بکتاش آبتین !

بکتاش آبتین عضو کانون نویسندگان ایران پس از ابتلا به کرونا و عدم رسیدگی روز ۱۸ دی ماه در زندان توسط حکومت اسلامی ایران به قتل رسید . حکومت اسلامی گفت : کُشتیم که کُشتیم . دوست داشتیم بکشیم ، هواپیما هم میزنیم ، اعدام میکنیم … فعلا که غرب با ماست ! تعدادی از واکنش های جهانی به قتل بکتاش آبتین را مرور میکنیم .

کاخ سفید گفت : والله باید به مذاکرات با قاتل ادامه داد حتی اگر نیمی از جمعییت ایران به قتل برسند باز هم مذاکراه با قاتلها ادامه دارد . اصلا حدیث معتبر داریم از انجیل یوحنا که میفرماید فقط با قاتل و دیکتاتور مذاکره کنید … بالاخره به نتیجه میرسد .

وزیر امور خارجۀ فرانسه تاکید کرد که در انجیل عهد جدید ولی آمده به تخمم چند نفر میمیرن . برای ما توافق مهم است .

پوتین خنده کنان گفت من با این سوسول بازی ها کاری ندارم .

سخنگوی کاخ سفید گفت والله به خدا … این همه سازمان غیر دولتی درست کردیم واسه همین روزا . اونا محکوم بکنن ، جایزه بدن ، ما به مذاکره ادامه میدیم .

خامنه ای رهبر حکومت اسلامی ایران هم گفت : اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست ، همچنانکه تاکنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد”…

من : شما شروع کنید به شل شدن حاجی… بعدا راجع به اینکه اسمش تسلیم است یا نه … صحبت میکنیم !

سال ۱۳۶۷ هم وقتی خمینی رسما گفت آبرویش را با خدا معامله کرد و جام زهر آتش بس جنگ ایران و عراق را نوشید … یعنی وقت نداشت . این سیستم فاشیسم دینی وقت داشته باشد مثلا مقاومت میکند . حالا هم خامنه ایی هنوز صحبت از مقاومت میکند یعنی وقت دارد .

اسماعیل هوشیار

۱۰.۰۱.۲۰۲۲

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate