هفتمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی هوشمند علیپور / کمپین نجات هوشمند علی پور

امروز دوشنبه اول آذر، هفتمین روز از اعتصاب غذای زندانی سیاسی هوشمند علیپور میگذرد.
اداره اطلاعات سنندج  با هر گونه درخواست مرخصی هوشمند علیپور مخالفت میکند و این را با دخالت در پرونده و همدستی با دیگر نهادهای امنیتی، زندان و دادستانی در استان کردستان بروز داده‌اند.
در حالیکه با مرخصی هوشمند علیپور ممانعت می‌شود که نزدیک به سه سال و نیم از ۸ سال حکم تعزیری هوشمند سپری شده و بجز یک بار قرار ملاقات دیگر اجازه ندادەاند که هوشمند با خانواده‌اش ملاقاتی داشته باشد و حتی به مرخصی برود.
کمپین نجات هوشمند علی پور رو به مقامات بالای حکومتی اعلام میدارد با توجه به فشار و مخالفت و ممانعت اطلاعات شهر سنندج برای اعطای مرخصی ‌به هوشمند علی پور و اینکه در اعتصاب غذا به سر میبرد هرگونه عواقبی که به خطر افتادن جان هوشمند منجر شود، تمام مسئولیتش بر عهده اداره اطلاعات و دادگستری در استان کردستان و دستگاه قوه قضائی در ایران می‌باشد.
هوشمند علیپور فورا و باید بدون هیچ قید و شرطی از زندان آزاد شود.
کمپین نجات هوشمند علی پور
۱ آذر ۱۴۰۰ – ۲۲ نوامبر ۲۰۲۱
 

 

شش روز اعتصاب غذا، جان هوشمند علیپور در خطر است

امروز یکشنبه ۲۰ آبان هوشمند علیپور همچنان در اعتصاب غذاست و روز ششم از اعتصاب غذایش را پشت سر گذاشته است.
مسئولین زندان سنندج از هوشمند علی پور خواسته‌اند به اعتصاب غذایش پایان دهد و به او گفته اند، صدایش به جایی نخواهد رسید و کاری نمیتواند پیش‌ ببرد.
مقامات ناظر بر زندان سنندج و فشار اداره اطلاعات هر دو علیه هوشمند، مانع از پذیرش درخواست مرخصی به هوشمند علی پور هستند. هوشمند علیپور زندانی سیاسی بدون هیچ سند و مدرک جرم در زندان مرکزی شهر سنندج به گروگان گرفته شده است.
مسئول ناظر در داخل زندان سنندج عملنا به هوشمند گفته:
« ما به این خاطر به تو مرخصی‌ نمیدهیم، چون اگر آزاد شود دست به ترور ما و انتقام خانواده‌ات از ما خواهی زد» و هوشمند در جواب به گروگانگیران پاسدار و شکنجه گران حکومتی در زندان سنندج گفته: «شما این اتهامات کثیف را به من وارد میکنید و معلوم است که کاملا دروغ میگویید و سیاست شما همین بوده تا با تخریب زندانیان و اتهامات بی پایه و اساس در نگهداشتن من بعنوان یک گروگان استفاده ابزاری کنید و من تا محق نشدن خواسته‌هایم و موافقت با آزادی بی قید و شرط خود از زندان همچنان به اعتصابم ادامه میدهم».
شکنجه گران جنایتکار حکومتی همگی شریک ترور سیاسی ژیان علیپور، برادر هوشمند هستند که توسط همان نیروهای جنایتکار حکومت جانش گرفته شد. اوج رذالت و وقیحانه شکنجه گران روانپریش در داخل زندان نشان می‌دهد که چقدر خار و خفیف هستند و با چه استدلال بی پایه و پوچ و صرفا جهت اعمال فشار دست به اذیت و آزار زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان میزنند. ماهیت دستگاه قضائی و کل حاکمیت جمهوری اسلامی بر پایه سرکوب و شکنجه، ترور و اعدام و جنایات علیه بشریت بنیان گذاشته شده است.
خانواده زندانی سیاسی هوشمند علیپور در اعتراض به این برخوردها و رفتارهای ضد انسانی حکومت گروگانگیر جمهوری اسلامی هشدار می‌دهند و اعلام میکنند: «هرگونه اتفاقی که در شرایط اعتصاب هوشمند و در داخل زندان برای فرزندمان بیفتد، مسئولیت و عواقب آن برعهده دادستانی استان کردستان، اداره اطلاعات سنندج، زندانبان‌ها و مسئولان ناظر بر زندان و دستگاه قضایی در استان کردستان و تهران می‌باشد. ما اعلام میکنیم که این رفتار ضدانسانی شما در چهارچوب هیچ قانون و جامعه‌ی انسانی و حتی قوانین دوران بربریت هم وجود ندارد. بجای اینکه هوشمند را آزاد کنید تا با رفتن بر سر مزار فرزند دیگرمان ژیان که اعدامش کردید حاضر شود و هوشمند در آرامش و در کنار خانواده ژیان باشد، با او وحشیانه ترین رفتارهای قرون وسطایی انجام داده‌اید. ما شما را خطاب قرار میدهیم که دست از این رفتارهای ظالمانه بردارید».
کمپین نجات هوشمند همه فعالان، احزاب و نهادهای سیاسی و حقوق بشری را فرا میخواند در حمایت از خانواده علیپور و آزادی هوشمند به حمایت از این خانواده برخیزید و رفتارهای حکومت اسلامی را علیه این خانواده محکوم و به آن اعتراض کنید.
کمپین نجات هوشمند علی پور

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate