ناتو و سازمان ملل، مسئول استفاده از سلاح های شیمیایی هستند!

https://www.hawarnews.com/en/haber/dr-mansouran-nato-un-are-responsible-for-use-of-chemical-weapons-h27640.html

Dr. Mansouran: NATO, UN  are responsible for use of chemical weapons

 Dr. Abbas Mansouran explained that the Turkish state uses chemical weapons indiscriminately, taking advantage of the silence of international forces and organizations.  Mansouran also said that NATO and the United Nations are responsible for preventing criminals from being prosecuted.

 NEWS  ۱۵ Nov 2021, Mon – 07:25 ۲۰۲۱-۱۱-۱۵T07:25:00  Newsdesk- Jihan Belkin

https://www.hawarnews.com/en/haber/dr-mansouran-nato-un-are-responsible-for-use-of-chemical-weapons-h27640.html

دکترعباس دکتر منصوران: 

ناتو و سازمان ملل، مسئول استفاده از سلاح های شیمیایی هستند!

  دکتر عباس منصوران توضیح داد که دولت ترکیه با سوء استفاده از سکوت نیروها و سازمان های بین المللی با خیالی آسوده، از سلاح های شیمیایی استفاده می کند. منصوران همچنین گفت که ناتو و سازمان ملل مسئول جلوگیری از تعقیب جنایتکاران هستند.

استفاده از سلاح های شیمیایی در بسیاری از کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی جنایت محسوب می شود. با این حال، دولت ترکیه در مقابل چشم جهانیان هر روزه به این جنایت ها ادامه می دهد. اگرچه استفاده از آن علیه مردم کرد و چریک ها صدها بار مستند شده است، اما دولت ترکیه هرگز محاکمه نشده است و هیچ کشوری، نهاد یا سازمان بین المللی مسئولیت دولت ترکیه را در قبال این جنایات اعلام نکرده است. برعکس، این نیروها به ارائه این سلاح های شیمیایی به دولت اشغالگر ترکیه ادامه دادند.

در جنگ ویرانگر که از ۲۳ آوریل ۲۰۲۱  علیه ه.پ.گ آغاز شده است، صدها بار از سلاح های شیمیایی و همچنین سلاح های پیچیده استفاده شده است. ه.پ.گ در شش ماه گذشته،  گزارش داد ه است که  حکومت  ترکیه ۳۲۳ بار از سلاح های شیمیایی در جنگ خود علیه  گریلاها استفاده کرده است. پس از این حملات شیمیایی تا کنون ۳۳ نفر ازرزمندگان نام برده شده اند. درخواست مداوم پ.‌ک. ‌ک  مبنی بر ادامه‌ی «بررسی نهادهای مستقل» تاکنون بی‌پاسخ مانده اند.

سازمان‌ها و شخصیت‌های کرد در جنوب کردستان شواهد زیادی از مکان‌های حملات شیمیایی جمع‌آوری و اعلام کرده‌اند. آنها به ۲۸ موسسه و یک سازمان بین المللی از جمله در آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرستاده شده اند.

دکتر عباس منصوران که در جنگ عراق و ایران در سال ۱۹۸۰ روی سوختگی کار می کرد، از شواهد و تحقیقاتی در مورد استفاده دولت ترکیه از سلاح های شیمیایی صحبت کرد.

دکتر عباس منصوران، شهروند سوئدی، فارغ التحصیل رشته بهداشت عمومی، باکتریولوژی و اپیدمیولوژی در ایران و محقق در زمینه ویروس شناسی، ایمیونولوژی و روش های تشخیص عفونت های باکتریایی، اعلام کرد که آمادگی خود را برای همکاری در چارچوب وظایف در پاسخ به دعوت پ.‌ک.‌ک برای تحقیق به منطقه می‌روند.

دولت ترکیه برای مدت طولانی از سلاح های شیمیایی استفاده می کند. علیرغم شواهد متعدد، برای این جنایات تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته است. شما مدت زیادی است که در مورد سلاح های شیمیایی تحقیق می کنید، در مورد شواهد جمع آوری و بررسی شده تا کنون چه می خواهید بگویید؟

دولت ترکیه در جنوب کردستان از سلاح شیمیایی استفاده می کند. این به سال ۱۹۹۰  بازمی گردد. دولت ترکیه در هر مکان که مقاومت در برابر حملات اشغالگران  وجود داشته از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است. در بسیاری از گزارش ها آمده است که دولت ترکیه با سوء استفاده از سکوت سازمان های بین المللی، از سلاح های شیمیایی با خودکامگی استفاده کرده است.

در میان گزارش‌های قبلی، حزب سوسیال دموکرات آلمان یکی در مورد کشتار بالقایا بود که آن را در دستور کار شورای فدرال آلمان قرار داد. زیرا آلمان مستقیماً در این کشتار دست داشت. یکی از خبرنگاران بخش هایی از بمب را که صلیب سرخ از محل حادثه برداشته بود به دست آورد. تحقیقات پزشکی قانونی که در دانشگاه مونیخ انجام شد، نشان می داد که قطعات حاوی رگه هایی از گاز سیانو کربن ممنوعه بین المللی است. یکی از تلویزیون های ZDF آلمان در یکی از برنامه های خود اعلام کرد که از سال ۱۹۵۵ Buck&Depyfag بمب های معروف به RP707 را به ترکیه می فروشد.

دانشگاه هامبورگ استفاده دولت ترکیه از سلاح های شیمیایی را در حملاتی که در سپتامبر ۲۰۰۹ منجر به کشته شدن هشت رزمنده شد، مستند کرد. شاهدان عینی استفاده از سلاح های ممنوعه را تایید کردند. کمیته ای متشکل از مدافعان حقوق بشر آلمان برای عکاسی از اجساد این چریک های جانباخته به منطقه رفتند و عکس هایشان را گرفتند.

 ۱۶ گریلای مقاومت بین ۱۴ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱ در دره تیاره در حکاری جان خود را از دست دادند. پیکرهای ذغالشده ی شهدا روزها در موسسه پزشکی قانونی مالاتیا نگهداری می شد. شواهد جدی برای افکار عمومی آشکار شد که دولت ترکیه حمله شیمیایی انجام داده است.

 اسناد استفاده از سلاح های شیمیایی علیه چریک ها از سال ۱۹۹۵ افشا شدند.

 در ۳ می ۱۹۹۵ تعدادی از مبارزان PLA  (ارتش رهایی بخش) در بالیکایا در شرناخ کشته شدند. در صحنه های فیلمبرداری شده توسط ارتش ترکیه که در سال ۲۰۰۹ از تلویزیون روژ پخش شد، آمده است که “سربازان ما در خطر مسمومیت هستند، اما با این وجود شجاعانه به داخل می روند” و “اگر چه ما یک روز منتظر بودیم، تاثیر گاز همچنان ادامه دارد.”

حکومت ترکیه با وجود همه این شواهد تلاشی نکرده است. با این حال، فروش سلاح های شیمیایی برای دولت ترکیه به بالاترین سطح رسیده است. چطور می شود این را توضیح داد؟

ترکیه یکی از اعضای ناتو است که تسلیحات کشتار جمعی ترکیه را تامین می کند. سازمان ملل و شورای امنیت آن در واقع دو مجمع بین المللی نیستند بلکه دو مجمع دولتی هستند. این سازمان ها منافع و سیاست های این نیروهای دولتی را تشکیل می دهند و بر اساس آن مدیریت می کنند.

شواهد قوی و روشنی وجود دارد که نشان می دهد شرکت های اسلحه سازی همان کشورهای قدرتمند، سلاح های کشتار جمعی را به دولت ترکیه فروخته اند. بنابراین، حکومت های این کشورها جنایاتی را که علیه مردم بی دفاع و آزاده منطقه انجام می شود نادیده می گیرند.

اسنادی وجود دارد که حاکی از همکاری بسیاری از کشورها با ترکیه است. آنها به عمد و از روی میل سلاح می فروشند. آنها مسئول سلاح های کشتار جمعی در ترکیه هستند. آنها به اتحاد خود با ترکیه در چارچوب ناتو ادامه می دهند. این بدان معناست که آنها از اشغال حمایت می کنند.

مثال: تایمز در سال ۱۹۹۰ فاش کرد که دولت بریتانیا سلاح های ممنوعه بین المللی را به ترکیه می فروشد.

 در سال ۱۹۹۵، دانشگاه برادفورد بریتانیا گزارشی تهیه کرد و نشان داد که شرکت صنایع شیمیایی و مکانیکی ترکیه بمب‌های گاز سیانو کربن ۱۲۰ میلی‌متری تولید کرده و در بازارهای بین‌المللی می‌فروشد. بمب های گازی ۱۲۰ میلی متری که توسط رژیم ترکیه ساخته شده و به مدت یک سال در نمایشگاه های نظامی به نمایش درآمده اند، از جمله سلاح هایی هستند که توسط سازمان منع سلاح های شیمیایی ممنوع شده اند. با وجود همه این شواهد، او هرگز به این جنایات رسیدگی نکرد.

 دو سال پیش در سرکانی و گیره اسپی از سلاح های شیمیایی استفاده شد. شما هم در آن مرحله در سوریه حضور داشتید و شاهد این اتفاقات بودید…

 وظیفه خود می دانستم که در کنار مردم محاصره شده شمال و شرق سوریه از تمامی کشورهای منطقه بایستم و تلاش کنم زندگی جدیدی را برای خود رقم بزنم. علاوه بر این، آنها در حال مبارزه با داعش و اشغالگران ترکیه هستند.

 من در سال ۲۰۱۹ برای کمک به مجروحان و بیماران در الحسکه داوطلب شدم. در همان مرحله با صدها نفر مواجه شدم که بر اثر حملات دولت ترکیه در سرکانی و اطراف آن مجروح شدند. ما صدها نفر را که از صدمات مختلف رنج برده اند درمان کرده ایم. برخی از این زخم ها با دیگر سوختگی ها متفاوت بودند. این افراد هدف پهپادهایی قرار گرفته بودند که از سلاح های شیمیایی استفاده می کردند.

مستندسازی استفاده از سلاح های شیمیایی در روژاوا

 اتهامات جدی مبنی بر استفاده دولت ترکیه از فسفر سفید و ارتکاب جنایات جنگی وجود دارد.

 گزارش گسترده ۱۹ صفحه ای تهیه شده توسط ابتکار مدافعان حقوق بشر روژاوا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ پس از اعلام آن از طریق کنفرانس مطبوعاتی در پاریس در ۲۷ ژانویه و سپس به کمیته حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نیز تحویل داده شد.

 تحقیقات آزمایشگاهی انجام شده در برن، سوئیس، نشان داد که ترکیه در حملات اشغالگرانه خود به سرکانی در سال ۲۰۱۹ از فسفر سفید استفاده کرده است.

 گزارش ها و شواهد نشان می دهند که استفاده از فسفر سفید ممنوع در کنوانسیون سلاح های متعارف سازمان ملل متحد، که سازمان منع سلاح های شیمیایی استفاده از آن را ممنوع کرده است.

 هدف از این گزارش مستندسازی جنایات، نقض حقوق و استفاده از سلاح های ممنوعه توسط دولت ترکیه و گروه های مورد حمایت آن علیه غیرنظامیان و جنگجویان در منطقه، به ویژه در جریان حملاتی بود که در ۹ اکتبر ۲۰۱۹ منطقه سرکانی را هدف قرار داد. تسلیحات مورد استفاده در نقض قوانین و معاهدات سازمان ملل است. استفاده از این سلاح ها نقض پیمان های بین المللی و مصوبات شورای امنیت علیه استفاده از این سلاح ها علیه غیرنظامیان در سوریه است.

چه مدراکی از مجروحانی که خودت مداوا کردی دیدی؟

اکثر مجروحانی که درمان کردیم غیرنظامیان بودند. همه غیرنظامیان گفتند که بمب‌هایی که هواپیماهای بدون سرنشین در مکان‌های مختلف و در زمان‌های مختلف پرتاب کرده بودند، مورد اصابت قرار گرفتند.

 در برخی موارد به دلیل سوختگی امکان تشخیص صددرصدی اجساد وجود نداشت. احتمال استفاده ارتش ترکیه از بمب های فسفر سفید و فلزات سنگین بسیار زیاد است.

 زخم های ناشی از بمب های فلزی سنگین بسیار شبیه به زخم های بمب های فسفری است و منجر به مرگ می شوند.

 شواهد، فیلم ها، عکس ها، اسناد و مدارک دیگر سپس نشان دادند که ترکیه در شهرها و روستاهای واقع در مناطق سرکانی و گیره اسپی از این سلاح های ممنوعه استفاده کرده است.

 نیروی هوایی ترکیه و گروه های جهادی مورد حمایت ترکیه از طریق هوا و زمین به روستاها حمله کردند. ۴۰۰۰۰۰ نفر مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند بدون اینکه وسایل ضروری زندگی را با خود همراه داشته باشند. آنها هنوز در پارک ها و مدارس زندگی می کنند و تا کنون با خطرات بیماری های عفونی و همه گیر روبرو هستند.

شواهد زیر جنایات دولت ترکیه علیه بشریت را به شیوه ای مشخص و بدون ابهام مستند می کند:

 گزارش های تهیه شده بر اساس معاینات بالینی.

 نتایج آزمایشگاهی  به دست آمده در برن، سوئیس.

 – عکس ها، مشاهدات میدانی  و ویدیوها.

 – اسامی کشته شدگان و مجروحان و شکل جراحات.

 – اخبار رسانه های بین المللی

چندین بار برای بررسی حملات شیمیایی پیشنهاد شده است. چرا یک نهاد مستقل برای تحقیق به کردستان جنوبی نمی رود؟

 در جریان حملات اشغالگران به سرکانی، تعداد زیادی از افراد مورد هدف و مجروح بر اثر استفاده از سلاح شیمیایی به جنوب کردستان اعزام شدند. هیوای سورکردستان از نمایندگان و مقامات سازمان ملل در آنجا خواست کردند تا برای بررسی و تحقیق به منطقه باشورسفر کنند، اما آنها این کار را نکردند.

 با توجه به همه این شواهد موجود، دولت ترکیه باید به خاطر جنایاتی که علیه مردم روژاوا مرتکب شده مجازات شود. این جنایات باید در دادگاه های مردمی و افکار عمومی به نام مردم روژاوا و کردستان  محکوم و افشا شود.

 همه مقامات حقوقی بین المللی باید از همه شواهد آگاه باشند. بر اساس اسناد محکم و تایید شده، روال قانونی گسترده ای به ویژه در رابطه با حملات شیمیایی جاری به جنوب کردستان در حال اجراست. تلاش هایی برای محاکمه افرادی که مرتکب جنایت علیه بشریت می شوند در دادگاه های بین المللی وجود دارد.

 مهمتر از همه، این اقدامات باید انجام شود:

 * از سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخواست می کنیم تا تحقیقات کامل و عادلانه ای در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی انجام دهد.

 * ارائه اطلاعات و شکایات موجود در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی در حملات به سرکانی و ادامه استفاده از آن در جنوب کردستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد.

 *از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، افکار عمومی بین‌المللی و دادگاه‌های آزاد و مستقل بین‌المللی درخواست شود تا بیش از این در برابر این جنایت سکوت نشود.

 * دادگاه بین المللی کیفری و دیوان بین المللی دادگستری را ملزم به انجام وظایف خود و انجام تحقیقات شفاف کنید. اقدامات لازم را علیه دولت ترکیه و سایر مقامات انجام دهید. و خواستار غرامت برای خانواده های آسیب دیده شوند.

  موفقیت این تلاش ها با همکاری نیروهای آزاد و شخصیت های فعال در سطح بین المللی به دست خواهند آمد. همانطور که در کنفرانس سازمان ملل که در فوریه ۲۰۲۰ در ژنو برگزار شد اشاره کردم، تمام جهان، کشورهای اروپایی و غربی و به ویژه جامعه جهانی مدیون مقاومت شمال و شرق سوریه و روژاوا هستند. مقاومت آنها حاکمیت دشمنان بشریت مانند داعش را با فداکاری عظیم هزاران نفر به پایان رساند.

 حزب کارگران کردستان خواستار تشکیل یک نهاد مستقل برای مستندسازی جنایات استفاده از سلاح شیمیایی در جنوب کردستان شد. این فراخوان را چگونه ارزیابی می کنید و آیا می خواهید بخشی از این بدنه بالقوه باشید؟

 من مایلم به یک نهاد مستقل برای بررسی و مستندسازی سلاح های شیمیایی مورد استفاده در جنوب کردستان بپیوندم. با افتخار می گویم که به عنوان عضوی از جامعه تحقیقاتی بهداشت و درمان، مبارزه و تلاش در کنار مردم آزاده و ستمدیده افتخار خود می دانم.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate