دستگیری شماری از معلمان در تهران

دستگیری شماری از معلمان  در تهران

دستگیری معلمان را محکوم میکنیم

روز گذشته ۲۵ آذر شماری از معلمان معترض که جهت شرکت در جلسه پاییزه شوراي عالي فعالان صنفي  عازم تهران شده بودند، بازداشت شدند. در این جلسه قرار بود دستور نامه شورای عالی فعالان صنفی معلمان تصویب شود . همچنین قرار بود چناره ای نماینده مجلس اسلامی نیز حضور پیدا کند. بنا بر آخرین گزارشات اسامی ۳۱ نفر از  بازداشت شدگان عبارتند از:  مسعود زینال زاده، فاطمه زند کریمی، :جمیل امینی، محبوبه فرحزادی، یدالله بهارستانی، پیمان نودینیان،  توفیق مرتضی پور،  علی اصغر منتجبی،  صدیق صالحی،  علی قریشی، ذکری، : خردمند، : فیاضی،  نائبی،  جبار پاکزاد، مهدی نوربخش، رشیدی، فیاضی، مدبر درگاهی، نادری، رضازاده، نجف ابادی، بهزاد پور، روح الله مردانی، علی صادقی،  اسلامی، خان عزیز اسماعیلی، اسماعیل ریحانی، خراطیان، عسگری، باغانی

از سوی دیگر رسول بداقی عصر امروز جمعه ۲۶ آذر  ساعت ۱۷:۳۵ طی تماسی با همسرش از اینکه همچنان  در سلول انفرادی بسر میبرد  و اینکه نسبت به روند بازداشت خود اعتراض کرده است خبر داد. بنا بر این خبر در هنگام  بازداشت رسول بداقی در بیستم آذر ماه یکی از شش مامور پلیس امنیت اسلامشهر به نام رمضانی او را مورد ضرب و شتم قرار داده و در مسیر راه نیز  راننده  ال ۹۰ ضمن ضرب و شتم و لگد زدن، با قفل فرمان ماشین به سر و صورت او زده و مرتب به  وی فحاشی کرده است.  بداقی در این صحبت کوتاه تاکید کرده است که زیر بار وکیل تسخیری نمی رود و پیش از این به آقایان رامین صفرنیا و حسین تاج وکالت داده است.

جمهوری اسلامی بدنبال سه روز اعتصاب قدرتمند معلمان در ۱۵۰ شهر و تجمعات بزرگ سراسری آنان،  آنهم به فاصله کوتاهی بعد از خیزش مردمی در اصفهان و بلند شدن زمزمه های اعتراض در میان همه بخش های جامعه علیه فقر و فلاکت و تبعیض و دزدیها، و همچنین بلند شدن صدای اعتراض بخش های مختلف مردم علیه لایحه بودجه ریاضتی دولت رئیسی، خود را در منگنه شدید اعتراضات مردم دیده و در اوج استیصال دست به تشدید دستگیری و زندان میزند. اما همچنان که تاکنون شاهد بوده ایم این دستگیریها کمکی به حکومت نخواهد کرد و برعکس بر خشم و انزجار بخشهای مختلف مردم بیشتر دامن خواهد زد.

با اعتراضات گسترده سراسری و به شیوه های مختلف باید به این دستگیریها اعتراض کرد و از معلمان معترض وسیعا حمایت نمود. حزب کمونیست کارگری دستگیری معلمان را شدیدا محکوم کرده و همه بخشهای مردم را به حمایت از معلمان فرا میخوانند. معلمان زندانی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶آذر ۱۴۰۰ ، ۱۷دسامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate