اخباروگزارش های کارگری ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای برپایی تجمع در روزهای شنبه  ۳۰ بهمن و سه‌شنبه ۳ اسفند

تجمع سراسری معلمان ایران

شنبه ، ۳۰ بهمن و سه‌شنبه، ۳ اسفند

آیا موافقید در روز تجمع شعار وزیربی‌کفایت استعفا استعفا را در سراسر ایران طنین انداز کنیم؟ 

فراخوان تجمع اعتراضی کارنامه سبزهای سال ۹۹ کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی

زمان:شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مکان:تهران،مقابل وزارت آموزش و پرورش – ساعت ۸

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

به دام تفرقه نیفتید: همه ما کارگریم!

– کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

۱- حمایت اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و فعالان صنفی استان تهران و البرز از  معلمان دربند

۲- حمایت جمعی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران از معلمان دربند

– نامه ی یک معلم زندانی معترض 

– آتش سوزی مرگبار چادر یک خانواده کارگر گوجه چین در روستای شهنیا شهرستان دیر

– مرگ یک کارگر سیمبان اداره برق پاوه حین مأموریت

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

به دام تفرقه نیفتید: همه ما کارگریم!

در روزهای اخیر با تحریک برخی عناصر شناخته شده، تنشهایی میان كارگران  از شركت نفت ایران در منطقه نفت‌خیز جفير ایجاد شده است  و با کمال تاسف برخی از همکاران ما که از مناطق غیر بومی آمده اند، مورد تعرض و توهین قرار گرفتند. بحث بر سر اینست که چرا کارگران غیر بومی به جای کارگران بومی استخدام شده اند. بعبارت دیگر بخشی از کارگران که بیکار هستند مقصر این وضعیت را هم طبقه ایهای غیر بومی خود میدانند نه نظام و سیستمی که بر جامعه حاکم است. اگر نگاه کنید رسانه های دولتی هم مدام دارند  با تبلیغ اینکه فلان درصد از کارگران غیربومی هستند و درصد کمتری بومی، به این تفرقه دامن میزنند.

ما یک طبقه ایم. این را باید متوجه باشیم. ما کارگریم. همه ما مستقل از اینکه در کجا متولد شده ایم، بیشترین نقش را در تولید و کارکرد جامعه داریم و محرومترین بخش جامعه هستیم. سهم شیر از آن آقا زاده های مفتخور و سرمایه داران و پیمانکاران و استثمارگران ماست. همکار غیر بومی ما گناهی ندارد. چرا به این دام افتاده اید؟ این عقبگرد و قهقراست. اتحاد مان را باید مثل تخم چشممان نگاهداری کنیم. صحنه های بدی را امروز شاهد بودیم که قلب هر کارگر آگاهی را بدرد می آورد. گویی دشمن مان را گم کرده ایم. گویی علت بیکاری مان را نمیدانیم. گویی همکار بیچاره ما دشمن ماست. این دردناک است. این وضعیت قابل تحمل نیست. نباید ادامه یابد. از همه کارگران آگاه میخواهیم که فورا این زخم و این تفرقه را جبران کنند. صف کارگران را دوباره ترمیم و محکم و متحد نمایند. خشم مان را به سوی سرمایه داران و مفتخوران و پیمانکاران و زالوصفتان نشانه رویم نه به سوی همکار عزیزی که در یک شهر و منطقه دیگر متولد شده است. مگر او چه گناهی دارد؟ مگر بسیاری از هم شهریان ما در تهران و شهرهای دیگر مشغول بکار نیستند؟ آیا مجازیم که بگوییم آنها را هم باید بیرون انداخت؟

همکاران! واقعا به هوش باشید. ما با مبارزات اخیرمان پیشرفتهای زیادی کردیم. دستاوردهای خوبی داشتیم. امیدهای زیادی ایجاد کردیم. اینها را نباید برباد داد. تفرقه سم است. تفرقه کشنده است. تفرقه همه ما را در برابر دشمنان قسم خورده مان زمین میزند.

متحدانه گریبان حاکمین مفتخور را بگیریم و فریاد بزنیم که زندگی تک تک کارگران چه بیکار و چه شاغل چه بازنشسته باید بخوبی تامین شود. زندگی انسانی حق تک تک ماست. زنده باشید.

*کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

۱- حمایت اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و فعالان صنفی استان تهران و البرز از  معلمان دربند

اعتراض به حکم جعفرابراهیمی 

اعتراض به ادامه بازداشت شعبان محمدی

۲- حمایت جمعی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران از معلمان دربند

اعتراض به بازداشت‌ معلمان و پرونده‌سازی و صدور حکم زندان علیه فعالان صنفی

*نامه ی یک معلم زندانی معترض 

من نصرت بهشتی فرهنگی بازنشسته که ۸سال پیش معترض به ساختار پوسیده آموزش و پرورش بودم با اینحالی که عاشق معلمی بودم و بودن با بچه ها و دانش آموزان را دوست داشتم با ۲۲ سال سابقه ی تدریس، استعفایم را تحویل  که نمیدانم بر چه اساسی من را بازنشسته اعلام کردند .

حال به جرم اعتراض کردن به کل سیستم حاکم به ۵سال حبس محکوم شدم که ۴ماه آنرا گذراندم ولی به حکم صادره اعتراض نمودم .

 همچنین بعلت مشکلات کلیوی م  باگذاشتن وثیقه ی یک میلیارد ودویست میلیون تومانی  مدتی ست درگیر مداوا و  درمان بیماری ام هستم .

 امروز ازبیمارستان که عمل داشتم ترخیص شدم ، آیا این است لایق ما که بجای لذت بردن از زندگی و درکنار خانواده بودن  حال باید ۵ سال از عمرمم را درزندان بیدادگران بگذرانم هرچند همه ی ما بنحوی در زندان بیدادگران بنام ایران بسرمیبریم.

خانم بهشتی ۱۳ مرداد به اتهام اجتماع و‌ تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و توسط شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب مشهد به پنج سال زندان محکوم  شده بود٬ به قید وثیقه‌ی یک میلیارد  و‌دویست میلیون تومان آزاد شد.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*آتش سوزی مرگبار چادر یک خانواده کارگر گوجه چین در روستای شهنیا شهرستان دیر

پنج شنبه شب(۲۱بهمن)،براثرآتش سوزی چادر یک خانواده کارگرکه برای کار گوجه چینی در در روستای شهنیا شهرستاندیر،استان بوشهربدلیل استفاده از اجاق گاز برای گرم نگه داشتن یک دختربچه حدود ۶  ساله به علت شدت سوختگی در دم جان خود را از دست داد ومادرش با سوختگی ۸۰ درصدی به مرکز خدمات جامع سلامت بردخون منتقل شد.

*مرگ یک کارگر سیمبان اداره برق پاوه حین مأموریت

بنابر اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته پنجشنبه ۲۱ بهمن‌ماه، یکی از کارگران سیمبان اداره برق شهرستان پاوه در استان کرمانشاه حین مأموریت دچار حادثه برق‌گرفتگی شده که منجر به مرگ وی شده است.

هویت این کارگر مهدی حسینی عنوان شده است. وی ۳۵ ساله و دارای یک فرزند ۴ ساله و ساکن شهرستان جوانرود می‌باشد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate