اخباروگزارش های کارگری ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰

– ادامه اعتراضات کارگران حق طلب اخراجی مخابرات اصفهان با برپایی تجمع مقابل اداره مخابرات

– شماره ای دیگراز سریال تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

– تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری شهر یاسوج نسبت به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهر برای چندمین بار

– تجمع اعتراضی تعدادی از کارکنان شهرداری کرمان نسبت به انتشار علنی فیش حقوقیشان در سامانه شفافیت شهرداری

– مطالبات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:از افزایش حقوق و دستمزد تا افزایش تولید و بهره‌وری

– عالیه اقدام دوست بازداشت شد.

– اعمال فشار به نسرین جوادی برای اجرای حکم

– جان باحتن یک کارگر در حادثه ریزش دیوار ملایر

*ادامه اعتراضات کارگران حق طلب اخراجی مخابرات اصفهان با برپایی تجمع مقابل اداره مخابرات

روز دوشنبه ۱۸ بهمن،جمعی از کارگران شرکتی حق طلب مخابرات اصفهان درادامه اعتراضاتشان نسبت به حذف اثرانگشت واخراج از کاردست به تجمع مقابل اداره مخابرات اصفهان زدند وخواستاربازگشت بکارشدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: امروز جلسه‌ای با حضور مقامات کشوری و لشگری و مدیران مخابرات و همچنین با حضور ویدئوکنفرانسیِ وزیر ارتباطات پیرامون دستاوردهای مخابرات در این اداره انجام شد و ما رفتیم تا صدای اعتراض خود را به گوش این مسئولین برسانیم. 

خاطرنشان میشود که تعدادی از نیروهای مخابرات استان اصفهان بابت معوقات مزدی خود و عدم رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل از شرکت شسکام مخابرات به اداره کار شکایت کردند که در پی شکایت آن‌ها اثر انگشت و کارت ترددشان از اعتبار ساقط شد و دو نفر نیز به طور کامل اخراج شدند. 

آن‌ها تا کنون پیگیری‌های بسیاری برای بازگشت به کار انجام داده‌اند. فرمانداری استان اصفهان پیش‌تر قول مساعدت به آن‌ها داده بود. 

درهمین رابطه:ادامه کنش های کارگران حق طلب اخراجی شرکت مخابرات اصفهان برای بازگشت بکار با تجمع درفرمانداری

روز دوشنبه ۴ بهمن، کارگران حق طلب اخراجی شرکت مخابرات اصفهان از ادامه کنش هایشان برای بازگشت بکار با برپایی تجمع درفرمانداری کلانشهر اصفهان خبردادند.

این کارگران حق طلب اخراجی به خبرنگاررسانه ای گفتند:پیگیری‌های بسیار برای بازگشت به کار، تاکنون به نتیجه نرسیده و نیروهای شرکتی مخابرات بدون حقوق در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

آنها یادآورشدند:مدیریت مجموعه از تاریخ یک دی‌ماه به دلیل پیگیریِ حقوق و درخواستِ اجرای طرح طبقه‌بندی و دریافت مابه‌التفاوت ناشی از اجرای طرح طبقه‌بندی، با حذف اثر انگشت، مانع ورود کارگران به محل کار شده و دو نفر از کارگران نیز در این پروسه به طور قطعی حکم اخراج گرفته‌اند.

*شماره ای دیگراز سریال تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

روز دوشنبه ۱۸ بهمن برای باری دیگر، کارگران شهرداری کوت عبدالله برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق وحق بیمه مقابل ساختمان شهرداری این شهر دراستان خوزستان تجمع کردند.

کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفتند: سه ماه است بدون حقوق و بیمه کار می‌کنیم؛ آخرین حقوق ما مربوط به آبان است که بیست و ششم ماه قبل (دیماه) به حساب‌مان واریز شده است؛ قرار بود پانزدهم ماه جاری یک حقوق دیگر بگیریم که هنوز خبری نشده است.

این کارگران با بیان اینکه «کار کردن بدون حقوق آن هم در شهرداری بسیار سخت است»،اضافه کردند: با عدم واریز حق بیمه ها، مشکل مضاعف شده است؛ ما در دریافت خدمات درمانی با مشکل مواجه هستیم و این مساله ما را در این شرایط کرونایی نگران کرده است.

آنها درخاتمه گفتند: چرا هیچ کس به فکر بیش از صد کارگری که چندین ماه است حقوق نگرفته‌اند، نیست؛ کار نظافت شهر برعهده ماست؛ اما چطور بدون حقوق زندگی کنیم؛ از نسیه گرفتن و شرمندگی به ستوه آمده‌ایم.

*تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری شهر یاسوج نسبت به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهر برای چندمین بار

روز دوشنبه ۱۸ بهمن برای چندمین بار ، کارگران فضای سبز شهرداری شهر یاسوج برای اعتراض به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهریاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی تعدادی از کارکنان شهرداری کرمان نسبت به انتشار علنی فیش حقوقیشان در سامانه شفافیت شهرداری

بعدازظهرروزیکشنبه ۱۷ بهمن، تعدادی از کارکنان شهرداری کرمان برای اعتراض به انتشار علنی فیش حقوقیشان در سامانه شفافیت شهرداری تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: ما به علت برخی مشکلات شخصی حاضر به انتشار فیش حقوقی‌مان نبودیم اما شهرداری با این کار مشکلاتی در سطح خانواده و زندگی ما به وجود آورده است.

قابل یادآوری است که شهرداری کرمان به‌صورت داوطلبانه، اطلاعات حقوق و مزایای همه کارمندان و کارگران خود را در سامانه شفافیت شهرداری منتشرکرده واطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگی، نوع قرارداد استخدامی، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، تعداد اعضای خانواده، به‌همراه مبلغ فیش حقوقی، ساعات اضافه‌کاری ماهانه و درنهایت مبلغ خالص دریافتی هر کارمند پس از کسر کسورات قانونی در دی‌ماه ۱۴۰۰ در سایت شفافیت شهرداری کرمان بارگذاری شده است .

*مطالبات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:از افزایش حقوق و دستمزد تا افزایش تولید و بهره‌وری

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز در اطلاعیه ای به تشریح مطالبات اصلی خود پرداختند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۸ بهمن،در این بیانیه، مهمترین خواسته‌ها در چند بند کلی آمده بشرح زیرآمده است:

۱- افزایش حقوق ودستمزد وارتقای سطح معیشت

۲- افزایش تولید و رفع موانع تولید با افزایش و استمرار ورود شمش و مواد اولیه تولید به شرکت

۳- تامین قطعات وتجهیزات برای تعمیرات و آمادگی خطوط تولیدی جهت تولید محصول بهینه با بهره‌وری بالا

۴- تصویب، اجرا و راه‌اندازی طرح های توسعه‌ای در جهت تولید محصولات جدید با توجه به نیاز بازار وکشور

۵- تغییر ساختار معیوب و ناکار آمد مدیریتی موجود و استفاده از مدیران جوان، متخصص وجهادی

۶ – پرداخت حق بدی آب وهوا و مناطق جنگی

۷ – اضافه شدن آیتم کامل فوق العاده شغل به آیتم فیش حقوقی

*عالیه اقدام دوست بازداشت شد.

عالیه اقدام دوست ، فعال کارگری امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹ بوسیله ی پلیس امنیت فومن  به اتهام تبلیغ علیه نظام در خانه ی خودش بازداشت شد.

این فعال صنفی که پیشتر ۹ سال در زندان به سر برده هم اکنون در سن ۶۹ سالگی با حکم شعبه ی ۲ دادسرای فومن به نیابت از دادسرای مقدس اوین بازداشت شد.

برگرفته ازکانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*اعمال فشار به نسرین جوادی برای اجرای حکم

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران طی ابلاغیه‌ای توسط شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران برای اجرای حکم طویل‌المدت ۷ سال زندان احضار شده است.

همزمان و برای اِعمال فشار بیشتر ابلاغیه‌ای نیز برای وثیقه‌گذار وی صادر شده است که چنانچه ظرف مدت یکماه نسرین جوادی برای اجرای حکم مراجعه ننماید وثیقه‌ی وی ضبط خواهد شد.

اِعمال فشار به نسرین جوادی برای اجرای حکم سنگین ۷ سال زندان در حالی صورت میگیرد که وی به دلیل کهولت سن و بیماری‌های متعدد و مصرف داروهای مکرر ناتوان از تحمل زندان است و درخواست عدم توانایی تحمل حبس و گواهی‌های پزشکی توسط وکیل او به دادگاه ارائه شده است.

نسرین جوادی کارگر سابق شرکت تجهیزات پزشکی و بازنشسته تأمین اجتماعی است که در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس دستگیر شد و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید. سپس توسط قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی و ‌تبلیغ علیه نظام در مجموع به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور هم عیناً تأیید شده است.

مصادیق اتهامات واهی که علیه نسرین جوادی مطرح گردیده است شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و حضور در تجمعات و گلکشتهای کارگری و بازنشستگان برای دفاع از مطالبات صنفی است.

این اِعمال فشار برای زندانی کردن یک زن ۶۴ ساله‌ی بازنشسته از سوی ضابطین امنیتی از یکسو‌ به دلیل خصلت ذاتی ضدکارگری حاکمیت سرمایه‌دار و غارتگر حاکم بر کشور است و از سوی دیگر بخاطر شدت ترس و وحشت‌شان از گسترش اعتراضات کارگران و مزدبگیران.

اتحادیه آزاد کارگران ایران تلاش نهادهای قضایی و امنیتی برای زندانی کردن نسرین جوادی را قویاً محکوم می‌نماید و خواستار لغو فوری حکم صادره و تعقیب قضایی علیه وی و دیگر کارگران زندانی است و اعلام می‌کند که طبقه کارگر ایران در مقابل سیاست‌های سرکوبگرانه حاکمیت ساکت نخواهد ماند و همزمان با گسترش اعتراضات مطالبه‌گرانه، به اعتراض علیه سرکوب و زندانی کردن فعالین این جنبش دامن خواهد زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰

*جان باحتن یک کارگر در حادثه ریزش دیوار ملایر

یک کارگر ۴۵ ساله حین کارتخریب و نوسازی ساختمانی در بلوار محمد ملایری، خیابان صنعت ملایر در استان همدان براثر فروریختن دیوارها زیرتلی از آوار گرفتارشد وجان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate