اخباروگزارش های کارگری ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰

– بیانیه کانون نویسندگان ایران در بیست و سومین سالگرد قتل­‌های سیاسی پاییز ۱۳۷۷

یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده را گرامی می‌داریم

در بیست و سومین سالگرد قتل تبهکارانه‌ی محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، رهروان آزادی، یاد عزیزشان را گرامی می‌داریم و، با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی، روز جمعه ۱۹ آذر، ساعت ۳ بعد ازظهر، مزارشان را گل‌باران می‌کنیم.

– فراخوان تکمیلی  شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای اعتصاب،تحصن وتجمع

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی پالایشگاه ایلام نسبت به وعده رئیس جمهوری مبنی بر دنبال نخود سياه فرستادن مقابل استانداری ایلام

– تجمع اعتراضی کارگران آب وفاضلاب اهواز نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق ۵ ماه حق بیمه ومطالبات دیگر وادغام غیرکارشناسی با آبفا ی روستایی مقابل ساختمان شرکت

– کنش های کارگران شهرداری های کشور در نیمه اول آذر ماه ۱۴۰۰

– لیلا حسین زاده دانشجوی دانشگاه تهران بازداشت شد!! 

– کانون نویسندگان ایران:بکتاش آبتین در بیمارستان بستری شد.

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

فشار بر حامی حقوق کارگران، هیراد پیر بداغی را محکوم می‌کنیم 

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:شانزده آذر روز دانشجو گرامی باد 

– تجمع اعتراضی کسبه جمعه بازاریاسوج نسبت به وضعیت نا امن محل کارشان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

– جان باختن یک کارگر جوان درخمین براثر سقوط ازبالکن

– جان باختن یک کارگر مقنی میانسال درمیمه براثر ریزش دیواره چاه 

*بیانیه کانون نویسندگان ایران در بیست و سومین سالگرد قتل­‌های سیاسی پاییز ۱۳۷۷

یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده را گرامی می‌داریم

در بیست و سومین سالگرد قتل تبهکارانه‌ی محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، رهروان آزادی، یاد عزیزشان را گرامی می‌داریم و، با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی، روز جمعه ۱۹ آذر، ساعت ۳ بعد ازظهر، مزارشان را گل‌باران می‌کنیم.

بیانیه

در بیست و سومین سالگرد قتل­‌های سیاسی پاییز ۱۳۷۷

یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده را گرامی می‌داریم

شک نباید داشت که آنچه در آذر ماه سال ۱۳۷۷ رخ داد برای اهل نظر، برای زخم­‌خوردگان و آگاهان به آنچه در چند دهه‌ی اخیر در این سرزمین بلازده می‌گذرد، هیچ تازگی نداشت و فقط مایه­‌ی شگفتی کسانی شد که تاریخ را در حافظه‌ی خود دربست به تعطیلات ابدی فرستاده‌اند. در این میان حاکمیت  که منافع هنگفتی در فراموشی دارد با  مردم‌فریبی و جعل تاریخ  و پوشاندن ریشه­‌های تبهکاری، همه‌ی کوشش خود را به کار برد تا نخست این قتل‌ها را به چها‌‌ر موردِ پروانه اسکندری، داریوش فروهر، محمد مختاری و محمدجعفر پوینده محدود کند و از قتل سعیدی سیرجانی، احمد تفضلی، پیروز دوانی، مجید شریف، حمید و کارون حاجی‌زاده، غفار حسینی، احمد میرعلایی و ده‌ها ستم‌کشته‌ی دیگر، و نیز توطئه‌ی ‌به دره انداختن اتوبوس حامل نویسندگان در سفر ارمنستان و ربودن یکی از نویسندگان و فعالان کانون نویسندگان ایران، فرج سرکوهی، هیچ سخنی به میان نیاورد؛ سپس جنایت را «خودسرانه» جلوه داد و سرانجام مضحک­تر از همه کوشید چنین جلوه دهد که اگر قتلی اتفاق افتاده نه از سربند سیاست همیشگی حاکمیت در قتل و سرکوب دایمی مخالفان بلکه از آن­جاست که جناحی از حاکمیت خواسته است با این قتل­‌ها جناح دیگر را زمین­‌گیر کند؛ به این ترتیب به خیال خام خود همه­‌ی سعی خود را به کار برد تا دامن کل حاکمیت را از جنایت سیستماتیک و مستمر چند دهه‌‌ی اخیر برکنار نگه‌دارد. اما جنایت تبارنامه‌ای دارد که پیشینه‌ی درازْ‌دامن و خونین آن به بزرگ‌ترین کشتار دگراندیشان‌ و مخالفان سیاسی در دهه‌ی ۱۳۶۰ و خاصه قتل هزاران زندان سیاسی در ۱۳۶۷ و چه‌بسا پیش از آن، به نخستین روزها و ماه­‌های به قدرت رسیدن حاکمیت جدید می‌رسد. اگر بر این تاریخ سراسر خون و چرک و تبهکاری چشم ببندیم، چنان که برخی کسان در بسیاری موارد چشم پوشیده‌اند، یقین باید داشت که سلسله‌ی خون‌چکان جنایت و ستم و سرکوب همچنان ادامه خواهد یافت؛ زیرا روشن نخواهد شد که چرا حاکمیت پس از قتل‌های پاییز ۱۳۷۷، در دادگاهی دربسته، بدون حضور خانواده‌ها و وکیلان آن‌ها، آمران قتل‌ها را از هرگونه بازخواست مصون داشت، تنی چند از عاملان دست چندم قتل‌ها را در دادگاهی نمایشی به محاکمه کشید و راهی زندان کرد و پس از چندی همه را به مرخصی ابدْمدت فرستاد؛ و درعوض وکیل شجاع پرونده‌، ناصر زرافشان، عضو کانون نویسندگان ایران، را به اتهام واهی «افشای اسرار دولتی» محاکمه و به زندان محکوم کرد و در ۱۳۷۸ به کوی دانشگاه به دانشجویان معترض یورش برد و دست به قتل و ضرب و جرح و غارت گشود. چندی بعد، در ادامه­ی جنایت سال ۷۷، اما این‌ بار به وسایلی دیگر، منشی منتخب کانون نویسندگان ایران، منیژه نجم­‌عراقی، را به یک سال زندان محکوم کرد، به خانه­‌های برخی از اعضا ریخت، برای تنی چند از اعضا پرونده‌سازی کرد و سرانجام سه تن از اعضای کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین، کیوان باژن و، به تازگی، آرش گنجی را به اتهام‌های بی‌‌اساس به زندان‌های درازْمدت محکوم کرد؛ و بدین‌گونه تعقیب­‌کننده جای خود رابه تعقیب­‌شونده سپرد و قربانی بر صندلی اتهام و تبهکار بر صدر مصطبه نشست؛ چنان که به حکم تاریخِ این چند دهه انتظاری هم جز این نمی­‌رفت! 

اما در بیست و سومین سالگرد قتل تبهکارانه­‌ی محمد مختاری و محمد جعفر پوینده چنان که بارها گفته‌ایم: اگر هزار سال بر این قتل‌ها بگذرد، یقین است که هرگز نخواهیم گذاشت گَرد فراموشی بر جنایت بنشیند؛ ما دادخواه این جنایت و همه‌ی جنایت‌ها، آزادی‌کشی‌ها و ستم‌هایی هستیم که یقین داریم بدون دست بردن به ریشه‌های آن و قطع شجره‌ی خبیثه‌ی جنایت، نمی‌توان هیچ امید داشت که کشتار و حذف فیزیکی مخالفان و حق­طلبان تکرار نشود، چنان که تاریخ دو دهه‌ی اخیرِ پس از این قتل‌ها گواه روشن این مدعاست.

در بیست و سومین سالگرد قتل تبهکارانه‌ی محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، رهروان آزادی، یاد عزیزشان را گرامی می‌داریم و، با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی، روز جمعه ۱۹ آذر، ساعت ۳ بعد ازظهر، مزارشان را گل‌باران می‌کنیم.

کانون نویسندگان ایران

۱۷ آذر ۱۴۰۰

*فراخوان تکمیلی  شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای اعتصاب،تحصن وتجمع

روز سه شنبه ۱۶ آذر، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران  فراخوان تکمیلی برای تحصن و تجمع سراسری فرهنگیان ایران بشرح زیرصادرکرد:

فراخوان تحصن و تجمع سراسری فرهنگیان ایران 

فرهنگیان شریف !

دولت و مجلس از یکسو اجرای کامل طرح همسان سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق برده‌اند از سوی دیگر می خواهند با اختصاص تنها ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان طرح رتبه‌بندی را در روز یکشنبه ۲۱ آذر سرهم‌بندی کنند. در حالی که امروز همه ی معلمان نیک می دانند اجرای کامل رتبه‌بندی بر اساس همترازی با حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه نیازمند حداقل ۷۶ هزار میلیارد تومان است و اگر قرار باشد ، در شش ماه دوم اجرا گردد به ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. 

به زبان ساده و قابل فهم باید به دولت و مجلس گفت ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان  تنها باعث افزایش حقوق بین یک تا سه میلیون تومان برای هر فرهنگی خواهد شد و این در تضاد آشکار با طرح رتبه بندی بر اساس همترازی و برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین است.

در همین راستا و برای اعتراض به این همه تبعیض و بی عدالتی شورای هماهنگی به اعتصاب (تحصن در مدارس و تعطیلی تدریس در شاد) و تجمع به تمام فرهنگیان فراخوان می دهد. 

 شورای هماهنگی از تمام فرهنگیان درخواست می کند در روزهای شنبه و یکشنبه ، ۲۰ و ۲۱ آذر ‌ماه در سراسر ایران اعتصاب نمایند. 

همکارانی که تدریس حضوری دارند در این روزها ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس خودداری نموده و در دفتر تحصن نمایند و همکارانی که تدریس مجازی در شاد دارند ضمن اطلاع رسانی و توجیه دانش آموزان، در این دو روز تدریسی در فضای مجازی نداشته باشند و برنامه ی شاد را تعطیل کنند. 

بدیهی است اگر نمایندگان مجلس در روز یکشنبه، ۲۱ آذر، بر تصویب رتبه بندی به صورت ناقص تاکید نمایند وخروجی مجلس حقوق معلمان را تامین ننماید و بر خلاف منافع عالی فرهنگیان باشد یا دوباره آن را به تعویق بیاندازند ، معلمان شاغل و بازنشسته در روز دوشنبه ۲۲  آذر ماه ۱۴۰۰ تجمع اعتراضی سراسری برگزار خواهیم نمود و اگر این بی توجهی ها ادامه پیدا نماید اعتراضات را در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تر ادامه خواهیم داد.

پیروزی و تحقق مطالبات در گرو همبستگی و اتحاد سراسری ماست.

تاریخ تجمع فرهنگیان شاغل و بازنشسته : دوشنبه ۲۲ آذر ، ساعت ۱۰

مکان تجمع

تهران و البرز : مقابل مجلس 

مراکز استان‌ها : اداره کل آموزش و پرورش استان

شهرستان‌ها : اداره آموزش و پرورش شهرستان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۶ آذر ۱۴۰۰

*تجمع اعتراضی کارگران اخراجی پالایشگاه ایلام نسبت به وعده رئیس جمهوری مبنی بر دنبال نخود سياه فرستادن مقابل استانداری ایلام

روز سه شنبه ۱۶ آذر، حدود ۶۰ کارگراخراجی پالایشگاه ایلام با تجمع مقابل استانداری ایلام اعتراضشان را نسبت به بیکاری و وعده رئیس جمهوری مبنی بر دنبال نخود سياه فرستادن مبنی بر کار پروژه ای وبیکاری دوباره درپی پایان پروژه بنمایش گذاشتند وخواهان بازگشت بکار وتامین امنیت شغلی شدند.

یکی از این کارگران به  خبرنگار رسانه ای گفت: شرکت آرین تجارت مانا سال ۹۱ با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری و با هدف حذف مرکاپتان(بوزدایی) از میعانات ترش پالایشگاه گاز ایلام و با استخدام ۶۰ نفر نیروی بومی در ضلع شرقی پالایشگاه گاز ایلام افتتاح شد و تا آذر ماه ۹۹ مدت قریب به ۹ سال به استان و منطقه خدمات ارائه کرد، در سال ۹۶ به دلیل خدمات زیست محیطی و کمترین آلودگی ها در حین انجام کار به عنوان صنعت سبز نیز برگزیده شد اما با افتتاح واحد الفین پتروشیمی و به علت تخصیص کامل میعانات گازی پالایشگاه ایلام به پتروشیمی، شرکت آرین تجارت مانا تعطیل و به طبع آنان تمام ۶۰ نفر نیروی آن بیکار شدند.

وی افزود: در طول یک سال گذشته علیرغم پی‌گیری‌های فراوان و حضور در درب وزارت نفت و مجلس و نهاد ریاست جمهوری و … به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی بیان داشت: در تمام این مدت شرکت آرین تجارت پیشنهادات متفاوتی به پتروشیمی ایلام مبنی بر دریافت میعانات به صورت شیرین و موافقت با حذف مرکاپتان و توتال سولفور و بازگشت به کار کارکنان آن و یا تخصیص ۲۰۰ تن میعانات گازی پالایشگاه ایلام به آرین تجارت و تولید بنزین و حلال صنعتی توسط این شرکت ارائه کرد که باز هم مورد مخالفت قرار گرفت.

وی تصریح کرد:  خوراک پالایشگاه ایلام ۵۰ درصد ظرفیت پتروشیمی است و مابقی با نفتکش تامین می شود و در صورت موافقت پتروشیمی با تخصیص خوراک به آرین تجارت مانا تضمین‌های لازم به پتروشیمی جهت تخفیف لازم توسط وزارت نفت جهت جبران هزینه ها داده می‌شود و در صورت حمایت مسئولین موجب احیاء شرکت مذکور و بازگشت به کار کارکنان آن و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر می شود.

وی افزود: با این حال در اول مهر ماه سال ۱۴۰۰ و مصادف با سفر رئیس جمهور و هئیت دولت به استان ایلام ،  نهایتا در جلسه شورای اداری استان،  رئیس جمهور دستور جذب این کارکنان(۶۰نفر)  در پتروشیمی و پالایشگاه را صادر و توسط وزیر نفت نیز تایید شد و از طریق صدا و سیمای مرکز ایلام پخش سراسری شد.

وی گفت: اما بعد از گذشت چند روز مشخص شد دستور صادر شده نه تنها در قالب پروژه و پیمانکاری بوده بلکه حتی جذبی هم صورت نمی‌گیرد و بعد از اتمام پروژه مجددا ما بیکار می شویم.

*تجمع اعتراضی کارگران آب وفاضلاب اهواز نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق ۵ ماه حق بیمه ومطالبات دیگر وادغام غیرکارشناسی با آبفا ی روستایی مقابل ساختمان شرکت

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور، کارگران آب وفاضلاب اهواز برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق ،۵ ماه حق بیمه ومطالبات دیگر وادغام غیرکارشناسی با آبفا ی روستایی برای باری دیگر دست به تجمع  مقابل ساختمان شرکت زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،این کارگران ادغام آبفا روستایی با آبفا اهواز را باعث نابودی این شرکت می‌دانند و می‌گویند: پرداخت حقوق کارکنان آبفا استان که در اهواز مشغول به فعالیت هستند را نیز به آبفا اهواز تحمیل کرده‌اند و باعث شده این شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شود.

به گفته این کارگران ادغام آبفا روستایی با آبفا اهواز فقط باید شامل روستاهای اهواز باشد ولی شهرستان‌های اطراف نیز حقوق خود را از آبفا اهواز دریافت می‌کنند و حقوق بالغ بر ۵۰۰ نفر در بخش روستایی و استان به آبفا اهواز تحمیل شده است.

آن‌ها تصریح می‌کنند: این ادغام باعث کاهش خدمات به شهروندان اهوازی می‌شود؛ چرا که حقوق‌های تحمیل شده اجازه خدمت‌رسانی را به حداقل رسانده است.

این کارگران که ۴ ماه حقوق عقب افتاده و ۵ ماه بیمه طلب دارند، می‌افزایند: حقوق‌های عقب افتاده نیز با کسری پرداخت می‌شود و سنوات سال‌های ۹۷ تا ۹۹ پرداخت نشده و پیمانکار زیر بار آن نمی‌رود.

عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، بلاتکلیفی افرادی که در آزمون آبفا قبول شدند و عدم اجرای رسمی شدن ایثارگران از دیگر نکاتی بود که کارگران به آن اشاره و از آن شکایت داشتند.

به گفته آن‌ها امور مشترکان هر منطقه درآمد بسیار بالایی دارد و شرکت آبفا اهواز خودکفا است، ولی ادغام نادرست و غیرکارشناسی که با لابی‌گری‌ها انجام شده روز به روز وضعیت این شرکت را بدتر می‌کند.

*کنش های کارگران شهرداری های کشور در نیمه اول آذر ماه ۱۴۰۰

توضیحات رخداد تحت نظر بخش محل خدمت شهرداری شهر تاریخ شماره
حین نظافت خیابان در اثر برخورد با خودرو جان باخت فوت خصوصی خدمات شهری مشهد ۳/۹/۱۴۰۰ ۱
دوکارگر شهرداری شیراز در اثر تصادف با خودروی پراید یک زخمی و یک فوتی بر جای گذاشت مرگ ومصدومیت نامعلوم نامعلوم شیراز ۵/۹/۱۴۰۰ ۲
به دلیل عدم پرداخت حقوق و حق بیمه دست از کار کشیدند و مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند اعتصاب خصوصی پسماند خرمشهر ۹/۹/۱۴۰۰ ۳
۳۰۰۰ کارگرنسبت به تبعیض بین کارگران ایثارگر و عادی در روند تبدیل قرارداد ها از پیمانکاری و شرکتی به استخدامی اعتراض خصوصی تمام بخش ها رشت ۱۰/۹/۱۴۰۰ ۴
به دلیل سطح نازل حقوق ها دست از کار کشیدند اعتصاب خصوصی فضای سبز کیش ۱۰/۹/۱۴۰۰ ۵
عدم پرداخت ۷ ماه حقوق  اعتراض خصوصی نامعلوم رودبار ۱۳/۹/۱۴۰۰ ۶
فوت یک تن و مجروحیت یک تن دیگر در اثر تصادف پیکان وانت با کارگران مرگ ومصدومیت نامعلوم پسماند اصفهان ۱۳/۹/۱۴۰۰ ۷
بدلیل جابجایی شغلی جمعی از کارکنان اداری شهرداری ساری را از شهرداری خارج کرده و مجبور به کار در پارک کرده اند که این رفتار شهرداری باعث نارضایتی وتجمع کارکنان شده است تجمع دولتی اداری ساری ۱۴/۹/۱۴۰۰ ۸
نسبت به تبعیض در تغییر در قرارداد های شرکتی به استخدامی اعتراض خصوصی تمام بخش ها اهواز ۱۵/۹/۱۴۰۰ ۹
نسبت به تبعیض در در روند استخدامی ها و عدم پرداخت ۷ ماه حقوق اعتراض خصوصی تمام بخش ها رودبار ۱۵/۹/۱۴۰۰ ۱۰

*لیلا حسین زاده دانشجوی دانشگاه تهران بازداشت شد!! 

بنا به اخبار واصله لیلا حسین زاده دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران شب گذشته(۱۶ آذر) در حالی که در شهر شیراز مسافر بود بازداشت شده است.

 بنا به گفته ی نزدیکان وی به نظر می رسد نهاد بازداشت کننده وی وزارت اطلاعات بوده و توسط پانزده مامور همراه با ضرب و شتم بازداشت شده است. 

این در حالیست که تنها دو روز از تایید حکم پنج سال حبس تعزیری وی گذشته و این پرونده هنوز به اجرای احکام ارجاع داده نشده است.

گفتنی است لیلا حسین زاده به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و به مصداق برگزاری جشن تولد در برابر دانشگاه صنعتی شریف برای محمد شریفی مقدم، فعال صنفی این دانشگاه که در حال گذراندن حکم ۱۲ساله ی خود می باشد، به این حکم محکوم شده است.

برگرفته از کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

کانون نویسندگان ایران:بکتاش آبتین در بیمارستان بستری شد.

بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسندگان ایران، پانزدهم آذر به علت تب و فشار خون بالا، شبانه از زندان به بیمارستان منتقل شد. آبتین از چند روز پیش از انتقالش به بیمارستان چند بار به علت تب، بدن‌درد شدید و ضعف عمومی به بهداری زندان مراجعه کرده بود. پس از یک روز بی‌خبری، هم‌بندان آبتین تلاش‌های خود را برای یافتن خبری از وضعیت او آغاز کردند؛ تلاش‌هایی که تا امروز بی‌نتیجه مانده بود‌.

سرانجام امروز خانواده‌ی آبتین که برای روز ملاقات در زندان حاضر شده بودند، با پیگیری‌های مصرانه از انتقال او  به بیمارستان طالقانی مطلع شدند‌. 

پیگیری خانواده‌ی آبتین و حضورشان در بیمارستان طالقانی تا این لحظه پاسخ مشخصی نگرفته است. وضعیت آبتین پیش از انتقال به بیمارستان، علائم بالینی اعلام شده از جمله درگیری ریه و تب‌و لرز و بدن‌درد شدید، انتقال شبانه‌ی او به بیمارستان و شنیده‌های غیررسمی حاکی از ابتلایش به کرونا است. سلامتی آبتین به علت بیماری‌ زمینه‌ای ریوی بار دیگر در خطر جدی قرار گرفته است. با این همه مسئولان زندان از دادن پاسخی صریح به خانواده، دوستان و هم‌بندان آبتین اجتناب می‌کنند. بدین ترتیب علاوه بر تحمیل اضطراب و فشار روانی به خانواده‌ و دوستان آبتین، آنها را از حق طبیعی آگاهی از وضعیت سلامتی زندانی نیز محروم می‌کنند.

در چند روز گذشته علائم مشابهی در چند تن دیگر از زندانیان بند ۸ دیده شده است. در صورت ابتلای بکتاش آبتین به کرونا، احتمال شیوع این بیماری در این بند تقویت می‌شود و احتمال در خطر بودن جان سایر زندانیان از جمله سه عضو دیگر کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی افزایش می‌یابد.

بکتاش آبتین از ۵ مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین محبوس است. مبنای اتهام‌های منتسب به این عضو پیشین هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، فعالیت‌های او در دفاع از آزادی بیان و مبارزه با سانسور است. 

کانون نویسندگان ایران خواستار آزادی بی‌قید و شرط بکتاش آبتین، دیگر اعضای زندانی کانون، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی است‌. کانون نویسندگان ایران همان‌گونه که بارها تاکید کرده است مسئولیت هر گزندی به سلامت و جان اعضای خود را متوجه حکومت و به ویژه قوه‌ی قضاییه‌ی آن می‌داند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

فشار بر حامی حقوق کارگران، هیراد پیر بداغی را محکوم می‌کنیم 

هیراد پیربداغی از سوی بازجویان، برای قول همکاری، تحت فشار و آزار و اذیت می‌باشد. با وجود اتمام بازجویی و صدور قرار کفالت از آزادی ایشان جلوگیری شده است و بنا بر اطلاع قرار است بزودی دادگاه وی را برگزار کنند. هیراد پیربداغی در روز ۱۵ آبان در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان منتقل شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت و فشار بر هیراد پبربداغی از حامیان حقوق کارگر را محکوم می‌کند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط ایشان می‌باشد. تمامی فعالین کارگری، معلمان و حامیان حقوق کارگر باید پرونده‌هایشان مختومه و بی‌قید و شرط از زندان آزاد گردند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:شانزده آذر روز دانشجو گرامی باد 

شانزدهم آذر روز دانشجوست؛ روزی که دانشگاه با تقدیم سه شهید راه آزادی، شریعت رضوی، محدث قندچی و مصطفی بزرگ نیا، نماد پیوند مبارزه ضد استبدادی و ضد سلطه طلبی و دخالت خارجی شد.

اگر چه در دو سال و نیم اخیر دانشگاهها در اثر ویروس مرگبار کرونا بسته شده اند و دانشجویان امکان حضور و فعالیت جمعی نداشته اند، اما چرخش مهم جنبش دانشجویی به سوی جامعه کارگری کشور و نقش آن در حمایت از مبارزات کارگری را از یاد نبرده ایم. تردید نداریم که این چرخش برگشت ناپذیر که از جمله متاثر از گسترش روزافزون شکاف طبقاتی، نابودی فرصت های اشتغال و برخورداری از یک زندگی بی دغدغه برای دانشجویان پس از پایان تحصیل و در بازار کار، رشد امیدبخش توجه به مطالبات اقشار و لایه های هم سرنوشت در جنبش کارگری و بی آیندگی، بحران هویت و فروپاشی گفتمان های جناح های حاکمیت در دانشگاههای کشور است، بار دیگر در دانشگاه صحنه های پرشوری در دفاع از آزادی و عدالت اجتماعی خواهد آفرید. و بار دیگر شعارهایی چون «فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم» در فضای دانشگاه طنین انداز خواهد شد.

سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، شانزدهم آذر روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز تبریک می گوید، ادامه بازداشت، سرکوب و برخورد امنیتی با فعالین دانشجویی را محکوم می کند و همواره خود را در کنار دانشجویان و متحد آنان در جنبش مطالباتی، برای یک آینده روشن و امیدبخش می داند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*تجمع اعتراضی کسبه جمعه بازاریاسوج نسبت به وضعیت نا امن محل کارشان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز چهارشنبه ۱۷ آذر،جمعی از کسبه جمعه بازاریاسوج  برای اعتراض به وضعیت نا امن محل کارشان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اجتماع کردند.

 برپایه گزارش رسانه ای شده،قریب به ۹۸۰ کسبه در این بازار مشغول به فعالیت هستند که به صورت ماهیانه به شهرداری یاسوج عوارض پرداخت می‌کنند .

یکی از مشکلات اصلی این بازار عدم ایمنی است که تقریباً بیش از ۱۵ سال است همه مسئولان بر روی آن صحه گذاشته‌اند اما تاکنون اقدام جامعی در این خصوص صورت نگرفته است .

*جان باختن یک کارگر جوان درخمین براثر سقوط ازبالکن

روز سه شنبه ۱۶ آذر،یک کارگر ۳۶ ساله حین کار نصب پکیج در بالکن یک منزل مسکونی شهرستان خمین  دراستان مرکزی براثر سقوط دردم جان خودراازدست داد.

*جان باختن یک کارگر مقنی میانسال درمیمه براثر ریزش دیواره چاه 

روز سه شنبه ۱۶ آذر،یک کارگر ۵۰ ساله حین کاردرونی چاه در روستای موته از توابع میمه دراستان اصفهان براثر ریزش دیواره چاه زیر تلی از سنگ گرفتار و در دم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate