اقدام بیشرمانه دولت نیکاراگوئه محکوم است

اقدام بیشرمانه دولت نیکاراگوئه محکوم است

محسن رضایی باید فورا دستگیر و روانه زندان شود

حضور محسن رضایی  در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه یک بی شرمی تمام عیار از طرف اورتگا و و یک دهن کجی آشکار نه تنها به خانواده های قربانیان بمب گذاری جمهوری اسلامی در آرژانتین، بلکه دهن کجی آشکاری به مردم ایران است که این انسان خبیث و جنایتکار از قاتلین هزاران نفر از عزیزان آنها بوده است.

محسن رضایی به جرم بمب گذاری جنایتکارانه در ساختمان آمیا در بوئنس آیرس که با مشارکت حداقل پنج نفر دیگر از مقامات جمهوری اسلامی تحت مسئولیت رفسنجانی انجام گرفت و به قتل ۸۵ نفر و مجروح شدن ۱۵۰ نفر در سال ۱۹۹۴ منجر شد تحت اعلان قرمز بین المللی اینترپل قرار دارد. اما این جنایت تکاندهنده تنها جزئی از کارنامه جنایاتی است که  او مرتکب شده است. محسن رضایی از بنیانگذاران سپاه پاسداران، فرمانده اطلاعات سپاه به مدت دو سال و از سال ۶۰ تا ۷۶ فرمانده سپاه بوده است. سالهایی که دهها هزار نفر از عزیزان مردم به جوخه اعدام سپرده شدند و دهها هزار نفر مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفتند، اعتراضات بخش های مختلف مردم به وحشیانه ترین شکلی سرکوب شد و سپاه نقش اساسی در کلیه جنایات این دوره داشته است.

همه دولت ها مسئولیت دارند که تلاش کنند از طریق پلیس اینترپل این جنایتکار را فورا دستگیر و روانه زندان کنند. حزب کمونیست کارگری دولت نیکاراگوئه و همینطور دولت های موریتانی و ونزوئلا را که به محسن رضایی امکان داده اند از طریق کشور آنها به نیکاراگوئه برود شدیدا محکوم میکند و از همه دولت هایی که امکان اعمال فشار برای دستگیری محسن رضایی را دارند میخواهد که تمام امکانات سیاسی و دیپلماتیک خود را برای دستگیری او فورا به کار گیرند.

مردم ایران و همینطور مردم آرژانتین هرگز فراموش نخواهند کرد که قاتل عزیزان آنها توسط حکومت نیکاراگوئه بیشرمانه مورد استقبال قرار میگیرد و هیچ نوع سکوت و بی عملی از طرف دولت های دیگر را نخواهند پذیرفت. این حق مردم است که قاتلین عزیزانشان دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ دی ماه ۱۴۰۰، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate