معلمان زندانی را آزاد کنید! جای معلم مدرسه است نه زندان!

اعلامیه حزب حکمتیست

معلمان زندانی را آزاد کنید!

جای معلم مدرسه است نه زندان!

سیاست جمهوری اسلامی و نهادهای امنیتی آن تشدید سرکوب و خفه کردن صدای مردم معترض است. در یکماه اخیر بیش از چهل فعال سیاسی و اجتماعی و کارگر و معلم و بازنشسته بعناوین مختلف احضار، بازداشت و زندانی شده اند. اتهامات هم از قبل تعیین شده است: “وابستگی و همکاری با بیگانگان”، “ارتباط با نیروها و اعضای اپوزیسیون”، “گفتگو با رسانه های خارجی” و اتهامات مضحکی مانند “اقدام علیه امنیت ملی” و “تشویش اذهان عمومی”!!

بنا به گزارش کانون های صنفی معلمان از جمله “جعفر ابراهیمی از شهریار، محمود ملاکی از بوشهر، مهدی فتحی و غلامرضا غلامی از شیراز ، عزیز قاسم زاده از رودسر، لطیف روزیخواه از جلفا، نصرت بهشتی از مشهد و ناهید فتحعلیان از تهران با وثیقه ها و زندانهای بسیار سنگینی روبرو هستند .#جعفر_ابراهیمی از حق انتخاب وکیل محروم شده است. #محمود_ملاکی با یک میلیارد تومان وثیقه، ۲۵ آبان در بوشهر محاکمه می شود. #مهدی_فتحی بیش از دو ماه است بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز در بازداشت موقت است و دست به اعتصاب غذا زده است. #غلامرضا_غلامی در شیراز با وثیقه حدود یک میلیارد تومان بطور موقت آزاد شده است. #نصرت_بهشتی معلم بازنشسته به جرم فعالیت صنفی فرهنگیان توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۵ سال زندان محکوم شده است. #ناهید_فتحعلیان نزدیک به یکسال است که در زندان اوین در بازداشت موقت به سر می برد. #عزیز_قاسم_زاده فقط به جرم فعالیت صنفی به زودی در داد گاه انقلاب رودسر محاکمه خواهد شد. #لطیف_روزیخواه، پس از یک محاکمه سخت در جلفا در انتظار حکم می باشد”.

سرکوب و اعمال فشار امنیتی به معلمان گوشه ای از سرکوب بخشهای مختلف و معترض جامعه است. تهدید بازنشستگان، کارگران فعال مراکز مختلف صنعتی، دستگیری فعالین چپ مانند عسل محمدی و هیراد پیربداقی، دستگیری خانواده ها و وابستگان جانباختگان آبانماه … ماشین سرکوب بیست و چهار ساعته و سه شیفت کار می کند چون از فردای خود اطمینان ندارند. اما سیاست سرکوب از زندان و شکنجه و اعدام تا کشتار خیابانی همواره وجود داشته و جواب نداده است. گسترش سرکوب و توحش حکومتی از سر استیصال و ناتوانی در پاسخگوئی به سیر رو به گسترش اعتراضات جامعه و وضعیت فلاکتباری است که خود حکومت بانی و مسبب آنست. جامعه هم ناچار است هم علیه سیاست سرکوب و برای آزادی اسرایش مبارزه کند و هم جبهه های مبارزه علیه فقر و فلاکت اقتصادی و حکومت حافظ آنرا را گسترده تر کند تا سیاست سرکوب را تماماً بی خاصیت و در نهایت ماشین سرکوب را درهم بکوبد.    

زندانی سیاسی بی قید و بی وثیقه آزاد باید گردد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

جزب کمونیست کارگری – حکمتیست

۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰- ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate