اخباروگزارش های کارگری ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰

– زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه ۱۳۹۸

بازپخش:جمعه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸:تجمعات اعتراضی نسبت به افزایش قیمت بنزین در تعدادی ازشهرها

– دهمین روز اعتراض کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)نسبت به واگذاری با ادامه تجمع مقابل ساختمان شرکت زغال سنگ کرمان

« واگذاری معادن زغال سنگ به پیمانکار مساویست با برده داری مدرن»

– ازسرگیری اعتراضات کارگران کارخانه سبلان پارچه نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان منجمله ابراهیم رئیسی با برپایی تجمع در محل کار

– اعتصاب وتجمع کارگران شرکت موتور سازی تراکتورسازی تبریزبرای اعتراض به سطح پایین حقوق ونداشتن امیت شغلی

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اجرای طرح اقماری دو به دو یک موفقیت  مهم برای همکاران ارکان ثالث در پارس جنوبی

– تجمع اعتراضی کارکنان حفاظتی بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم تمدید قراردادهایشان واخراج ازکار مقابل استانداری

– آغاز هفته دوم دورجدید اعتراضات کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان با همراهی کشاورزان غرب استان وتجمعشان در محل پل بابا محمود شهرستان فلاورجان

– بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان مریوان در خصوص احضارهای فعالین صنفی معلمان مریوان وسراسر کشور

– محمود ملاکی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر  فردا سه شنبه ۲۵ آبانماه در دادگاه انقلاب بوشهر حاضر خواهد شد 

روزنامه‌نگاران مستقل ایران:

١١ ماه زندان برای خبرنگاری كه قتل مبينا سوری به دست همسرش را منتشر كرد

– تجمع اعتراضی جمعی ازاهالی اهوازنسبت به عدم عملی شدن رأی دادگاه مبنی بر بازگشت غرفه ها ی میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز مقابل شهرداری اهواز

– جان باختن یک کارگربخش تعمیرات پالایشگاه ششم (فازهای ۱۵ و ۱۶) سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس براثر سقوط از ارتفاع

– مرگ مغزی کارگر مجتمع فولاد غدیرنی ریز بر اثر سقوط از ارتفاع ۶ متری

*زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه ۱۳۹۸

بازپخش:جمعه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸:تجمعات اعتراضی نسبت به افزایش قیمت بنزین در تعدادی ازشهرها

پخش فیلم ها وتصاویردرشبکه های اجتماعی وهمچنین گزارشات رسانه ای شده بتاریخ جمعه ۲۴آبان ۹۸حاکی از تجمعات اعتراضی نسبت به افزایش قیمت بنزین در تعدادی ازشهرها منجمله  اهواز، امیدیه، ماهشهر، بهبهان، خرمشهر،گچساران،بیرجند، مشهد، سیرجان و شیرازمی باشد.

برخی از رسانه هااز جان باختن یکی از معترضین در سیرجان بدست نیروهای امنیتی وانتظامی خبر داده اند.

بنابهمین گزارشات،درتعدادی از این شهرها جمعی از اهالی دست به تجمع درمناطقی ازشهر منجمله اهوازدر محله کیانپارس وچند محله دیگر ودربیرجند دریکی از خیابان های اصلی و…. زدند وبا سردادن شعارهایی اعتراضاتشان را نسبت به افزایش قیمت بنزین بنمایش گذاشتند.

همچنین،در بلوار وکیل آباد مشهد ،جمعی از اهالی خوروهایشان را خاموش کردند که باعث ایجاد ترافیک سنگینی در این منطقه شدند.

قابل یادآوری است که، با تصمیم اخیر سران ۳ قوه، بنزین از بامداد روز جمعه ۲۴آبان  گران وسهمیه‌بندی شد. بر این اساس سهمیه شخصی خودروهای شخصی ماهانه ۶۰ لیتر در نظر گرفته شده است. قیمت بنزین سهمیه‌ای نیز لیتری ۱۵۰۰ تومان، بنزین غیرسهمیه‌ای لیتری ۳۰۰ تومان و بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

*دهمین روز اعتراض کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)نسبت به واگذاری با ادامه تجمع مقابل ساختمان شرکت زغال سنگ کرمان

« واگذاری معادن زغال سنگ به پیمانکار مساویست با برده داری مدرن»

روز دوشنبه ۲۴ آبان همزمان با دهمین روز اعتراض کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)نسبت به واگذاری به شرکت دالاهو و پیمانکاران وابسته به آن وهمچنین عدم تبدیل وضعیت از قرارداد موقت به قرارداد دائم،عدم ارتقائ ضریب حقوقی از یک ونیم به ۲ و واریز نشدن حق بیمه به تجمعشان مقابل ساختمان شرکت زغال سنگ کرمان،ادامه دادند.

شعارها و پلاکاردهای کارگران معادن زغال سنگ کرمان درتجمع امروز برای بنمایش گذاشتن خشم واعتراضشان :

۱- دالاهو حیا کن  زغال سنگو رها کن

۲- پورابراهیمی حیا کن  زغال سنگو رها کن

۳- معدنکار می میرد ذلت نمی پذیرد

۴- می مانیم، میمیریم ذلت نمی پذیریم

۵- پیمانکاران عامل قتل کارگر

۶- واگذاری معادن زغال سنگ به پیمانکار مساویست با برده داری مدرن

۷- روی کارآمدن پیمانکار مساویست با مکیدن خون کارگران

گزارش رسانه ای شده،شمار تجمع کنندگان را ۳۵۰۰ نفر اعلام کرد وافزود: حضور این تعداد کارگران معترض همه روزه  نیست بلکه  روزانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ نفر ادرتجمع حضور پیدا می کنند.

درهمین رابطه:آغازهفته دوم اعتصاب کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)در اعتراض به واگذاری

تشکیل جلسه بی حاصل درفرمانداری زرند وترک جلسه توسط کارگران حاضربدلیل اهانت فرماندار

اعتراضات کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)نسبت به واگذاری این شرکت به مجموعه شرکت تجارت دالاهو از مجموعه‌های وابسته به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که از روز شنبه ۱۵ آبان با اعتصاب و تجمع درمحل کارشان آغاز ودر روزهای بعد باتجمع وبرپایی چادرمقابل ساختمان شرکت دنبال شد،روزشنبه ۲۲ آبان وارد دومین هفته خودشد.

روزجمعه ۲۱ آبان،کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان جلسه بی حاصل فرمانداری شهرستان زرند را بدلیل اهانت فرماندارترک کردند.

کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان که روز گذشته (۲۱آبان) در فرمانداری زرند با مقام‌های شرکت معادن زغال سنگ کرمان، فرماندار زرند، مدیران شرکت فولاد تجارت دالاهو و مقام‌های امنیتی و نظامی استان جلسه داشتند، به خبرنگار رسانه ای کفتند: این جلسه بدون نتیجه پایان یافت. 

آنها افزودند:به دلیل آنچه آنها «اهانت» فرماندار زرند به کارگران می‌دانند، به وی معترض و از همکاران خود خواستار ترک جلسه شدند. 

کارگران معترض درخاتمه گفتند:با توجه به وضعیتی که به وجود آمده، در محل کار خود حاضر نمی‌شوند.

*ازسرگیری اعتراضات کارگران کارخانه سبلان پارچه نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان منجمله ابراهیم رئیسی با برپایی تجمع در محل کار

کارگران کارخانه سبلان پارچه برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان منجمله ابراهیم رئیسی دست به تجمع درمحل کارشان زدند.

یادآوری:

+تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سبلان پارچه نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق وحق بیمه مقابل استانداری اردبیل در آستانه سفر رئیسی

درآستانه سفررئیسی به استان اردبیل، کارگران کارخانه سبلان پارچه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق وحق بیمه دست به تجمع مقابل استانداری این استان درشهرستان اردبیل زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:در محوطه کارخانه با صرف مبالغی آلاچیق‌های جذب گردشگری رستوران و… احداث و به تعدادی سیاسیون، بی‌مورد تحت عناوین مشاورین و هیأت مدیره و… پرداخت‌هائی صورت می‌گیرد اما از پرداخت حقوق کارگران خودداری می‌شود.

براساس خبری که از طریق شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود مدیر سبلان پارچه خواهان ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

++تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران کارخانه سبلان پارچه نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و اخراج وتهدید به اخراج از کار همکاران حق طلب

روزسه شنبه ۲۷ مهر۱۴۰۰، کارگران کارخانه سبلان پارچه دراستان اردبیل از تجمعات اعتراضی دامنه دارشان  نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و اخراج وتهدید به اخراج از کار همکاران حق طلب،خبردادند ازجمله کارگر کارخانه سبلان پارچه گفت: هفت تجمع صنفی برگزار کردیم و همزمان با چند مسئول استانی هم ملاقات کردیم.

یکی از کارگران سبلان پارچه به خبرنگاررسانه ای گفت: فعالیت روزمره شرکت سبلان پارچه اردبیل، در حالی از یکسال پیش ادامه دارد که کارگران به‌رغم دریافت نکردن دو تاسه ماه مطالبات خود، از امنیت شغلی خود رضایت ندارند.

او با بیان اینکه در کارخانه سبلان پارچه نزدیک به یک هزار کارگر مشغول کارند که هر چند ماه یکبار تعدادی کارگر به بهانه پیگیری مطالبات صنفی خود اخراج و یا تهدید به اخراج می‌شوند، افزود: پیگیری مطالبات صنفی طبق قانون حق کارگر است و کارفرما اجازه تهدید و اخراج کارگران را ندارد.

این کارگر کارخانه سبلان پارچه با بیان اینکه حدود یکسال پیش بعد سفر رئیس قوه قضاییه به استان اردبیل و بازدید از کارخانه سبلان پارچه این واحد تعطیل شده به مالک اصلی خود بازگشت، در ادامه افزود: بعد از بازگشایی کارخانه، کارفرما اقدام به بازگرداندن شماری از کارگران قدیمی و در عین حال حال جذب نیروی کار جدید کرد و به همین ترتیب روند تولیدات کارخانه هم خوب بود تا اینکه اخیرا شاهد بوجود آمدن مشکلاتی در کارخانه هستیم که نگرانی کارگران را برانگیخته است.

این کارگر با بیان اینکه در پیگیری مطالبات صنفی خود هفت تجمع صنفی برگزار کردیم و همزمان با چند مسئول استانی هم ملاقات کردیم، اضافه کرد: در نتیجه وعده مسئولان برای رسیدگی به مطالبات از روز شنبه هفته جاری به فعالیت شغلی خود در کارخانه به صورت جدی ادامه می‌دهیم.

او در ادامه با بیان اینکه این واحد تولیدی مشکل بدهی‌های معوقه‌ای به تامین اجتماعی و چند بانک دارد، گفت: از مسئولان استانی انتظار داریم با پا درمیانی به وضعیت مطالبات معوقه این کارخانه رسیدگی کنند.

او در بخش دیگری از اظهارت خود درباره وضعیت تولیدات این کارخانه تصریح کرد: از یکسال پیش که فعالیت کارخانه از سر گرفته شده تقریبا هر ماه مواد اولیه برای تولید داریم و کارگران مرتبا در خطوط تولید مشغول کارند.

طبق اظهارات این کارگر؛ در این واحد تولیدی که یک مجموعه تولید پوشاک زنجیره‌ای است، جدا از نخ و الیاف، سالانه فقط حدود ۵۰ میلیون تکه لباس، تولید می‌شود و خوشبختانه وضعیت سفارشات تولیدات کارخانه برای فروش خوب است.

به گفته این کارگر سبلان پارچه؛ آن‌ها در حال حاضر دو تا سه ماه حقوق معوقه طلبکارند و بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز دچار مشکلاتی است.

این کارگر تاکید کرد: حل مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

*اعتصاب وتجمع کارگران شرکت موتور سازی تراکتورسازی تبریزبرای اعتراض به سطح پایین حقوق ونداشتن امیت شغلی

روز یکشنبه ۲۳ آبان، کارگران شرکت موتور سازی تراکتورسازی تبریزبرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق ونداشتن امنیت شغلی دست ازکارکشیدند و در محوطه محل کارشان تجمع کردند.

 کارگران معترض شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز خواسته هایشان را بقرارزیر اعلام کردند:

۱- افزایش حقوق به صورت اعمال در حکم کار نه با پرداختی های ثابت

۲-  اعمال طبقه بندی مشاغل

۳- تشکیل شورای کارگری

۴- پرداخت حق بهره وری متناسب و به روز شده

۵- امنیت شغلی و تبدیل وضعیت.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۴ آبان،در ماه جاری این چندمین باری است که کارگران تراکتور سازی تبریز دست به تجمع می زنند.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اجرای طرح اقماری دو به دو یک موفقیت  مهم برای همکاران ارکان ثالث در پارس جنوبی

در پی درخواست و پیگیری‌های همکاران ارکان ثالثی ما در مجتمع گاز پارس جنوبی در  روز یکشنبه ۲۳ آبان بدستور  معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت دستور اجرای طرح اقماری دو به دو برای کلیه کارگران پیمانکاری شاغل در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی را صادر شد  و این پیروزی مهم برای کارگران پیمانکاری نفت است .  ١٤ روز کار و ١٤روز مرخصی در آن شرایط مشقت باری کار حق همه ما کارگران شاغل در مراکز نفتی است. از سوی دیگر همکاران ارکان ثالثی ما تجمعات متعددی با خواست کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن قرار دادها داشته اند و در این مبارزه نیز ما همه کارگران نفت متحد هستیم.

همکاران ارکان ثالثی ما تا کنون به صورت نوبت کاری سه هفته کار و یک هفته استراخت کار میکردند. اما براساس طرح اقماری جدید نوبت کاری آنها به ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراخت تغییر میکند و این یکی از مطالبات اصلی این کارگران در اعتراضاتشان بوده است. گفتنی است که نوبت کاری کارکنان رسمی در مشاغل مشابه نیز به همین صورت دو به دو است.  

*تجمع اعتراضی کارکنان حفاظتی بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم تمدید قراردادهایشان واخراج ازکار مقابل استانداری

روز دوشنبه ۲۴ آبان، کارکنان حفاظتی بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد برای اعتراض به عدم تمدید قراردادهایشان واخراج ازکار مقابل استانداری تجمع کردند.

یکی ازحاضران درتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: سال ۹۸ بانک ملی با شرکت حفاظت مراقبتی قرارداد بسته و حدود ۲۱ نفر نیروی شرکتی به عنوان حفاظت بانک در بانک ها مشغول شدند.

وی افزود: برج ۳ سال ۱۴۰۰ بانک ملی قرارداد را تمدید نکرد و همه را اخراج کرد، همه این نیروها زن و فرزند و خانواده دارند ولی متأسفانه بعد از دو سال اخراج شده اند.

وی ادامه داد: هیچ امنیت شغلی برای افراد وجود ندارد، چرا باید بی دلیل قرارداد تمدید نشود؟

او درخاتمه گفت: دلیل اخراج نیروها مشخص نیست، می گویند نیرو نمی خواهیم.

*آغاز هفته دوم دورجدید اعتراضات کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان با همراهی کشاورزان غرب استان وتجمعشان در محل پل بابا محمود شهرستان فلاورجان

روزدوشنبه ۲۴ آبان همزمان با آغاز هفته دوم دورجدید اعتراضات کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان کشاورزان غرب استان هم دست بابرپایی تجمع در محل پل بابا محمود شهرستان فلاورجان خواهان حق‌آبه خود برای کشت پاییزه وجاری شدن زاینده رود شدند.

تصاویر:

*بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان مریوان در خصوص احضارهای فعالین صنفی معلمان مریوان وسراسر کشور

با گذشت چهار دهه از تغییر حاکمیت هیچ اراده ای برای تحقق مطالبات به حق فرهنگیان وجود ندارد  و سردمداران نه تنها اقدام موثری در خصوص لایحه های رتبه بندی فرهنگیان و همسانسازی حقوق بازنشستگان انجام نداده‌اند بلکه  با اجرای ناقص و تبعیض آمیز مصوبه هایی چون قانون مدیریت خدمات کشوری بر تبعیض بیشتر معیشت فرهنگیان با سایر ارگان ها دامن زده‌اند

  با انباشت مطالبات فرهنگیان  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در مهر و ٱبانماه سال جاری با صدور فراخوان هایی معلمان شاغل و بازنشسته را تجمع اعتراضی دعوت کرد  

معلمان شریف مریوان همپای دیگر فرهنگیان کشور در تجمع های  اعتراضی منطبق بر قانون اساسی حاضر شدند و فریاد دادخواهی سر دادند

 جای تاسف است در حالی که حاکمیت هیچ اقدام موثری  برای رفع تبعیض ها و اصلاح ساختار بیمار آموزش و پرورش این سرزمین نکرده است نهادهای امنیتی خط سرکوب را در پیش گرفته و با احضار فعالین صنفی و پرونده سازی های همیشگی سعی در ارعاب  معلمین معترض دارند 

 انجمن صنفی معلمان مریوان ضمن محکوم کردن احضارهای پیاپی فعالین صنفی مریوان و  دیگر مناطق کشور  ،  تاکید دارد که احضارها ،  بازداشتها و پرونده سازی ها علیه فعالین خللی در اراده دادخواهی جامعه معلمان ایجاد نمی کند  

اعتراضات جامعه صنفی معلمان قائم به شخص نیست و نمی توان با سرکوب چند فعال مانع تداوم اعتراض ها باشند  اعتراض معلمان ریشه در ناعدالتی ها و تبعیض ها دارد سرکوب معترضان راهکاری نابخردانه است و بعد از تجربه های پیشین می بایست  صاحبان قدرت به این نتیجه رسیده باشند که تنها راه اصولی توجه ویژه به وضعیت آموزش و پرورش است 

انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان

*محمود ملاکی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر  فردا سه شنبه ۲۵ آبانماه در دادگاه انقلاب بوشهر حاضر خواهد شد 

در کیفر خواست دادگاه  این فعال صنفی  اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری مطرح شده است و این پرونده سازی ها در حالیست که محمود ملاکی تنها روی مطالبات صنفی معلمان فعالیت داشته است .

در جلسه دادگاه رامین صفرنیا بعنوان وکیل و جمعی از فعالین منطقه ملاکی را همراهی خواهند کرد.

برگرفته ازکانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

روزنامه‌نگاران مستقل ایران:

١١ ماه زندان برای خبرنگاری كه قتل مبينا سوری به دست همسرش را منتشر كرد

سینا قلندری، خبرنگاری که خبر قتل مبینا سوری دختر ۱۴ ساله در لرستان را به دست همسر روحانی‌اش در شهریور ماه منتشر کرده بود، در اینستاگرامش نوشت: «در دادگاهی که حضور نداشتم به ۱۱ ماه و ۱۶ روز زندان و دو سال ممنوعیت از شغل خبرنگاری محکوم شدم.»

*تجمع اعتراضی جمعی ازاهالی اهوازنسبت به عدم عملی شدن رأی دادگاه مبنی بر بازگشت غرفه ها ی میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز مقابل شهرداری اهواز

روز یکشنبه ۲۳ آبان،جمعی از جمعی از اهالی اهوازبرای اعتراض به عدم عملی شدن رأی دادگاه مبنی بر بازگشت غرفه ها ی میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز مقابل شهرداری اهوازاجتماع کردند.

یکی از  تجمع‌کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: عدم اجرای احکام قطعی دادگاه مورخ ۹۹/۰۷/۲۱ مبنی بر تخلیه غرفه‌هایی از غرف میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز دلیل اجرای تجمع ماست و ما جز اجرای حکم دادگاه خواسته  دیگری نداریم.

وی افزود: اینکه شهرداری اهواز در یک سال گذشته از اجرای حکم دادگاه خودداری کرده است، خود جای سوال است.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تجمع ادامه داد: زمان قرارداد اجاره غرفه‌های میدان تره‌بار الغدیر سالها است به پایان رسیده است که علی‌رغم عدم تمدید قرارداد تاکنون از سوی موجر تخلیه نشده‌اند.

وی توضیح داد: غرفه‌های میدان برای عرضه میوه و تره‌بار با رقم‌های بسیار ناچیز از سوی سازمان میادین به برخی افراد اجاره داده شده است در حالی که حق اجاره دادن و واگذاری غرف را ندارند، اکثرا این مکان‌ها را با ارقام نجومی به اشخاص ثالث واگذار کرده‌اند. این مورد به خودی خود تخطی از مواد قرارداد اولیه مبنی بر عدم واگذاری به غیر است.

وی خاطرنشان کرد: نهایتا پس از برگزاری چندین جلسه و صمع دفاعیات، دادگاه حکم تخلیه را صادر کرد. اما متاسفانه اکنون پس از گذشت یک سال، همچنان شهرداری و سازمان میادین از اجرای حکم خودداری کرده اند. ما خواهان ملاقات با شهردار و شنیدن دلایل و چرایی عدم اجرای حکم دادگاه هستیم.

*جان باختن یک کارگربخش تعمیرات پالایشگاه ششم (فازهای ۱۵ و ۱۶) سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس براثر سقوط از ارتفاع

صبح روز دوشنبه ۲۴ آبان،یک کارگرروز مزد بخش تعمیرات پالایشگاه ششم (فازهای ۱۵ و ۱۶) سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بنام حسن شمس براثر سقوط از ارتفاع جانش را ازدست داد.

*مرگ مغزی کارگر مجتمع فولاد غدیرنی ریز بر اثر سقوط از ارتفاع ۶ متری

صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان،یک کارگر پیمانی ۴۰ ساله حین کارجوشکاری روی یکی از سازه‌ها ی مجتمع فولاد غدیرنی ریز واقع در کیلومتر ۵۰ جاده نی ریز- سیرجان،استان فارس ، با سر به پایین سقوط کردو دچارمرگ مغزی شد.

بنابه گزارش رسانه شده،این کارگر اهل استهبان است و دو فرزند دارد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate