سال ۲۰۲۲ امید پایان پاندمی کورونا

آرشیوکامل  مقالات در موضوع کورونا

مقدمه:

همزمان با انتشار اخبار در مورد پاندمی کورونا ، این نویسنده هم در حد توانش تلاش کرده تا تحلیها و اخبار علمی در مورد این پاندمی را با کمک سایت آزادی بیان در مدیای فارسی زبان منتشر کند.

سال ۲۰۲۱ به اتمام رسید که از دید من سال مبارزه جانانه انسانیت و دانشمندان و پزشکانو پرستاران و دست اندرکاران خدمات بهداشتی و درمانی بود بر علیه پاندمی که در سطح دنیا بیش از دو میلیون کشته گرفت و خصوصا و مثل همیشه از طبقات محروم بیشترین را.

سال ۲۰۲۱ با ارائه واکسنهای پیش گیری کننده کورونا اغاز شد که متاسفانه در بستر جامعه سرمایه داری هنوز اکثریتش دست کشورهای ثروتمند است و کشورهای فقر زده دنیا در افریقا ، اسیا و امریکای جنوبی همچنان در انتظار هستند و در صد پوشش آنها بسیار پائین است.

واکسنهای مورد تایید سازمان بهداشت جهانی کارآئی خود را در پیشگیری بیاری و کاهش شدت بیماری عملا نشان دادند و متعاقب اعلام واکسنها ابتدا داروی تزذیقی ضد ویروس کورونا و بعد دو داروی خوراکی توسط کمپانیهای فایزر و مرک مورد تایید قرار گرفتند و در حال حاضر می توان مدعی شد که ابزارهای لازمه برای پیشگیری و درمان اشکال شدید و حتی خفیف تر بیماری ساخته شده و سوال اما اینست که چه زمانی بالاخره در دسترس تمامی مردم دنیا قرار خواهد گرفت.

در طی سال ۲۰۲۱ شاهد موتاسیون دلتا و طی یک ماه گذشته موتاسیون امیکران بودیم.تحقیقات بالینی نشان می دهد که موتاسیون جدیدتر یعنی اومیکران چندین برابر بیشتر توان انتقال دارد اما از جهت شدت بیماریزائی تقریبا یک سوم موتاسیون دلتا و ویروس اولیه کورونا عامل بستری شدن بیمارانست. موتاسیون اومیگران قدرت حمله کمتری به دستگاه تنفس تحتانی یغنی بافت ریه دارد و بیشتر در بخش بالای تنفس متمرکز می شود.

با توجه به اطلاعات بالا و بررسیهای آماری، مسئولین سازمان بهداشت جهانی چند روز پیش اعلام کردند که امیدوارند سال ۲۰۲۲ سال پایان پاندمی کورونا در سطح جهان باشد به شرطی که تا میانه سال ۲۰۲۲ سطح بالای ۵۰ در صد پوشش واکسیناسیون  به مردم داده شود.

بله! پایان دوران پاندمی کورونا می تواند سال ۲۰۲۲ باشد ضمن اینکه نمی شود به نظام اجتماعی سیاسی موجود دنیا اعتماد کرد .نظام سرمایه داری همچنان مانع پایان دادن به مرگ و میر و ابتلای بیمارانست.

به علاوه یافته های علمی نشان می دهد که واکسیناسیون کورونا باید مداوم ادامه یابد و بوسترها حداقل سالانه تزریق شوند مثل واکسنهای انفلوانزا.تنها در اینصورت است که سطح ایمنی مناسبی حفظ خواهد شد.

انچه طی سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد نشان می دهد که بشریت با اتکا به علم توانست راه حل مبارزه با کورونا را بدست آورد.بار دیگر علم و منطق توان خود را ثابت کردند و تناقضی که در بطن نظام سرمایه داری پدیده نابرابری را بازتولید می کند  سایه شومش را همچنان بر دنیا حفظ کرده که باعث تداوم مصیبتهاست.

امید سلاح بسیار مهمی است که در کنار منطق و علم ، اکثریت زحتمکش و ستم دیده دنیا باید بکار بگیرد تا بر بیماریها و گرمایش کره زمین و بر هر مصیبت دیگر فائق آید.

امید است سال ۲۰۲۲ سال پیروزیها و شادیهای بیشتر برای انسانیت و مبارزان راه برابری و آزادی انسانها باشد:

آرشیو مقالات در موضوع کورونا(سعید صالحی نیا)

انتشار واریانت جدید ویروس کورونا بنام “اومیکرون” و افقی تاریکی در تاریکی

www.azadi-b.com/?p=15440

افزایش رقم مبتلایان به کووید در میان کودکان در امریکا

www.azadi-b.com/?p+12049

گسترش جهانی کووید دلتا ناشی از عدم دسترسی به واکسن و نابرابری اجتماعی

www.azadi-b.com//p=11015

رژیم اسلامی از توسعه واریانت دلتا و توسعه کورونا در ایران ابزار سرکوب می سازد

www.azadi-b.com/?p=10681

 

بالاخره کورونا ترامپ را هم  گرفت

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=81432

 

در حاشیه اخرین اخبار در مورد ساختن واکسن ضد کورونا(بخش ۱۵ بررسی معضل کورونا)

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=81120

موج دوم ابتلا و مرگ و میر بیماری کورونا در ایران و امریکا نشانه بی لیاقتی رهبران , بخش چهاردهم بحث در معضل کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79976

 لحاظ کردن مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماریهای روانی در بحران کورونا چه اهمیتی دارد؟ بخش سیزدهم از بررسی معضل کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79428

سردرگمی و میمون بازی حکومت ترامپ در مقابل بحران کورونا , بخش دوازدهم از بررسی معضل بحران کورونا

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79213

اول ماه مه ، مداخله گری جنبش طبقه کارگر و معضل جهانی کورونا(بخش یازدهم از ارشیو معضل کورونا)

https://www.azadi-b.com/arshiw/arshiw/?p=79106

بخش پنجم مباحثی در مورد پاندمی کورونا -درسهائی که کورونا بما می دهد

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate