کومه له (جناح ابراهیم علیزاده) آبستن تحولی دیگر !

خاصیت انشعاب جوابی به یک ضرورت و رها شدن از تنگنا ، پیراستن و مملوس شدن خطوط فکری و سیاسی است . با هر انشعاب دیدگاه ها و خطوط در جایگاه واقعی خود قرار میگیرند .

جدایی و انشعاب اخیر در کومه له و حزب کمونیست ایران جوابی به این ضرورت بود . اکنون دو جریان با نام کومه له و حزب کمونیست ایران هستند و حضور دارند .

جریان و جناح منتقد فعلا” وضعیت مشخصی نسبت به گذشتۀ خود دارد . اما جناح ابراهیم علیزاده با سئوالات و وضعیتی روبروست که باید جواب بگیرد .

وضعیت این است که در این بخش نظراتی هست که جواب روشن و عملی میخواهد . نام حزب کمونیست ایران برای بخشی از این جناح زیادی و غیر لازم است . این نام و قرار گرفتن در کنار کومه له را فرمالیته و غیر ضروری میدانند . خواهان برداشتن نام حزب کمونیست ایران و اسم کومه له را کافی میدانند . 

مورد دیگر اسناد اصلی و خطوط فکری بر جایی مانده در  کومه له و حزب کمونیست ایران است که نام و مهر منصور حکمت را بر خود دارد . عده ای منصور حکمت را عامل اصلی ضربه خوردن خود و در مجموع خواهان زدودن این نام اند .

کی این نظرات بروز خواهد کرد ؟ زمان میخواهد . در صورت بروز عده ای دیگر کومه له و حزب کمونیست ایران جناح ابراهیم علیزاده ترک خواهند کرد .

ترک این عده و یا ماندنشان با سکوت و احتیاج ، مسئلۀ جدی نیست . آنموقع و یا هم اکنون هم کومه له دیگر همان کومه لۀ قدیم است . 

مسئلۀ جدی این است اکنون خط کومه له و حزب کمونیست ایران جناح ابراهیم علیزاده را در عمل ابراهیم علیزاده پیش خواهد برد . با سیاست ها و عملکرد آن و باز تغییر نظر دیگران هم . در مورد کومه له  . به نسبت گذشته .

بهروز شادیمقدم

۲۳.۱.۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate