آروزیی قدیمی در یک قاب کهنه !

در ویدئویی دیدم طرفداران سلطنت به هادی خرسندی گفتند ما بچه های مکتب پهلوی هستیم …

نکاتی را یادآوری میکنم …

تاریخ بشر از موضوع “مکتب” تجربیات بدی دارد . از مکتبی های کمونیستی تا مکتبی های خمینی …

استالین با مکتب کمونیستی کارهای زیادی کرد از جمله ۹۰ درصد از هم حزبی های مخالف را سربه نیست کرد و حدود ۲ میلیون قربانی مخالف مکتب کمونیست … مکتب مائو به همین سیاق…

امام خمینی هم مکتب داشت و با اتکا به همان مکتب کشتار را از پشت بام علوی شروع کرد و با کشتار دهه ۱۳۶۰ ادامه داد و مکتب مرگش هنوز ادامه دارد …

نظام سلطنتی پهلوی از ابتدا خودش ریشه و مایه ایی نداشت بیشتر محصول بازی از غرب و شرق و کودتا بود . مکتب پهلوی چیزی نیست جز کودتا و سرکوب و ساواک و مماشات با هر آخوندی … از همان زمان قدیم رضاخان معتقد بود یک بار امام رضا نجاتش داده است ، بعدها پسرش هم همین را گفت و این سناریوی تخمی ادامه داشت تا نوادگان امام رضا با کمک غرب چوب به کون خاندان سلطنت کردند .

همین مکتب نتیجه اش ظهورتفکر خمینی در ماه و قدرت سیاسی بود ، یعنی قاطعییت آتاتورک را رضاخان اگر میداشت ، جامعه ایران هرگز به سونامی روحانییت دچار نمیشد . یعنی حداقل ۲۰۰ سال عقبگرد تاریخی جامعه ایران . خلاصه که بازماندگان نظام سلطنتی اگر خودشان را مکتبی میدانند این افتخاری ندارد ، شرم آور است .

بازماندگان نظام سلطنتی باید به جنایتهای دوران حکومتشان از تاریخ و مردم پوزش بطلبند و نه اینکه چون روحانییت ۱۰۰ برابر آنها جنایت کرد پس طلبکار باشند ! پروسه جنایت ابتدا به ساکن خودش قبیح و شرم آور است و بعد کمییت و مقدار آن مطرح است .

ظاهرا با همین مکتب پهلوی درآمریکا شعار مرگ برمجاهد دادند و در اروپا شعار مرگ بر کمونیست . یعنی با همین مکتب اگر فرضا فردایی به قدرت سیاسی در ایران بازگردند ادامه حذف و کشتار مکتب اسلام خمینی را میخواهند ادامه دهند .

البته بازگشت به قدرت سیاسی نظام سلطنتی کمی دور از ذهن است همانطور که بازگشت به دوران کودکی یک ۷۰ ساله دور از ذهن است . بازماندگان سلطنت در یک قاب قدیمی هنوز آرزوی بازگشت سلطنت را دارند . ولی این توهمات هپروتی مضحک به خودشان مربوط است . رقم خوردن وقایع سیاسی به خواست دل مکتبی ها نیست . سال ۱۳۵۶ نظام سلطنتی در ایران جزیره ثبات برای غرب بود و سال ۱۳۵۷ کلا دود شد رفت هوا !

سفیر آمریکا : از سرگیری مذاکرات وین به ‌معنای تسلیم دولت بایدن در برابر حکومت اسلامی ایران نیست…

انگلیس : گزینه فرستادن پول نقد ۴۰۰ میلیون پوندی به حکومت اسلامی ایران برای پرداخت بدهی ارزش بررسی دارد…

تقسیم کار خوبی کردن ، ابتدای برجام آمریکا هواپیمای پردلار فرستاد به بیت عظما ، حالا انگلیس …

آنها از بالا مشغول دوخت و دوز خودشان هستند و این فرصت خوبی برای یادگیری پلورالیسم برای همه ایرانیان است . منظورم مولفه های سیاسی مربوط به جغرافیای ایران است .

۱۹.۱۱.۲۰۲۱
اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate