اخباروگزارش های کارگری  ۲دی ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری  ۲دی ماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشور نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی  ، همسان‌سازی نشدن حقوق ‌بازنشستگان وبرخوردهای امنیتی با کنشگران فرهنگی

– شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:گزارش از تجمع باشکوه فرهنگیان ، پنجشنبه ، دوم دی‌ماه ۱۴۰۰

– گزارش تجمع معلمان شیراز در دوم دیماه ۱۴۰۰

– قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران ، پنجشنبه، ۲ دی ۱۴۰۰

– از میان ده ها گزارش رسانه ای شده:

۱- آغاز دوباره اعتراض سراسری معلمان و درخواست آزادی فرهنگیان بازداشتی

۲- درگیری در تجمع اعتراضی معلمان در شیراز

۳- فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان گتوند تجمع اعتراضی کردند

۴- تجمع اعتراضی فرهنگیان و بازنشستگان ایذه/ مصوبه اخیر مجلس، سرهم‌بندی است 

۵- تجمع فرهنگیان شهر‌های گیلان / اعتراض به نحوه اجرا شدن طرح رتبه بندی معلمان

*تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشور نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی  ، همسان‌سازی نشدن حقوق ‌بازنشستگان وبرخوردهای امنیتی با کنشگران فرهنگی

روز پنج شنبه ۲ دی ،ششمین فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران برای اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی  ، همسان‌سازی نشدن حقوق ‌بازنشستگان وبرخوردهای امنیتی با کنشگران فرهنگی علیرغم ایجاد جورعب و وحشت ازطرف نهادهای امنیتی واطلاعاتی واحضار وتهدید کنشگران با استقبال  فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشور  روبرو شد وتجمعاتی در بیش از ۱۰۰ شهرمقابل اداره آموزش وپروش و درتهران هم در میدان بهارستان حوالی مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزارشد.

تجمع کنندگان با برافراشتن پلاکاردها و دست نوشته ها،شعر،آوازوسرود خوانی،سردادن شعارها ،ایراد سخنرانی وقرائت قطعنامه عزم راسخشان را درراه دست یابی به مطالبات برحقشان بنمایش گذاشتند.

فیلم های منتشره ازتهران وشیراز حاکی از برخوردامنیتی با فرهنگیان حق طلب می باشد.

درتهران نیروهای امنیتی مانع از حضورمعترضین مقابل سازمان برنامه و بودجه شدند وفرهنگیان درمیدان بهارستان اجتماع کردند.نیروهای سرکوب به تجمع کنندگان یورش آوردند وآنها را مورد ضرب وشتم قراردادند که بامقاوتشان با شعار«بی شرف بی شرف»روبروشدندوزنان فرهنگی حاضر درتجمع در وسط میدان بهارستان نشستند و علی رغم حمله ماموران امنیتی یک ساعتی در میدان نشستند.

درشیرازهم نیروهای امنیتی مانع از حضورفرهنگیان شاغل وبازنشسته مقابل اداره کل آموزش وپروش استان فارس شدند وتجمع درخیابان های اطراف ادامه پیدا کرد وهمچنیین نیروهای سرکوب به تجمع کنندگان یورش آوردند وبا مقاومت حاضرین درصحنه پس نشستند.

براساس آخرین گزارشات منتشره از شیراز،قبل از شکل گیری تجمع سه نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن فارس در محوطه سازمان آموزش و پرورش بازداشت شدند و در پایان تجمع نیز یک عضو انجمن و یک معلم فعال که در سر دادن شعارها معلمان را هدایت می کردند بازداشت شده که همگی درپایان روزپنج شنبه آزاد شدند.

حضور گسترده زنان فرهنگی در تجمعات امروزچشمگیر بود.

همچنین کارکنان خدماتی وسرایداران حق طلب هم در تجمعات امروز حضور داشتند.

درباره همبستگی وحضور جمعی از دانش‌آموزان سابق و محصلان در تجمع شهرستان مریوان جعفرابراهیمی درکانالش نوشت:

پیش از این نوشتم به همان میزان که باید دقت کنیم از کودکان در تجمعات استفاده ابزاری نکنیم نباید مانع کنشگری و مشارکت آگاهانه دانش‌آموزان شد. 

در هر جا سنت مبارزاتی قوی است و تشکل‌های مستقل در اجتماعی کردن مطالبات موفق بوده‌اند دانش‌آموزان را با حقوق خود آشنا نموده‌اند. دانش آموزان آگاه و کنشگر پرورش یافته با تفکر انتقادی بیشتر آشنا شده‌اند. 

دانش‌آموزانی که قربانی سیاست‌های دست‌راستی شده‌اند و فقر و فلاکت به آنان تحمیل شده‌است و در سن نوجوانی همواره در معرض رانده شدن از مدرسه هستند و پیرامون خود رنج و حرمان پدر و مادر خود را دیده‌اند. بدون نیاز به تئوری درک عینی از مطالبات برابری‌خواهانه دارند.

امروز در تجمع معلمان در مریوان شاهد حضور جمعی از دانش‌آموزان سابق و محصلان بودیم که بر اتحاد معلم محصل برای تحقق آموزش رایگان‌و‌باکیفیت تاکید داشتند. 

پلاکاردها را از دستان کودکان خردسالی که درکی از شعارهای ما ندارند باید گرفت و در مقابل دست اتحاد با دانش‌آموزان دیروز و امروزی داد که آگاه‌تر از بسیاری از بزرگسالان بر حق مشارکت و مطالبه‌گری خود تاکید می‌کنند.

شعارها:

معلم زندانی آزاد باید گردد 

همکاران فرهنگی اتحاد اتحاد 

همکاران اداری حمایت حمایت

شاغل وبازنشسته اتحاد اتحاد

وعده های دروغین دیگر اثرندارد

وعده زیاد شنیدیم عدالتی ندیدیم

با این همه هیاهو حاصل وعده هات کو

وعده وعید کافیه سفره ما خالیه

وعده های توخالی نمی خوایم نمی خوایم 

وعده های پوشالی نمی خوایم نمی خوایم

معلم می میرد ذلت نمی پذیرد

معلم داد بزن حقتو فریاد بزن

اجرای همطرازی بدون حقه بازی 

نه سازش نه تسلیم رتبه بندی بدون خواهش

این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی

تجمع اعتراض بازهم ادامه دارد

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:گزارش از تجمع باشکوه فرهنگیان ، پنجشنبه ، دوم دی‌ماه ۱۴۰۰

امروز تجمع اعتراض‌آمیز معلمان در سراسر ایران با اتحاد و به صورت یکپارچه برگزار شد. با توجه به اخبار ارسالی تاکنون معلمان در شهرهای زیر دست به تجمع زده‌اند و نسبت به تصمیمات حاکمیت در مورد رتبه‌بندی، همسانسازی ، معلمان زندانی و آموزش رایگان ‌و‌باکیفیت اعتراض نمودند. 

۱. نیشابور

۲. مریوان

۳. شیراز

۴. رشت

۵. یزد

۶. نوشهر

۷. قزوین

۸. تهران

۹. کرج

۱۰. همدان

۱۱. ملایر

۱۲. سبزوار

۱۳. سنندج

۱۴. بوشهر

۱۵. ایذه

۱۶. فیروزآباد

۱۷. مشهد

۱۸. بابل

۱۹. شاهرود

۲۰. ارومیه

۲۱. گلپایگان

۲۲. نورآبادممسنی

۲۳. کرمانشاه

۲۴. بوکان

۲۵. اصفهان

۲۶. سقز

۲۷. داراب

۲۸. تبریز

۲۹. بهمئی (لیکک)

۳۰. برازجان

۳۱. اهواز

۳۲. اندیمشک

۳۳. قزوین

۳۴. شهرکرد

۳۵. بجنورد

۳۶. ماهشهر

۳۷. بندر امام خمینی

۳۸. آباده فارس

۳۹. شهرضا

۴۰. گرگان

۴۱. لردگان

۴۲. آمل

۴۳. سردشت

۴۴. جوانرود

۴۵. جهرم

۴۶. خرم‌آباد

۴۷. سربندر

۴۸. پلدختر

۴۹. اراک 

۵۰. لاهیجان

۵۱. کرمان

۵۲. بهبهان

۵۳. الیگودرز

۵۴. ایلام

۵۵. بندرعباس

۵۶. گچساران

۵۷. گناوه 

۵۸. اشکنان

۵۹. دشتستان

۶۰. زنجان

۶۱. خمینی‌شهر

۶۲. فردوس

۶۳. لامرد

۶۴. ازنا

۶۵. اسلام‌آباد غرب

۶۶. تربت حیدریه

۶۷. بروجرد

۶۸. گتوند

۶۹. ساری

۷۰. سمنان

۷۱. تربت جام

۷۲. سمیرم

۷۳. شیروان

۷۴. اقلید

۷۵. بیجار

۷۶. نی‌ریز

۷۷. بافق

۷۸. ابهر

۷۹. دیواندره

۸۰. دهگلان

۸۱. شوشتر

۸۲. قم 

۸۳. قروه

۸۴. بانه

۸۵. کازرون

۸۶. فراشبند

۸۷. شهربابک

۸۸. نجف‌اباد

۸۹. نورآباد لرستان

۹۰. چالوس

۹۱. اردبیل

۹۲.مهریز

۹۳.ابرکوه

۹۴. سیرجان

۹۵.کوهدشت

۹۶. یاسوج

۹۷. بیرجند

۹۸. جلفا

۹۹. بافت

۱۰۰. کامیاران 

۱۰۱. مرودشت

۱۰۲. قیروکارزین

۱۰۳. تاکستان

۱۰۴. زرین‌دشت

در حالی تجمعات امروز برگزار شد که طی هفته گذشته صدها معلم و فعال صنفی به حراست و نهادهای امنیتی احضار شدند تا مانع برگزاری تجمع گردند اما تجمع امروز باشکوه برگزار شده است و در قطعنامه پایانی بر پیگیری مطالبات تاکید شده‌است. 

این لیست تکمیل می‌شود.

*گزارش تجمع معلمان شیراز در دوم دیماه ۱۴۰۰

پس از بیانیه شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان ایران مبنی بر برگزاری تجمع اعتراضی در دوم دیماه، هیئت مدیره انجمن صنفی فارس و دیگر کنشگران فعال استان زیر فشار بی سابقه ای از طرف نیروهای امنیتی قرار گرفتند. در شروع هفته گذشته ابتدا توسط مدیر کل سازمان آموزش و پرورش فارس دعوت شده و حدود سه ساعت با مدیر کل صحبت کردند و از روز یکشنبه موج تلفن ها و احضارها از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعات کشوری آغاز شد. از همان ابتدا ناهماهنگی مشهودی بین اطلاعات کشوری و نهادهای امنیتی دیده می شد به این صورت که اطلاعات کشوری ضمن تایید برگزاری تجمع از هیئت مدیره درخواست می کرد که کنترل برنامه را در دست گرفته و اجازه ندهد افراد خاصی با تکروی تجمع را به انحراف بکشانند اما نهادهای امنیتی با قاطعیت خواستار لغو تجمع بودند.

اعضای هیئت مدیره در آخرین جلسه خود با نیروهای امنیتی در روز چهارشنبه پیشنهاد برگزاری تجمع در حیاط اداره کل را ارائه دادند اما نهادهای امنیتی همچنان بر لغو تجمع اصرار می ورزیدند. نهادهای امنیتی پس از ناامیدی از لغو تجمع در عصر روز چهارشنبه اقدام به ارسال هزاران پیامک تهدیدآمیز بدای معلمان فارس کردند مبنی بر اینکه با توجه به قوانین موضوعه برگزاری هر گونه تجمع ممنوع می باشد. ارسال کنندگان پیامک با آگاهی از اینکه برگزاری تجمع طبق قانون اساسی ممنوع نیست از اصطلاح گنگ و نامفهوم (قوانین موضوعه) استفاده کرده بودند.

از همان ابتدا، جو حاکم بر گروههای مجازی استان فارس حاکی از بی توجهی به این پیامکها و تصمیم برای شرکت در تجمع بود.

صبح امروز ماموران نیروی انتظامی و نیروهای ویژه با بستن دو سر خیابان معدل، مانع ورود معلمان شدند. بسیاری از معلمان در ضلع شرقی خیابان معدل با دیدن این سد امنیتی و به تصور اینکه تجمع لغو شده برگشتند اما معلمانی که از ضلع غربی خیابان معدل به طرف سازمان می آمدند با تشکیل یک هسته اولیه شروع به سر دادن شعار کردند. نیروهای گارد ویژه ابتدا با ایجاد رعب و وحشت و حتی استفاده از اسپری فلفل سعی در پراکنده کردن آنان داشتند اما وقتی با جمعیت مصمم و انبوه معلمان روبرو شدند اجازه دادند که تجمع در دو سوی خیابان شکل بگیرد.

نکته قابل توجه در این تجمع، همراهی و تایید رهگذران و رانندگانی بود که از میان این جمعیت عبور می کردند. نکته قابل توجه دیگر حضور چشمگیر زنان معلم بود که با شجاعت سینه به سینه نیروی انتظامی و گارد ویژه ایستاده و شعار می دادند.  

معلمان با سر دادن شعارهایی مانند (آموزش رایگان، حق فرزند ایران)، ( نیروی انتظامی، تو هم شاگرد مایی) و شعارهایی در اعتراض به لایحه تصویب شده توسط مجلس تا ساعت ۱۲ به تجمع ادامه دادند.

لازم به ذکر است قبل از شکل گیری تجمع سه نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن فارس در محوطه سازمان آموزش و پرورش بازداشت شدند و در پایان تجمع نیز یک عضو عادی انجمن و یک معلم فعال که در سر دادن شعارها معلمان را هدایت می کردند بازداشت شده که همگی تا ساعت ۱۹ روز پنج شنبه آزاد شدند.

*قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران ، پنجشنبه، ۲ دی ۱۴۰۰

فرهنگیان عزیز، دانش آموزان و اولیای گرامی!

ما امروز اینجا جمع شدیم که به سیاست‌های حاکمیت در قبال فرهنگیان شاغل و بازنشسته و بی‌توجهی به آموزش با کیفیت و رایگان اعتراض کنیم ما در اینجا جمع شده‌ایم تا اعلام کنیم : 

۱. امروز زندگی بازنشستگان شریف و عزیز با مخاطرات جدی روبرو است حقوق آنان نصف خط فقر است از بیمه‌کارآمد محرومند و قانون همسان‌سازی بازنشستگان مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا نمی‌شود. ما خواهان اجرای کامل قانون همسان‌سازی از اول مهر ۱۴۰۰ هستیم و بیش از این نمی‌توانیم به این وضعیت ظالمانه ادامه دهیم.

۲. مصوبه مجلس در مورد رتبه‌بندی چیزی جز سرهم‌بندی نبود جالب اینکه دولت مدعی شده‌است که همین لایحه ناقص و تحمیلی را هم در سال ۱۴۰۰ اجرا نخواهد کرد. ما خواهان اجرای لایحه رتبه‌بندی بدون در نظر گرفتن میزان اعتبار در نیمه دوم ۱۴۰۰ هستیم. باید حقوق معلمان بخش خصوصی در مدارس غیردولتی، معلمان نهضت سوادآموزی، خرید خدمات، نیروهای خدماتی و سایر بخش ها با توجه به رتبه‌بندی افزایش یابد. ما نسبت به این همه تضییع حقوق و ستم به فرهنگیان بیزاریم و در مقابل این همه ستم سکوت نمی‌کنیم.

۳. وضعیت و کیفیت آموزش بحرانی است فقدان امکانات و آموزش پولی باعث بازماندن بیش از سه میلیون کودک از آموزش شده‌است ما خواهان کیفیت‌بخشی به آموزش و ارائه آموزش کیفی و رایگان و عادلانه در تمام کشور به ویژه مناطق محروم هستیم.

۴. سناریوسازی به شیوه کیهان برای مقهور کردن و امنیتی کردن مطالبات صنفی راه به جایی نخواهد برد سال‌هاست که فعالان صنفی زیر ضرب هستند و زندان و اخراج به آنان تحمیل می‌شود اما کنشگری متوقف نمی‌شود. امروز آزادی معلمان دربند یک مطالبه جدی نزد معلمان است و آزادی آقای رسول بداقی نتیجه این مطالبه‌گری است و ما آن را به فال نیک می‌گیریم اما خواسته معلمان آزادی بدون قید و شرط تمام معلمان زندانی ، توقف احضار و بازجویی فعالان صنفی و توقف پرونده‌سازی و دادگاه‌های ظالمانه است. ما به خط سرکوب فعالان اعتراض داریم و با تمام قدرت از معلمان دربند حمایت می‌کنیم.

۵. ما از افزایش حقوق تمام اقشار اجتماعی و کارگران و زحمتکشان به بالای خط فقر حمایت می‌کنیم و زندگی شرافتمندانه را حق همگانی می‌دانیم و با تحلیل‌های غیرکارشناسی که افزایش حقوق معلمان را تورم‌زا می‌داند مخالفیم. این حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های بزرگ و تمرکز ثروت و قدرت در دست یک عده قلیل است که امنیت مالی و روانی اکثریت جامعه را به خطر انداخته است. ما تشویش اذهان عمومی علیه معلمان توسط صدا و سیما را محکوم می‌کنیم. 

۶. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران یک تشکل صنفی و مستقل است که از کانون‌های صنفی و انجمن‌های صنفی فرهنگیان تشکیل شده‌است این کانون‌ها و انجمن‌ها تشکل‌های صنفی، مستقل و دارای شناسنامه و قانونی هستند. 

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی رسول بداقی انتظار دارد  حاکمیت به رفتارهای امنیتی با معلمان ایران پایان دهد.اسماعیل عبدی پس از  اتمام ۶ سال زندان یک سال است که زندان ۱۰ ساله خود را می گذراند و در انتظار اعاده دادرسی است.ما خواهان مختومه شدن پرونده او و منع تعقیب وی هستیم. در اقدامی عجیب عزیز قاسم زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان بدون اخذ ضرورت آخرین دفاع در دادسرا پرونده اش به دادگاه رفت.ما ضمن اعتراض به این رویه غیر حقوقی و شگفت انگیز  خواهان مختومه شدن پرونده  او و منع تعقیب او  در دادگاه هستیم. همچنین به حکم صادره ۷ ماه زندان تعزیری لطیف روزیخواه عضو هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان آذربایجان شرقی و صدور حکم جزای نقدی سنگین و ممنوعیت علیه محمود ملاکی عضو ارشد کانون صنفی فرهنگیان بوشهر و یک‌سال حبس علیه علی‌اصغر امیرزادگان اعتراض داشته و خواهان آزادی یعقوب یزدانی و محمدرضا رمضان‌زاده از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فرهنگیان استان خراسان شمالی و مهدی فتحی از فعالان صنفی استان فارس هستیم. 

حکم دادگاه آقای محمدفلاحی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران باید لغو گردد و پرونده‌سازی علیه جعفر ابراهیمی ، غلامرضا غلامی و روح‌الله‌‌مردانی و احضار فعالان صنفی متوقف گردد و باید رسول بداقی و محمدحبیبی به کلاس درس برگردند. 

در پایان اعلام می‌کنیم شورای هماهنگی بر عهد و پیمان خود با فرهنگیان شاغل و بازنشسته تاکید دارد و تا تحقق کامل مطالبات با حمایت فرهنگیان دست از مطالبه گری برنخواهد داشت و روند اعتراضات را با شدت هر چه بیشتر ادامه خواهد داد، همچنین از دولت و مجلس می خواهد بیش از این در مقابل خواست و اراده ی معلمان نایستند.

 به امید تحقق آزادی و عدالت و رفاه و شادی و صلح در ایران عزیز

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۲ دی ۱۴۰۰

از میان ده ها گزارش رسانه ای شده:

۱- آغاز دوباره اعتراض سراسری معلمان و درخواست آزادی فرهنگیان بازداشتی

روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان با پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

معلمان در ده‌ها شهر ایران روز پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه، در اعتراض به تصویب «ناقص» طرح رتبه‌بندی این صنف بار دیگر تجمع کردند.

معلمان در قطعنامه پایانی این تجمع سراسری بر ادامه مطالبه‌گری خود تاکید کرده و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

مداخله نیروهای امنیتی در تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس/«آزادی معلم زندانی» شعار تظاهرات امروز بود

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت که پیش از آغاز تجمعات نهادهای امنیتی «بیش از صد فعال معلم» احضار شدند و از آنها خواسته شده که تجمع برگزار نکنند.

دادستانی شیراز نیز پیشتر با ارسال پیامکی برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی معلمان را ممنوع و آن را موجب «سوءاستفاده عناصر معاند» اعلام کرده است.

روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان معترض پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود و اعتراض به نحوه تصویب طرح رتبه‌بندی که از آن با عنوان «سرهم‌بندی» نام می‌برند در دست داشتند.

همچنین در برخی شهرها معلمان معترض با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

۲- درگیری در تجمع اعتراضی معلمان در شیراز

معلمان در ده‌ها شهر ایران روز پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه، در اعتراض به تصویب «ناقص» طرح رتبه‌بندی این صنف بار دیگر تجمع کردند.

معلمان در قطعنامه پایانی این تجمع سراسری بر ادامه مطالبه‌گری خود تاکید کرده و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، تجمع‌ اعتراضی معلمان در برخی شهرها از جمله تهران با «جو امنیتی» همراه بوده و تجمع آن‌ها در شیراز به خشونت کشیده شده است.

دادستانی شیراز نیز پیشتر با ارسال پیامکی برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی معلمان را ممنوع و آن را موجب «سوءاستفاده عناصر معاند» اعلام کرده بود.

روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان معترض پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود و اعتراض به نحوه تصویب طرح رتبه‌بندی که از آن با عنوان «سرهم‌بندی» نام می‌برند در دست داشتند.

همچنین در برخی شهرها معلمان معترض با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از حدود ده سال بلاتکلیفی و افزایش تجمعات اعتراضی معلمان در ماه‌های اخیر سرانجام روز ۲۴ آذر امسال به تصویب مجلس ایران رسید.

در واکنش به نحوه تصویب این لایحه، سخنگوی کانون صنفی معلمان با اعلام این که طرح تصویب‌شده مورد تأیید معلمان و تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیست گفته بود که «تجمعات سراسری معلمان تا رسیدن به مطالبه مطلوب ادامه خواهد داشت».

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در آبان ۴۴.۴ درصد بوده و بر پایه آمارهای رسمی وزارت کار، متوسط قیمت بیش از ۸۳ درصد اقلام خوراکی در ایران از حد بحران هم فراتر رفته است.

در قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران در روز پنج‌شنبه، دوم دی، بار دیگر بر اجرای درست و کامل قانون همسان‌سازی از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تاکید شده و آمده است که مطالبه‌گری فرهنگیان تا زمان تحقق خواسته‌های آن با شدت هر چه بیشتر ادامه خواهد داشت.

۳- فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان گتوند تجمع اعتراضی کردند

جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش و فرهنگیان شهرستان گتوند در استان خوزستان در اعتراض به آنچه عدم همسان سازی واقعی می دانند، تجمع اعتراضی کردند.

این تجمع امروز دوم دی ماه مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهرستان گتوند برگزار گردید.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای، نسبت به عدم همسان سازی واقعی معترض بودند.

این فرهنگیان معترض خواسته های خود را به شرح زیر اعلام کردند:

۱. همسان‌سازی واقعی بازنشستگان

۲. رتبه‌بندی کامل بر اساس حداقل هشتاد درصد حقوق‌ اعضای هیئت علمی دانشگاه

۳. برخورداری نیروهای خدمتگزار از رتبه‌بندی

۴. امنیت شغلی نیروها.

۴- تجمع اعتراضی فرهنگیان و بازنشستگان ایذه/ مصوبه اخیر مجلس، سرهم‌بندی است 

امروز ۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ جمعی از معلمین شهرستان ایذه در مقابل درب آموزش و ‌پرورش شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این معلمان می‌گویند: مصوبه مجلس در حل موضوع رتبه‌بندی بیشتر به سرهم‌بندی می‌خورد تا رتبه‌بندی.

احسان آورند، از اعضای کانون صنفی معلمان شهرستان ایذه گفت: این تجمع از ساعت ده صبح آغاز و تا ساعت دوازده ادامه داشت.

وی افزود: معلمین معترض خواستار رسیدگی به خواسته‌های صنفی خود و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان و حمایت مجلس و دولت از مطالبات قانونی خود هستند.

آورند با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص بحث همسان‌سازی گفت: این مصوبه هیچ‌گونه وجاهت قانونی و اعتباری ندارد و معلم را به آینده و سال‌های آتی پاس می‌دهد. پاسکاری خواسته‌های صنفی معلمین به سال ۱۴۰۱ و عدم دریافت پاسخ شفاف باعث اعتراض دوباره فرهنگیان در نقاط مختلف کشور و از جمله استان خوزستان شده است.

۵- تجمع فرهنگیان شهر‌های گیلان / اعتراض به نحوه اجرا شدن طرح رتبه بندی معلمان

جمعی از معلمان شهر‌های رشت و لاهیجان در اعتراض به نحوه اجرا شدن طرح رتبه بندی معلمان، تجمع کردند.

حدود ۱۵۰ نفر از معلمان شهر رشت در اعتراض به نحوه اجرای طرح رتبه بندی معلمان و هماهنگ سازی حقوق شان، لحظاتی قبل در میدان فرهنگ روبروی اداره کل آموزش و پرورش گیلان تجمع کردند.

از لاهیجان هم خبر رسید حدود ۸۰ نفر از معلمان این شهر در جلوی اداره آموزش و پرورش این شهر در نحوه اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعتراض کرده اند.

این معلمان تقاضا دارند طرح رتبه بندی معلمان که در مجلس تصویب شده باید از ۳۱ شهریور اجرا می‌شد ، ولی هنوز اجرا نشده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate