اخباروگزارش های کارگری ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰

– صاحب منصبان هرکجا پامی‌گذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومی‌شوند:

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی چهارمحال و بختیاری نسبت به اجرای طرح‌های انتقال آب ازاستان مقابل استانداری همزمان با سفر وزیر نیرو

– آغازهفته دوم اعتصاب کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)در اعتراض به واگذاری

تشکیل جلسه بی حاصل درفرمانداری زرند وترک جلسه توسط کارگران حاضربدلیل اهانت فرماندار

– ادامه اعتراضات بازنشستگان  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و انتقال صندوق هما به صندوق بازنشستگان کشوری بابرپایی تجمع مقابل ساختمان ادارت مرکزی فرودگاه مهرآباد

– تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات نیشابورنسبت به بلاتکلیفی شغلی دراداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی

– از اعتصاب غذای مهدی فتحی فعال صنفی معلمان چهار روز گذشت  

– نصرت بهشتی به ۷ سال زندان محکوم شد

– عدم پذیرش وکیل جعفرابراهیمی از سوی دادگاه انقلاب 

– تجمع اعتراضی اهالی روستای سادات امامزاده سلطان ابراهیم نسبت به مصادره قسمتی از زمین‌های خود در منطقه گله بوتاه توسط اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه  مقابل فرمانداری 

– بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران اینباراتوبوس حامل کارگران معدن چادرملوومصدومیت ۲۹ نفر – خامت حال دونفر از مصدومین

*صاحب منصبان هرکجا پامی‌گذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومی‌شوند:

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی چهارمحال و بختیاری نسبت به اجرای طرح‌های انتقال آب ازاستان مقابل استانداری همزمان با سفر وزیر نیرو

روز شنبه ۲۲ آبان همزمان با سفر وزیر نیرو، جمعی از اهالی چهارمحال و بختیاری با تجمع مقابل استانداری درشهرکرد وسردادن شعار اعتراضشان« اینجا چهارمحاله، بردن آب محاله» را نسبت به اجرای طرح‌های انتقال آب ازاین استان بنمایش گذاشتند.

گزارش رسانه ای شده:وزیر نیرو امروز به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از برخی طرح‌های آبرسانی از جمله طرح بن به بروجن، سد کوهرنگ ۳، سد باباحیدر و سد خرسان ۳ به این استان سفر کرده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به دلیل تداوم خشکسالی در چهارمحال و بختیاری در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در ۶۸ روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شود و این روستا‌ها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.

برخی از این روستا به سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستا‌ها به سبب نبود خطوط آبرسانی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

خشکسالی‌هایی از سال ۱۳۸۶در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامد‌های ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است که ۱۰۰درصد مساحت این استان در سال جاری درگیر خشکسالی شده است.

*آغازهفته دوم اعتصاب کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)در اعتراض به واگذاری

تشکیل جلسه بی حاصل درفرمانداری زرند وترک جلسه توسط کارگران حاضربدلیل اهانت فرماندار

اعتراضات کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)نسبت به واگذاری این شرکت به مجموعه شرکت تجارت دالاهو از مجموعه‌های وابسته به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که از روز شنبه ۱۵ آبان با اعتصاب و تجمع درمحل کارشان آغاز ودر روزهای بعد باتجمع وبرپایی چادرمقابل ساختمان شرکت دنبال شد،روزشنبه ۲۲ آبان وارد دومین هفته خودشد.

روزجمعه ۲۱ آبان،کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان جلسه بی حاصل فرمانداری شهرستان زرند را بدلیل اهانت فرماندارترک کردند.

کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان که روز گذشته (۲۱آبان) در فرمانداری زرند با مقام‌های شرکت معادن زغال سنگ کرمان، فرماندار زرند، مدیران شرکت فولاد تجارت دالاهو و مقام‌های امنیتی و نظامی استان جلسه داشتند، به خبرنگار رسانه ای کفتند: این جلسه بدون نتیجه پایان یافت. 

آنها افزودند:به دلیل آنچه آنها «اهانت» فرماندار زرند به کارگران می‌دانند، به وی معترض و از همکاران خود خواستار ترک جلسه شدند. 

کارگران معترض درخاتمه گفتند:با توجه به وضعیتی که به وجود آمده، در محل کار خود حاضر نمی‌شوند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)در اعتراض به واگذاری برای پنجمین روزمتوالی با تجمع شبانه روزی مقابل ساختمان شرکت

روز چهارشنبه ۱۹ آبان برای پنجمین روز متوالی، کارگران معادن زغال سنگ کرمان (بخش دولتی)به اعتراضشان نسبت  به واگذاری ادامه دادند ودر چهارمین روزتجمع شبانه روزیشان مقابل ساختمان شرکت وبرپایی چادر خواستار ملاقات با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،عامریان، مدیرعامل صندوق فولاد در جلسه استانداری که بررسی اعتراضات کارگران این معدن تشکیل شده، حاضر شده است.

*ادامه اعتراضات بازنشستگان  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و انتقال صندوق هما به صندوق بازنشستگان کشوری بابرپایی تجمع مقابل ساختمان ادارت مرکزی فرودگاه مهرآباد

روزشنبه ۲۲ آبان،جمعی از بازنشستگان  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درادامه اعتراضاتشان  نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و انتقال صندوق هما به صندوق بازنشستگان کشوری دست به تجمع مقابل ساختمان ادارت مرکزی فرودگاه مهرآباد زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: حقوق مهرماه خود را به طور کامل دریافت نکرده‌ایم. مبلغ ۷ میلیون تومان تا این لحظه در دو مرحله واریز شده، ابتدا مبلغ ۲ میلیون تومان و سپس ۵ میلیون تومان در روز پنجشنبه (۲۰مهرماه) پرداخت شد. بازنشستگان ساکن شهر تهران مبلغ ۵ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند اما مبلغی برای اهالی دیگر شهرها واریز نشده است.

آنها ادامه دادند: مسئولان درنظر دارند تا صندوق بازنشستگان هما را به صندوق بازنشستگی کشور منتقل کنند. مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌ایم و همچنان بر این موضوع پافشاری می‌کنیم. معتقد هستیم، این تصمیم منجر به بروز مشکلات بیشتر خواهد شد.

*تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات نیشابورنسبت به بلاتکلیفی شغلی دراداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی

روز شنبه ۲۲ آبان، معلمان خرید خدمات نیشابوربرای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی مبنی بر لغو پذیرش در آموزش‌وپرورش نیشابور بعد از یک ماه از فعالیت تحصیلی، دراداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،در حالی که طی هفته گذشته خبر دعوت به کار نیروهای خرید خدمات یا همان طرح حمایتی در آموزش‌وپرورش نیشابور و فیروزه منتشر شد و تعدادی از این افراد نیز از ادامه کار انصراف دادند، اما متأسفانه با اختلاف دیدگاه آموزش‌وپرورش نیشابور با اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در مورد ساعت و نحوه به کارگیری نیروها، تمام این افراد با دریافت پیامکی تلخ، مجبور به ترک کار و در نتیجه لغو ابلاغ‌شده‌اند.

*از اعتصاب غذای مهدی فتحی فعال صنفی معلمان چهار روز گذشت  

 مهدی فتحی  که در  زندان عادل آباد شیراز به سر می برد در اعتراض به حکم ناعادلانه  و همچنین قطع ارتباط باخانواده دست به اعتصاب غذا زده است.   

در حالی که این معلم زندانی  از نارسایی قلبی رنج می برد  زندان هیچ اقدام موثری از جمله ارجاع ایشان به متخصصین امر و خدمات بیمارستانی انجام نداده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ضمن محکوم کردن رفتارهای غیر قانونی علیه زندانیان خواستار رسیدگی فوری به خواسته های آقای فتحی است. 

اسکندر لطفی

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*نصرت بهشتی به ۷ سال زندان محکوم شد

نصرت بهشتی معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان خراسان رضوی که در ۱۳ مرداد  ۱۴۰۰ بوسیله ی وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت شده بود ، پس از ماه ها بلا تکلیفی در شعبه ی ۴ دادگاه انقلاب مشهد به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور توسط قاضی منصوری محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم شد.

این محاکمه طی دو روز در دفترشعبه ی ۴ دادگاه انقلاب اسلامی مشهد انجام شد.

به گفته ی نزدیکان خانم بهشتی روز دوم دادگاه بدون حضور وکیل انجام شد . وکیل پرونده علت حضور نداشتن خود را  بی اطلاعی از برگزاری دادگاه عنوان کرد.

به گفته ی نزدیکان خانم بهشتی قاضی پرونده  اتهامات وی را تبلیغات مارکسیستی  در مدرسه و کلاس درس همچنین اقدام علیه امنیت کشور ابراز  داشته است.

این درحالیست که خانم بهشتی در سال ۱۳۹۲ بازنشست شده است.

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*عدم پذیرش وکیل جعفرابراهیمی از سوی دادگاه انقلاب 

 امروز شنبه ، ۲۲ آبان ، آقای جعفر ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به همراه وکیل خود، آقای بزرگی در شعبه چهارم دادگاه انقلاب کرج برای مطالعه پرونده حاضر شدند. اما قاضی به استناد تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی  وکلای این فعال صنفی را برای مطالعه و حضور در دادگاه نپذیرفت و به آقای ابراهیمی اعلام نموده‌اند وی می‌تواند از وکلای انتصابی قوه قضاییه وکیل انتخاب نماید. جعفر ابراهیمی ضمن تاکید بر حق قانونی خود مبنی بر انتخاب آزادانه وکیل از پذیرش وکیل مورد تأیید تبصره ماده ۴۸ امتناع نموده است.

تبصره ماده ۴۸ که مورد اعتراض وکلا و حقوق‌دانان مستقل است در تضاد آشکار با اصل ۳۵ قانون اساسی یعنی حق انتخاب آزادانه و مختارانه وکیل برای طرفین دعوا است ضمن اینکه همین تبصره در مرحله بازپرسی برای وکلای مستقل محدودیت قرار داده است و حتی طبق تبصره موجود نیز متهم می‌تواند در مرحله دادگاه وکیل مورد اعتماد خود را انتخاب نماید. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هر نوع پرونده‌سازی برای فعالان ازجمله جعفر ابراهیمی را محکوم نموده و به عملکرد خلاف قانون قاضی اعتراض دارد اگر متهم نتواند از مشورت وکیل برخوردار باشد بی‌شک این دادرسی عادلانه نخواهد بود. سؤال اساسی اینجاست که وقتی متهم و وکیلش پرونده را مطالعه نکرده  و حتی کیفرخواست به آنان ابلاغ نشده است آقای ابراهیمی چگونه قادر خواهد بود در دادگاه در برابر اتهامات از خود دفاع نماید؟! انتظار می‌رود دادگستری استان البرز نسبت به این ظلم آشکار اقدام نماید و شرایط حضور وکیل در دادگاه برای جعفر ابراهیمی فراهم گردد.

لازم به ذکر است قرار است بازرس شورای هماهنگی روز چهارشنبه ۲۶ آبان در دادگاه انقلاب با اتهامات بی‌اساس تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور محاکمه شود اتهاماتی که در تمام مراحل از بازجویی تا بازپرسی از طرف آقای ابراهیمی به‌صورت کامل رد شده است.

اسکندر لطفی

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع اعتراضی اهالی روستای سادات امامزاده سلطان ابراهیم نسبت به مصادره قسمتی از زمین‌های خود در منطقه گله بوتاه توسط اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه  مقابل فرمانداری 

روز شنبه ۲۲ آبان،جمعی از اهالی روستای سادات امامزاده سلطان ابراهیم برای اعتراض به مصادره قسمتی از زمین‌های خود در منطقه گله بوتاه توسط اداره منابع طبیعی ایذه  مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان تجمع کردند.

*بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران اینباراتوبوس حامل کارگران معدن چادرملوومصدومیت ۲۹ نفر – خامت حال دونفر از مصدومین

بامداد روزشنبه ۲۲ آبان،براثر تصادف اتوبوس سرویس کارگران معدن چادرملو یزد از مبدأ اصفهان در گردنه ملااحمد نایین با یک تریلی ۲۹ نفر منجمله راننده اتوبوس مصدوم شدند.

حال دو نفر از کارگران مصدوم وخیم گزارش شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate