اخبار و گزارش های کارگری ۱۵ مهر۱۴۰۰

اخبار و گزارش های کارگری ۱۵ مهر۱۴۰۰

– فراخوان ۲۲ مهر ۱۴۰۰ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

– دهمین روز اعتصاب بیش از ۲۰۰ کارگر شهرداری خرمشهر برای اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و۱۵ ماه حق بیمه

– حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه با برپایی تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه پیداکرد

– پایان اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری معدن مس سونگون با وعده‌ی قبول خواسته‌های آنان

فراخوان ۲۲ مهر ۱۴۰۰ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

زمان: روزپنج شنبه ۲۲مهر۰ ۱۴۰ ساعت ۱۰

مکان تجمعات :

– تهران و کرج مقابل سازمان برنامه و بودجه

– استانها ادارات کل آموزش وپرورش

– شهرستانها ادارات آموزش و پرورش

*فراخوان ۲۲ مهر ۱۴۰۰ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

“مطالبه گری حق طبیعی شهروندان است”

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران مراتب تشکر و قدردانی خود را از حضور باشکوه فرهنگیان شاغل و بازنشسته در تجمعات باشکوه ماههای اخیردر سراسرکشور اعلام می دارد.

با توجه به اینکه فرهنگیان شریف  پس از گذشت سالها زندگی در زیر خط فقر با آموزش پرورشی فرسوده و ناکارآمد، علیرغم نامه نگاریها، مذاکرات بی وقفه، بیانیه ها و مطالبه گریهای پیوسته تا به امروزصدای فریادشان با بی اعتنایی روبرو شده ،  تحولی در این اوضاع نابسامان ایجاد نگردیده و کمترین توجهی به خواسته های به حقشان صورت نگرفته و همچنان منزلت و معیشت آنان ، با توجه به بارگذاری  ناقص لوایح همسان سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی، متاسفانه موظفی معلمان هم از ۲۴ ساعت به ۳۰ ساعت در هفته افزایش می یابد.

شایسته است، فرهنگیان حق طلب  برای تحقق مطالبات انباشته شده ، درتجمعات روزپنج شنبه ۲۲مهر۰ ۱۴۰ ساعت ۱۰  هر چه منسجم تر و باشکوه تر شرکت نمایند، به امید آنکه زمینه ی تحقق این مطالبات را فراهم آوریم.

مکان تجمعات :

– تهران و کرج مقابل سازمان برنامه و بودجه

– استانها ادارات کل آموزش وپرورش

– شهرستانها ادارات آموزش و پرورش

کانال شورای هماهنگی :

https://t.me/kashowra

تماس با دبیرخانه ی شورا:

@shora_hamahangi

@xs1355

سایت شورای هماهنگی :

www.hamahangi.org

Telegram (https://t.me/kashowra

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*دهمین روز اعتصاب بیش از ۲۰۰ کارگر شهرداری خرمشهر برای اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و۱۵ ماه حق بیمه

روز پنج شنبه ۱۵ مهر برای دهمین روز، کارگران شهرداری خرمشهربه اعتصابشان برای اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و۱۵ ماه حق بیمه ادامه دادند واز جمع آوری زباله ها از سطح این شهرستان دراستان خوزستان ادامه دادند.

درهمین رابطه شهردارخرمشهر به خبرنگاررسانه ای گفت:با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات شهرداری خرمشهر و به دنبال آن به تعویق افتادن پنج ماه از حقوق کارگران خدمات شهری به مدت یک هفته تا ۱۰ روز جمع آوری زباله انجام نمی‌شد.

وی افزود: هم اینک یک دستگاه لودر و پنج دستگاه کمپرسی بنیاد علوی، کار جمع آوری پسماند و نخاله برداری را از سطح این شهر آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با کمبود نیروی خدمات شهری روبه رو هستیم، گفت: با رایزنی‌ انجام شده با کمک نیروهای شهرداری مینوشهر، سازمان منطقه آزاد اروند، بندر و دریانوردی، شهرک صنعتی و گمرک ماشین حمل زباله و چند نیرو در اختیار شهرداری قرار گرفت.

براساس گزارش رسانه ای شده،روز پنج شنبه ۱۵ مهر جمعی از اهالی خرمشهردر اعتراض به انباشت زباله در سطح این شهر مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و کیسه‌های زباله را مقابل این ساختمان قرار دادند.

آنها به خبرنگار رسانه ای گفتند:بیشتر نقاط شهر خرمشهر مملو از زباله است و ضمن افزایش حشرات و حیوانات موذی بوی تعفن فضای شهر را فراگرفته است.

یکی از تجمع کنندگان گفت: نزدیک به یک هفته است که زباله‌ها در سطل‌های زباله تلمبار شده و هیچ کارگری برای جمع آوری زباله در این شهر دیده نمی‌شود.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران شهرداری خرمشهرنسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش در میدان مطهری

روز یکشنبه ۱۱ مهر، کارگران شهرداری خرمشهربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش در میدان مطهری این شهر دراستان خوزستان اجتماع کردند.

* حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه با برپایی تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه پیداکرد

روز پنج شنبه ۱۵ مهر،کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت با برپایی تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش به حق طلبیشان درراه دست یابی به مطالباتشان بقرارزیرادامه دادند:

۱- تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت به دولت-بانک

۲- پرداخت فوری حقوق های معوقه و سایر مطالبات عرفی و قانونی

۳- تسریع در انجام عملیات کشت و اُورهال-تعمیر کارخانه

۴- بازگشت به کار اخراجی ها مطالبه گر

۵- تمدید قرارداد فصلی ها

۶- اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس

۷- مختومه شدن پرونده خانم فرزانه زیلابی(وکیل کارگران هفت تپه)

*پایان اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری معدن مس سونگون با وعده‌ی قبول خواسته‌های آنان

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران ساعت ۸ شب چهارشنبه ۱۴ مهرماه کارگران شرکت‌های پیمانکاری معدن مس سونگون ورزقان با قبول خواسته‌های‌شان از سوی کارفرما به اعتصاب دو روزه خود پایان دادند.

وکیل کارگران که در جلسه‌ی تهران حضور داشت به کارگران اعلام نمود که با خواسته‌های کارگران موافقت شده است و قرار است مزایای حقوقی کارگران شرکت‌های پیمانکاری، همسان با مزایای کارکنان شرکت ملی مس ایران در حقوق مهرماه به بعد لحاظ گردد.

در این جلسه که با حضور مسئولین شرکت ملی مس ایران و نمایندگان شرکتهای پیمانکاری شاغل در مجتمع مس سونگون برگزار شد، مصوب شد که مزایایی از جمله حق جذب، حق بدی آب و هوا، ایاب و ذهاب و دیگر آیتم‌های مزدی برای کارگران پیمانکاری نیز لحاظ گردیده و طرح طبقه بندی مشاغل نیز اجرا گردد.

با این تصمیم کارگران ساعت ۸ شب گذشته به اعتصاب خود پایان دادند. 

کارگران اعتصابی همچنین اعلام کرده‌اند که چنانچه این وعده‌ها در حقوق‌های دریافتی‌شان اعمال نگردد مجدداً دست به اعتصاب خواهند زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۵ مهرماه

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate