اخباروگزارش های کارگری ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰

زنده باد یاد وخاطره آتش نشان وکارگران حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسكوتهران

در پنجمین سالگرد حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسكوتهران یاد وخاطره ۱۶ آتش‌نشان و۶ كارگر جان باخته اش را گرامی میداریم

پنجشنبه ۳۰ دی ۹۵ درحادثه آتش سوزی ساختمان پلاسكوتهران۱۶ آتش‌نشان و۶ كارگرجانشان را ازدست دادند.

– تجمع اعتراضی سهامداران بورس نسبت به سقوط بهای بورس مقابل مجلس با شعارهای« مرگ براین دولت  مردم فریب»،«رئیسی دروغگو دروغگو»و…

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به بازداشت محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان استان تهران

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:اعتصاب همکاران  ایران افق

– تجمع اعتراضی اهالی سنندج  نسبت به وضعیت  نابسامان خدمات شهری پس از بارش‌ برف  مقابل شهرداری

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی اراک  نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند مقابل استانداری مرکزی

مرگ ومصدومیت ۴ نفر درحادثه  آتش سوزی واحد تولید نئوپان شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی

جان باختن یک کارگراهل کردستان ایران در سلیمانیه براثر سرمازدگی

*تجمع اعتراضی سهامداران بورس نسبت به سقوط بهای بورس مقابل مجلس با شعارهای« مرگ براین دولت  مردم فریب»،«رئیسی دروغگو دروغگو»و…

روز پنج شنبه ۳۰ دی،جمعی از سهامداران بورس  برای نمایش اعتراضشان نسبت به سقوط بهای بورس مقابل مجلس تجمع کردند واز جمله شعارهای زیررا سردادند:

– مرگ براین دولت  مردم فریب

– رئیسی دروغگو دروغگو

– وعده‌های سه روزه  پول ملت میسوزه

– رضایی رضایی مرگ به نیرنگ تو

لینک فیلم شعارها:

https://www.bultannews.com/files/fa/news/1400/10/30/1573836_529.mp4

*بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به بازداشت محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان استان تهران

بار دیگر نیروهای امنیتی و قوه قضاییه به‌جای توجه به مطالبات بر حق معلمان، معلمی را به بند کشیدند تا نشان دهند این حاکمیت است که قصد دارد مطالبات را امنیتی نموده و معلمان را سرکوب نماید. بازداشت دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران آقای محمدتقی فلاحی یک پیام بیشتر ندارد و آن پیام این است که معلمان در نظر حاکمان در ایران جایگاهی ندارند و مطالبه گری و عدالت‌طلبی ازنظر حاکمیت معنا ندارد و جواب حق‌طلبی مشت آهنین است.

برای ما واضح و روشن است که این بگیروببندها برای مقهور کردن کانون‌ها و انجمن‌های صنفی و فعالان است و می‌خواهند این شور و شوق مطالبه گری که متکی به یک شعور و آگاهی صنفی بی‌نظیر در طول این دو دهه است را سرکوب نمایند اما زهی خیال باطل. جنبش پیشرو و عدالت‌خواه معلمان ایران تا رسیدن به مطالبات بر حق معلمان و دانش آموزان، با حبس و اخراج و تعلیق به محاق نخواهد رفت زیرا که این جنبش هرگز به فرد قائم نیست اگرچه از کنشگران صادق قویاً حمایت می‌کند.

در حالی این فعال صنفی شریف به بند کشیده می‌شود و برای فعالان صنفی پرونده‌سازی می‌شود که دزدان و اختلاسگران آزادند و اقلیتی بر مسند نشسته چنان مست قدرت‌اند که خود و قدرتشان را ابدی می‌پندارند اما درس‌های تاریخ چیز دیگری می‌گوید. ما در آستانه بهمن‌ماه هستیم و این ماه درس‌های عبرت فراوانی برای کسانی دارد که قدرت و ثروت و اقتدار خود را ابدی می‌پندارند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن ارعاب و سرکوب، خواهان آزادی بی‌قیدوشرط محمدتقی فلاحی و تمام معلمان دربند است و از تمام معلمان می‌خواهد اتحاد و همبستگی خود را برای آزادی معلمان دربند و تحقق سایر مطالبات چون گذشته حفظ نمایند.

حاکمیت باید بداند که شورای هماهنگی در برابر این‌همه بی‌احترامی و هتک حرمت از حمله به تجمعات تا دستگیری فعالان ساکت نخواهند نشست ما از پرداخت هزینه درراه اعتلای معیشت و منزلت معلمان و بهبود کیفیت آموزشی و آینده بهتر برای کودکان باکی نداریم ما خواهان کشوری مستقل، دموکراتیک و صلح‌جو هستیم و جنبش معلمان را در ادامه مسیر جنبش مطالبه گری ملت ایران برای تحقق استقلال، آزادی، برابری، رفاه و صلح و شادی می‌دانیم. پرچم مطالبه گری ما هرگز بر زمین نخواهد افتاد حتی اگر همه ما را زندانی کنید شاگردان ما پرچم ما را به اهتزاز درخواهند آورد این سنت تاریخ است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۳۰ دی ۱۴۰۰

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:اعتصاب همکاران  ایران افق 

 ٢٠ دی کارگران شرکت ایران افق در میدان نفتی یادآوران  در اعتراض به معضلات شغلی و معیشتی  از جمله عدم اجرای طرح طبقه بندی  و  بعضی از مطالباتشان اعتصاب کردند.

 در این حرکت اعتراضی همکاران  بر خواستهای فوری خود از جمله مطالبات زیر تاکید کردند: اجرای طرح طبقه بندی بطوریکه پایه حقوق و مزایای شغلی را در بر بگیرد،پرداخت مابه التفاوت طرح طبقه بندی مشاغل از ابتدای ابلاغ آن ، محاسبه سنوات با آخرین پایه حقوق سال جاری،  نوبت کاری ۱۴ روز کار و  ۱۴ روز مرخصی  و تعطیلی روزهای پنجشنبه، باز پرداخت مرخصی های استفاده نشده،  بازپرداخت ۹روز مرخصی استفاده نشده سال ۹۹، محاسبه اضافه کاری ٢٤٠ ساعت قرارداد به مدت دو ساله با توجه به عدم  تغییر قراردادها در زمان قرنطینه کرونا  و اینکه  نیروهای شرکت بصورت ۳۰روز کار بوده است.،  پاداش سالیانه، پاداش تولید، پاداش اورهال، سختی کار(منطقه مرزی، آلودگی هوا،  مسیر طولانی راه، اصلاح عنوان شغلی بر اساس شغل مدرک تحصیلی، سوابق کاری و اعمال در سامانه بیمه تامین اجتماعی،  اصلاح محل کاری در قرارداد وسامانه بیمه تامین جتماعی واصلاح  وضعیت حقوقی طبق عرف پروژهای نفتی.

درهمین رابطه:اعتصاب و تجمع کارگران در میدان نفتی یادآوران شهر هویزه  دراعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وپرداخت نشدن بموقع حقوق

روز چهارشنبه ۲۹ دی، کارگران شرکت ایران افق در میدان نفتی یادآوران شهر هویزه  برای دراعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل وپرداخت نشدن بموقع حقوق دست از کارکشیدند وتجمع کردند.

*تجمع اعتراضی اهالی سنندج  نسبت به وضعیت  نابسامان خدمات شهری پس از بارش‌ برف  مقابل شهرداری

روزپنج شنبه ۳۰ دی،جمعی از اهالی سنندج برای اعتراض به وضعیت نابسامان خدمات شهری پس از بارش‌ برف  مقابل ساختمان شهرداری این شهر دراستان کردستان تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان با ابراز نارضایتی از عملکرد شهرداری در پی چند روز بارش برف به خبرنگاررسانه ای گفت: حقیقتا در این چند روز سه نفر در کوچه ما به خاطر عدم پاکسازی برف افتاده و دست‌هایشان شکسته شده است، ما به این شیوه خدمات شهری معترض هستیم.

یکی دیگر از افراد حاضر در این تجمع گفت:شهرداری حتی کوچه و خیابان‌های سطح شهر سنندج را پاکسازی نکرد، به برخی از خیابان‌ها تیغه‌ای انداختند و به حال خود رها کردند.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی اراک  نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند مقابل استانداری مرکزی

روزچهارشنبه ۲۹ دی، جمعی از اهالی اراک برای انعکاس صدای اعتراضشان  نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند دست به تجمع مقابل استانداری مرکزی زدند.

*مرگ ومصدومیت ۴ نفر درحادثه  آتش سوزی واحد تولید نئوپان شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی

چهارشنبه شب(۲۹ دی)،براثر آتش سوزی در واحد تولید نئوپان شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی واقع در جاده اهواز- آبادان یکنفرجان خودرا ازدست داد و۳ نفرهم مصدوم شدند.

*جان باختن یک کارگراهل کردستان ایران در سلیمانیه براثر سرمازدگی

چهارشنبه شب (۲۹ دی)،یک کارگر ۴۵ ساله اهل کردستان ایران حین کاردریک ساختمان نیمه کاره واقع در منطقه‌ی رزگاری شهر سلیمانیه براثر سرمازدگی جان‌ خورا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate