اخباروگزارش های کارگری ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰

– زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه ۱۳۹۸

بازپخش:سه شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸:پنجمین روز اعتراضات به بهانه افزایش قیمت بنزین

– تجمع اعتراضی وحق طلبانه هزاران نفره کشاورزان واهالی کلانشهر اصفهان بر بسترترک خورده زاینده رود کنارپل خواجو در صدر اخبار روزجمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰

– کانون وکلای دادگستری استان اصفهان :

از خواب زاینده رود تا خواب در بستر خشک زاینده رود.

 دست در دست هم، صدای کشاورز اصفهانی را بشنویم.

*زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه ۱۳۹۸

بازپخش:سه شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸:پنجمین روز اعتراضات به بهانه افزایش قیمت بنزین

فیلم ها ،تصاویر وگزارشات منتشره درشبکه ها ی اجتماعی ودرز کردن برخی اطلاعات در رسانه ها حاکی از ادامه اعتراضات به بهانه گرانی بنزین در تعدادی از شهرها دررروزسه شنبه ۲۸ آبان از جمله در شهرهای جوانرود،مریوان، سنندج،کرمانشاه،شیراز،دزفول(اعتراض شبانه کوی مدرس)، کارون،کوت عبدالله و برخی از محلات تهران و….می باشد.

گزارشات فوق تایید می کنند که طی چند روز گذشته تعداد شهرهایی  که درآنها اعتراض به بهانه افزایش قیمت بنزین صورت گرفته خیلی بیشتر از ۱۰۰شهرمی باشد.

بنابهمین گزارشات،تلاش های نیروهای امنیتی واطلاعاتی برای بازداشت تجمع کنندگان منجمله دانشجویان ادامه دارد. درهمین رابطه بازداشت ملیکا قرگوزلو دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی وانتقالش به اوین وکامیار ذوقی دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران وانتقالش به مکانی نامعلوم تایید شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش اینترنت کماکان قطع است وراه اندازی بالماسکه ها در تعدادی از شهرها  از طرف رژیم برای بنمایش گذاشتن هوادارنش ادامه دارد.

اما رژیمی که هوادار وحامی دارد چرا از اینترنت وحشت دارد  وقطعش می کند؟

برای اینکه از به لرزه درآمدن پایه های اقتدارش به وحشت افتاده است.

+اعتراض دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی

روز سه شنبه ۲۸آبان ۹۸،دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی در حمایت از مردم، کارگران و در اعتراض به گرانی بنزین تجمع اعتراضی کردند.

این تجمع در حالی برگزار شد که طی سه روز گذشته با خانواده بسیاری از دانشجویان از سمت وزارت اطلاعات تماس گرفته شده و دانشجویان تهدید شده‌اند که در صورت حضور در محیط دانشگاه بازداشت می‌شوند.

این تجمع با همراهی و شرکت اساتید دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد اما انجمن‌های اسلامی حضور در این تجمع را تحریم کردند.

+تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به گرانی بنزین و سرکوب اعتراضات مردمی

روزدوشنبه ۲۷آبان ۹۸، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به گرانی بنزین و سرکوب اعتراضات مردمی دست به تجمع زدند وباسردادن شعارهای زیر ضمن اعتراض به سرکوب ها حمایتشان را اعتراضات نسبت به گران شدن بنزین بنمایش گذاشتند.

«بنزین گرونترشده فقیر فقیرتر شده»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«دانشجو بیداراست بازحمتکش همراه است»

«دانشجو کارگر معلم اتحاد اتحاد»

«دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»

+تجمعات اعتراضی در خارج از کشور در حمایت از اعتراضات جوانان وزحمتکشان ومحکومیت سرکوب ها

طی روزهای اخیر تجمعاتی در خارج از کشور در حمایت از اعتراضات جوانان وزحمتکشان ومحکومیت سرکوب ها برپا شده است وفراخوان هایی مبنی برادامه این تجمعات در روزهای آینده منتشر شده است.

*تجمع اعتراضی وحق طلبانه هزاران نفره کشاورزان واهالی کلانشهر اصفهان بر بسترترک خورده زاینده رود کنارپل خواجو در صدر اخبار روزجمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰

روز جمعه ۲۸ آبان همزمان با دوازدهمین روزتجمع اعتراضی شبانه روزی وخانوادگی کشاورزان اصفهان نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان،هزاران نفراز کشاورزان  شرق وغرب(ورزنه، کوشک، زیار، دشتی، قهدریجان، فلاورجان، درچه، دهنو، خوراسگان)واهالی کلانشهر اصفهان با برپایی تجمع بر بسترترک خورده زاینده رود کنارپل خواجوضمن اعتراض به بی آبی ومشکلات کشاورزان،فرونشست زمین و آلودگی هوا، خواهان جاری شدن دایمی آب در زاینده وتامین حق آبه کشاورزان شدند.

+شعارها:

– کشاورز کشاورز حمایتت می کنیم

– آی مردمان ایران   همت کنید دوباره

– امثال این مسئولین   آب را به غارت بردند

با کذب ومکروحیله زنده رودو سوزندند

– مرگ بر دشمن زاینده رود

– زاینده‌رود را پس بدین، به اصفهان نفس بدین

– زاینده رود جاری   حق من اصفهانی

– حق من اصفهانی   زاینده رود جاری

– زاینده رود جاری  حق مسلم ماست

– زاینده رود دائم حق مسلم ماست

– خشکی زاینده رود   معضل جدی داره 

– فرونشست اضفهان    معضل جدی داره

– فرونشست زمین   مشکل این سرزمین

– شهر به این قشنگی دیگه صفا نداره

+تصاویر:

کانون وکلای دادگستری استان اصفهان :

از خواب زاینده رود تا خواب در بستر خشک زاینده رود.

 دست در دست هم، صدای کشاورز اصفهانی را بشنویم.

سال های سال است که کشاورزان شرق اصفهان حق خود را از حق آبه زاینده‌رود، چشمداشت دارند. شغل بیشتر مردمان تلاش گر شرق اصفهان کشاورزی  و گذران زندگی‌شان  وابسته به آن است. 

بدیهی است که  خشک شدن زاینده رود و  پایش نشدن حق آبه کشاورزان ،تنگناهای اقتصادی را برای این مردمان شریف در پی داشته است. 

از حقوق برجسته شهروندان که پایش آن بر عهده دولت مردان می باشد، فراهم سازی زمینه و بستری در خور و  مناسب و منصفانه و آبرو مندانه برای بدست آوردن روزی و معاش از راه شغلی است که دوست دار  آنند و تمایل به آن دارند. 

این حق که از حقوق برجسته بشر است  در اصل بیست و هشتم قانون اساسی  و نیز ماده ی هفتاد و هشتم  از منشور حقوق شهروندی، مورد  پذیرش و تاکید قرار گرفته است و فراهم سازی شرایط مناسب برای تحقق و  تضمين این حق  و نظارت بر آن، وظیفه دولت مردان و از بایسته های حکمرانی مطلوب می باشد. 

امروز  بی نگرشی و نادیده انگاشتن حق بر آب کشاورزان شرق اصفهان و نداشتن اندیشه و راهکار شایسته در این زمینه،  فشار و تنگنای اقتصادی را بر آنان افزون خواهد نمود. 

از بین رفتن محیط زیست،  به وجود آمدن ریز گرد ها و مهاجرت های نا خواسته از دیگر پیامدهای ناگوار نادیده گرفتن حق بر آب  مردمان و کشاورزان ‌شرق  اصفهان  می باشد که زنگ هشدار آن دیرینه زمانی است با صدای فریاد این مردمان شریف  آمیخته به گوش می رسد. 

بیایید با هم صدای کشاورزان شرق اصفهان را بشنویم و  پاسداشت راستین حقوقشان باشیم. 

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate