اخباروگزارش های کارگری ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰

– فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

– تخریب  خط انتقال آب به یزد در شرق اصفهان برای پنجمین بار درماه جاری

– شروع اجرای حکم پیمان فرهنگیان و اعطای مرخصی قابل تمدید

– جان باختن ۴ کارگر درمیاندوآب بر اثر سقوط بالابر 

– مرگ ومصدومیت ۲ کارگر براثربرق گرفتگی دربزرگراه آزاد گان تهران

  *فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

فرهنگیان شریف،  شاغل و بازنشسته

همانطور که می‌دانید لایحه رتبه‌بندی ده سال است که میان دولت‌ها و مجلس‌ها سرگردان است و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت تاثیر بازی‌های سیاسی به سرانجام نرسیده‌است.

امروز که با پیگیری متحدانه فرهنگیان شاغل و بازنشسته لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی در سطح گسترده مطرح شده‌است مجلس از تصویب و دولت از اجرای آن ، آنگونه که معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران می‌خواهند سر باز می‌زنند و در هر رفت و برگشت لایحه، از کمیسیون آموزش به صحن مجلس و برعکس قسمتی از لایحه به زیان معلمان تغییر می‌کند. 

دولت و سازمان برنامه و بودجه با لابی گسترده به دنبال آن است که به بهانه کمبود بودجه از همسان‌سازی‌بازنشستگان مبتنی‌ برقانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه‌بندی‌شاغلان هشتاددرصد حقوق‌هیات‌علمی شانه خالی کند. 

در چنین شرایط خطیر بارها نمایندگان شما در کانون‌های صنفی و انجمن‌های صنفی فرهنگیان صدای اعتراض فرهنگیان را از طریق نامه نگاری ، بیانیه، دیدار و گفتگو به گوش مسئولان حکومتی رسانده‌اند و در طی شش ماه گذشته بارها در سراسرکشور فرهنگیان به صورت جمعی و خودجوش یا با فراخوان شورای هماهنگی اقدام به تجمع نموده‌اند اما تاکنون آنگونه که شایسته فرهنگیان است توجهی به مطالبات نشده است، حتی از گوشه و کنار زمزمه شوم سلب مالکیت فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می‌رسد .

در بخش آموزشی نیز تعلیم وتربیت کودکان و نوجوانان با بحران روبروست .

 وزارتخانه بدون وزیر برنامه‌ای برای اداره امور آموزشی ندارد و بسیاری از دانش‌آموزان به خاطر نبود امکانات از آموزش مجازی محروم شده‌اند.

در چنین شرایطی و با توجه به درخواست پی درپی فرهنگیان برای پیگیری و ادامه اعتراضات ، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از فرهنگیان سراسر کشور برای شرکت در تجمع سراسری در ۲۰ آبان دعوت می‌کند. 

شورای هماهنگی و کانون‌های صنفی و انجمن‌های صنفی فرهنگیان عضو شورا ، یگانه راه تحقق مطالبات را همبستگی و اتحاد فرهنگیان و استمرار مطالبه‌گری می‌داند. 

تاریخ تجمع : ۲۰ آبان ۱۴۰۰

زمان : ۱۰ صبح 

مکان : 

تهران و البرز : مقابل مجلس 

مراکز استان‌ها : مقابل اداره کل آموزش و پرورش

شهرستان‌ها : مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۳ آبان ۱۴۰۰

*تخریب  خط انتقال آب به یزد در شرق اصفهان برای پنجمین بار درماه جاری

پنج شنبه شب(۱۳ آبان) برای پنجمین درماه جاری، خط انتقال آب به یزد در شرق اصفهان تخریب شد.

درهمین رابطه:برای جلوگیری از انتقال آب به یزد دوباره به خط لوله آب یزد در شرق اصفهان آسیب رساندند و حوضچه انتقال آب راتخریب کردند

سه شنبه شب(۱۱آبان)،به خط لوله انتقال آب به یزد که از مسیر اصفهان می گذرد در شرق این استان برای اعتراض آسیب رساندند و حوضچه انتقال آب راتخریب کردند.

این اتفاق، چهارمین باری است که در دو هفته اخیر برای خط لوله آب استان می افتد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۲ آبان،خط لوله آب شرب یزد در منطقه شرق اصفهان مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و تخریب شد.

نیمه شب گذشته در منطقه شرق اصفهان چندین تیر برق مربوط به خط لوله و پمپاژ آب تخریب و آب انتقالی به یزد قطع شد.

این اتفاق، چهارمین باری است که در دو هفته اخیر برای خط لوله آب استان می افتد.

همچنین برخلاف همیشه که شرکت آب منطقه ای یزد، تخریب ها را گزارش می کرد، در دو تخریب آخر ، سکوت کرده و شائبه سانسور اخبار مربوط به آب به وجود آمده است.

*شروع اجرای حکم پیمان فرهنگیان و اعطای مرخصی قابل تمدید

برگرفته از صفحه اینستاگرام پیمان فرهنگیان

امروز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه یکهزار و چهارصد با همراهی خانواده و آقایان احمد زاهدی لنگرودی عضو کانون نویسندگان و فرهاد شیخی عضو اتحادیه آزاد کارگران به شعبه‌ی اجرای احکام دادگستری آستانه اشرفیه مراجعه کردیم تا حکم صادر شده برای من رو اجرایی و من رو به زندان ازبرم (زندان شماره‌ی یک لاهیجان) منتقل کنند.  نتیجه اما مثبت بود و رئیس شعبه‌ی اجرای احکام دستور کاهش مبلغ وثیقه از چهارصد میلیون تومان به صد میلیون تومان رو صادر و ضمن معرفی‌ام به زندان برای بار نخست، با مرخصی بیست روزه‌ی قابل تمدید برای من به شرط اعلام حضور بعد از اتمام هر دوره‌، موافقت کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم نمودن صدور هر نوع حکم زندان برای فعالین کارگری و دیگر جنبش‌های اعتراضی خواهان خاتمه دادن به تعقیب قضایی علیه پیمان فرهنگیان و دیگر فعالین زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۴ آبانماه ۱۴۰۰

*جان باختن ۴ کارگر درمیاندوآب بر اثر سقوط بالابر 

روز پنج شنبه ۱۳ آبان، به دلیل نقص فنی دستگاه بالابر از طبقه فوقانی یک ساختمان نیمه کاره واقع در خیابان شهدای اسن شهر میاندوآب در استان آذربایجان غربی به داخل چاهک آسانسور سقوط کرد ویک کارگردردم جانش را ازدست داد و۳ کارگر هم پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.

*مرگ ومصدومیت ۲ کارگر براثربرق گرفتگی دربزرگراه آزاد گان تهران

پنج شنبه شب (۱۳ آبان)،۲ کارگر حین کار جابجایی کانکس با استفاده از جرثقیل در بزرگراه آزادگان، مسیر غرب به شرق بر اثر برخورد کانکس به کابل فشار قوی برق دچار برق گرفتگی شدند ویکی از آنها دردم جان باخت و کارگر بدیگر با جراحات سوختگی به بیمارستان منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate