اخباروگزارش های کارگری ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰

– صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خشمگین دامغان نسبت به کمبود امکانات درمانی و وعده های توخالی مسئولان همزمان بابازدید وزیر بهداشت ازکلینیک رضایی دامغان

وزیرکه هواراپس دید دمش را روی کولش گذاشت ودررفت

– ادامه اعتراضات کارگران معادن زغال سنگ زرند نسبت به سطح نازل حقوق،تبعیض در پرداخت حقوق، پرداخت ناقص حق بیمه،عدم رعایت اصول ایمنی کار ولگدمال شدن حقوقشان توسط کارفرما زیرسایه سکوت مصلحتی مسئولان

کارگر معدن زغال سنگ زرند:«حتی کارت عابر بانک ما در دست پیمانکار است به دلیل اینکه مثلا به کارت کارگر ۱۵ میلیون تومان پول واریز می کند، ۱۰تومان آن را برداشت و ۵ تومان آن را به کارگر می دهند این درحالی است که به ما اعلام می کنند که مثلا ۶ میلیون تومان به حساب ما واریز شده است اما در فیش حقوقی ما ۳میلیون تومان قید شده است.»

– اعتراض کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری ایران نسبت به  حذف آیتم کار با مواد آلاینده از فیش حقوقی

– تجمع اعتراضی ناشنوایان مریوان نسبت به مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و گرانی،سمعک و باطری سمعک و عدم اجرای قانون معلولان مقابل اداره بهزیستی مریوان 

– ادامه اعتراضات ساکنان منطقه جهرم اراک نسبت به ادعای مالکیت منازلشان وچادرنشینی یکی از خانواده ها بدلیل اجرای حکم

– سازمان عفو بین الملل:گوهرعشقی وخانواده اش را آزاد کنید

– مرگ ومصدومیت ۸ نفر براثر واژگون شدن سرویس رفت وآمد کارگران کارخانه فولاد سلفچگان 

 *صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی خشمگین دامغان نسبت به کمبود امکانات درمانی و وعده های توخالی مسئولان همزمان بابازدید وزیر بهداشت ازکلینیک رضایی دامغان

وزیرکه هواراپس دید دمش را روی کولش گذاشت ودررفت

روزپنج شنبه ۱۳ آبان همزمان بابازدید وزیر بهداشت ازکلینیک رضایی دامغان جمعی از اهالی این شهرستان دراستان سمنان دست به تجمع زدند وبا توقف خودروی وزیروجلوگیری ازحرکتش اعتراض وخشمشان را نسبت به کمبود امکانات درمانی و وعده های توخالی مسئولان بنمایش گذاشتند.

وزیرکه هواراپس دید دمش را روی کولش گذاشت ودررفت معترضان فریاد میزدند:«وایستا آقای وزیر»،«آقای وزیر کجاداری میری؟»و….

براساس گزارش رسانه ای شده،در امتداد این بازدید که کمتر از ۵ دقیقه به طول انجامید شمار زیادی از اهالی دامغان با تجمع در محوطه این کلینیک و توقف مقابل خودروی وزیر مانع از حرکت وزیر شدند و خواستار در جریان قرار گرفتن مطالبات و کمبودهای بهداشتی و درمانی دامغان از زبان اهالی بدون واسطه شدند.

قابل یادآوری است که با شیوع کرونا، مشکلات و کمبودهای بهداشت و درمان بیش از پیش نمود پیدا کرد که وعده های مسئولان در حل این مشکلات موثر واقع نشد و چندین مرتبه اهالی دامغان مقابل استانداری سمنان و دانشگاه علوم پزشکی تجمع کردند و خواستار حل این مشکلات شدند.

ببینید:

https://www.khabaronline.ir/news/1570066/%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA

*ادامه اعتراضات کارگران معادن زغال سنگ زرند نسبت به سطح نازل حقوق،تبعیض در پرداخت حقوق، پرداخت ناقص حق بیمه،عدم رعایت اصول ایمنی کار ولگدمال شدن حقوقشان توسط کارفرما زیرسایه سکوت مصلحتی مسئولان

کارگر معدن زغال سنگ زرند:«حتی کارت عابر بانک ما در دست پیمانکار است به دلیل اینکه مثلا به کارت کارگر ۱۵ میلیون تومان پول واریز می کند، ۱۰تومان آن را برداشت و ۵ تومان آن را به کارگر می دهند این درحالی است که به ما اعلام می کنند که مثلا ۶ میلیون تومان به حساب ما واریز شده است اما در فیش حقوقی ما ۳میلیون تومان قید شده است.»

اعتراضات کارگران معادن زغال سنگ زرند نسبت به سطح نازل حقوق،تبعیض در پرداخت حقوق، پرداخت ناقص حق بیمه،عدم رعایت اصول ایمنی کار ولگدمال شدن حقوقشان توسط کارفرما زیرسایه سکوت مصلحتی مسئولان کماکان ادامه دارد.

روز پنج شنبه ۱۳ آبان،رضا یکی از کارگران معدن زغال سنگ زرند به خبرنگارسانه ای گفت: یکی از مشکلات اساسی ما پایین بودن حقوق است که هر وقت به اداره کار مراجعه می کنیم، اشاره به خصوصی بودن معدن می کنند در حالی که زغال سنگ، زغال سنگ است و خیلی تفاوتی ندارد که دولتی و یا خصوصی باشد.

وی با بیان این مطلب که معادن خصوصی با نیروی انسانی و امکانات کمتر در طول ماه بین ۹ تا ۱۱هزار تن زغال تولید می کند، عنوان کرد: اما حقوق ما بین۳ تا ۴ میلیون تومان است درصورتی که کارشناسان اعلام می کنند خط فقر زیر ۱۱ میلیون تومان است. ما کارگران مثل سایر اقشار جامعه دارای هزینه های زیادی هستیم که این حقوق ها به هیچ وجه پاسخگوی مشکلات ما نیست.

بهرام یکی دیگر از کارگران معدن زغال سنگ زرند با اشاره به اینکه بیمه های ما به درستی ثبت نمی شود، اظهار کرد: برخی از معادن برای کارگران خود بیمه خدماتی در نظر می گیرند همچنین طرح طبقه بندی دو سال است که مطرح شده است در مجلس نیز تصویب شده است اما مسئولان معدن فقط امروز و فردا می کنند.

وی با بیان این مطلب که ایمنی ما کارگران در حد صفر است، تصریح کرد: ما درخواست داریم مسئولان در معادن ما حضور پیدا کنند و ایمنی معدن را مشاهده کنند، در طول ماه شاید هفت نفر آسیب دیده داشته باشیم.

این کارگر معدن زغال سنگ زرند افزود: حتی کارت عابر بانک ما در دست پیمانکار است به دلیل اینکه مثلا به کارت کارگر ۱۵ میلیون تومان پول واریز می کند، ۱۰تومان آن را برداشت و ۵ تومان آن را به کارگر می دهند این درحالی است که به ما اعلام می کنند که مثلا ۶ میلیون تومان به حساب ما واریز شده است اما در فیش حقوقی ما ۳میلیون تومان قید شده است.

وی درخاتمه گفت: تقاضا داریم مسئولان در معادن حضور پیدا کنند، مشکلات کارگران را ببینند و بشنوند.

*اعتراض کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری ایران نسبت به  حذف آیتم کار با مواد آلاینده از فیش حقوقی

روز پنج شنبه ۱۳ آبان،یکی از کارکنان پیمانی شرکت ملی حفاری ایران با انتشار تصویرزیراعتراضش را نسبت به حذف آیتم کار با مواد آلاینده از فیش حقوقی رسانه ای کرد.

این کارگر شرکت ملی حفاری ایران اعتراضش بشرح زیر رقم زد:

این تصویر را ببینید؛ آیا نباید آیتم کار با مواد آلاینده به پرسنل عملیاتی حفاری پرداخت شود؟!؟!

براساس گزارش رسانه ای شده،آیتم کار با مواد آلاینده پرسنل عملیات ارکان ثالث شرکت ملی حفاری ایران بعد از اجرای طبقه بندی مشاغل حذف شده است.

*تجمع اعتراضی ناشنوایان مریوان نسبت به مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و گرانی،سمعک و باطری سمعک و عدم اجرای قانون معلولان مقابل اداره بهزیستی مریوان 

روز چهارشنبه ۱۲ آبان پس از ناشنوایان اصفهان ویزد، ناشنوایان مریوان برای اعتراض به مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و گرانی،سمعک و باطری سمعک و عدم اجرای قانون معلولان مقابل اداره بهزیستی این شهرستان در استان کردستان تجمع کردند.

درهمین رابطه:

+تجمع اعتراضی ناشنوایان یزد نسبت به مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و گرانی،سمعک و باطری سمعک و عدم اجرای قانون معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان یزد

روزسه شنبه ۴ آبان،جمعی از ناشنوایان استان یزد همزمان با همدردانشان دراستان اصفهان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و گرانی،سمعک و باطری سمعک و عدم اجرای قانون معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان یزد تجمع کردند.

++تجمع اعتراضی ناشنوایان اصفهان نسبت به مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و گرانی،سمعک و باطری سمعک و عدم اجرای قانون معلولان مقابل ساختمان سازمان بهزیستی

روزسه شنبه ۴ آبان،جمعی از ناشنوایان اصفهان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و گرانی،سمعک و باطری سمعک و عدم اجرای قانون معلولان دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان بهزیستی،زدند.

*ادامه اعتراضات ساکنان منطقه جهرم اراک نسبت به ادعای مالکیت منازلشان وچادرنشینی یکی از خانواده ها بدلیل اجرای حکم

اعتراضات ساکنان منطقه جهرم اراک نسبت به ادعای مالکیت منازلشان وچادرنشینی یکی از خانواده ها بدلیل اجرای حکم کماکان ادامه دارد.

برپایه گزارش رسانه ای شده، روزشنبه ۸ آبان تعدادی از مردم محله جهرم اراک مقابل درب استانداری مرکزی و پس از آن در خیابان محل سکونت شان تجمع کردند، معترضان بر روی بنرهایی که در دست داشتند نوشته بودند” ما ۵۰۰ خانوار اهالی خیابان جهرم می باشیم که بعد از چهل سال سکونت و دارا بودن مدارک معتبر قانونی در حال حاضر شخصی ادعای مالکیت می نماید، لذا از مقام محترم تقاضای رسیدگی داریم. “

این اعتراضات همچنان ادامه دارد و یکی از خانواده ها که به گفته خودشان به سبب اجرای حکم از منزل خود رانده شده اند چند شبی است که در چادر زندگی می کنند، آنها علیرغم تلاش فراوان نتیجه ای از اعتراضشان نگرفته اند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی ساکنان منطقه جهرم اراک نسبت به ادعای مالکیت منازلشان مقابل استانداری

روز شنبه ۸ آبان، ساکنان منطقه جهرم اراک برای اعتراض به ادعای مالکیت منازلشان مقابل استانداری اجتماع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان دست نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود ” ما ۵۰۰ خانواده خیابان جهرم اراک بعد از گذشت ۴۰ سال سکونت و دارا بودن مدارک معتبر قانونی در حال حاضر شخصی ادای مالکیت دارد و تقاضای رسیدگی به این مشکل را داریم. “

مرخصی ۵ روزه خسرو صادقی بروجنی اززندان اوین با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی

روز پنج شنبه ۱۳ آبان، خسرو صادقی بروجنی روزنامه نگاردربند با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین برای ۵ روز مرخص شد.

*سازمان عفو بین الملل:گوهرعشقی وخانواده اش را آزاد کنید

مقامات ایران باید مدافع حقوق بشر، گوهر عشقی و خانواده‌اش را که در پی بزرگداشت ستار بهشتی و فعالیت‌های عدالت‌خواهانه‌ در تاریخ ۱۲ آبان بازداشت شدند، فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند.

ستار بهشتی، فرزند گوهر عشقی ۱۳ آبان ۱۳۹۱ زیر شکنجه در زندان کشته شد.

بازداشت غیرقانونی و خودسرانه گوهر عشقی و خانواده‌اش بار دیگر بحران مصونیت از مجازات در ایران را آشکار می‌کند، جایی که عدم پاسخگویی در قبال موارد شکنجه و قتل در حین بازداشت دائما با آزار و اذیت بستگان سوگوار جویای عدالت همراه است.

*مرگ ومصدومیت ۸ نفر براثر واژگون شدن سرویس رفت وآمد کارگران کارخانه فولاد سلفچگان 

عصرروزپنج شنبه ۱۳ آبان،مینی بوس حامل کارگران کارخانه فولاد سلفچگان در محور اراک روبروی سیلو براثرلغزندگی جاده واژگون ویگ کشته و ۷ مصدوم برجاگذاشت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate