در تاریخ امریکا کامیونداران  در دوره های مختلفی نقش سیاهی لشگر مافیا و بخشهای راست  تر سرمایه داری حرکت داده شده اند و ماجرای اخیر که در کانادا اغاز شده و بیم این می رود که به امریکا مثل طاعون سرایت کند دقیقا این نوع “حرکت کارگری” است.حرکتی قلابی که توسط راست عقب مانده و فاشیست رهبری می شود و میلیونها دلار سرمایه پشتش خوابیده.

در این مقاله نگاهی می اندازم به داستانی که بنام “کاروان آزادی” این روزها در مرزهای بین کانادا و امریکا در جریانست!

(۱)ماجرای “اعتصاب آزادی” و “خواستهای اعتصاب کنندگان:

از تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ تعدادی کامیوندار و راننده کامیون در مرز کانادا و امریکا (بخش کانادا) کامیونهای خود را در مرز گمرکی بین کانادا و امریکا پارک کردند تا جلوی رفت و امد را بگیرند.

تبلیفات دامنه داری از همان ابتدا اغاز شد که سر نخش به راست ترین عقب مانده های ترامپیست در کانادا و امریکا ختم می شد و شبکه فاکس و شخص ترامپ بدون هیچ ملاحظه رسما پشت این “حرکت آزادیخواهانه” قرار گرفتند! 

این جمعیت “ازادیخواه” چه می خواهند؟ نه فکر کنید برای منافع طبقه خود این اعتصاب را راه انادختند خیر! اینها نه برای ازایش دستمزد نه برای تقویت اتحادیه هایشان نه برای مبارزه برای شرایط بهتر زندگی نه برای شرکت در تصمیم گیری طبقه کارگر نه برای بهبود زندگی خود و خانواده شان نه برهلیه سیاستهای راست حکومت کانادا یا امریکا..خیر!

اینها “اعتراض دارند به واکسیناسیون اجباری در مرز” بله! واکسیناسیون کووید ! می گویند این حق انهاست که واکسن کووید نزنند! اینست “خواست این ازادیخواهان” که ازادی را در نزدن واکسن تعریف می کنند! اینست “خواست اینها!

(۲)همزمانی حرکتهای ضد واکسیناسیون کووید در نیوزیلند و جنوب فرانسه و المان و فرانسه و ادعاهی دروغین:

مدتهاست “جنبشهای ازادیخواه” مشابه توسط راست ترین گرایشات در کشورهای اروپائی در جریانست.از همان که واکسنها به مردم ارئه شدند عده ای با تبلیفات سازمانیافته و سرمایه بین المللی به میان امدند بنام “ازادی انتخاب” !

اینها مدعی هستند که ” واکسنها در بدن انسان تغییر ژنتیک می دهند و خطرناکند و موثر نیستند و حکومتها با اجباری کردن واکسن جامعه را تهدید می کنند!

هیچکدام از ادعاهای اینها پایه علمی ندارد .غیر از اینکه واکسنهای موجود همه از تکنولوژی ام ار ان ای استفاده نمی کنند و در همه کشورها انواع قدیمی تر واکسنها مثل واکسن اکسفورد و جانسون و حانسون موجود است .لذا اونها که از “تغییر ژنتیک می ترسند” براحتی می توانند واکسنهای نوع دیگر را بزنند.

هیچ منبع علمی رابطه ای بین واکسنهای فایزر و موردنا با تغییر ژنتیکی انسان نیافته . و تاثیر مثبت واکسنها چه در پیگشری از بیماری کورونا و چه پیشگیری از موارد شدید و مرگ زا دیگر امروز نتیجه تحقیق ازمایشگاهی نیست بلکه بالای ۷۰ در صد کشورهای اروپائی و کانادا و امریکا این واکسنها را زده اند و میزان کاهش بیماری و مرگ به حدیست که سازمان بهداشت جهانی رسما اعلام کرده که تا اواسط همین امسال اگر واکسیناسیون توسعه بیابد پاندمی کورونا پایان می یابد.

خوب این “جنبش ” ازادیخواه روی این دروغها برپا شده.خیمه شب بازی برای فریب عقب مانده ترینها.

(۳)سفسطه “ازادیخواهی” در دستهای راست عقب مانده پوپولیست و ترامپیست:

نکته مهم دیگری اینجا هست که اینها پشت ماسک “ازادی انتخاب” “ازادی فردی” مخفی شده اند! کسی یادش نمی اید اینها سابقه مبارزه برای ازادی تشکل کارگری ازادی کارگران برای رسیدن به قدرت سیاسی و حقوق کارگری مبارزه کرده باشند خیر! اینها یک روز از خواب بلند شدند دیدند “حق ازادیشان برای واکسن نزدن” پامال شده!

دولت کانادا بدرستی قانون وضع کرده که رانندگان کامیون هنگام عبور از مرز باید کارت واکسن نشان دهند.طبیعی است رفت و امد بین دو کشور یکی از منابع توسعه بیماریهای واگیر بوده و خواهد بود و از این رفت و امد همه دولتها برای کنترل واکسیناسیون و بدرستی استفاده می کنند.

از دید من همه مردم دنیا باید کارت واکسیناسیون داشته باشند و رفت و امد انهائی که کارت ندارند و شرکت انها در مجامع انسانی محدود شود چرا؟ چون همینها هستند که پاندمی کورونا را تداوم می دهند.

بررسیهای اماری در امریکا و سایر قاره ها نشان می دهد که انها که واکسن نزده اند منبع اصلی توسعه بیماری و جهشهای انواع جدید ویروسها هستند و اکثریت مطلق تختهای بیمارستانی و اتاقهای ای سی یو را همینها اشغال می کنند.

تجربه شخصی من بعنوان پزشک در امریکا دقیقا همین حکم را ثابت کرده.طی چند ماه گذشته تشدید امار بیماری کورونا “اومیگرون) دقیقا موازات امار انهاست که واکسن دریافت نگرده اند.

اینجا به مفهوم ازادی و تقابل ازادی فردی و اجتماعی می رسیم که بیش از دو قرن قبل توسط متفکرین ازادی بخوبی بحث شده و نظام غرب بر اساس تبیین این سایه روشنها شکل گرفته.

حکم مهم “آزادی فرد در تقابل با آزادی جمع معنی می شود و محدودیت ازادی فردی در مقابل آزتادی جمع امریست که توسط متفکرین لیبرال هم پذیرفته شده.

هیچ متفکر لیبرالی در غرب مدعی نشده که آزادی فردی بدون لحاظ منافع چمع ممکن باشد.

اینجا من کاری به مبحث تعمیق اندیشه ازادی توسط متفکرین چپ و مارکس ندارم.حتی در اشل متفکرین لیبرال می گویم که ازادی فردی نمی تواند متناقض با منافع جمع تبیین شود.

اگر دانشمندان می گویند که نزدن واکسن عامل توسعه و جهش ویروس کووید به جامعه ضرر می زند و جامعه را در چنبره فقر و بیکاری و بیماری می چرخاند و واکسن باید اجباری شود چرا که طی یکسال گذشته فرار از واکسناسیون توسط عده ای مرتجع عقب مانده و حامل تئوری توطئه روز بروز به مشکل بزرگتری تبدیل می شود، لذا کسی نمی تواند پشت “ازادی فردی” مخفی شود.ازادی فردی این افراد مادام که در جامعه زندگی می کنند محدود است به منافع و ازادی جامعه.

(۴)چرا ترامپ و شبکه فاکس به “حامی اعتصاب آزادی ” تبدیل شده اند؟

 یک ابزار مهم تشخیصی برای یک تحلیگر جدی در سیاست اینست که یک حرکت و جنبش حامیانش کی ها هستند و مخالفینش کی ها؟

چرا ترامپ و اراذل منتصب به او همانها که تا مغز استخوان ضد کارگر و ضد کمونیست و ضد حقوق کارگر هستند  الان برای این “اعتصابیون ازادی” سینه چاک می کنند؟ ایا ترامپ فریب خورده یا این گم شده های زحتمکش که هزاران مایل را باید پشت فرمان زندگی کنند؟ 

کی گول کی را خورده؟

بتدریج دارد منابع مالی که از سمت امریکا و کانادا به سمت این اعتصابیون سرازیر می شود مشخص می شود. بله میلیونها میلیون دلار از سوی ترامپیستها در کانادا و امریکا برای ایت خیمه شب بازی جمع شده و مرتب دارند “گمک مالی” جمع می کنند. ایا اینها برای منافع طبقه کارگر نگرانند؟ ادم عاقل پاسخ مثبت نمی دهد.

کافی است به کارنامه ترامپ چه قبل از حکومتش و چه دوران حکومتش دقت شود.ترامپ یک رذل ضد کارگر یک فاسیست و نژاد پرست بود چه دوران جوانی و چه دوران ننگین ریاست جمهوریش.کابوس او رشد سوسیالیزم خواهی و مبارزه مردم برای ازادی و برابری بوده.او دنبال برگرداندن امریکا به دوران نژاد پرستی است که خوشبختانه با مبارزات مردم از کاخ سفید بیرون رانده شد!

(۵)اهداف استراتژیک پشت این “اعتصاب آزادی”

گفته می شود متعاقب این اعتصاب بخش مهمی از مبادلات کانادا با امریکا فلج شده.کمپانیهای شمال امریکا خصوصا صنایع اتوموبیل از فورد تا تویوتا تا جی ام همه تولیدات خود را متوقف یا کاهش داده اند.

این نگرانی هست که این “اعتصاب” به امریکا توسعه بیابد .

پوپولیزم ترامپی قرار دارد احمق ترین های طبقه کارگر را به ابزار فشار بر علیه حکومت بایدن و مردم امریکا تبدیل کند.

بعد سرنگون شدن ترامپ یک استراتژی توسط حزب ترامپ دنبال شد که شامل تغییر قوانین رای گیری بوده که مردم کمتر بتوانند در انتخابات شرکت کنند.حالا نوبت فلج کردن اقتصاد امریکاست.

اگر ترامپ نتوانست در ۶ ژانویه با کودتا حکومت بایدن را ساقط کند حالا دنبال توسعه جنگ فرسایشی است.

رانندگان کامیون در کانادا و امریکا بدنبال نخود سیاه فرستاده شده اند تا ترامپ بقدرت برسد و داستان واکسن و “ازادی” فقط ابزار است.یادتان باشد ترامپ خودش و خانواده اش اولینها بودند واکسن فایزر زدند و او اولین بود در درمان پیشرفته کووید زمانی که کووید گرفت! لذا انچه هواداران احمق او تکرار می کنند بر خلاف تصمیم شخصی ترامپ هم هست و ترامپ دانسته این نمایشنامه “ضد واکسیناسیون” را دامن می زند!

 (۶) آیا این اعتصاب بجائی می رسد؟

اقتصاد امریکا و کانادا اجازه نمی دهد این فریب خورده ها مرزها را بسته نگه دارند. بزودی شاهد خواهیم بود مرزها باز شود و تعدادی از این گول خورده ها دستگیر شوند.

در تبلیفاتشان ادعا کردند که اینها ۵۰ هزار کامیون دارند بعد معلوم شد که همراه غیر کامیونداران همراهشتان فقط ۱۴ هزار نفرند .بله بخشی بسیار کوچک که چون گلوگاه مرزی را بستند خود را مثل قورباغه باد کردند و با پوشش دروغ تبلیفاتی ترامپی خود را بزرگ حلو دادند.

حکومت کاندا بهشان فشا داد یک هفته و بعد همراه کردن افکار عمومی طبیعتا بسرعت بساطشان برچیده خواهد شد.سوال اینست که اینها قدم بعدیشان چیست؟ ترامپیستها چه حیله های دیگر در چنته دارند؟

این نویسنده که نزدیک به یک ربغ قرن در امریکا زندگی می کند مدتهاست که اعلام کرده که ترامپیزم کارش تمامست.فرقه ای است در حال سقوط

ترامپیزم علامت سقوط تاریخی راست امریکاست راستی نژاد پرست و اخرین زوزه هایش را می کشد اما هنوز خطرناک است و می تواند جنایت بیافریند.

تقلاهای ترامپیستها برای فلج کردن زندگی در امریکا ادامه خواهد یافت و اینها هر تلاشی خواهند کرد که نظام و دولت بایدن را متزلزل کنند و افکار عمومی را بچرخانند.

طبق اخرین امار میزان بیکاری در امریکا بسرعت در حال کاهش یوده و دوران اخیر از جهت نرخ بیکاری بهبود بزرگی را نشان می دهد.اما دولت بایدن دولتی متزلزل است که زیر فشار داخلی و بین المللی شدید قرار دارد که بسیاری این فشارها سازمانیافته است. هدف راست امریکا اینست که این دولت را به زیر بکشد و در انتخابات میاندوره ای قدرت را در سنا و کنگره بگیرد و سکو را برای بازگشت ترامپ اماده کند.بله داستان “اتعصاب ازادی” در این کانتکس قابل فهم است.

همه انها که برای ازادی و برابری مبارزه می کنند این حرکتها را باید ببینند و به جامعه بشناسانند.

بله می شود حرکتی کارگری باشد  اما بشدت ارتجاعی نمونه اش همین “اعتصاب ازادی” است!” ، هر گردی گردو نیست”

منابع بیشتر:

(۱)منابعی در مورد اعتصاب کامیونداران  در کانادا

What’s going on with the Canada trucker strikes? – Deseret News

What to Know About the Canada Trucker Protests – The New York Times (nytimes.com)

Canada Truckers Plan Strike January 23, 2022 (theirlyingtoyou.com)

Freedom Convoy: Why Canadian truckers are protesting in Ottawa – BBC News

How The Trucker Protests Are Snarling the Auto Industry – The New York Times (nytimes.com)

حمایت شکبه فاکس (رتست راستی و نژاد پرست)از اعتصاب کامیونداران در کانادا:

Tucker Carlson: Canada Becoming A Police State, “Impotent” Leaders Are Threatening Truckers Because They Lost | Video | RealClearPolitics

(2)مقالات اخیر این نویسنده در خصوص ترامپیزم و تئوریهای توطئه:

کیوآنون ،فرقه ای رو به رشد در سراسر جهان

www.azadi-b.com/?p=18206

تئوریهای توطئه  و بحران جهانی گرمایش کره زمین

www.azadi-b.com/?p=14352

توسعه تئوریهای توطئه در مقابل واکسیناسیون بر علیه کورونا- بخش دهم معضل کورونا

www.azadi-b.com/arshiw/?p=79004

از: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

13 فوریه ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate