اخباروگزارش های کارگری ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای برپایی تجمع در روزهای شنبه  ۳۰ بهمن و سه‌شنبه ۳ اسفند

تجمع سراسری معلمان ایران

شنبه ، ۳۰ بهمن و سه‌شنبه، ۳ اسفند

آیا موافقید در روز تجمع شعار وزیربی‌کفایت استعفا استعفا را در سراسر ایران طنین انداز کنیم؟ 

فراخوان تجمع اعتراضی کارنامه سبزهای سال ۹۹ کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی

زمان:شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مکان:تهران،مقابل وزارت آموزش و پرورش – ساعت ۸

– ادامه اعتراضات مهندسین ناظر کشاورزی کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع همزمان در چند استان مقابل استانداری

– تجمع اعتراضی معلمان حق اتدریسی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل وزارت آموزش وپرورش

– تجمع اعتراضی کارگران نیروگاه  حرارتی طوس نسبت به پایمالی حقوقشان پس از واگذاری 

– کارگران بازنشسته خشمگین دوسال اخیرکشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات دست به تجمع و اقدام به مسدود کردن درب بهره برداری زدند

– کارگران سیمان سپاهان دست به تجمع زدند

– کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

۱- فراخوان معلمان خودجوش«ادمینها»برای پویشِ عدم استفاده ی معلمان، از گوشی و وسایل شخصی ، در آموزش، از شنبه  ۲۳ بهمن ماه  ۱۴۰۰

۲- لطیف روزیخواه برای تحمل راهی زندان جلفا شد

۳- اعتراض عالیه اقدام دوست نسبت به قرار وثیقه درزندان اوین

– فرزاد سامانی دانشجوی دانشگاه خوارزمی امروز با قرار وثیقه پس از ۱۳ ماه بازداشت موقت، از زندان ارومیه موقتا آزاد شد.

– جان باختن یک کارگر اورهال بندر امام درحین کار

– قاتل خاموش جان معلم وظیفه‌شناس رفسنجانی را گرفت

*ادامه اعتراضات مهندسین ناظر کشاورزی کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع همزمان در چند استان مقابل استانداری

روز شنبه ۲۳ بهمن، مهندسین ناظر کشاورزی کشوردرادامه اعتراضات دامنه دار وسراسریشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع همزمان مقابل استانداری در چند استان منجمله کرمان وکهگیلویه و بویراحمد زدند. 

یکی از تجمع کنندگان مقابل کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: ناظرین جهاد کشاورزی متخصصانی هستند که در تمام زیر شاخه‌های کشاورزی فعالیت نموده و دارای مدرک کارشناسی تا دکترا می‌باشند. این متخصصان که پس از یک دهه بعضاً دوازده سال کار در عرصه و میدان کشاورزی تلاش نموده‌اند از آزمون عملی نیز سربلند بیرون آمدند که پس از این مدت  سال کار جهادی  بدون مزد و امنیت شغلی، متاسفانه قرارداد این متخصصان بصورت یکطرفه از سوی جهاد کشاورزی ملغی شده است و این جهادگران کارآزموده را در جهنم بالتکلیفی رها کرده‌اند.

براساس گزارش رسانه ای شده،مهندسین ناظر کشاورزی که تعدادشان در سراسر کشور قریب به ۵هزار نفر می‌رسد از سال ۹۰ و قبل از آن به صورت قراردادی به واسطه شرکت‌ها و کلینیک‌ها به امید استخدام، با جهاد کشاورزی استان‌ها کار کرده‌اند

پس از سال‌ها کار و نداشتن امنیت شغلی، قرارداد این متخصصان به صورت یکطرفه از سوی جهاد کشاورزی ملغی شده و این افراد بلاتکلیف رها شدند. 

طی یکسال گذشته طرح استخدام مهندسین ناظر جهاد کشاورزی در مجلس به ثبت رسیده و کلیات آن در کمیسیون کشاورزی مصوب شده؛ اما هنوز به صحن علنی مجلس نیامده و این افراد در انتظار تعیین تکلیف وضعیت خود هستند. 

*تجمع اعتراضی معلمان حق اتدریسی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل وزارت آموزش وپرورش

روز شنبه ۲۳ بهمن،جمعی از معلمان حق اتدریسی کشوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی برای چندمین بار مقابل وزارت آموزش وپرورش تجمع کردند.

شعارها:

– قانون تصویب شده   چرا اجرا نمیشه

– تا حکمم رو نگیرم، سر کلاس نمی‌رم

– تا حقمو نگیرم     ازاینجا نمی رم

– وعده وعید نمی خوایم   صدور احکام میخوایم

درهمین رابطه:شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

«تا حکمم رو نگیرم، سر کلاس نمی‌رم»

شنبه ۲۳ بهمن، معلمان حق‌التدریسی آموزش و پرورش در اعتراض به عدم صدور احکام استخدامی مقابل وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع زدند. 

تجمع‌کنندگان می‌گویند علی‌رغم سال‌ها سابقه کار همچنان بیش از ماهیانه دو میلیون تومان دریافت نمی‌کنند. اما این دو میلیون نیز شامل همه‌ی معلمان حق‌التدریسی نمی‌شود؛ هفته‌ی گذشته یکی از معلمان شرکت کننده در تجمع معلمان حق‌التدریس استان ایلام گفته بود که با مدرک کارشناسی ارشد و پس از ده سال سابقه‌ی کار معلمی تنها ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. در حالی که سفره‌ی تمامی معلمان هر دم در حال کوچک‌تر شدن است، برای بخش‌هایی از آنان دیگر حتی سفره‌ای نیز باقی نمانده‌است. 

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از حقوق تمام معلمان از جمله نیروهای خرید خدماتی و حق‌ التدریس دفاع می‌کند و خواهان استخدام رسمی آنان است.

*تجمع اعتراضی کارگران نیروگاه  حرارتی طوس نسبت به پایمالی حقوقشان پس از واگذاری 

روز شنبه ۲۳ بهمن، کارگران نیروگاه  حرارتی طوس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به پایمالی حقوقشان پس از واگذاری دست به تجمع مقابل این نیروگاه واقع در کیلومتر ۱۲جاده مشهد – چناران زدند.

یکی کارگران حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: موضوع نیروگاه طوس تجمعی مربوط به اشکالاتی بوده که این نیروگاه را بعد از واگذاری تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این واگذاری چند نوع اشکال را به وجود آورده است، اشکالات فنی اعم از تاخیر در توقف ها و تعمیرات های دوره ای واحد که از هر چیز واجب تر بوده و موجبات کاهش توان تولیدی واحد ها رو فراهم کرده و همچنین شرکت مالک تعهدی به خرید کالای با کیفیت برای واحدها ندارد و این موجب خروج های اضطراری واحدها در فواصل کوتاه شده که باعث صرف هزینه های پرسنلی و مادی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: اشکالات پرسنلی اعم از بین رفتن انگیزه های شغلی و کاهش و از بین رفتن تقریبا تمامی امکانات رفاهی پرسنل که طی چند سال مستمرا قطع شده است نیز از دیگر اشکالات این واگذاری بوده است.

این نیروی رسمی نیروگاه طوس با بیان اینکه واگذاری ها، زندگی بیش از ۲۴۰ کارگر با قرارداد مستقیم و حدود ۱۰۰ کارگر با قرارداد با واسطه را تحت تاثیر منفی قرار داده است ،اضافه کرد:سال ۹۱ بخش از آنها و سال ۹۶ بخش دیگری به یک شرکت واگذار شده و همچنین عدم پایبندی به توافقات واگذاری اعم از تعهد جهت ۱۵ سال ثابت نگه داشتن شرایط کارگاه مانند زمان مالکیت شرکت توانیر نیز از جمله مشکلات و ایرادات موجود است.

*کارگران بازنشسته خشمگین دوسال اخیرکشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات دست به تجمع و اقدام به مسدود کردن درب بهره برداری زدند

روز شنبه ۲۳ بهمن، کارگران بازنشسته خشمگین سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات برای انعکاس هرچه بیشتر صدایشان پس از جلوگیری حراست از ورودشان به مجتمع  اقدام به بستن درب بهره برداری کردند و در ادامه مقابل مدیریت شرکت تجمع کردند.

گزارش رسانه ای شده:تاکید کارگران بازنشسته هفت تپه به پرداخت مطالبات خود از سوی مدیریت 

جمعی از کارگران بازنشسته مجتمع هفت تپه به نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت خود بعد از گذشت ۱۱ ماه از بازنشستگی، اعتراض کردند.

نماینده کارگران بازنشسته هفت تپه گفت: صبح امروز (۲۳ بهمن ماه) شماری از کارگران بازنشسته سال ۹۹ و ۱۴۰۰ مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که از ۱۱ماه پیش از این واحد بازنشسته شده و هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را به صورت کامل از کارفرما دریافت کنند، به دفتر مدیریت مراجعه کردند.

او با بیان اینکه کارگران خواهان اصلاح محاسبه پرداخت سنوات و مرخصی ذخیره خود توسط مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه هستند، افزود: علارغم پیگیری چند ماهه کارگران بازنشسته تا امروز کارفرمای جدید این واحد تولیدی حاضر به اصلاح پرداخت مطالبات بازنشستگی نشده است.

این کارگر بازنشسته با بیان اینکه ما علارِغم داشتن دو نامه از اداره کل کار استان خوزستان و اداره کارشهرستان شوش و همچنین رای دیوان و دستورالعمل شماره ۳ روابط کار وزارت کار، به دلیل مبهم دانستن این اسناد و مدارک بالادستی متاسفانه همچنان مدیریت نیشکر هفت تپه و طرح توسعه از پرداخت کردن پس از حدود ۱۱ ماه خوداری می‌کند.

*کارگران سیمان سپاهان دست به تجمع زدند

امروز ۲۳ بهمن‌ماه، کارگران سیمان سپاهان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی، دستمزد پایین و عدم امنیت شغلی دست به تجمع زدند.

 کارگران معترض همچنین خواستار بازگشت به کار همکاران اخراج شده خود شدند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

۱- فراخوان معلمان خودجوش«ادمینها»برای پویشِ عدم استفاده ی معلمان، از گوشی و وسایل شخصی ، در آموزش، از شنبه  ۲۳ بهمن ماه  ۱۴۰۰

بخش یک

کمک در جهت اجرای قانون آموزش و پرورش رایگان

مردم شریف ایران، ما معلمان این سرزمین، از آغاز پاندمی کرونا، با هر روشی، تلاش کردیم، آموزش فرزندان ایران، بر زمین نماند و برای این منظور با دست خالی و بدون کمترین حمایتی از سوی دولت، از گوشی و وسایل شخصی خود استفاده کردیم و هزینه های زیادی بر معلمانی تحمیل شد که تنگای مالی زندگی شان را نیک می‌دانید.

یخچال خانه مان شد؛ وایت برد

موبایل شخصی مان شد؛ دوربین و دستگاه ضبط و پخش

خانه هایمان شد؛مدرسه

بعدازنیمه شب های ساکت خانه هایمان شد؛ ساعت تدریس وتولیدمحتوا

آری تخت بیمارستان هم نتوانست مارا از تعهد انسانی مان نسبت به فرزندان ایران، بازدارد.

ما بی هیچ منتی از مال و جان و زندگی خود گذشتیم و مایه گذاشتیم تا فرزندان میهن را از این پیچ ناشناخته عبور دهیم.

لکن با این همه وفا، حاصلی جز جفا ندیدیم، اما به رسم عشق به این مردم، پروانه وار سوختیم و دم بر نیاوردیم.

دولتی که بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی، وظیفه داشت همه ی امکانات و لوازم آموزش رایگان را فراهم آورد، با واسطه ی لطف معلم که از وسایل شخصیش استفاده می‌کرد، زیرکانه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و همه ی بار مسئولیت، به دوش معلمی افتاد که در تأمین معاش زندگی خود، عذاب می‌کشید.

آموزش باکیفیتی که به تجهیزات و امکانات مختلف نیاز داشت، با بی مسئولیتی دولت، به محاق رفت و حقوق فرزندان ایران در سکوت و بی اطلاعی مردم ایران به فراموشی سپرده شد.

مردم عزیز ایران، ما معلمان، کاستی های آموزش آنلاین، در این شرایط را خوب می‌دانیم و اتفاقا در این درد بزرگ و حق کشی از فرزندان میهن، با شما همدردیم و  به نوعی صاحب عزاییم.

اما حتما می دانید که یک آموزش آنلاین با کیفیت، مستلزم تجهیزاتی است که از عهده ی معلم خارج بود.

وگرنه کیست که نداند، با یک موبایل با امکانات محدود، نمی‌شود آموزشی در شأن فرزندان  ایران تولید کرد. 

اما دریغا که دولت با زیرکی رسانه ای این کمبود کیفیت را به دوش معلم انداخت و صد افسوس که بخش تنگ نظر جامعه، مثل همیشه فریب تبلیغات غیرواقع را خورد و کمبودها را از چشم معلم دید و بجای تقدیر از آن همه ایثار معلمان، زبان به شماتت معلم گشود و از طریق رسانه های خود، آنها را در گوش جامعه، بازگو کرد.

با هک نرم افزار شاد و از راه های غیر انسانی مختلف، حریم خصوصی معلم تهدید شد و متأسفانه جامعه نیز بجای شِکوِه از سقوطِ شکوه و جلال معلم، تلخ کامانه خندید.

مردم عزیز ایران؛ 

خبر دارید؛ از آن معلمانی که بر تخت بیمارستان، عاشقانه تدریس می‌کردند و رفتند؟ آیا شایسته نبود که آنها را مدافعان فرهنگ و شهید بنامیم؟

خبر دارید؛ از آن معلم دلسوزی که به واسطه ی لهجه ی شیرینش و یک واژه ی «آیلایند» چقدر تحقیر و تمسخر شد؟ تا آنجا که از معلمی کنار کشید.

خبر دارید؛ در  شرایطی که معلم در شدیدترین  تنگنای اقتصادی بود، وقتی موبایلش می‌سوخت، با چه پولی گوشی و بسته اینترنت می‌خرید؟ و هزار هزینه ی دیگری که به دوشش افتاده بود را از کجا تأمین می‌کرد؟

خبر دارید با آن همه تنگنا، چه تعداد تبلت و وسایل آموزشی با کمک همین معلمان، برای دانش آموزان بی بضاعت، خرید و اهدا شد؟ و با این وجود کفایت نکرد.

خبر دارید که در این مدت، دولت ذره ای به مسئولیت قانونیش عمل نکرد و برای تأمین تجهیزات آموزشی، هیچ هزینه ای به معلمان پرداخت نکرد که هیچ، دانش آموزان فقیر را هم فراموش کرد؟

خبر دارید  چند هزار دانش آموز، از آموزش بازماند؟

خبر دارید چند معلم به واسطه ی تنگنای مالی، چراغ زندگی خود را به دست خویش، خاموش کرد؟

خبر دارید که وقتی می خواستند از زیر بار تأمین، تجهیزات آموزش دانش آموز و معلم شانه خالی کنند، مدرسه را حضوری می‌کردند و بر خلاف واقع، می‌گفتند همه ی پروتکلهای بهداشتی رعایت می‌شود؟ در حالیکه ما گواهیم، کمترین پروتکلی رعایت نمی‌شد و آن همه دانش آموز و معلم و شهروند رفتند و یک ایران سوخت و باز اینها به مسولیت گریزی ادامه دادند؟

می‌دانیم که خبر ندارید و به قول اخوان:

«انتظار خبری نیست مرا

 قاصدک در دل من همه کورند و کرند

قاصدک تجربه‌های همه تلخ در دلم می‌گوید

…»

 *بنابراین با توجه به اینکه، آموزش با این وسایل شخصی اندک معلم، کاملا ابتر می‌ماند و دولت از سویی، عملا بنایی، به جبران این عقب افتادگی ندارد و  از دیگر سوی* ،  *مطالبات قانونی معلمان را نمی‌پردازد و زندگی را بر معلم تنگ کرده و آن بخش تنگ نظر جامعه، با همین وسع کم معلم، قدر آن همه ایثارش را نمی‌داند و با نمک نشناسی، نمک بر زخمهای معلم می‌ریزد* ،

بخش دو

ما معلمان ایران از شنبه بیست و سوم  بهمن ماه ۱۴۰۰، استفاده از گوشی و وسایل شخصی خود، در آموزش را تحریم نموده و منتظر می‌مانیم تا دولتی که دعوی عدالتش، گوش فلک را کر کرده، به وظایف قانونیش نسبت به آموزش برگردد و در ابعاد مختلف، زمینه را برای تحقق عدالت آموزشی فراهم آورد. 

 ‏بدیهی است، همه ی هزینه هایی که در این سالها به معلم تحمیل شده نیز باید جبران شود، وگرنه شرعا، قانونا، عرفا و اخلاقا دولت اسلامی نسبت به معلمان،  بدهکار است و حق الناس را اله الناس، هرگز نخواهد بخشید.

و در این راستا  از همکاران فرهنگی در سراسر ایران می‌خواهیم؛ علیرغم میل باطنی همه ی ما، از تاریخ بیست و سوم  بهمن ماه ، به این فراخوان عمل نموده و دولت را مجبور به اجرای قانون و انجام وظایف ذاتیش نمایند.

از مردم شریف ایران می‌خواهیم؛ برای بازگرداندن دولت به وظایف قانونیش نسبت به اصل سی ام قانون اساسی که همان آموزش رایگان است، از هیچ کوششی دریغ ننماید.

از دولت می‌خواهیم؛ به اصلی ترین وظیفه ی خود یعنی اجرای قانون برگردد و برای تحقق کامل شعار آموزش رایگان، تلاش عملی نماید.

از رئیس دولت می‌خواهیم؛ درقبال آن قشری که در تلویزیون ملی، از بردن نامش، پرهیز می‌کند و البته همانجا به صادق بودن آنها اقرار می‌نماید، رویه ی احترام در پیش گیرد و مطالبات قانونی بر زمین مانده ی آنها را، همانطور که در ایام انتخابات وعده داده بود، تا تحقق همه ی آنها پیگیری نماید و به قول خودش یک بار برای همیشه، مشکل معلم را حل کند.

از نماینده ی دولت در آموزش و پرورش می‌خواهیم؛ به جای تهدید و ترعیب معلمان مطالبه گر، که مطالبات قانونی خود را طلب میکنند، پیگیر وظایف ذاتی خود باشد و مشکلات مدارس و معلمان را با راه‌حل های غیرعلمی، به تمسخر نگیرد.

از قضات دستگاه قضا می‌خواهیم؛ قانون را مبنای عمل خود قرار داده و بیانات اخیر رئیس قوه قضائیه در مورد مطالبه گران را در مورد معلمان مطالبه گر، نصب العین خود قرار دهند.

از دستگاه های امنیتی می‌خواهیم؛ بجای پرونده سازی برای معلمانی که به مطالبه ی قانونی حقوق خود می‌پردازند، زمینه را برای معرفی و برخورد با مسئولین قانون گریز و عاملان اصلی نارضایتی معلم و مردم، فراهم آورند.

و از رسانه‌هایی که سهوا و یا عمدا بر ضد معلم حرکت می‌کنند، می‌خواهیم؛ به تخریب معلم  پایان دهند و خبرنگاران آنها به جای منفعت نگاری، به فکر چشم انداز و دورنمای بلند مدت ایران باشند که همانا معلمان در توسعه آن، نقش بنیادی دارند.

۲- لطیف روزیخواه برای تحمل راهی زندان جلفا شد

لطیف روزیخواه عضو هیأت مدیره کانون صنفی فرهنگیان آذربایجان شرقی و از اعضای شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران که از سوی دادگاه انقلاب شهرستان جلفا به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود ، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰  جهت اجرای حکم روانۀ زندان جلفا شد .

۳- اعتراض عالیه اقدام دوست نسبت به قرار وثیقه درزندان اوین

وکیل عالیه اقدام دوست:شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین اعلام کردند برای خانم اقدام دوست قرار وثیقه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان صادرشده است،بعلت عدم تامین واعتراض به قرار وثیقه درزندان اوین هستند.

*فرزاد سامانی دانشجوی دانشگاه خوارزمی امروز با قرار وثیقه پس از ۱۳ ماه بازداشت موقت، از زندان ارومیه موقتا آزاد شد.

متاسفانه طی ۲سال گذشته دانشجویان بسیاری با سواستفاده نهادهای امنیتی از تعطیلی امنیتی دانشگاه‌ها به بهانه کرونا، مورد سرکوب قرار گرفتند بی آنکه جنبش دانشجویی بتواند مقاومتی در محیط دانشگاه داشته باشد.

اما بی‌شک دانشگاه تا ابد تعطیل نمی‌ماند، جنبش دانشجویی در تاریخ معاصر ایران نشان داده است که همواره از خاکستر خود برخاسته است.

تحریریه شوراهای صنفی دانشجویان کشور، ضمن تبریک آزادی موقت این دانشجو که از داخل خوابگاه خود ربوده شده بود، امیدوار است همه زندانیان سیاسی از جمله دانشجویان زندانی همچون امیرحسین مرادی، علی یونسی، حامد قره‌اوغلانی، کسری نوری، محمد شریفی‌مقدم و… آزاد شوند.

*جان باختن یک کارگر اورهال بندر امام درحین کار

روز جمعه ۲۲ بهمن،یک کارگر اورهال تعمیرات اساسی گروه جت زنی شرکت فیرمکو پیمانکار اجرایی تعمیرات مجتمع بسپاران بنام نادرموسوی در حین جت زنی کویل‌های رآکتورهای واحد SR دچار حادثه شد و و بر اثر شدت جراحت جان خودراازدست داد.

درهمین رابطه:شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

باز هم محیط کار قربانی گرفت

روز ۲۲ بهمن یکی از همکاران اورهالی تعمیرات اساسی گروه جت زنی شرکت فیرمکو، پیمانکار اجرایی تعمیرات مجتمع بسپاران به نام نادر موسوی در حین جت زنی کویل‌های رآکتورهای واحد SR به خاطر عدم ایمنی محیط کار  و در اثر شدت جراحت جانباخت. درگذشت نادر  موسوی را به  همکاران عزیزمان در پتروشیمی بندر  امام و همگان تسلیت میگوییم.

در حالیکه هیچ اقدامی برای ایمنی محیط های کار صورت نمیگیرد. در حالیکه محیط های کار به قتلگاه کارگران تبدیل شده  روابط عمومی پتروشیمی بندر امام  با بیشرمی تمام در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تلاش برای احیای این کارگر به نتیجه نرسیده و او جان خود را از دست داده است.

یکی از معضلات ما کارگران شاغل در نفت عدم ایمنی محیط کار است.  افتادن از ارتفاع ، انفجار و آتش سوزی، هوای آلوده به مواد شیمایی،  آلودگی های صوتی همه نمونه هایی از خطراتی است که جان کارگران در نفت را به خطر انداخته است. همه اینها نتیجه سودجویی های پیمانکاران مفتخور است.   ایمن شدن محیط کار  یک خواست فوری ماست. باید دست پیمانکاران از محیط های کار کوتاه شود.

*قاتل خاموش جان معلم وظیفه‌شناس رفسنجانی را گرفت

مرجان محمدرضایی معلم وظیفه شناس پایه اول دبستان پسرانه ۱۵ خرداد رفسنجان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.

مرجان محمدرضایی معلم جوان، وظیفه شناس و دلسوز رفسنجانی با احساس مسئولیت قوی و عاشق تدریس و دانش آموزان، عصر هنگام به علت شلوغی خانه برای ساخت کلیپ درسی برای تدریس غیرحضوری دانش آموزان در این روزهای کرونایی به محیط ساکت و آرام کارگاه پخت شیرین پزی می رود که هنگام ساخت ویدئو و ضبط محتوای درسی متوجه بوی گاز در محیط کارگاه نمی شود که بر اثر نشت گاز بیهوش شده و با حال وخیم به بیمارستان منتقل می شود.

اما بدلیل اینکه اکسیژن خون این خانم معلم پائین بوده و با همه تلاش هایی که پزشکان انجام می دهند، متأسفانه این معلم وظیفه شناس، دلسوز و عاشق جان خود را از دست می دهد.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate