اخباروگزارش های کارگری ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰

فراخوان تجمع سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

پیروزی ما در گرو همبستگی و اتحاد ماست

زمان تجمع:پنجشنبه  ۲۰ آبان ماه –   ساعت ۱۰

اماکن تجمع:

استان های تهران و البرز : مقابل مجلس

مراکز استان‌ها : مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان

شهرستان‌ها : مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان

– یازدهمین روز اعتصاب کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق وقرارنگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و وعده های توخالی

– اعتراض کارگران کارخانه پگاه تهران نسبت به سطح پایین حقوق وعدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمامی شاغلین این واحد تولیدی

– کنش های کارگران بیکارشده کارخانه فولادزاگرس قروه برای احقاق حقوق برحقشان  با تجمع دراداره تامین اجتماعی

– دادگاه کیفری کرج جعفرابراهیمی، فعال صنفی و بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را از اتهام « نشر اکاذیب »   تبرئه نمود 

– ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان با راهپیمای ،تجمع وبرافراشتن چادر درمسیر زاینده رود

– تجمع اعتراضی اهالی کرکج تبریزنسبت به عدم احداث پل روگذر دوربرگردان سنگین در سه راهی اهر و میدان بسیج ( ورودی شهر تبریز از طرف دروازه تهران )وایجاد ترافیک سنگین

*یازدهمین روز اعتصاب کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق وقرارنگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و وعده های توخالی

روز سه شنبه ۱۸ آبان برای یازدهمین روز، کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک به اعتصابشان  در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق وقرارنگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و وعده های توخالی ادامه دادند.

روز سه شنبه یکی از کارگران اعتصابی پتروشیمی کوه مبارک جاسک به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: : از سال ۹۸ که شروع به کار این شرکت در منطقه کوه مبارک جاسک آغاز شد تاخیر در پرداخت حقوق داشته ایم  و حتی نخستین حقوقمان را با داد و فریاد و اعتصاب دریافت نمودیم.

وی افزود: حدود ۸۶۰ نفر پرسنل این شرکت بزرگ را تشکیل می دهند و قریب به دو سوم نیروی انسانی این شرکت، از جامعه کارگری هستند.

وی با بیان اینکه از مردادماه سال جاری تا کنون حقوق دریافت نکرده ایم تصریح کرد: صدای فریاد ما را هیچ گوش شنوایی نیست، به هر مسئولی تا کنون مراجعه کرده ایم به جز قول های بی عمل چیزی ندیده ایم.

کارگران شرکت کیسون کوه مبارک جاسک گفت: روز سه شنبه هفته گذشته معاون فرماندار شهرستان جاسک در محل کارگاه حضور یافت، و به عنوان واسطه،  برای حل و فصل مشکلات کارگران قول دادند که پیگیری می کنند تا حقوق مانده کارگران را به زودی تسویه کنند، اما این اقدام با واریز حقوق یک ماهه آن هم برای ۳۰ نفر از کارگران همراه بود.

وی با اشاره به اینکه اکثر نیروهای کارگری این منطقه هرمزگانی هستند،اضافه کرد: شرکتی که مسئولیت پروژه ذخیره سازی نفت خام گوره را برعهده داشته و زیر نظر وزارت نفت فعالیت می کند، دیگر نباید در خصوص مسائل پیش پا افتاده ای همچون واریزی حق و حقوق کارگران مشکل خاصی داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از این کارگران دارای خانواده و فرزند هستند و در این شرایط بد اقتصادی کشور حتی عقب افتادن حقوق یک ماهه کارگر مساوی با مرگ تلقی می شود.

درهمین رابطه:

+ادامه اعتصاب کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق وقرارنگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی برای دومین روز

روزیکشنبه ۹ آبان برای دومین روز متوالی، کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک  برای اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق وقرارنگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به اعتصابشان ادامه دادند ودراین پروژه دراستان هرمزگان تجمع کردند.

کارگران معترض برای باری دیگر اعلام کردند تا پرداخت نشدن مطالباتشان بطور کامل به اعتصابشان وتجمعاتشان ادامه خواهند داد.

++اعتصاب کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق وقرارنگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

روزشنبه ۸ آبان، کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک دراستان هرمزگان(شرکت کیسون) برای اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق وقرارنگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دست به اعتصاب زدند.

این کارگران معترض اعلام کردند تا پرداخت نشدن مطالباتشان بطور کامل به اعتصابشان ادامه خواهند داد.

برپایه گزارش رسانه ای شده، این کارگران که ساخت مخازن ذخیره سازی نفت را در این منطقه بر عهده دارند، از حدود ۳ماه گذشته تا کنون حقوق دریافت نکرده اند.

مجری این طرح شرکت خصوصی پتروامید آسیا است که تعهد ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خط انتقال گوره به جاسک را به شرکت پیمانکار، یعنی کیسون واگذار کرده است.

*اعتراض کارگران کارخانه پگاه تهران نسبت به سطح پایین حقوق وعدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمامی شاغلین این واحد تولیدی

روز سه شنبه ۱۸ آبان، کارگران کارخانه پگاه تهران اعتراضشان را نسبت به سطح پایین حقوق وعدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمامی شاغلین این واحد تولیدی ابرازکردند وخواهان بازنگری دراین طرح شدند.

کارگران پگاه تهران با اشاره به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت پگاه از سال ۸۴ اجرا شده است، به خبرنگاررسانه ای گفتند: این کارخانه حدود ۷۰۰ کارگر قراردادی دارد که این طرح فقط شامل بخشی از کارگران شده و سایر کارگران از مزایای اجرایی این طرح بی‌بهره هستند.

آنهاافزودند:اصرار آن‌ها به این دلیل است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر برای همه کارگران تاکید شده است. بنابراین طرح اخیر باید هر ۵ یا ۱۰سال یکبار مورد بازنگری قرار بگیرد.

انهاگفتند:مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای عده‌ای از کارگران این کارخانه باعث شده که درآمد آن‌ها در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

یکی از کارگران کارخانه پگاه تهران نیزگفتاگر این طرح برای همه کارگران اجرا شود همه امکان ارتقای شغلی پیدا خواهیم کرد و از حقوق و مزایای بهتری برخوردار خواهیم شد.

او در عین حال افزود: نداشتن تعریف مشخصی از شغل، سطح کاری، وظایف و نداشتن دامنه کاری باعث کارایی کمتر کارگران خواهد شد.

این کارگر در پایان با درخواست از مدیرعامل شرکت پگاه تهران اظهار داشت: درآمد کارگران به اندازه‌ای نیست که معاش‌شان تامین شود به همین دلیل درخواست آنها بازنگری در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است تا همه بتوانند از مزایای اجرای این قانون استفاده کنند.

*کنش های کارگران بیکارشده کارخانه فولادزاگرس قروه برای احقاق حقوق برحقشان  با تجمع دراداره تامین اجتماعی

روز سه شنبه ۱۸ آبان، کارگران بیکارشده کارخانه فولادزاگرس قروه برای احقاق حقوق برحقشان  دراداره تامین اجتماعی این شهرستان دراستان کردستان تجمع کردند وخواهان اصلاح نشدن عنوان شغلی خود شدند.

این کارگران به خبرنگاررسانه ای گفتند: سال‌ها برخلاف قانون، ما را در لیست بیمه کارگر ساده رد کرده‌اند؛ حالا باید تامین اجتماعی براساس رای دیوان عدالت، عناوین شغلی ما را اصلاح کند تا بتوانیم بازنشست شویم؛ شغل ما سخت و زیان‌آور بوده است و باید عنوان شغلی ما را اصلاح کنند تا بتوانیم از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنیم.

آنهاافزودند:بعد از تعطیلی ناگهانی کارخانه در سال ۹۴، حدود ۴۰۰ کارگر فنی و متخصص بیکار شدند و بسیاری از آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند به حقوق قانونی و مطالبات خود دست پیدا کنند.

این کارگران ادامه دادند: با اصلاح عناوین شغلی، بسیاری از ما می‌توانیم بازنشست شویم و از مستمری کامل برخوردار گردیم.

*دادگاه کیفری کرج جعفرابراهیمی، فعال صنفی و بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را از اتهام « نشر اکاذیب »   تبرئه نمود 

در متن ابلاغیه دادگاه کیفری کرج که به وکلای وی ابلاغ شده‌است  با توجه به دفاعیات  آقای ابراهیمی و وکیل ایشان و به خاطر فقدان مستندات، دادگاه رای به تبرئه  ایشان داده است.  

ما بر این باور هستیم که اگر دادگاه برای صدور رای، به مستندات توجه نماید و فعالان صنفی و وکلایشان فرصت دفاع داشته باشند تمام پرونده‌های قضایی علیه فعالان صنفی مختومه خواهد شد 

لازم به توضیح است جعفر ابراهیمی در پرونده‌ای دیگر با اتهامات بی‌پایه‌ای چون « تبلیغ علیه نظام  و اقدام علیه امنیت کشور » روبرو است که در  در تاریخ ۲۶ آبان در دادگاه انقلاب به آن رسیدگی خواهد شد و انتظار می‌رود به خاطر فقدان مستندات این دادگاه نیز رای به برائت ایشان بدهد. 

شورای هماهنگی خواستار توقف احضار و پرونده‌سازی علیه معلمان است و بر آزادی معلمان دربند و بازگشت به کار معلمان اخراجی تاکید دارد.

اسکندر لطفی ، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۸ آبان ۱۴۰۰

*ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان با راهپیمای ،تجمع وبرافراشتن چادر درمسیر زاینده رود

روز سه شنبه ۱۸ آبان، کشاورزان اصفهان درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان دست به راهپیمایی، تجمع وبرافراشتن چادردرمسیر زاینده رود زدند.

کشاورزان معترض اصفهان  ازجمله شعارمیداند:

«آب زاینده رود حق مسلم ماست»

«همشهری گرامی حمایت حمایت»

درهمین رابطه:دوشنبه های اعتراضی کشاورزان اصفهان:

تجمعات اعتراضی کشاورزان اصفهان نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان مقابل شرکت آب منطقه‌ای و صداوسیمای مرکز اصفهان

روز دوشنبه ۱۷ آبان،جمعی از کشاورزان اصفهان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تخصیص سهم آب و وعده های توخالی مسئولان برای باری دیگر دست به تجمع مقابل شرکت آب منطقه‌ای و صداوسیمای مرکز اصفهان،زدند.

یکی از کشاورزان حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: طبق مصوبه شورای تامین استان در خرداد امسال ۲۵۰ میلیون مترمکعب سهم آب برای کشت محصولات کشاورزان تخصیص داده شده بود درحالیکه ۷۰ میلیون مترمکعب آن تامین شد.

وی کشاورزان استان را گله‌مند از محقق نشدن مطالباتشان درتامین آب کشاورزی دانست و افزود: از رسانه ها درخواست می‌شود گله مندی کشاورزان از تحقق نشدن وعده‌های مسئولان در تخصیص سهم آب را پوشش دهد.

خاطرنشان میشودکه معیشت ۱۰۰ هزار کشاورز در منطقه شرق شهرستان اصفهان با خشکسالی‌های پیاپی و اختصاص نیافتن حقابه آنان از زاینده رود دچار مشکل جدی شده است.

*تجمع اعتراضی اهالی کرکج تبریزنسبت به عدم احداث پل روگذر دوربرگردان سنگین در سه راهی اهر و میدان بسیج ( ورودی شهر تبریز از طرف دروازه تهران )وایجاد ترافیک سنگین

روز سه شنبه ۱۸ آبان،جمعی از اهالی کرکج تبریزبرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم احداث پل روگذر دوربرگردان سنگین دست به تجمع  در سه راهی اهر و میدان بسیج ( ورودی شهر تبریز از طرف دروازه تهران )زدند که ترافیک سنگینی را بهمراه آورد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate