اخباروگزارشات کارگری ٢٧ آذر ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٢٧ آذر ماه ١٣٩٩

– فراخوان برای تجمع  سراسری دوباره کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی

– دومین روز اعتراض کارگران شهرداری امیدیه نسبت به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق مقابل فرمانداری

– اعتصاب کارگران پالایشگاه ۱۰ “فاز ۱۹″پارس جنوبی برای اعتراض به عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی

– ثبت طوماراعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات در وزارت کار

– توافق ضدکارگری شورای اسلامی کارشرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه با مدیریت در مورد کاپشن کار معوق رانندگان و کارگران

*فراخوان برای تجمع  سراسری دوباره کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی

زمان تجمع: یکشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹،ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه

مکان تجمع:

– تهران. میدان بهارستان. روبروی بیمارستان معیری مجلس شورای اسلامی

– استان ها وشهرستان ها:مقابل اداره تامین اجتماعی

*دومین روز اعتراض کارگران شهرداری امیدیه نسبت به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق مقابل فرمانداری

روزپنج شنبه ۲۷ آذربرای دومین روزمتوالی، کارگران شهرداری امیدیه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق، مقابل فرمانداری این شهرستان در استان خوزستان تجمع کردند.

در همین رابطه: ادامه اعتراضات کارگران شهرداری های خوزستان با تجمعات کارگران شهرداری های حسینیه و امیدیه

روز چهارشنبه ۲۶ آذر،کارگران شهرداری حسینیه برای اعتراض به عدم پرداخت ۹ ماه حقوق دست به تجمع مقابل شهرداری این شهرزدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،شهردار حسینیه در رابطه اعتراض کارگران گفت: شهرداری حسینیه ۲۹ نیرو دارد که ۹ ماه است که حقوق آن‌ها پرداخت نشده است.

روز چهارشنبه ۲۶ آذر،کارگران شهرداری امیدیه هم دراعتراض به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق مقابل شهرداری اجتماع کردند.

قابل یاد آوری است که روز دوشنبه ۲۴ آذر، کارگران خدمات شهری و فضای سبز خرمشهربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

*اعتصاب کارگران پالایشگاه ۱۰ “فاز ۱۹″پارس جنوبی برای اعتراض به عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی

روز چهارشنبه ۲۶ آذر، کارگران پالایشگاه ۱۰ “فاز ۱۹″پارس جنوبی(شرکت oandm پیمانکار شرکت مپنا) برای اعتراض به عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی دست از کار کشیدند و مقابل گیت پالایشگاه ۱۰ “فاز ۱۹” تجمع کردند.

به گزارش کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران،کارگران می گویند که شرکت ابتدا قبول کرده که مطابق بخش نامه نفت عمل کند و تعداد نیروها و زمان استراحت بیشتر شود ولی بعد از مدتی زیر همه چیز زده و  اعلام کرده که همه کارگران باید بدون توجه به پروتکل های بهداشتی سر کار بروند.

این اقدام غیر انسانی کارفرما که به خاطر هزینه نکردن برای حفظ جان کارگران صورت گرفته و آن هزینه را به سرمایه خود افزوده باعث به خطر انداختن جان کارگران شده است.

*ثبت طوماراعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات در وزارت کار

درخواست رانندگان و کارگران شرکت واحد در مورد کاهش قدرت خرید کارگران، تبعیض در پرداخت‌ها بین کارکنان شهرداری و کارگران شرکت واحد، معوق شدن پرداخت چهارصد حق بیمه در هنگام بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و معوق شدن انواع مزایای مستمر، با بیش از ششصد امضاء که دوشنبه ۲۴ آذر توسط چند تن از اعضای سندیکا در دبیرخانه شهرداری تهران و شورای شهر تهران ثبت شده بود روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در دبیرخانه وزارت کار نیز ثبت شد.

در همین رابطه:طوماراعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات

درخواست رانندگان و کارگران شرکت واحد در مورد کاهش قدرت خرید کارگران، تبعیض در پرداخت‌ها بین کارکنان شهرداری و کارگران شرکت واحد، معوق شدن پرداخت چهارصد حق بیمه در هنگام بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و معوق شدن انواع مزایای مستمر، با بیش از ششصد امضاء امروز ۲۴ آذر توسط چند تن از اعضای سندیکا در دبیرخانه شهرداری تهران و شورای شهر تهران ثبت شد.

*توافق ضدکارگری شورای اسلامی کارشرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه با مدیریت در مورد کاپشن کار معوق رانندگان و کارگران

 شورای اسلامی کار تحمیلی به کارگران شرکت واحد با مدیریت توافق نموده تا به ازاء کاپشن کار معوقه رانندگان و کارگران، تنها مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

آیا با این مبلغ کارگر می‌تواند کاپشن تهیه کند؟!

اعتبار شورای اسلامی کار نمایشی و فرمایشی شرکت واحد بیش از یک سال است خاتمه یافته ولی همچنان جایگاه نماینده کارگر را اشغال کرده‌اند.

لباس کار و بسیاری از مزایایی که به کارگران پرداخت می‌شود از خواسته‌هایی است که در اعتصابات و اعتراضات سال ۸۴ که با هماهنگی سندیکا صورت گرفت مطرح شد. سندیکا همچنان با جدیت پیگیر حقوق کارگران است، اما شورای اسلامی کار ضدکارگری با همراهی مدیریت در تلاش برای کم کردن مزایایی هستند که برای به دست آوردن آن بسیاری از کارگران زندانی شده‌اند و سال‌ها تحت فشار و اخراج از کار بوده‌اند و حتی حقوق تعدادی از آنها نادیده گرفته شد. هم اکنون نیز پنج تن از اعضای سندیکا آقایان حسن سعیدی، رضا شهابی، ناصر محرم‌زاده، حسین کریمی سبزوار و خانم فرحناز شیری به دلیل همین فعالیت‌ها اخراج از کار هستند.

برگرفته از کانال کارگران سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate