چهار پناهجوی ایرانی در معرض خطر دیپورت از ترکيه

زینب صحافی، اسماعیل فتاحی، لیلی فرجی و محمد پور اکبری کرمانی چهار پناهجوی ایرانی ساکن ترکیه که در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری به دلیل شرکت در تجمع قانونی ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در اعتراض به خروج دولت ترکیه از معاهده منع خشونت علیه زنان بازداشت و با اتهام مختل کردن نظم عمومی بدون دادگاهی عادلانه بصورت فراقانونی حکم دیپورت در خصوص آنها صادر شده بود هم اکنون با رد اعتراض و قطعی شدن حکم در معرض خطر دیپورت به ایران قرار گرفته اند.

این در حالی است که یکی از این پناهجویان به اسم محمد پور اکبری در این تجمع حضور نداشته است.
این پناهجویان پس ازدستگیری به کمپ دیپورتی شهر آیدین منتقل شده و برای امضای برگه های بازگشت داوطبانه تحت بدترین پرسهای روانی بودند. با فشار افکار عمومی، رسانه ها و همچنین حمایتهای فعالین کشور ترکیه با پذیرش اعتراض به قرار بازداشت تا  زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر آزاد شده و بعد از آزادی در حالی که پرونده دیپورت در جریان بود با تصمیم اداره مهاجرت به شهرهای جداگانه تبعید شدند.
این پناهجویان تحت حفاظت بین المللی قرار دارند وزینب صحافی، لیلی فرجی، اسماعیل فتاحی دارای قبولی پرونده پناهندگی هستند.
بر اساس ابلاغیه‌ی تاریخ چهارشنبه، ۱۳ بهمن ماه اعتراض این پناهجویان رد شده و با قطعی شدن حکم دیپورت هر لحظه امکان بازداشت و دیپورتشان به ایران وجود دارد.
زینب صحافی معروف به زینب پرسپولیسی از فعالین شناخته شده در خصوص ورود زنان به استادیوم، لیلی فرجی خواهرِ دادخواهِ زنده یاد مریم فرجی و فعال حقوق زنان و همچنین اسماعیل فتاحی زندانی سیاسی سابق و فعال کارگری بارها در ایران بازداشت و تحت شکنجه نهادهای امنیتی بوده اند و در صورت بازگرداندن به ایران با شکنجه و پرونده سازی نهادهای امنیتی با احکام سنگین قضایی مواجه خواهند بود.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate