وعده پرداخت دو ماه مزد معوقه کارگران شهرداری خرمشهر، تجمع   کارگران کارخانه سبلان، بازداشت عثمان اسماعیلی و احضارها 

وعده پرداخت دو ماه مزد معوقه کارگران شهرداری خرمشهر، تجمع   کارگران کارخانه سبلان، بازداشت عثمان اسماعیلی و احضارها

– با گذشت یک ماه از اعتراض کارگران شهرداری خرمشهر بخاطر تعویق پرداخت ۵ ماه دستمزد خود،  زیر فشار این اعتراضات فرهاد دربندی سرپرست شهرداری اطلاع داد که مقرر شده است که مدیریت  تا یک هفته دیگر دو ماه از دستمزد معوقه کارگران را پرداخت کند

– روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه جمعی از کارگران کارخانه سبلان در اعتراض به تعویق پرداخت ۳ ماهه مزد و حق بیمه خود و نیز اعتراض به دزدی ها و چپاولگریها در مقابل ساختمان استانداری اردبیل دست به تجمع زدند.

به گفته کارگران مدیریت شرکت در محوطه کارخانه با صرف مبالغی آلاچیق‌هایی جهت جذب گردشگری رستوران و… احداث کرده و نیز به تعدادی از مقامات دست اندر کار حکومتی سابق  تحت عناوین مشاورین  هیأت مدیره و… پرداخت های کلانی انجام داده است. کارگران به این بساط چپاول و دزدی آشکار اعتراض دارند. گفتنی است که بنا بر خبرهای منتشر شده  در شبکه‌های مجازی مدیر سبلان پارچه خواهان ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

– عصر روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه عثمان اسماعیلی از فعالین کارگری شهر سقز توسط ده نفر از مأموران امنیتی مقابل منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است. بنابر اخبار منتشر شده  از صبح روز گذشته تا زمان بازداشت محل کار و زندگی عثمان اسماعیلی تحت نظر مأموران امنیتی بوده است. عثمان اسماعیلی یکی از چهره های شناخته شده و محبوب کارگری در شهر سقز است. عثمان اسماعیل به عنوان یک فعال ثابت قدم برگزاری اول ماه مه ها شناخته میشود. عثمان اسماعیل باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

– روز ۲۷ مهرماه مأموران وزارت اطلاعات در‌ فواصل کوتاهی با تعدادی از فعالین کارگری از جمله عسل محمدی، هیراد پیربداقی، عاطفه رنگریز، کامیار فکور، امیرعباس آزرم‌وند، رهام یگانه و سروناز احمدی تماس گرفتند ‌و آنها را برای بازجویی احضار کرده‌اند. بنا بر خبر ها در روزهای اخیر تعداد دیگری از فعالین اجتماعی نیز احضار و تهدید شده اند. این احضار ها و بازداشت ها در شرایطی صورت میگیرد که اعتراضات در سطح جامعه گسترده است. حزب کمونیست کارگری ایران این احضارها و تهدیدات امنیتی را شدیدا محکوم میکند و بر متوقف شدن فوری آنها و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات تاکید دارد. حزب بر اعتراضی سراسری در مقابل این احضار ها وتهدیدات و سرکوبگری های حکومت تاکید میکند. احضارها باید فورا متوقف و تمامی زندانیان سیاسی بدون قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ مهر۱۴۰۰ ، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate