اخباروگزارش های کارگری ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰

تجمع اعتراضی کارکنان محیط زیست کشور نسبت به سطح پایین حقوق مقابل مجلس

روز سه شنبه ۲۸ دی،جمعی از کارکنان محیط زیست کشوربا برپایی تجمع مقابل مجلس وبرافراشتن پلاکاردها اعتراضشان را نسبت به سطح پایین حقوق بنمایش گذاشتند.

تجمع‌كنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:سازمان حفاظت محیط زیست با حدود ۷۰۰۰ نفر كارمند وظیفه حفاظت، حراست و نگهبانی از آب، خاک، هوای مساحت ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومترمربعی کشور را بر عهده دارد. کارشناسان و محیط‌بانان سازمان علیرغم سختی کار بالا و قرارگرفتن در شرایط سخت طبیعی و انسانی شامل برخورد با شکارچیان غیرمجاز، نمونه برداری از واحدها و صنایع آلاینده، پایش و نظارت بر اجرای پروژه‌های عظیم صنعتی، معدنی و عمرانی در اقصي نقاط کشور، پایین‌ترین سطح حقوق و مزایا دربدنه دولت را دارند.

فیشهای حقوقی نمایش داده‌شده در گردهمایی امروز میانگین خالص دریافتی حدود ۴ الی ۵ میلیون را برای کارشناسان فوق لیسانس و دکترا و داراي سابقه حدود ۲۰ سال و دريافتي حدود ۳ الی ۴ میلیون برای محیط‌بانان با سابقه بالای ۲۰ سال را نشان مي‌داد. بدیهی است که با اعلام خط فقر رسمی از سوی مراجع ذیربط، اكنون تمامی کارشناسان و محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست زیر خط فقر هستند و توان تأمین معیشت حداقلی برای خانواده‌هایشان را ندارند.

اعتصاب وتجمعات کارگران شهرداری خرمشهر برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی

روز سه شنبه ۲۸ دی برای چندین و چندمین بار، کارگران شهرداری خرمشهربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی دست از کارکشیدند وتجمعاتی را مقابل فرمانداری وشورای شهر برپاکردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: هر چند سال یکبار با تغییر و جابجایی پیمانکاران در مناطق مختلف شهرداری، کارگران دچار مشکل شده و آن‌ها برای دریافت مطالبات معوقه خود دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود:پیمانکاران وقتی با پایان کار خود در یک شهرداری تغییر می‌کنند، بدون پرداخت کامل مطالبات کارگران یا از مجموعه خارج شده یا برنده مناقصه پروژه‌ای دیگر می‌شوند.

تجمع کنندگان گفتند:پرداخت دست‌کم ۴ ماه حقوق عقب افتاده، کاهش حق اضافه‌کاری‌ها و تمدید و اصلاح قراردادها از مهمترین خواسته‌هایشان می باشد.

اعتصاب کارگران شرکتی مخابرات گیلان دراعتراض به عدم اصلاح قراردادهای کاری،اجرانشدن کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل وپرداخت ناقص حق بیمه

روز سه شنبه ۲۸ دی، کارگران شرکتی مخابرات گیلان برای اعتراض به عدم اصلاح قراردادهای کاری،اجرانشدن کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل وپرداخت ناقص حق بیمه دست از کار کشیدند وتجمع کردند.

بیست گروه تلگرامی بازنشستگان ضمن حمایت از تجمعات ، تا تحقق تمامی مطالباتشان خواستار آزادی اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته شدند

روز یکشنبه ۲۶ دی ماه،  همچون همه ی یکشنبه های اعتراضی، ما بازنشستگان بار دیگر در  مقابل مجلس میدان بهارستان  و همزمان در دیگر شهر ها مقابل سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع اعتراضی زدیم  و تمام مطالباتی را  که از سال ۹۹ پیگیر بودیم،  مجددا باز هم مطالبه کردیم.

بطوری که بیشتر خواسته ها و مطالباتمان بر روی تراکت ها وبنرها به وضوح مشخص است  و ما عهد کرده ایم  تا زمانی که تمامی مطالباتمان تحقق نیابد به این تجمعات در سراسر کشور ادامه خواهیم داد.

 لذا این حق مسلم ماست که پس از پرداخت سی سال حق بیمه مستمر و مالیات،دردوران میانسالی و کهنسالی از آسایش و آرامش و حداقل های زندگی برخوردار باشیم .

ما بازنشستگان اعلام میداریم این مطالبات خواسته به حق تمامی بازنشستگان میباشد 

 آقای اسماعیل گرامی هم یکی ازهمین بازنشستگان معترض میباشد که به شرایط سخت معیشتی اعتراض کرده و ازسوی دادگاه انقلاب فقط بخاطراین اعتراضات دردفاع ازشرایط بهتر برای وضعیت معیشت خودوهمکارانش محکوم به ۴سال زندان شده است.

ادامه این اعتراضات نشانگر این است که زندان و تهدید هم نمیتواند مانع ازحق طلبی و حق خواهی بازنشستگان درمورد خواسته هایشان شود، لذا درحق اسماعیل گرامی حکمی ناعادلانه اجرا شده که به هیچ وجه حق ایشان نمیباشد و این کارگر بازنشسته ۶۶ساله دارای بیماری های زمینه ای میباشدکه نگه داشتن ایشان در زندان میتواندخطرات جانی جبران ناپذیری برایش داشته باشد.

ما بازنشستگان خواهان آزادی بی قیدو شرط همکار بازنشسته مان اسماعیل گرامی هستیم .

منزلت معیشت حق مسلم ماست

منبع:کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی لارستان نسبت وضعیت نامناسب تحصیلی و زیستی و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری اِوَز

روز سه شنبه ۲۸ دی، دانشجویان علوم پزشکی لارستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت وضعیت نامناسب تحصیلی و زیستی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل فرمانداری اِوَز در استان فارس زدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد «نه به وعده‌های توخالی»، « سرویس و اینترنت ما کو؟»، «وعده نمی‌خواهیم؛ عمل می‌خواهیم»، «کجایید مسئولان»، «اتاق و کتابخانه ما کو؟» و….مقابل فرمانداری و در هوای بارانی تجمع کرده و خواهان رسیدگی به مشکلات رفاهی این دانشگاه شدند.

بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران وایندفعه مصدومیت ۱۵ کارگر یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی لیا

دوشنبه شب(۲۷ دی)، اتوبوس حامل ۲۱ کارگر یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی لیا واقع در  جاده قزوین – بویین زهرا بر اثر لغزندگی جاده در نتیجه بارش برف، از جاده خارج و واژگون و ۱۵ کارگر مصدوم وبه مراکزدرمانی قزوین منتقل شدند.

یک کارگر سیمبان دیگر در کرمان جان خودرا حین کار ازدست داد

یک کارگر سیمبان جوان شرکت توزیع برق شمال کرمان بنام  روح الله نخعی حین انجام کار بر اثر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع تیرک جان خود را از دست داد.

مرگ ومصدومیت ۳ کارگر آزادراه تهران – شمال بر اثر سقوط بهمن

بامداد روز سه شنبه ۲۸ دی،یک کارگر آزادراه تهران – شمال بر اثر سقوط بهمن بر سر کانکس محل استراحت کارگران جان خود را از دست داد و ۲ کارگرمصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

جان باختن کارگر سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مبارکه حین کار براثر تصادف

روز دوشنبه ۲۷ بهمن،یک کارگر سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مبارکه دراستان اصفهان حین کار در کنار دستگاه فوتبال دستی کامیونی که دنده عقب گرفته بود به او برخورد کرد وبر اثر این حادثه میله فوتبال دستی در سینه کارگر فرو رفت و منجر به ایست قلبی او شد.

جان باختن یک کارگر در نارمک تهران بر اثر سقوط در چاهک آسانسور

روزسه شنبه ۲۸ دی،یک کارگر ۵۰ ساله حین کاردر یک ساختمان ۶ طبقه در حال ساخت واقع در در خیابان رسالت، خیابان فرجام بر اثر سقوط در چاهک آسانسور جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate