اعتصاب کارگران معدن مس دره زار، مجتمع لاستیک بارز و شرکت خدمات صنعتی و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز

اعتصاب کارگران معدن مس دره زار، مجتمع لاستیک بارز و شرکت خدمات صنعتی و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز

– روز چهارشنبه ۲۶ آبان کارگران معدن مس دره زار روچون در سیرجان در استان کرمان در اعتراض به نداشتن قرارداد کاری، عدم امنیت شغلی،  سطح پایین دستمزدها، ساعات طولانی کار و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب و تجمع زدند.

– روز ۲۶ آبان کارگران مجتمع لاستیک بارز کردستان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و رانت خواری مسئولان کارخانه از جمله پرداخت های خارج از ضابطه به کارشناسان شاغل در این مجموعه دست از کار کشیدند. در این مجتمع ۷۵۰ کارگر به کار اشتغال دارند که ۵۰۰ نفر آنها قرارداد غیر مستقیم دارند و به دلیل وضعیت نابسامان شرکت امنیت شغلی خود را در خطر می بینند.

– روز چهارشنبه ۲۶ آبان کارگران شرکت خدمات صنعتی و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز در اعتراض به سطح نازل دستمزد خود و با مطالباتی چون افزایش دستمزدها، پرداخت حق بهره وری متناسب و به روز شده، دائمی  شدن قراردادهای موقت کاری و رفع مشکلات بیمه شدگان آینده ساز دست به اعتصاب زدند. در همین رابطه این کارگران در بیست و سوم آبان ماه نیز اعتصاب داشتند.  سه روز قبل هم کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز در اعتراض به وضعیت شغلی خود دست از کار کشیدند.

– کارگران واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملو توانستند با بهره‌گیری از تبصره ۲ ماده ۷، دائمی شدن قراردادهای خود را تحمیل کنند. ۴۶ نفر از کارگران واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملو بدنبال اعتراضاتی که داشتند و نیز به علت نیاز این مجتمع به کارگران واحد ترانسپورت قراردادشان دائمی شد. بنا بر خبرها. یک ماه و نیم پس از اشتغال مستقیم این کارگران برای معدن، یک شرکت پیمانکاری برای عقد قرارداد به کارگران معرفی شد که کارگران حاضر به بستن قرارداد با آن شرکت پیمانکاری نشدند. و زیر فشار اعتراض کارگران هیات حل اختلاف رای به نفع کارگران و دائمی شدن قرارداد آنها داد. کارگران منتظر ابلاغ رسمی این تصمیم به کارفرما هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۸ نوامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate