اخباروگزارش های کارگری ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰

اتحاد  مبارزه   پیروزی

گرامی باد ۱۶آذر روز دانشجو

کارگر   معلم  پرستار  کشاورز  دانشجو اتحاد اتحاد

– دومین روز دور جدید اعتراض کارکنان سهام عدالت  کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل وزارت کار

– شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

۱- گروه های استانی برای تحصن و اعتصاب از سوی معلمان به صورت خودجوش کلید خورد

۲- بازداشت خانم جاوید در مشهد

– کارگران شهرداری اهواز هم به معترضین  به تبعیض در تبدیل وضعیت وعقد قرارداد مستقیم فقط با ایثارگران پیوستند

– تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی فارابی نسبت به عدم اجرای کامل طرح طبق بندی مشاغل مقابل ساختمان حراست

– نامه سرگشاده کارگران شرکتی ارکان ثالث  شرکت ملی حفاری ایران برای اعتراض به کاهش۱۵ درصدی حقوق بدلیل حذف ۸ آیتم درفیش حقوقی بدنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

– تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی خوزستان نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،پرداخت نشدن عیدی مطابق قانون کار وعدم برخورداری از درمان رایگان مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان

– ادامه کنش های کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بازگشت به‌کار و عقد قرارداد دائمی با برپایی تجمع مقابل اداره کار

– دوران ملوک الکارفرمایی:

عدم عقد قرارداد دائمی با کارگران واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملو پس از گذشت یک ماه از موفقیت اعتراضات دامنه دارشان

– جان باختن یک کارگردر ساوجبلاغ بر اثر سقوط از ارتفاع

*دومین روز دور جدید اعتراض کارکنان سهام عدالت  کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل وزارت کار

روز دوشنبه ۱۵ آذر، کارکنان سهام عدالت  کشوردر دومین روز از دورجدید اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی درتهران دست به تجمع مقابل وزارت کارزدند.

یکی از کارکنان تعاونی شهرستانی سهام عدالت کشور در تشریح اعتراض خود و همکارانش به خبرنگاررسانه ای گفت: بعد از اجتماع روز گذشته مقابل ساختمان وزارت اقتصاد+، مسئولان این وزارتخانه جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارکنان سهام عدالت برگزار کردند که در این جلسه مقرر شد شورای عالی بورس، فردا (سه‌شنبه) برای بررسی مطالباتمان جلسه‌ای در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار کند.

+شماره ای دیگر از سریال تجمع اعتراضی کارکنان سهام عدالت  کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل ساختمان وزارت اقتصاد

روز یکشنبه ۱۴ آذر، کارکنان سهام عدالت  کشور با برپایی تجمع مقابل ساختمان وزارت اقتصاد شماره ای دیگر از سریال تجمع اعتراضیشان  را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بنمایش گذاشتند وخواهان پاسخگویی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد شدند.

این گروه از کارکنان سهام عدالت که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند،به خبرنگاررسانه ای گفتند: حدود  ۷۰۰ نفر هستیم که پس از ۱۵ سال فعالیت در ۳۵۲ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست و در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حدود ۴۴ ماه از مطالبات مزدی‌مان، در وضعیت بد معیشتی قرار داریم.

یکی از افراد حاضر در تجمع گفت: اصلی‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت در اجتماع امروز، حفظ اشتغال‌مان بعد از ۱۵ سال خدمت و پرداخت معوقات مزدی، بیمه‌ای و هزینه‌ای جاری این دفاتر و شرکت‌ها است که از سال ۹۷ به تاخیر افتاده است. متاسفانه چندین سال است از سوی متولیان سهام عدالت که در راس آن‌ها وزرات اقتصاد دارایی و سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، توجهی به ما نمی‌شود و به حال خود رها شده‌ایم.

وی درادامه گفت:ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت خود هستیم.

یکی دیگر از معترضان در ادامه اضافه کرد: بیش از نود درصد کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام و از اقشار ضعیف جامعه هستند؛ متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی این افراد با سابقه را رها کرده و نه برای آینده شغلی‌شان چاره اندیشی کرده و نه منابع مالی برای پرداخت حقوق و بودجه‌ای ثابت بابت جبران خدمات چهار سال اخیر آن‌ها تعیین کرده است.

وی ادامه داد:تعداد قابل توجهی از شاغلین دفاتر سهام عدالت که در میانشان زنان سرپرست خانوار و معلولین و رزمندگان فاقد شغل نیز وجود دارند، زیر بار بی‌حقوقی و بیکاری کمرشان خم شده و شرمسار همسر و فرزند و حتی صاحب‌خانه و طلبکاران خود هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت شغلی خود هستیم. بعد از سال‌ها چالش و پیگیری همچنان سازمان خصوصی‌سازی به وضعیت مشکلات و مطالبات ما کم توجه است بنابراین خواسته اصلی ما پاسخگو بودن سازمان خصوصی‌سازی و در راس آن وزارت اقتصاد در قبال وضعیت شغلی کارکنان زیرمجموعه خود و پرداخت مطالباتشان است.

*شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

۱- گروه های استانی برای تحصن و اعتصاب از سوی معلمان به صورت خودجوش کلید خورد

بنا بر اخبار ارسالی معلمان معترض در استان‌های مختلف اقدام به تشکیل گروههای مجازی برای اعلام آمادگی برای تحصن و اعتصاب به صورت خودجوش نموده‌اند معلمان تاکنون در استان‌های خوزستان، قم ، فارس و کهگیلویه و بویراحمد و … این گروهها را تشکیل داده‌اند و معلمان شجاعانه در این گروهها برای تحقق رتبه‌بندی‌شاغلان حداقل هشتاددرصد حقوق‌هیات‌علمی اعلام آمادگی می‌کنند. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرده است از کلیه پیگیری‌ها و حرکات اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته حمایت می‌کند و اگر به مطالبات بی‌توجهی نمایند اقدامات جدید را در دستور کار قرار خواهد داد.

شورای هماهنگی از همکاران درخواست می‌کند گزارش فعالیت‌های خود را برای کانال شورای هماهنگی جهت پوشش خبری ارسال نمایند.

۲- بازداشت خانم جاوید در مشهد

بنابر اخبار ارسالی ، فرهنگی با سابقه خانم جاوید روز ۱۱ آذر در تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بازداشت شده و تاکنون خبری از وی در دست نیست. 

بنا بر گفته شاهدان این خانم پس از اینکه توسط حراست به اداره کل هدایت شده توسط ماموران بازداشت شده‌است از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست. 

شورای هماهنگی حامی تمام معلمان و فعالان صنفی است و بازداشت و احضار و اخراج فرهنگیان را محکوم می‌کند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط خانم جاوید است. 

از همکاران مشهدی و خانواده خانم جاوید درخواست می‌شود آخرین وضعیت وی را به شورای هماهنگی اطلاع دهند. 

*کارگران شهرداری اهواز هم به معترضین  به تبعیض در تبدیل وضعیت وعقد قرارداد مستقیم فقط با ایثارگران پیوستند

روز دوشنبه ۱۵ آذر،جمعی از کارگران قرارداد پیمانی شهرداری اهواز که در بخش خدمات و فضای سبز مشغول کارند، خواستار رفع تبعیض در تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم شدند.

یکی از کارگران معترض شهرداری اهوازبه خبرنگاررسانه ای گفت: اخیرا طرح تبدیل وضعیت استخدامی همکاران شرکتی ایثارگر در مجموعه شهرداری اهواز در حال اجراست که نارضایتی‌هایی بین بقیه نیروهای شرکتی (غیرایثارگر) ایجاد کرده است.

وی افزود:مسئولان باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی را برای همه کارگران مناطق هشت گانه اهواز انجام دهند و نباید بین ایثارگر و غیرایثارگر تفکیک قائل شوند.

این کارگراضافه کرد: چندین سال است او و سایر همکارانشان پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از شهرداری هستند که انجام نشده است.این در حالیست که از چند ماه پیش سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مجوز استخدام و تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری از جمله ایثارگران را به همه شهرداری‌ها ابلاغ کرده است.

او با بیان اینکه کارگران شرکتی فاقد امنیت شغلی هستند، افزود: جدا از امنیت شغلی، هر ماه بخش زیادی از منابع در آمدی کارگران شرکتی از طریق  پیمانکاری کسر می‌شود که این موضوع باعث شده این کارگران از حداقل‌های زندگی محروم باشند.

وی درخاتمه گفت:ما از سامان گرفتن همکاران ایثارگر و خانواده‌هایشان خرسند هستیم اما مسئولان باید به وضعیت همه کارگران شرکتی که تعدادشان هم در اهواز کم نیست، رسیدگی کنند.

یادآوری:

+اعتراض کارگران شهرداری رودبار نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق وتبعیض مبنی براستخدام نورچشمی ها

روز شنبه ۱۳ آذر،کارگران شهرداری رودباردراستان گیلان اعتراشان را نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق وتبعیض مبنی براستخدام نورچشمی ها،ابرازکردند.

این کارگران به خبرنگار رسانه ای گفتند: جدا از بی‌توجهی شهرداری در پرداخت به موقع حقوق کارگران، آنچه هم اکنون باعث نارضایتی کارگران این شهرداری شده استخدام بی‌ضابطه و رعایت نشدن قوانین استخدامی از سوی شهرداری است.

آن‌ها با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، کارگران شهرداری را به تنگنا کشانده است، افزودند: متاسفانه شهرداری که توانایی پرداخت حقوق کارگران را ندارد تعدادی نیروی کار جدید با سفارش برخی افراد در پست‌های دولتی و مدیریت شهری جذب کرده است.

کارگران با بیان اینکه برخی از نیروی کار جدید با تعدادی دیگر از کارگران باسابقه در بخش‌های مختلف جابجا شده‌اند، گفتند: زیبنده شهرداری نیست که در مقابل فرمایشات نامعقول برخی افراد در برخی نهاد‌های دولتی و غیردولتی برای استخدام آشناهای خود پاسخ مثبت دهد.

آن‌ها با تاکید بر اینکه اگر شهرداری رودبار درآمد بسیار خوبی دارد و از لحاظ مالی مشکلی برای پرداخت حقوق مزایای این تعداد کارگر جدید ندارد، چرا حقوق عقب افتاده کارگران قدیمی و با سابقه را پرداخت نمی‌کند، گفتند: متاسفانه شهرداری رودبار با یک شرکت خدماتیِ پیمانکاری قرارداد دارد و نیروی کار خود را از طریق آن تامین می‌کند تا در مقابل نارضایتی کارگران و عواقب کار خود مسئولیت‌پذیر نباشد.

این کارگران در تشریح معوقات مزدی خود گفتند: در حال حاضر کارگران شهرداری رودبار حقوق ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد و آبان ماه را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند، همینطور حقوق شهریور و مهر ماه خود را به ترتیب سه میلیون و ۴ میلیون ۸۰۰هزارتومان به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

آن‌ها در ادامه گفتند: متاسفانه نظارتی روی برخی رفتارهای اعضای شورای شهر و عملکرد شهرداران شهر رودبار نیست و کسانی که برای مدیریت شهر، به خصوص در ادوار گذشته انتخاب شده‌اند صلاحیت لازم را برای مدیریت شهر نداشته‌اند.

آنها ادامه دادند:بالا رفتن هزینه‌های زندگی باتوجه به معوق ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که می‌شود گفت کارد به استخوان کارگران شهرداری رسیده و به معنای واقعی کلمه مستاصل شده‌اند.

آنها گفتند:هیچیک از اعضای شورای شهر به خواسته قانونی و مشکلات معیشتی کارگران شهرداری اهمیتی نمی‌دهند.

کارگران پیمانکاری شهرداری رودبار در پایان خواستار پیگیری مسئولان بالادستی در خصوص مشکلات مدیریت شهر رودبار و کارگران شاغل در آن شدند و گفتند: تعیین تکلیف وضعیت قراردادهای کارگران شهرداری بر اساس چارچوب بخشنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور خواسته دیگر کارگران شهرداری رودبار است که متاسفانه هر موقع موضوع بحث استخدام کارگران پیمانکاری با مسئولان شهری مطرح می‌شود آنها با بهانه پایین بودن میزان سواد موضوع استخدام ما را به طور کل منکر می‌شوند.

++اعتراض کارگران شرکتی شهرداری رشت نسبت به تبعیض وتبدیل وضعیت فقط ایثارگران

روز چهارشنبه ۱۰آذر، کارگران شرکتی شهرداری رشت اعتراضشان را نسبت به تبعیض وتبدیل وضعیت فقط ایثارگران(طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارگران ایثارگر)ابرازکردند.

کارگران مجموعه شهرداری رشت که خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود بر اساس تصریحات قانون هستند، به خبرنگاررسانه ای گفتند: اخیرا تبدیل وضعیت استخدامی حدود ۱۵۵ کارگران شرکتی ایثارگر در مجموعه شهرداری رشت در حال اجراست که نارضایتی‌هایی بین بقیه نیروهای شرکتی (غیرایثارگر) ایجاد کرده است.

این کارگران افزودند: در مجموعه شهرداری رشت حدود ۳ هزار نفر کارگر (غیرایثارگر) به صورت قرارداد شرکتی با عناوین شغلی مختلف مشغول کارند که به این روند اعتراض دارند.

یکی از کارگران معترض گفت:مسئولان باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی کارگران را برای همه کارگران پیمانکاری انجام دهند و نباید بین ایثارگر و غیرایثارگر که در یک جبهه خدمت کرده‌اند، تبعیض قائل شوند.

او با بیان اینکه همه ما کارگر و ایثارگر هستیم و نباید بین ما کارگران تفاوتی قائل شوند، گفت: چندی پیش شهردار رشت در یک سخنرانی از عدم تبعیض بین نیروی کار و حقوق قانونی آنها صحبت کرد که باعث خشنودی کارگران و انگیزه کاری آنها شد اما به یکباره شهردار با رد همه این ادعاها در حال اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی ۱۵۵ نفر از همکاران ایثارگر است.

وی اضافه کرد:همه ما کارگران از سامان گرفتن همکاران ایثارگر و خانواده‌هایشان خرسند هستیم اما مسئولان باید به وضعیت همه کارگران شرکتی که تعدادشان هم کم نیست، رسیدگی کنند.

او در ادامه از وخامت معیشت کارگران شرکتی شهرداری رشت انتقاد کرد و گفت: در کشور میلیون‌ها کارگر با حداقل حقوق مشغول کار و تلاش هستند ولی در کرسی‌های تصمیم‌گیری و قدرت جایگاهی ندارند بنابراین ما کارگران باید همصدا باشیم تا برخی مسئولان که کانون‌های قدرت هستند، نتوانند طرح‌هایی که باعث ایجا شکاف می‌شود را ارائه دهند.

این کارگر شهرداری رشت در خاتمه تصریح کرد: کارگران با شنیدن اخبار تبعیض‌آمیز انرژی حداقلی خود برای کار و تولید را از دست می‌دهند. این درد مشترک همه کارگران شرکتی و پیمانکاری در همه نقاط کشور است که امیدواریم نمایندگان مجلس و دولت جدید به آن توجه ویژه داشته باشند.

+++تجمعات اعتراضی همزمان کارگران شرکتی توزیع برق استان تهران نسبت به عدم تبدیل وضعیت وتبعیض مبنی براستخدام فقط ایثارگران برای چهارمین روز متوالی

روزسه شنبه ۹ آذربرای چهارمین روز متوالی، کارگران شرکتی توزیع برق استان تهران(شاغل در مناطق رباط کریم، ملارد، کهریزک، شهریار، اندیشه و ورامین) برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت وتبعیض مبنی براستخدام فقط ایثارگران ، همزمان در مناطق مختلف دست به اعتراض صنفی زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:صنعت برق جزو تعهدات حاکمیتی است و باید وضعیت شغلی و قراردادهای همه کارگران بدون تبعیض به قرارداد مستقیم با دولت تبدیل شود تا امنیت شغلی داشته باشند.

یکی ازاین کارگران معترض گفت:دولت و مجلس باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی کارگران و کارکنان شرکتی‌ را برای همه زحمتکشان کشور که امنیت شغلی ندارند، به سرانجام برساند و نباید با اجرای طرح‌‌هایی همانند طرح تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران که آنهم به درستی هنوز اجرا نشده، بین آنها تبعیض قائل شد و وضعیت استخدامی و معیشتی سایر کارگران و کارکنان را نادیده گرفت.

او گفت: با گذشت بیش از ۲۰سال از سابقه فعالیت کارگران شرکت توزیع برق، هنوز اقدامی در جهت تبدیل وضعیت شغلی آنها صورت نگرفته است. در سال جاری نیز کارگران امیدوار بودند مصوبه تبدیل وضعیت شغلی کارگران در مجلس و دولت به تصویب برسد که هنوز خبری نیست.

وی افزود:چون به مشکلات‌ ما از جانب مدیران شرکت توزیع برق و در راس آن وزارت نیرو اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم به برگزاری اعتراض گرفتیم تا مطالباتمان به صورت جدی پیگیری شود.

یکی دیگر از کارگران در ادامه گفت: کارگران شرکت توزیع برق نگرانند که با ادامه این روند، امینت شغلی و معیشتی آن‌ها در معرض خطر قرار بگیرد.

او افزود: سالهاست با حقوق نابرابر در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغول بوده‌ایم و در این راه شماری از همکاران خود را بر اثر حوادث برق گرفتگی از دست داده‌ایم با این حال علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی‌مان، هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

اوادامه داد:چرا در یک مجموعه بزرگ همانند شرکت توزیع برق، باید بین کارگران تبعیض قائل شوند و تعدادی با مصوبات خاص ایثارگری رسمی شوند و یکباره دستمزدهای بالاتر بگیرند و عده‌ای نیز مثل ما همچنان به صورت قرارداد حجمی باشیم و طرف حساب شرکت‌های پیمانکاری که اهمیتی به پرداخت مطالبات ما کارگران آن‌هم به صورت قانونی نمی‌دهند. ما نه امنیت شغلی داریم و نه دستمزدمان به اندازه رسمی‌ها و قراردادی‌هاست.

وی اضافه کرد:سامان دادن به فعالیت‌های کارگران شرکت توزیع برق که تعدادشان هم کم نیست، یکی از اقدامات مهمی است که نهادهای مرتبط به ویژه مجلس و دولت باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

+++تجمع اعتراضی جمعی از کارکنان اداره برق گلستان نسبت به تبعیض در تبدیل وضعیت مقابل ساختمان شرکت توزیع برق استان

روز شنبه ۶ آذر، جمعی از کارکنان اداره برق گلستان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به تبعیض در تبدیل وضعیت ورسمی کردن فقط کارکنان ایثارگر مقابل دست به تجمع مقابل ساختمان شرکت توزیع برق استان در گرگان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:حدود ۲۰ سال است که سابقه داریم اما هنوز از رسمی شدن‌مان خبری نیست.

آنها افزودند:چطور امکان دارد برخی از رانندگان استیجاری و یا کارگر شرکت پیمانکاری و مشاور برای رسمی شدن به تهران معرفی می شوند اما ما که بیش از ۲۰ سال سابقه کار در این اداره کل را داریم و حتی برخی از ما در حال بازنشسته شدن هستیم هنوز اسامی مان برای رسمی شدن به تهران ارسال نشده است.

درهمین رابط مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان گفت: اخیرا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر در کشور در بین تمام دستگاه های اجرایی درحال اجرا است که نارضایتی هایی  بین بقیه نیروهای  شرکتی  (غیر ایثارگر)  ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: جمعی از نیرو‌های شرکتی غیرایثارگر به این روند اعتراض داشتند ودراین رابطه با تبدیل وضعیت از شرکتی به قراردادی با ان‌ها گفتگو کردیم.

وی افزود: در این دیدار به نیرو‌های شرکتی غیر ایثارگر این شرکت، قول پیگیری در جهت درخواست‌های آن‌ها را اعلام کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان خاطرنشان کرد: نیرو‌های در شرکت توزیع نیروی برق گلستان داریم با سابقه بالا هنوز هم شرکتی هستند و پیگیر تبدیل وضعیت آن‌ها حتما خواهیم بود.

*تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی فارابی نسبت به عدم اجرای کامل طرح طبق بندی مشاغل مقابل ساختمان حراست

روز دوشنبه ۱۵ آذر، کارگران پتروشیمی فارابی( وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین یا در اختصار تاپیکو)  برای اعتراض به عدم اجرای کامل طرح طبق بندی مشاغل

مقابل ساختمان حراست این شرکت تجمع کردند.

این کارگران که نسبت به کم شدن حقوق خود نیز معترض هستند،به خبرنگاررسانه ای گفتند: روز گذشته مدیران پتروشیمی خراسان وابسته به تاپیکو نیز به صورت دسته جمعی استعفا داده بودند که نشانه‌ای از ضعف مدیریت این هلدینگ است.

آنهاافزودند: اضافه کاری و تعطیل کاری کارکنان نیز کم شده و نسبت به دیگر پتروشیمی‌ها حقوق کمتری دریافت می‌کنیم.

*نامه سرگشاده کارگران شرکتی ارکان ثالث  شرکت ملی حفاری ایران برای اعتراض به کاهش۱۵ درصدی حقوق بدلیل حذف ۸ آیتم درفیش حقوقی بدنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

روز دوشنبه ۱۵ آذر، کارگران شرکتی ارکان ثالث  شرکت ملی حفاری ایران با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به معاون منابع انسانی نفت ضمن اعتراض  به کاهش۱۵ درصدی حقوق بدلیل حذف ۸ آیتم درفیش حقوقی بدنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل خواستار بازگشت آیتم های حذف شده مبنی بر۱- فوق العاده طرح ویژه اقماری خشکی،۲- موادآلاینده،۳-ترمیم حقوق،۴- حق ارتفاع،۵- فوق العاده جوشکاری،۶ –فوق العاده مواد پرتو زا،۷- تعطیل کاری و۸- فوق العاده محیط کارگاهی شدند.

*تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی خوزستان نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،پرداخت نشدن عیدی مطابق قانون کار وعدم برخورداری از درمان رایگان مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان

روز دوشنبه ۱۵ آذربرای باری دیگر، کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خوزستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،پرداخت نشدن عیدی مطابق قانون کار وعدم برخورداری از درمان رایگان دست به تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،این بازنشستگان خواستار اجرای صحیح و دائمی کردن همسان‌سازی حقوق‌های خود و الزام درمان رایگان طبق قانون کار هستند.

آن‌ها می‌گویند: هرسال که به عید نزدیک می‌شویم مجبوریم نسبت به میزان عیدی اعتراض کنیم؛ چرا که میزان آن بسیار ناچیز است؛ ما بازنشستگان خواستار دریافت عیدی مطابق قانون کار هستیم.

اجرای ماده  ۹۶ قانون تامین اجتماعی+  برای کلیه بازنشستگان نیز از دیگر مطالبات آن‌ها است.

+ماده  ۹۶ قانون تامین اجتماعی :سازمان مكلف است ميزان كليه مستمريهاي بازنشستگي، از كار افتادگي كلي و مجموع مستمري بازماندگان را در فواصل زماني كه حداكثر از سالي يكبار كمتر نباشد با توجه به افزايش هزينه زندگي با تصويب هيئت وزيران بهمان نسبت افزايش دهد.

*ادامه کنش های کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بازگشت به‌کار و عقد قرارداد دائمی با برپایی تجمع مقابل اداره کار 

روز دوشنبه ۱۵ آذر، کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه کنش های دامنه دارشان برای بازگشت به‌کار و عقد قرارداد دائمی برای یکبار دیگرمقابل اداره کارشوش اجتماع کردند وخواهان ادای وظیفه این اداره وزارت کار درشهرستان شدند.

*دوران ملوک الکارفرمایی:

عدم عقد قرارداد دائمی با کارگران واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملو پس از گذشت یک ماه از موفقیت اعتراضات دامنه دارشان

روز دوشنبه ۱۵ آذر، کارگران واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملو از عدم عقد قرارداد دائمی باآنها علیرغم صدوررای بدنبال کنش های دامنه دارشان،خبردادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۵ آذر،۴۶ کارگر واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملوی استان یزد با بهره‌گیری از تبصره ۲ ماده ۷ توانستند قرارداد خود را دائمی کنند. حدود یک ماه از زمان صدور رای می‌گذرد اما رای صادره به کارگران اعلام نشده است. 

بنابهمین گزارش،به دلیل نیاز مجتمع به کارگران واحد ترانسپورت کلیه پرسنل به صورت مستقیم و بی‌واسطه و بدون انعقاد قرارداد موقت، توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به کارگرفته شدند. یک ماه و نیم پس از اشتغال مستقیم برای معدن، یک شرکت پیمانکاری برای عقد قرارداد به کارگران معرفی شد که کارگران حاضر به بستن قرارداد با آن شرکت پیمانکاری نشدند. 

کارگران گفتند: یک ماه از زمان صدور رای می‌گذرد اما ابلاغ رای همچنان مسکوت است. این شائبه میان نیروها وجود دارد که تصمیم دارند رای صادره را اجرا نکنند. 

قابل یاد آوری است که هیات رسیدگی به پرونده متشکل از ۹ نفر بود، شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد رای صادره را تایید کرده اما دیگر اعضا این حکم را امضا نکرده‌اند.

*جان باختن یک کارگردر ساوجبلاغ بر اثر سقوط از ارتفاع

صبح روز یکشنبه ۱۴ آذر،یک کارگرحین کار درطبقه سوم یک ساختمان درحال احداث  واقع در منطقه گلسارشهرستان ساوجبلاغ به پایین سقوط کرد ودردم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate