اخباروگزارش های کارگری ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰

جاویدان باد خاطره بخون خفتگان ۴ بهمن ماه ۱۳۸۲ شهربابک

روز چهارم بهمن ماه ۱۳۸۲ ،نیروهای امنیتی- نظامی دولت هشتم(دولت اصلاحات) بر روی تجمع اعتراضی کارگران اخراجی مس خاتون آباد وخانواده هایشان آتش گشودند وجمعی ازمعترضین بخون درغلطیدند و۴ کارگر (جاویدی،ریاحی،مومنی ومهدوی) ویک نوجوان(پورامینی)جان باختند.

یادشان جاویدان باد

– فراخوان تحصن و تجمع گام به گام سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به عدم توجه حاکمیت به مطالبات معلمان، در بهمن ماه جاری

– تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان بازنشستگان کشورنسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازیش،پرداخت نشدن مطالبات ،بیمه درمانی نامناسب،پرداخت نشدن بموقع حقوق وبازداشت همکاران حق طلب مقابل صندوق بازنشستگی کشوری 

– دومین روز تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازیش مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد درتهران

– نهمین روز اعتصاب،تجمع وراهپیمایی کارگران کشت و صنعت میان آب دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت وسطح پایین حقوق

– زنده باد همبستگی کارگران:

اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی رازی دراعتراض به  ممنوع الورود شدن همکارانشان

– ادامه سریال تجمع اعتراضی کارگران پروژه سد شفارود رضوانشهرنسبت به عدم پرداخت ماه حقوق وحق بیمه ووعده های توخالی کارفرما ومسئولان

– تجمع اعتراضی کارکنان موسسه اعتباری کاسپین کشورنسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل بانک مرکزی درتهران

– ادامه کنش های کارگران حق طلب اخراجی شرکت مخابرات اصفهان برای بازگشت بکار با تجمع درفرمانداری

– زمزمه های اعتراضی کارگران پست‌های فشار قوی برق کشور نسبت به شرایط شغلی وسطح حقوق منجمله اصلاح نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغلِ

– جلسه رسیدگی به اتهامات عسل محمدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

*فراخوان تحصن و تجمع گام به گام سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به عدم توجه حاکمیت به مطالبات معلمان، در بهمن ماه جاری

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران فراخوانی در دو مرحله به شرح زیر صادر می نماید :

الف _ روزهای شنبه و یک شنبه ۹ و ۱۰ بهمن ماه تحصن در مدارس و روز دوشنبه ۱۱ بهمن تجمع سراسری

درصورت عدم پاسخگویی به مطالبات

ب_ روز شنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۲۷ بهمن تحصن در مدارس و روز پنج شنبه ۲۸ بهمن تجمع سراسری 

مکان تحصن: تمام مدارس ایران

مکان تجمع

استان تهــران : مقابل مجلـس

مراکز استان‌ها : مقابل اداره کل استان

شهرستان‌ها : مقابل اداره آموزش و پرورش

*تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان بازنشستگان کشورنسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازیش،پرداخت نشدن مطالبات ،بیمه درمانی نامناسب،پرداخت نشدن بموقع حقوق وبازداشت همکاران حق طلب مقابل صندوق بازنشستگی کشوری 

روز دوشنبه ۴ بهمن، فرهنگیان بازنشستگان کشوربرای اعتراض نسبت به سطح پایین حقوق وعدم همسان سازیش،پرداخت نشدن مطالبات ،بیمه درمانی نامناسب،پرداخت نشدن بموقع حقوق وبازداشت همکاران حق طلب دست به تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری ازجمله در شهرهای اردبیل،تهران،داراب،رشت ،سنندج،شیراز،کرمانشاه،نورآبادممسنی،همدان زدند.

+گزارشات رسانه ای شده:

۱- بی عدالتی در خصوص بازنشستگان موج میزند/ صدای بازنشستگان را با یک پرس ناهار خاموش می‌کنند!

یک بازنشست حاضردرتجمع: پیش از این هم چندباره به مشکلات معیشتی بازنشسته ها اعتراض کرده ایم و هر بار مسئولان صندوق ما را به داخل ساختمان دعوت می کنند و در نهایت با دادن تعدادی وعده وعید و صرف نهار بازنشسته ها را روانه منزل می کنند. به طور قطع مشکل امروز جامعه ما تنها مربوط به بازنشسته ها نیست و این میزان تورم چالش های زیادی را برای تمام خانواده ها ایجاد کرده است و متاسفانه دولت هم هیچگونه اقدامی تاکنون نکرده و بیشتر مردم هم به این باور رسیده اند که دولت جدید هم دروغگویی بیش نیست و با وجود اینکه وعده های زیادی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داده بودند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه وضعیت زندگی مردم هم بدتر شده است.

روز دوشنبه جمعی از بازنشستگان صندوق کشوری جلوی ساختمان این صندوق در خیابان فاطمی تجمع کرده بودند و نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض داشتند. یکی از این بازنشسته ها که در حال سخن گفتن در میان جمعی از معترضان بود با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با تورم ۵۰ درصدی مواجه است، افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای سال ۱۴۰۱ را نوعی بی عدالتی قلمداد کرد.

همچنین این بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر دولت پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را هم داده است و این مساله می تواند تورم بسیار وحشتناکی را به سبد معیشتی خانواده ها وارد کند، تاکید کرد: در شرایط کنونی برخی مسئولان وزارت کار از خط فقر ۴ میلیون تومانی دم می زنند در حالی که چنین عددی اصلا مبنای اقتصادی و کارشناسی ندارد زیرا در شرایط کنونی خط فقر در تهران بسیار بالاتر از ۱۰ میلیون تومان است و اگر سیاست حذف ارز ترجیحی توسط دولت اجرا شود قطعا خط فقر در تهران به ۲۰ میلیون تومان می رسد، حالا سوال این است که آیا با چنین شرایطی افزایش ۱۰ درصدی حقوق عدالت است؟

عدم تقارن تورم و دستمزدها

بعد از صحبت های این بازنشسته بسیاری از آنها با سر دادن شعارهای همچون: « این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی» نسبت به وضعیت جامعه اعتراض کردند. یکی از این بازنشسته ها در گفتگو با خبرنگاراین خبرگزاری  با اشاره به اینکه حقوق بازنشسته ها در حال حاضر در محدوده بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است، گفت:« چطور ممکن است در این شرایط بد اقتصادی با ۵ یا ۶ میلیون تومان زندگی کرد در حالی که تورم بی داد می کند؟»

او افزود: «پیش از این هم چندباره به مشکلات معیشتی بازنشسته ها اعتراض کرده ایم و هر بار مسئولان صندوق ما را به داخل ساختمان دعوت می کنند و در نهایت با دادن تعدادی وعده وعید و صرف نهار بازنشسته ها را روانه منزل می کنند. به طور قطع مشکل امروز جامعه ما تنها مربوط به بازنشسته ها نیست و این میزان تورم چالش های زیادی را برای تمام خانواده ها ایجاد کرده است و متاسفانه دولت هم هیچگونه اقدامی تاکنون نکرده و بیشتر مردم هم به این باور رسیده اند که دولت جدید هم دروغگویی بیش نیست و با وجود اینکه وعده های زیادی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داده بودند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه وضعیت زندگی مردم هم بدتر شده است.»

۲- تجمع تعدادی از بازنشستگان در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی همدان

صبح امروز جمعی از بازنشستگان کشوری، در اعتراض به حقوق پایین و عدم همسان سازی، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی همدان واقع در خیابان هنرستان تجمع کردند.

بازنشستگان با داشتن برگه هایی در دست و نصب بنر بر دیوار این ساختمان و همچنین با دادن شعارهایی خواهان اجرای عدالت بودند.

*دومین روز تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازیش مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد درتهران

روز دوشنبه ۴ بهمن برای دومین روز متوالی، کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازیش مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد درتهران تجمع کردند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازیش مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد درتهران،اصفهان واهواز

روز یکشنبه ۳ بهمن، جمعی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشوردرادامه اعتراضات دامنه دار شان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم همسان سازی ،پرداخت نشدن مطالبات ومشکلات بیمه درمانی،برای باری دیگرخودرا به پایتخت رساندند تا بابرپایی تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد درخیابان وزرای تهران عزم راسخشان درراه دستیابی به مطالباتشان بنمایش بگذارند.

امروز همچون یکشنبه های گذشته جمعی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد اصفهان وخوزستان به تجمعشان مقابل صندوق بازنشستگان فولاد دراصفهان واهواز ادامه دادند.

+شعارها:

– اجرای همسانسازی       بدون حقه بازی

– حسین حسین شعارشان    دروغ و دزدی کارشون

– عدالت اجرا نشه تجمع بیشتر میشه

*نهمین روز اعتصاب،تجمع وراهپیمایی کارگران کشت و صنعت میان آب دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت وسطح پایین حقوق

روزدوشنبه ۴ بهمن برای نهمین روز متوالی، کارگران کشت و صنعت میان آب برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت وسطح پایین حقوق به اعتصابشان ادامه دادند ودرمحوطه این شرکت  واقع درحومه شهرستان شوش دراستان خوزستان دست به تجمع وراهپیمایی زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۴ بهمن،اعتراض کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب وارد نهمین روز خود شد. به گفته این کارگران، نماینده فرمانداری شهرستان شوش، امروز در محل اعتراض‌شان حاضر شد و با آنها به مذاکره پرداخت. 

عمده این کارگران به صورت مزد – ساعتی با شرکت دیگری طرف‌ قرارداد هستند که در نتیجه نگران برهم خوردن امنیت شغلی خود هستند. به گفته کارگران، تعداد همکارانشان از سال ۹۶ که کشت و صنعت میاناب به بخش خصوصی واگذار شد، از بیش از هزار نفر به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. از این تعداد هم حدود ۴۰۰ نفر با شرکت دیگری طرف قرارداد هستند. 

این کارگران همچنین خواهان درج عناوین شغلی خود به صورت ثابت در لیست‌های بیمه‌ای هستند؛ چراکه به گفته آن‌ها عناوین شغلی مختلفی در لیست‌های بیمه‌ای عنوان شده است. این موضوع موجب می‌شود که آن دسته از کارگران که شغل‌شان مشمول بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود، دیرتر از موعد بازنشسته شوند یا برای احراز سوابق خود و تطبیق آنها با عناوین شغلی، درگیر امور اداری شوند. 

 شرکت کشت و صنعت میاناب حدود ۸ هزار هکتار زمین دارد که کارگران می‌گویند که از این زمین‌ها برای کشت شلتوک و گندم هم استفاده می‌شود؛ درحالیکه واگذاری این شرکت با هدف تکمیل زنجیره محصولات نیشکر انجام شده است. 

از آنجا که کشت و صنعت میاناب کارخانه ندارد، محصول نیشکر خود را پس از برداشت، در اختیار شرکت‌های همجوار خود یعنی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و کشت و صنعت کارون قرار می‌دهد. با این احوال کارگران در درجه اول خواهان تبدیل وضعیت قرارداد خود در قالب انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت میاناب هستند. 

پرداخت پاداش‌های بهره‌برداری و حسابرسی، جیره ارزاق، پاداش دهه فجر، حق لباس و دانش آموزان ممتاز، بروزرسانی طبقه‌بندی مشاغل، محاسبه سنوات بازنشستگی طبق عرف سال‌های گذشته (۴۵ روز با مزایا)، انتخاب شورای کارگری طبق روال سال‌های گذشته و همسان‌سازی حقوق پرسنل مانند شرکت‌های مجاور از دیگر خواسته‌های کارگران میاناب است. 

*زنده باد همبستگی کارگران:

اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی رازی دراعتراض به  ممنوع الورود شدن همکارانشان

روز دوشنبه ۴ بهمن، کارگران پتروشیمی رازی برای اعتراض به  ممنوع الورود شدن همکارانشان دست از کارکشیدند ومقابل حراست این مجتمع واقع دربندرامام منطقه ویژه  اقتصادی پتروشیمی تجمع کردند. 

کارگران پتروشیمی رازی می‌گویند: سهام پتروشیمی رازی متعلق به ترکیه است که متاسفانه نسبت به حق و حقوق کارگری از جمله حق داشتن نماینده از سوی کارگران بی‌توجه هستند.  

کارگران در این اعتراض خواستار بازگشت به کار همکاران ممنوع الورود شان و به رسمیت شناخته شدن نمایندگان کارگری هستند.  

درهمین رابطه:شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

برابر اخبار رسیده همکاران ما در پتروشیمی رازی واقع در سربندر، از صبح امروز چهار بهمن دست از کار کشیده و مقابل درب ورودی تجمع کرده اند.

مدیران پتروشیمی در اقدامی ضد کارگری مانع از ورود برخی همکاران به محل کارشان شده است.

در اعتراض امروز خواسته اصلی همکاران ما رفع ممنوعیت ورود این کارگران اعلام شد و در حرکتی یکپارچه و منسجم همه کارگران با این خواست جلوی حراست دست به اعتراض و راهپیمایی زدند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، پشتیبانی و حمایت خود از اعتراض این همکاران در پتروشیمی رازی را اعلام میدارد و اینگونه تحرکات ضد کارگری کارفرمایان را ادامه شیوه های سرکوب و فشار بر کارگران مطالبه گر میداند.

راه مقابله با موج اینگونه فشارها در تشکیل شوراهای مستقل کارگری است که بتوانیم نمایندگان مان را بدون دخالت کارفرمایان و نهادهای دولتی و امنیتی، با اراده جمعی خودمان انتخاب کنیم.

*ادامه سریال تجمع اعتراضی کارگران پروژه سد شفارود رضوانشهرنسبت به عدم پرداخت ماه حقوق وحق بیمه ووعده های توخالی کارفرما ومسئولان

روز دوشنبه ۴ بهمن، کارگران پروژه سد شفارود رضوانشهربابرپایی تجمع در محوطه کارگاه شماره ای دیگر از سریال اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه حقوق وحق بیمه ووعده های توخالی کارفرما ومسئولان بنمایش گذاشتند.

تجمع کنندگان با اشاره به دریافت حدودا هشت ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه معوقه به خبرنگاررسانه ای گفتند: بدنبال بدقولی کارفرمای شرکت پیمانکار دررابطه با پرداخت مطالباتمان  ناچار شدیم مجددا دست به اعتراض بزنیم.

این کارگران در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۹۰۰ کارگر هستیم که در نتیجه‌عدم دریافت حقوق دچار مشکلات معیشتی شده‌ایم، در ادامه درباره وضعیت این پروژه عمرانی در استان گیلان گفتند: چند ماهی است اجرای ساخت سد شفارود به دلیل نداشتن اعتبار مالی راکد مانده اما ما کارگران در محل کار خود حاضر هستیم.

یکی دیگر از کارگران گفت: همه مقامات شهرستانی و استانی قول حمایت از کارگران سد شفارود و ادامه اجرای این پروژه عمرانی را می‌دهند و اظهار امیدواری می‌کنند که به زودی مشکلات مرتفع می‌شود اما ما شاهد هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیستیم.

این کارگر در ادامه تصریح کرد: بدنبال اجتماع امروز فرماندار شهرستان رضوانشهر در جمع کارگران معترض حاضر شد و وعده پرداخت حقوق را تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری را داد. این در حالیست که پیش از این تعداد زیادی از مسئولان استانی وشهرستانی وعده حل مشکلات ما کارگران را داده بودند که آخرین آن از سوی دو عضو کمسیون بودجه مجلس حین بازدید از این پروژه عمرانی انجام شد.

وی افزود: وضعیت معیشت‌مان خوب نیست با این حال امیدواریم این بار مسئولان به وعده‌ها عمل کنند.

*تجمع اعتراضی کارکنان موسسه اعتباری کاسپین کشورنسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل بانک مرکزی درتهران

روز دوشنبه ۴ بهمن،جمعی از کارکنان موسسه اعتباری کاسپین کشورهم خودرا به پایتخت رساندند و برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی وخطربیکاری دست به تجمع مقابل بانک مرکزی در خیابان میرداماد تهران زدند و خواستار دیدار با مدیرعامل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی کشور شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارکنان موسسه مالی و اعتباری کاسپین نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل استانداری گلستان

روز شنبه ۱۸ دی، کارکنان موسسه مالی و اعتباری کاسپین برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی دست به تجمع مقابل استانداری گلستان زدند.

تجمع کنندگان درباره علت تجمعشان به خبرنگاررسانه ای گفتند: عدم امنیت شغلی و فقدان شفافیت آینده کار خود دانسته .

آنها افزودند:با این وضعیت همه ما در حال بیکار شدن هستیم.

*ادامه کنش های کارگران حق طلب اخراجی شرکت مخابرات اصفهان برای بازگشت بکار با تجمع درفرمانداری

روز دوشنبه ۴ بهمن، کارگران حق طلب اخراجی شرکت مخابرات اصفهان از ادامه کنش هایشان برای بازگشت بکار با برپایی تجمع درفرمانداری کلانشهر اصفهان خبردادند.

این کارگران حق طلب اخراجی به خبرنگاررسانه ای گفتند:پیگیری‌های بسیار برای بازگشت به کار، تاکنون به نتیجه نرسیده و نیروهای شرکتی مخابرات بدون حقوق در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند. 

آنها یادآورشدند:مدیریت مجموعه از تاریخ یک دی‌ماه به دلیل پیگیریِ حقوق و درخواستِ اجرای طرح طبقه‌بندی و دریافت مابه‌التفاوت ناشی از اجرای طرح طبقه‌بندی، با حذف اثر انگشت، مانع ورود کارگران به محل کار شده و دو نفر از کارگران نیز در این پروسه به طور قطعی حکم اخراج گرفته‌اند.

*زمزمه های اعتراضی کارگران پست‌های فشار قوی برق کشور نسبت به شرایط شغلی وسطح حقوق منجمله اصلاح نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغلِ

روز دوشنبه ۴ بهمن، شاهد زمزمه های اعتراض کارگران پست‌های فشار قوی برق کشور نسبت به شرایط شغلی وسطح حقوق منجمله اصلاح نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغلِ بودیم.

تعدادی ازاین کارگران به خبرنگاررسانه ای گفتند: بیش از یک سال است که قرار است طرح طبقه‌بندی مشاغلِ کلاه زردها را اصلاح کنند اما هنوز سازمان امور استخدامی این کار را صورت نداده است. قرار بود روز شنبه در شورایعالی حقوق و دستمزد اصلاح طرح طبقه‌بندی اجرایی شود اما بازهم کار را به تعویق انداختند. این در حالیست که وزارت نیرو با اصلاح طرح طبقه‌بندی موافق است و متن آن نیز فراهم شده اما سازمان امور استخدامی همکاری نمی‌کند.

آنهاافزودند:این نیروها با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مشغول به کار هستند اما با طرح طبقه‌بندی قدیم، حقوق مناسب به آن‌ها پرداخت نمی‌شود و مدارک و سوابق نیروها در پرداخت دستمزد لحاظ نمی‌شود.

آنهاادامه دادند: انتظار داریم تا قبل از پایان سال، طرح طبقه‌بندی اصلاح و برای اجرا ابلاغ شود تا از فروردین ماه سال بعد، حقوق عادلانه دریافت کنیم.

یکی از کارگران گفت: روز گذشته (سوم دیماه) جلسه سه جانبه با حضور مسئولین وزارت نیرو و سازمان اداری استخدامی کشور و اعضای شورای اپراتوری برگزار شد که در این جلسه موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مسئولین وزارت به سازمان اعلام کردند نمی‌توان برای یک کارگاه دو طرح تعریف کرد و شغل اپراتور را از بقیه مشاغل جدا کنیم اما در نهایت، پس از مباحث کارشناسی، قرار بر این شد که این موضوع را با مسئولین عالیرتبه وزارت نیرو مطرح و نتیجه را به اطلاع سازمان اداری استخدامی کشور برسانند. بحث دیگری که مطرح شد بار مالی طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری شرکت‌های دولتی و ارجاع به سازمان برنامه و بودجه جهت بار مالی طرح بود. بحث یکپارچه‌سازی همه اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق کشور یعنی اپراتور‌های کارمندی و کارگری در قالب فرمت قرارداد دائمی کارگری، موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد. امیدوارم تکلیف همه این موضوعات تا قبل از پایان سال روشن شود و از بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم.

*جلسه رسیدگی به اتهامات عسل محمدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

امروز ۴ بهمن این فعال کارگری توسط ایمان افشاری رئیس حفاظت اطلاعات دادگاه بابت اتهامات واهی فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور محاکمه شد. 

بر اساس کیفرخواستی که نصیرپور سرپرست دادسرای امنیت ناحیه ۳۳ علیه این فعال کارگری صادر کرده، او متهم به داشتن عقاید مارکسیستی و ارتباط با معاندین و دفاع از معترضان خوزستان شده است. در بخش‌هایی از کیفرخواست وی آمده:

«عسل محمدی از افراد موثر در اجتماعات مارکسیستی در مقابل وزارت کار و مجلس و دادگستری بوده است. وی پس از حادثه هفت‌تپه به عنوان عنصر چپ‌گرا اخبار محکومان چپ را برای شبکه‌های معاند ارسال می‌کند. پروژه تواب سازی از ابداعات متهم و هیراد پیربداقی است که با موج‌سازی رسانه‌ای متهمان و معرفی محمد داوری آغاز گردید. وی همچنین به همراه دیگران بیانیه مشترک فعالان چپ کارگری منتشر نمودند که نظام را متهم به برخورد با قشر کارگر و سرکوب آزادیخواهان نمودند. همچنین نامبرده با مصاحبه‌یی با ایران وایر مطالبی را علیه نظام و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی مطرح مینماید.»

بر اساس گزارش دریافتی از دادگاه بدوی این فعال چپ، با وجود فقدان مستندات کافی و درنظر گرفتن دفاعیات او و وکیلش آقای ایمان سلیمانی پرونده ایشان دچار نقص گردید و به بازپرسی بازگردانده میشود. 

کمپین دفاع از‌ هفت‌تپه به همراه فعالان جنبش کارگری و نهادهای حقوق بشری دوشادوش عسل محمدی خواهان برچیده شدن بساط ضابطان امنیتی و لغو هرگونه پرونده‌سازی و محاکمه علیه فعالان سیاسی و کارگری هستند. طبقه کارگر از مدافعان و پیشگامان خود دفاع خواهد کرد و به دستگاه‌های امنیتی و قضایی اجازه نخواهد داد تا با سیاست مانع زدایی مانع از سازماندهی و حق‌خواهی کارگران شوند.

«عسل محمدی تواب نمیشود بلکه باید تبرئه شود»

منبع:کمپین دفاع از هفت‌تپه و اعتراضات کارگری

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate