اخباروگزارش های کارگری ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ، اعتصاب و تجمع سراسری

اعتصاب(تحصن در مدارس و تعطیلی شاد) :

زمان: شنبه و یکشنبه ، ۲۰ و ۲۱ آذرماه

********

تجمع فرهنگیان بازنشسته و شاغل :

زمان:دوشنبه،۲۲ آذرماه – ساعت ۱۰

اماکن:

تهران و البرز : مقابل مجلس

مراکز استان‌ها : مقابل اداره کل آموزش و پرورش

شهرستان‌ها : اداره آموزش و پرورش

– صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

۱- کارگران حق طلب کارخانه عظیم خودرو با تجمع، راه را بر وزیر صمت بستند

پاسخ بهارستان نشین بروجردی به کارگران معترض:توهین وتهدید

۲- تجمع اعتراضی کارگران راه آهن لرستان نسبت به پرداخت نشدن بموقع حقوق وحق بیمه،عدم تبدیل وضعیت و توزیع نکردن وسایل ایمنی کارمنجمله کفش ودستکش

۳- تجمع اعتراضی جمعی ازاهالی روستاه های خرم آباد نسبت به بی آبی در ورودی فرودگاه

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به سطح حقوق وتبعیض درپرداخت

– کانون نویسندگان ایران:بکتاش آبتین به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

*صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

۱- کارگران حق طلب کارخانه عظیم خودرو با تجمع، راه را بر وزیر صمت بستند

پاسخ بهارستان نشین بروجردی به کارگران معترض:توهین وتهدید

روز جمعه ۱۹ آذر، کارگران کارخانه عظیم خودرو واقع در شهراشترینان شهرستان بروجرد برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برپایی تجمع در جاده اشترینان- ملایر،مسیرراه  وزیر صمت  به سمت  کارخانه سیلیکون متال را مسدود کردند.

فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی حاکی از فحاشی وتهدید بهارستان نشین بروجردی برای بازگشایی جاده می باشد.وی  با خشم وغضب خطاب به کارگران ازجمله گفت: اگر یکی از شما اینجا بایستید، خودش می‌داند!

بدنبال حضوروزیر صمت در میان کارگران و طرح خواسته ها از طرف کارگران مبنی بررفع موانع برای بازگشایی این واحد تولیدی وبازگشت بکار کرگران وپرداخت ۱۱ ماه حقوق معوقه مسیر بازگشایی شد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،قراربودوزیر صمت از کارخانه سیلیکون متال بازدید نماید که در مسیر، کارگران عظیم خودرو با حضور در جاده و انسداد مسیر، خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلات شان شدند.

۲- تجمع اعتراضی کارگران راه آهن لرستان نسبت به پرداخت نشدن بموقع حقوق وحق بیمه،عدم تبدیل وضعیت و توزیع نکردن وسایل ایمنی کارمنجمله کفش ودستکش

روز جمعه ۱۹ آذر همزمان باسفر رئیس الوعده به استان لرستان، کارگران راه آهن لرستان برای بنمایش گذاشن اعتراضشان نسبت به پرداخت نشدن بموقع حقوق وحق بیمه،عدم تبدیل وضعیت و توزیع نکردن وسایل ایمنی کارمنجمله کفش ودستکش دست به تجمع زدند.

۳- تجمع اعتراضی جمعی ازاهالی روستاه های خرم آباد نسبت به بی آبی در ورودی فرودگاه

روز جمعه ۱۹ آذرهمزمان باورود رئیس الوعده به لرستان،با برپایی تجمع شعار «ما آب شرب نداریم »  در ورودی فرودگاه اعتراضشان را بنمایش گذاشتند وخواهان تأمین آب شرب روستاهای خود شدند.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به سطح حقوق وتبعیض درپرداخت

روزچهارشنبه ۱۷ آذر، کارگران کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش برای اعتراض به سطح حقوق وتبعیض بین نیروهای شرکتی و تامین نیرودست به تجمع دراین واحد تولیدی واقع دربندرعباس، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس زدند.

امروز جمعی از کارگران سایت احیا در شرکت فولاد کاوه کیش در اعتراض به شرایط نامساعد حقوق و مزایا و تبعیض بین نیروهای شرکتی و تامین نیرو اعتراض کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،فولاد کاوه جنوب کیش تولید کننده بریکت گرم است که یکی از باارزش‌ترین کالاهای صادراتی ایران بشمار می‌رود و بازار صادراتی خوبی در منطقه دارد.

این واحد بزرگ صنعتی در هرمزگان در زمینه انجام مسؤولیت های اجتماعی نیز عملا اقدام چشمگیری انجام نمی‌دهد و کمتر نامی از آن در زمینه‌های مختلف به گوش می‌رسد.

*کانون نویسندگان ایران:بکتاش آبتین به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

ابتلای بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسندگان ایران، به کرونا تأیید و او به بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان طالقانی منتقل شد. هر دو ریه‌ی آبتین درگیر شده است اما خانواده‌ی او همچنان از وضعیت دقیق سلامتی او مطلع نیستند. از بدو بستری، اتاق آبتین تحت مراقبت نیروهای امنیتی بوده است و کسب هر خبری از وضعیت سلامتی او به سختی صورت می‌گیرد.

بکتاش آبتین، ۱۵ آذر ماه با شدت گرفتن علائم بیماری، شبانه و بدون اطلاع خانواده و هم‌بندانش به بیمارستان طالقانی منتقل شد. مسئولین زندان از دادن هر گونه اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت سلامتی آبتین و بیماری او اجتناب می‌کردند‌. با پیگیری‌های خانواده‌ امروز مشخص شد که ابتلای او به کرونا قطعی است. مسئولین زندان با پنهان کردن بیماری آبتین، بار دیگر جان او و سایر زندانیان بند ۸ را به خطر انداختند.

کانون نویسندگان ایران بار دیگر تاکید می‌کند که مسئولیت سلامت و جان بکتاش آبتین و دیگر اعضای در بند کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی بر عهده‌ی حکومت و به ویژه قوه‌ی قضاییه‌ی آن است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate