اخباروگزارش های کارگری ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

– فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای برپایی تجمع در روزهای شنبه  ۳۰ بهمن و سه‌شنبه ۳ اسفند

تجمع سراسری معلمان ایران

شنبه ، ۳۰ بهمن و سه‌شنبه، ۳ اسفند

آیا موافقید در روز تجمع شعار وزیربی‌کفایت استعفا استعفا را در سراسر ایران طنین انداز کنیم؟ 

– فراخوان تجمع کارنامه سبزهای سال کشور

زمان:شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مکان:تهران،مقابل وزارت آموزش و پرورش – ساعت ۸

– با گذشت ۵ روز از آخرین تماس شعبان محمدی هیچ خبری از وضعیت این فعال صنفی معلمان در دست نیست

– بیانیه کانون صنفی معلمان ایران درمحکومیت قتل فجیع مونا حیدری ، کودک همسر اهوازی 

– پنج شنبه های اعتراضی سهامداران بورس با تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور

« مجلس پرادعا   کجا رفت آن وعده ها»-« دولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی»

– مفقود شدن یک کارگرمقنی درحادثه تخریب چاه در میدان بهاران تهران

*فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای برپایی تجمع در روزهای شنبه  ۳۰ بهمن و سه‌شنبه ۳ اسفند

تجمع سراسری معلمان ایران

شنبه ، ۳۰ بهمن و سه‌شنبه، ۳ اسفند

آیا موافقید در روز تجمع شعار وزیربی‌کفایت استعفا استعفا را در سراسر ایران طنین انداز کنیم؟ 

افاضات وزیر آموزش و پرورش:

همانطور که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ملزم به تدریس هفتگی هستند، مدیران و معاونین مدارس نیز باید در طول هفته ۶ ساعت به منظور توانمند شدن تدریس کنند

پی نوشت: جناب وزیر که در ظاهر دروازه بان ما هستید و در واقع مهاجم حریف …

همانطور که وزیر علوم و وزیر دادگستری از حقوق کارمندانشان دفاع می کنند ، از حقوق معلمان دفاع کنید

نه اینکه به جای شرکت در جلسه حساس با موضوع رتبه بندی،  در جلسه انجمن اولیا شرکت  کنید !

همانطور که هیات علمی حقوق های ۱۸ تا ۵۰ میلیون تومانی می‌گیرند، آیا  تلاش کرده اید که معلمان هم  به جای حقوق ۴ تا ۶ میلیون تومانی، حداقل  حقوق بالاتر از خط فقر بگیرند ؟؟؟ 

همانطور که به  هیات علمی وام های مسکن  ۵۰۰ میلیونی و بالاتر می دهند ،به   معلمان هم وام مسکن  بدهند ؟؟

همانطور که  ساعت تدریس موظف اساتید با حقوق نجومی ، ۱۰ تا ۱۶ ساعت است ، ساعت تدریس معلمان هم ۱۰ تا ۱۶  ساعت باشد ؟؟؟

همانطور که  در هر سال حداكثر ۱۰% اعضاء‌هيات علمي دانشگاه می تواند از فرصت هاي مطالعاتي داخل و خارج از کشور استفاده نمايند و حق ماموریت بگیرند ، معلمان هم فرصت مطالعاتی داشته باشند..

همانطور که هیات علمی فوق العاده روزانه و اشتغال خارج از مرکز و هزينه هاي سفر و نقل مکان و …  می گیرند ،  معلمان هم این مزایا را داشته باشند!!

همانطور که سالانه حداكثر پانزده روز از مرخصي استحقاقي  اعضاي هيات علمي بدون درخواست عضو قابل ذخيره مي باشد، برای معلمان هم قابل ذخیره باشد …

همانطور که هیات علمی تسهیلاتی نظیر 

مانند وام خريد مسکن

 تورهاي داخلي و خارجي

تخفيف هتلها و مهمانسراها

وام خودرو، تخفيف و تقسيط بليطهاي هوايي، ريلي و زميني

تسهیلات  رايانه قابل حمل و تلفن ثابت و همراه دارند ، معلمان نیز داشته باشند…

ودر آخر،  همانطور که در لایحه رتبه بندی معلمان،  همترازی با هیأت علمی را حذف کردید ، به جنابتان توصیه می شود ، از  هر گونه همترازی مسوولیت ها و وظایف معلمان با هیأت علمی به شدت بپرهیزید ، چرا که خاطره تلخ تبعیض در دریافتی در عین شباهت در مسوولیت و سختی کار را یادآور می شود.

پیش به‌سوی تجمع سی بهمن

اعتراضات سراسری معلمان 

آیا موافقید در روز تجمع شعار وزیربی‌کفایت استعفا استعفا را در سراسر ایران طنین انداز کنیم؟ 

*فراخوان تجمع کارنامه سبزهای سال کشور

زمان:شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مکان:تهران،مقابل وزارت آموزش و پرورش – ساعت ۸

*با گذشت ۵ روز از آخرین تماس شعبان محمدی هیچ خبری از وضعیت این فعال صنفی معلمان در دست نیست

محمدی پیش تر و در آخرین تماسی که با خانواده داشته است از شرایط جسمی و محل نگهداری اش شکایت کرده و عنوان کرده بود در مدت بازداشت به جز دقایقی محدودی عملا مورد بازجویی قرار نگرفته است

محروم کردن فرد بازداشتی از تماس با خانواده مصداق شکنجه شخص و اطرافیان است.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران درمحکومیت قتل فجیع مونا حیدری ، کودک همسر اهوازی 

کانون صنفی معلمان ایران روز پنج شنبه ۲۱ بهمن،بیانیه ای بشرح زیر درمحکومیت قتل فجیع مونا حیدری ، کودک همسر اهوازی،منتشرکرد:

در شرایط اقتصادی اسفناک حاکم بر زندگی مردم ایران ، و در حالیکه هر روز شاهد خبرهایی از خودکشی معلمان ،کارگران بازنشستگان و دیگر اقشار فرودست جامعه هستیم ، تصاویر هولناک فاجعه اهواز ، جامعه در حال تلاطم ایرانی را  با شوکی دیگر مواجه ساخت.

بنا بر آمارهای غیر  رسمی دست کم شصت زن در استان خوزستان در طی دو سال گذشته قربانی قتل‌های ناموسی بوده اند که در هیچ کدام از آنها عاملان جنایت مجازات نشده اند.

 از طرف دیگر  گسترش خشونت، فساد و بزهکاری در شرایط کنونی، به جایی رسیده است که بنا بر نظر پژوهشگران اجتماعی ، سن فحشا در دختران به دوازده سالگی و سن دزدی در پسران به هفت سالگی رسیده است.

 اگر چه امروز دیگر این آمارها بخشی عینی از زندگی هر روزه مردمان این سرزمین است ، اما جنایت اهواز پرده دیگری از این  انحطاط رو به گسترش را نمایان ساخت.

اینکه شوهری با سر بریده همسرش در کوچه و خیابان به اغوای تماشاگرانش بپردازد ، نمادی از یک جامعه عقب مانده نیست، به عبارت دیگر بدویت محض است.!!

این دقیقا همان چیزی است که سالها است پژوهشگران حوزه های اجتماعی و سیاسی هشدار آن را می دهند ، یعنی فروپاشی جامعه ایرانی.

بر همین اساس کانون صنفی معلمان ایران لازم می داند نکات زیر را به سمع و نظر مردم ایران و بویژه فرهنگیان  شریف برساند :

یک. قتل مونا حیدری کودک همسر اهوازی بدون بسترسازی قوانین زن ستیزانه کنونی امکان پذیر نیست .اینکه کودکی در سن دوازده سالگی  با اصرار خانواده و بدون اینکه از حمایت های قانونی بهره مند شود تن به ازدواج اجباری می دهد ، سرآغاز وقایعی است که در نهایت به چرخاندن سر بریده اش در کوچه و خیابان منجر می شود . 

قوانین عقب مانده کنونی، بیشترین آسیب ها را به زنان جامعه ایرانی وارد می سازد و به هیچ عنوان نه با خواست ملت ، نه با عرف جامعه و نه با  نگرش امروزی زنان ایرانی همخوانی ندارد .

از طرف دیگر این قوانین زن ستیزانه فرصت لازم را برای برخی مردان روان پریش فراهم می سازد که با آسودگی خاطر دست به جنایت علیه زنانی بزنند که به عنوان خواهر ، مادر یا همسر ، نخواسته اند در چارچوب باورهای ارتجاعی و سنتی حاکم زندگی کنند .

مسئولیت تداوم چنین قوانین عقب مانده ای مستقیما بر عهده کلیت حاکمیت کنونی در ایران است.

دو. علاوه بر قوانین زن ستیز ، ریشه دیگر تداوم چنین  جنایاتی ، فرهنگ ارتجاعی و سنت های زن ستیزانه در برخی مناطق ایران است .آنچه که بیش از هر چیز می تواند، مانع از تداوم چنین فرهنگی در نسلهای بعدی شود ، آموزش های مدرن ، نوین و انسانی است .دقیقا از همین رهگذر است که تشکل‌های صنفی فرهنگیان سال‌هاست که نقد به آموزش ایدئولوژیک را جزئی از مطالبات خود بر می شمارند .از همین زاویه مسئولیت معلمان در جهت آموزش ارزش‌های انسانی به کودکان مهم و تعیین کننده است .این مهم اگر چه باوجود سیطره  آموزش ایدئولوژیک در مدارس ایران کاری دشوار و پر هزینه است ، با این وجود برای جلوگیری از تکرار فجایعی همچون قتل مونا حیدری لازم و ضروری است.در نتیجه وظیفه معلمان و جامعه فرهنگیان در جلوگیری از چنین فجایعی از این زاویه غیر قابل کتمان است.

سه. معلمان زن در طی یک دهه اخیر نشان داده اند که در صف مطالبه گری و حق خواهی پیشگام جنبش معلمان هستند.حضور گسترده زنان معلم در فعالیت های صنفی ، دفاع از مطالبات زنان در جامعه ایرانی را به عنوان یکی از وظایف تشکل‌های صنفی فرهنگیان برجسته می سازد.در نتیجه کانون ها و انجمن های صنفی معلمان، علاوه بر اینکه به لحاظ ماهیتی موظف به مقابله با هر نوع بی عدالتی در جامعه هستند ، به لحاظ کارکردی باید نقش زنان معلم در انسجام بخشی و پیشروی جنبش معلمان را در نظر گیرند. بر این اساس مقابله با ساختار های زن ستیزانه در شرایط کنونی جامعه ایرانی از وظایف تشکل‌های صنفی فرهنگیان است. 

در پایان کانون صنفی معلمان ایران ضمن محکومیت قتل فجیع  مونا حیدری ، کودک همسر اهوازی، و عرض تسلیت به همه زنان ایرانی که در همه این سال‌ها زیر فشار قوانین زن ستیزانه زندگی کرده اند ، اعلام می دارد که مسئولیت مرگ مونا حیدری و دیگرانی  همچون مونا، با حاکمیتی است که در تداوم ، تثبیت و اجرای این   قوانین عقب مانده اصرار دارد و علاوه بر آن با گفتمان سازی حول ارزش‌های ارتجاعی همچون ناموس و غیرت ، به دفاع از جنایتکاران می پردازد .

*پنج شنبه های اعتراضی سهامداران بورس با تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور

« مجلس پرادعا   کجا رفت آن وعده ها»-« دولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی»

روز پنج شنبه ۲۱ بهمن برای باری دیگر، سهامداران بورس مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور اجتماع کردند و با شعارهایی چون« مجلس پرادعا   کجا رفت آن وعده ها»و« دولت به این بی غیرتی هرگز ندیده ملتی»وبرافراشتن پلاکاردها اعتراضشان  را نسبت به سیاست های دولت و مجلس در حوزه بورس بنمایش گذاشتند.

براساس گزارش رسانه ای شده،محور شعارها و پلاکاردهایی که در دست معترضین بود عمدتا در انتقاد به غیرمتخصص بودن نمایندگان مجلس یازدهم و همچنین سیاست‌های غیرکارشناسی تیم اقتصادی دولت بود.

یکی از بزرگترین بنرها نیز به ۱۰وعده اصلی ابراهیم رییسی در دوران انتخابات ۱۴۰۰ اشاره داشت که تاکنون هیچ یک از آنها رنگ عمل به خود نگرفته است.

تجمع کنندگان پلاکارد معروف اعتراض به محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس را نیز بار دیگر در دست داشته و به این شکل اعتراض خود را نسبت به عملکرد کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام می‌کنند.

درهمین رابطه:پنج شنبه های اعتراضی سهامداران بورس با ادامه تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه

روزپنج شنبه ۱۴ بهمن، سهامداران بورس درادامه پنج شنبه های اعتراضیشان برای باری دیگر دست به تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه زدند.

یکی از تجمع‌کنندگان درباره دلایل برگزاری تجمع این هفته به خبرنگاررسانه ای گفت: ما هیچ نیازی به حمایت دولت نداریم، سهامداران نمی خواهند دولت ضرر و زیان بورسی‌ها را جبران کند. بلکه ما فقط خواستار پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد هستیم.

عکس ها و فیلم‌های رسانه ای شده از این تجمع ازجمله پلاکارد معروف خطاب به محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نشانگر معترض بودن تجمع‌کنندگان نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس و خصوصا کمیسیون اقتصادی و کمیسیون تلفیق مجلس است.

* مفقود شدن یک کارگرمقنی درحادثه تخریب چاه در میدان بهاران تهران

روز پنج شنبه ۲۱ بهمن، یک کارگرمقنی تبعه افعانستان در حین کارحفر چندین باب چاه به عمق ۶ مترمنتهی به محل عبور آب فاضلاب شهری در میدان بهاران تهران براثر ریزش دیواره یکی از این چاه ها مفقود شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate