اخباروگزارش های کارگری ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی کارگران پروژه مترو اهوازنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق برای چندین وچندمین بار

– تجمع اعتراضی دوباره  کارگران بازنشسته دوسال اخیر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل دفترمدیریت شرکت

– بیانیه کنشگران صنفی معلمان استان البرز در محکومیت حکم زندان آقای جعفرابراهیمی و بازداشت آقایان، محسن حسن‌پوراز کرج  و شعبان محمدی از مریوان

– بیانیه انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته فارس در محکومیت حکم زندان جعفر ابراهیمی و بازداشتی های اخیر

– دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان با خانوادە‌ معلم دربند شعبان محمدی .

– تجمع اعتراضی اهالی گچین بالا نسبت به محرومیت از امکانات عمرانی، بهداشتی و… مقابل استانداری هرمزگان

– بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران اینبار در گیلان ومصدومیت ۱۱ کارگر زن شهرک صنعتی حسن رود انزلی

*تجمع اعتراضی کارگران پروژه مترو اهوازنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق برای چندین وچندمین بار

روز چهارشنبه ۱۳ بهمن برای چندین وچندمین بار، کارگران پروژه مترو اهوازبرای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۱۵ ماه حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان قطار شهری این کلانشهرزدند.

یکی از کارگران در تشریح مشکلات خود و همکارانش به خبرنگاررسانه ای گفت: ما ۱۱۳ کارگر نگهبان قطار شهری اهواز هستیم که حدود ۱۵ ماه مطالبات معوقه از شرکت پیمانکاری کیسون مجری این پروژه عمرانی طلبکاریم.

او با بیان اینکه هرچند ماه یکبار بخشی از معوقات مزدی ما پرداخت می‌شود، افزود: علارغم اینکه فعالیت پروژه قطار شهری اهواز چندین سال است (از سال۹۷ ) تعطیل شده، هرکدام از کارگران نگهبان به صورت شبانه‌روزی مشغول حفاظت از اموال پیمانکاری هستیم که هیچ توجهی به پرداخت مطالبات ما نمی‌کند.

او افزود: دلیل ادامه همکاری ما در پروژه قطار شهری اهواز، کمبود اشتغال در منطقه و افزایش سن کارگران و اینکه کاری برای اشتغال مجدد آن‌ها وجود ندارد، است.

طبق اظهارات وی؛ پیش از این حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی در قطار شهری اهواز کار می‌کردند که به مرور شغل خود را با متوقف شدن پروژه از دست داده‌اند.

*تجمع اعتراضی دوباره  کارگران بازنشسته دوسال اخیر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالبات مقابل دفترمدیریت شرکت

روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، کارگران بازنشسته دوسال اخیر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات  دوباره دست به تجمع مقابل دفتر مدیریت شرکت زدند.

این بازنشستگان با بیان این مطلب که مدیریت جدید هفت تپه چه موقع به وعده‌های خود عمل می‌کند، به خبرنگاررسانه ای گفتند: ما بازنشستگان سال های ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ مجتمع هفت تپه هستیم که بعد از بازنشستگی و تسویه حساب متوجه شدیم بخشی از مطالباتمان (سنوات و مرخصی ذخیره) محاسبه و پرداخت نشده است. از مسئولان و مدیریت مجتمع می‌خواهیم همانطور که با همه مشکلات سالهای گذشته این مجتمع، ما کارگران دست از پیگیری‌های مطالبات خود برنداشتیم، در حال حاضر نیز تا وصول مطالبات بر حق بازنشستگی‌مان کوتاه نخواهیم آمد.

بنا به گزارشا منتشره،در تماس تلفنی امروز نماینده کارگران بازنشسته با مدیریت مجتمع، وعده داده شد تا اواسط هفته آینده موضوع مطالبات با مدیریت طرح توسعه نیشکر و اداره کل کار استان خوستان مطرح شود.

*بیانیه کنشگران صنفی معلمان استان البرز در محکومیت حکم زندان آقای جعفرابراهیمی و بازداشت آقایان، محسن حسن‌پوراز کرج  و شعبان محمدی از مریوان

 تا کنون فعالان عرصه فرهنگ و دلسوزان آن کم مورد ستم و بی مهری قرار نگرفته اند، نمونه بارز آن آقای جعفر ابراهیمی از معلمان دلسوزی است که در حوزه آموزش و پرورش و اعتلای آن و توجه به حقوق کودکان از جمله کودکان کار، توجهی بی دریغ داشته اند و دارند، اسفبار است که اینگونه انسان های دلسوز به جای اینکه   به عنوان افرادی آشنا با دردهای جامعه وامین آموزش و پرورش  مورد مشورت مسوولان قرار بگیرند احکام ناعادلانه و سنگین زندان دریافت می کنند.

چهار و نیم سال زندان به فرهیخته ی دلسوز فرهنگ جامعه و اعتلای میهن چون آقای جعفر ابراهیمی به معنای توهین مستقیم به دانش وفرهنگ و اعتبار آموزش و پرورش ایران نیست ؟

 آیا رواست کنشگران صنفی مانند آقایان محسن حسن پور وشعبان محمدی که در طول سالهای کاریشان همیشه برای فرزندان این مرز وبوم ‌زحمت کشیده اند و جز تدریس و ترویج دانش و فرهنگ انسانی دغدغه ای نداشته اند اینگونه بازداشت شوند ؟ 

این احکام و بازداشت ها به چه معناست؟ جز اینکه قبولاندن این امر که عده ای از مسئولان توجهی به امر تعلیم و تربیت و آبادانی کشور ندارند ؟ نه تنها به دلسوزان ملت و مروجان دانش وقعی نمی نهند بلکه با قوه قهریه با آنان برخورد می کنند ؟

 بدین وسیله کنشگران صنفی معلمان در کانون صنفی معلمان استان البرز خواستار ابطال این احکام ناعادلانه و آزادی به قید شرط همکاران بازداشت شده خود می باشند.

امید است بازداشت کنندگان این معلمان و قضات صادر کننده احکام با لغو احکام صادر شده و آزادی هر چه سریعتر این آزاد مردان آزاد اندیش حرمت آموزگاران فرزندان خود را پاس بدارند.

 کنشگران صنفی معلمان استان البرز

۱۴۰۰/۱۱/۱۴

*بیانیه انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته فارس در محکومیت حکم زندان جعفر ابراهیمی و بازداشتی های اخیر

اگر چه صدور احکام ناعادلانه برای کنشگران صنفی و مدنی با توجه به رویه ی سالهای گذشته ی قوه ی قضاییه تکراری است ولی صدور حکم چهار سال و نیم زندان برای جعفر ابراهیمی فعال خوش نام صنفی و مدنی باعث بهت و حیرت کنشگران صنفی و مدنی ایران گردید.

  جعفر ابراهیمی که لحظه ای از رنج های جامعه و به خصوص کودکان و معلمان و کارگران غافل نبوده است در راه کاستن و تسکین این آلام با اراده ای ستودنی و روشهای مسالمت آمیز برای تحقق مطالبات صنفی و مدنی تلاش نموده است. نگاهی به فعالیت های وی در طول سالیان گذشته نمایانگر باور وی به کنشگری اجتماعی و حرکت در چارچوب قانون است. 

بدون شک فعالیت های منطقی و اخلاق مدارانه ی وی در عرصه های مدنی باعث محبوبیت و فرهمندی ایشان بین کودکان، دانش آموزان، معلمان و کارگران گردیده است. نام وی در ذهن کودکان یادآور اسطوره ها و قهرمان های قصه های کودکانه است. همچنین صداقت بی نظیر وی در دفاع از حقوق کودکان و آموزش آنها روشهای  معلم اسطوره ای، صمد بهرنگی را تداعی می کند.

اکنون که وی در دادگاه بدوی با اتهامات تکراری و غیر منصفانه به زندان محکوم گردیده است انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته ی فارس ضمن اعتراض و محکومیت شدید حکم مذکور، خواستار ابطال حکم و همچنین پایان پرونده سازی برای ایشان،شعبان محمدی از مریوان، محسن حسن پور از کرج و سایر فعالان صنفی و مدنی است. جامعه معلمان فارس، معلمان دربند را تنها نخواهد گذاشت.

انجمن صنفی معلمان فارس

دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان با خانوادە‌ معلم دربند شعبان محمدی .

قابل ذکر است که هنوز اطلاعاتی دقیقی از مکان و علت دستگیری شعبان محمدی در دست نیست.

کاک شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان؛  روز شنبه  ۹ بهمن هم‌زمان با آغاز تحصن سراسری معلمان؛ دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع اعتراضی اهالی گچین بالا نسبت به محرومیت از امکانات عمرانی، بهداشتی و… مقابل استانداری هرمزگان

روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، اهالی گچین بالا از توابع بندرعباس برای اعتراض به محرومیت از امکانات عمرانی، بهداشتی و… مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.

یکی از اهالی این روستا ضمن اشاره به تبعیض‌ و عملکرد غیراصولی دهیار این منطقه به خبرنگار رسانه ای گفت: تبعیض گذاشتن بین دو محله از سوی دهیار گچین بالا باعث شده تا هر روز بر محرومیت یکی از محله‌های این روستا افزوده شود.

وی گفت: مردم روستای گچین بالا بیش از ۱۶ سال است که در خصوص وضعیت پیش آمده با شوراهای سابق و دهیار منطقه مشکل دارند و تمام امکانات از جمله درمانگاه، پارک، مسجد و… تنها در اختیار محله‌ای به‌خصوص قرار می‌گیرد و همین امر باعث توسعه نامتوازن شده است.

وی گفت: هرگاه برای اجرایی شدن فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی و… بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود دهیار این بودجه را در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده، اجرای عملیات آسفالت، ساخت پارک و نصب تیر برق برای آبادی خود استفاده می‌کند و همین مسئله باعث بی‌عدالتی‌ها بین دو محله خوری و خرگی شده است.

یکی دیگر از اهالی روستا ضمن بیان اینکه مشکلات متعددی روستای گچین بالا را تهدید می‌کند، بیان داشت: دهیار موقت روستا قریب به ۱۰ سال است که در روستای بوستانو ساکن شده و اهالی روستای گچین از انتصاب این خانم به‌عنوان دهیار راضی نیستند.

وی عنوان کرد: در راستای رفع مشکل نشتی لوله آب از دهیار درخواست کردیم تا تمهیدات لازم را برای مرتفع کردن مشکلات انجام دهد اما وی با بی‌تفاوتی به ساکنان بیان داشت که برای رسیدگی به مشکلات با حوادث آب و فاضلاب و سامانه ۱۲۲ تماس حاصل فرمایید.

وی افزود: دهیار اگر قادر به انجام وظایف خود نیست پس چرا در این پست گماشته شده؟ و اگر بناست مردم خودشان مشکلاتشان را برطرف کنند پس دلیل حضور وی چیست؟

*بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران اینبار در گیلان ومصدومیت ۱۱ کارگر زن شهرک صنعتی حسن رود انزلی

صبح روز چهارشنبه ۱۳ بهمن،براثر تصادف مینی بوس حامل کارگران یکی از شرکت های شهرک صنعتی حسن رود انزلی بایک کامیون  ۱۱ کارگر زن مصدوم به بیمارستان رشت وانزلی منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate