اخباروگزارش های کارگری ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰

– ادامه تجمع سراسری فرهنگیان کشور برای افزایش دستمزد ودست یابی به مطالبات دیگر

+ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

گزارشی کوتاه از تجمعات اعتراضی فرهنگیان شاغل و بازنشسته

– یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته:

۱- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم همسان سازی حقوق مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد اصفهان واهواز

۲- از سر گیری تجمع اعتراضی سراسری کارگران بازنشسته،ازکارافتادگان ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به عدم همسان سازی حقوق

– تجمع اعتراضی کارگران منطقه ویژه پتروشیمی در بندر امام و شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس نسبت به عدم تبدیل وضعیت

– تجمع اعتراضی کارگران ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نسبت به خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی و وعده های توخالی مسئولان برای دومین روز متوالی

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

دومین روز تجمع کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی 

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه گاز بید بلند دو نسبت به متحقق نشدن خواستهایشان و وضعیت نابسامان کاری و معیشتی

– ششمین روز اعتصاب وتجمع کارگران معادن ذغال سنگِ پابدانا نسبت به  تبعیض در پرداخت حقوق وعدم همسان سازیش

دومین روز مسدود کردن مبادی ورودی معادن بدلیل بی توجهی مسئولان

– کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه درادامه حق طلبیشان دست به تجمع مقابل فرمانداری شوش وراهپیمایی دراین شهرستان زدند

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری خرمشهرنسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش در میدان مطهری

– تجمع اعتراضی کارکنان اورژانس اجتماعی نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل مجلس

– نامه سرگشاده اعتراضی مربیان حق‌التدریس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،سطح نازل حقوق ولگدمال شدن حقوقشان

– اخراج ۶ کارگر کارخانه آب معدنی داماش بدون پرداخت مطالباتشان

– شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

آخرین وضعیت معلمان زندانی غلامرضا غلامی کندازی و مهدی فتحی از فعالان صنفی فرهنگیان استان فارس

– تجمعات اعتراضی رانندگان خودروهای گاز LPG سوزنسبت به کمبود این نوع سوخت مقابل فرمانداری های شهریار و رباط کریم و مقابل شرکت ملی توزیع فرآورده های نفتی درتبریز

– ادامه اعتراضات خانوادگی بیماران SMAنسبت به عدم واردات داروهای مورد نیازبا برپایی تجمع  مقابل مجلس

*ادامه تجمع سراسری فرهنگیان کشور برای افزایش دستمزد ودست یابی به مطالبات دیگر

روز یکشنبه ۱۱ مهر در آستانه روز جهانی معلم، فرهنگیان کشوردرادامه تجمعات سراسری دامنه دارشان برای افزایش دستمزد ودست یابی به مطالبات دیگربرای باری دیگر با برپایی تجمع دراصفهان،اهواز،بندرعباس،خرم آباد،زنجان،داراب،شیراز ،کرمان ،کرمانشاه و…. مقابل اداره آموزش و پرورش وتهران مقابل مجلس خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها و همسان‌سازی ‌بازنشستگان فرهنگی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری شدند.

تهران:

خرم آباد:

داراب:

زنجان:

کرمان:

*شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

گزارشی کوتاه از تجمعات اعتراضی فرهنگیان شاغل و بازنشسته

روز یکشنبه ، ۱۱ مهرماه ، معلمان در استان‌های مختلف و تهران در اعتراض به لایحه بارگذاری شده رتبه‌بندی در مجلس در شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع در تهران مقابل مجلس و در مراکز استان‌ها در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان و در شهرستان‌ها مقابل اداره آموزش و پرورش برگزار شد. 

فراخوان این تجمعات توسط جمعی از فرهنگیان هر استان صادر شده و این تجمعات در شهرهای تهران ، اهواز ، کرمان ، بندرعباس ، شیراز ، داراب ، زنجان و … برگزار گردید. در شیراز علی‌رغم فشار نهادهای امنیتی تجمع معلمان به استقبال تجمع رفته با خواندن « سرود یاور فرهنگی من » با تمام معلمان اعلام همبستگی کردند. در این دور از تجمعات رتبه‌بندی ‌شاغلان هشتاددرصد حقوق‌هیات‌علمی و همسان‌سازی‌بازنشستگان مبتنی‌ بر قانون مدیریت خدمات کشوری از مطالبات اصلی فرهنگیان شاغل و بازنشسته است. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه ۲۱ شهریور اعلام نمود از تجمعات مطالبه‌محور فرهنگیان حمایت می‌کند همچنین شورا در سوم مهر تجمع باشکوهی در بیش از ۵۰ شهر برگزار نمود و در طی روزهای گذشته ضمن صدور اطلاعیه و نامه سرگشاده ، لایحه جدید را مورد نقد و بررسی قرار داده و نسبت به عدم توجه به مطالبات به مسئولان هشدار داده‌است که لایحه فعلی در صورت تصویب منجر به قانون ناقصی خواهد شد که معلمان را زیر خط فقر و معترض نگه خواهد داشت. 

۱۱ مهر ۱۴۰۰

*یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته:

۱- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم همسان سازی حقوق مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد اصفهان واهواز

روز یکشنبه ۱۱ مهر، کارگران بازنشسته صنعت فولاد استان های اصفهان وخوزستان درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم همسان سازی حقوق  برای باری دیگر دست به تجمع مقابل صندوق بازنشستگان فولاد در کلانشهرهای اصفهان واهواز زدند.

اصفهان:

اهواز:

۲- از سر گیری تجمع اعتراضی سراسری کارگران بازنشسته،ازکارافتادگان ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به عدم همسان سازی حقوق

روز یکشنبه ۱۱ مهر، کارگران بازنشسته،ازکارافتادگان ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با برپایی تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی در اصفهان،اهواز،تبریز،خرم آباد،رشت،قزوین،مشهد مقابل اداره تامین اجتماعی وتهران مقابل مجلس اعتراض سراسریشان را نسبت به عدم همسان سازی حقوق از سرگرفتند.

تبریز:

خرم آباد:

مشهد:

*تجمع اعتراضی کارگران منطقه ویژه پتروشیمی در بندر امام و شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس نسبت به عدم تبدیل وضعیت

روز یکشنبه ۱۱ مهر، کارگران منطقه ویژه پتروشیمی در بندر امام و شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت وپرداخت حقوق نابرابربا کاریکسان دست به تجمع زدند. وخواهان عقد قراردادمستقیم وپایان دادن به تبعیض درپرداخت حقوق شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،در تجمع امروز حدود سیصد کارگر شرکت داشتند.

*تجمع اعتراضی کارگران ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نسبت به خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی و وعده های توخالی مسئولان برای دومین روز متوالی

روز یکشنبه ۱۱ مهر برای دومین روزمتوالی، کارگران ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل ساختمان اداری مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان زدند.

تجمع کنندگان که از مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان درحاشیه جنوبی استان فارس هستند، در دومین روزدورجدید اعتراضشان بر اتصال مجدد خود به سامانه ساپنا که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است و لغو طرح خویش‌فرمایی که با اجرای آن قرارداد همه این کارگران را به حجمی تغییر می‌کند، تاکید کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: از روز گذشته که اعتراض کارگران برای چندمین بار در سال جاری در محدوده ساختمان اداری محل کارمان شکل گرفته، شاهد هیچ اقدامی از سوی مسئولان نبوده‌ایم.

او در تشریح مشکلات خود و همکارانش گفت: حدود ۴۰۰ نفر از رانندگان ماشین‌های بخش ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان هستیم که کارمان طی ۱۰تا ۱۸ سال گذشته به صورت مستمر جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه بوده است. اما از روز ۲۹ اسفند ۹۹ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با خارج کردن اسامی کارگران از سامانه ساپنا (که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است) قصد اجرای طرح خویش فرمایی را دارد که براساس آن قرارداد همه این کارگران را به حجمی تغییر می‌کند.

او در ارتباط با مشکلات و محدودیت‌ها سخن گفت که در نتیجه خروج آن‌ها از سامانه ساپنا؛ آن‌ها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم شده‌اند.

به گفته وی؛ در تجمع اعتراضی که ماه‌ها پیش انجام دادیم معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در زمینه بازگشت کارگران به سامانه ساپنا و لغو طرح خویش فرمایی، نامه‌نگاری کرده و وعده داده‌اند اما مشخص نیست چگونه و چه زمانی قرار است به این نامه‌ها و وعده‌ها عمل کنند.

وی با تاکید بر حق قانونی کارگران واحد ترابری گفت: برای دومین روز دست به اعتراض زده‌ایم و از مقامات می‌خواهیم هرچه زودتر وضعیت کارگران واحد ترابری را روشن کنند. داشتن رفاه و امنیت شغلی، حق قانونی ما است و مسئولان مناطق عملیاتی زاگرس جنوبی باید به دستور مسئولان بالادستی شرکت ملی نفت تمکین کند.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

دومین روز تجمع کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی 

روز ١١ مهر  کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای دومین روز در اعتراض به وضعیت نابسامان شغلی و معیشتی خود مقابل ساختمان اداری مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان تجمع برگزار کردند.

خواست فوری این کارگران  پیوستن مجدد به سامانه ساپنا (سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت) و لغو طرح خویش‌فرمایی و حجمی شدن قراردادهایشان است.  به حجمی تغییر می‌کند، تاکید کردند. طبق گزارشات چند صد راننده ماشین های بخش ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مناطق عملیاتی پارسیان، که طی ۱۰ تا ۱۸ سال گذشته کار جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه را داشته اند با طرح خویش فریمایی و خارج شدن اسامی آنها از لیست کارگران سامانه ساپنا موقعیت شغلی خود را در خطر می بینند. با خروج آن‌ها از سامانه ساپنا؛ آن‌ها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که تمامی پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم شده‌اند. این کارگران حاضر به قبول این شرایط نیستند و با اعلام اینکه داشتن رفاه و امنیت شغلی، حق قانونی آنهاست بر ادامه اعتراضات خود تا رسیدن به مطالباتشان تاکید دارند.

 *شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه گاز بید بلند دو نسبت به متحقق نشدن خواستهایشان و وضعیت نابسامان کاری و معیشتی

روز ١١ مهر کارگران پالایشگاه گاز بید بلند دو در اعتراض به متحقق نشدن خواستهایشان و وضعیت نابسامان کاری و معیشتی خود در درون پالایشگاه دست به تجمع زدند. اعتراضات در نفت گسترده است.  برچیده شدن بساط پیمانکاران یک مطالبه سراسری ما کارگران نفت است.

*ششمین روز اعتصاب وتجمع کارگران معادن ذغال سنگِ پابدانا نسبت به  تبعیض در پرداخت حقوق وعدم همسان سازیش

دومین روز مسدود کردن مبادی ورودی معادن بدلیل بی توجهی مسئولان

روز یکشنبه ۱۱ مهربرای ششمین روز متوالی، کارگران شرکتی معادن ذغال سنگِ پابدانا به اعتصاب وتجمعشان در سه‌راهی دشتخاک زرند نزدیک به ورودی معادن برای اعتراض به  تبعیض در پرداخت حقوق وعدم همسان سازیش ادامه دادند.

کارگران خشمگین معادن ذغال سنگِ خصوصی کرمان از روزشنبه ۱۰ مهر بدلیل بی توجهی مسئولان مبادی ورودی معادن را مسدود کردند.

این کارگران که در تونل‌های خصوصی این معدن کار می‌کنند، می‌گویند در کارگاه‌های دولتی همین معدن، کارگران بسیار بیشتر حقوق می‌گیرند و از مزایای مزدی بیشتری بهره‌مند هستند؛ این در حالیست که ساعات کار و تولیدشان به نسبت کمتر است.

کارگران از واگذاری تونل‌ها و بخش‌های مختلف پابدانا به شرکت‌های خصوصی انتقاد دارند و می‌گویند: بعد از واگذاری‌ها مزد و مزایای مزدی کارگران شروع به کاستی گرفتن می‌کند؛ کارفرمایان خصوصی هیچ توجهی به وضعیت شغلی و مزدی کارگران ندارند و فقط به منافع خود می‌اندیشند.

این کارگران که خواستار همسان‌سازی حقوق و مزایا در بخش‌های مختلف یک کارگاه هستند، می‌گویند: باید حقوق و مزایای کارگران در بخش‌های مختلف معدن پابدانا همسان‌سازی شود؛ نباید اینهمه تفاوت بین حقوق کارگران در تونل‌های مختلف وجود داشته باشد؛ یکی چهار میلیون حقوق بگیرد و دیگری هشت میلیون!

*کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه درادامه حق طلبیشان دست به تجمع مقابل فرمانداری شوش وراهپیمایی دراین شهرستان زدند

روز شنبه ۱۱ مهر، کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه درادامه حق طلبیشان مقابل فرمانداری شوش تجمع وپس ازایراد سخنرانی درسطح این شهرستان با سردادن شعارهایی راهپیمایی کردند.

شعارها:

– مرگ برستمگر درود برکارگر

– کارگر هفت تپه اتحاد اتحاد

– کارگر میمرد ذلت نمی پذیرد

– همشهری با غیرت حمایت حمایت

– همشهری بهوش باش ما کارگریم نه اوباش

مطالبات:

۱- تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت

۲- پرداخت فوری حقوق های معوقه

۳- تسریع در انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه

۴- بازگشت به کار اخراجی ها

۵- تمدید قرارداد فصلی ها

۶- اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس

۷- مختومه شدن پرونده خانم فرزانه زیلابی

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری خرمشهرنسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش در میدان مطهری

روز یکشنبه ۱۱ مهر، کارگران شهرداری خرمشهربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش در میدان مطهری این شهر دراستان خوزستان اجتماع کردند.

*تجمع اعتراضی کارکنان اورژانس اجتماعی نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل مجلس

روزیکشنبه ۱۱ مهر، کارکنان اورژانس اجتماعی برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل مجلس تجمع کردند وخواستار تبدیل وضعیت شدند.

*نامه سرگشاده اعتراضی مربیان حق‌التدریس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،سطح نازل حقوق ولگدمال شدن حقوقشان

روز یکشنبه ۱۱ مهر،جمعی از مربیان حق‌التدریس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار نامه ای سرگشاده اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،سطح نازل حقوق و ولگدمال شدن حقوقشان ،رسانه ای کردند.

متن نامه سرگشاده اعتراضی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که رسانه ای شده بقرارزیراست:

به اطلاع می‌رساند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در اساسنامه خود یک شرکت دولتی وابسته به وزارت آموزش وپرورش است، سازمانی فرهنگی، آموزشی و تربیتی است که سال‌ها نام و عنوانش در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم درخشیده است و هنرمندان بزرگی از دامن پرمِهر آن برخاسته‌اند.

اما این خوشنامی حاصل سال‌ها تلاش مربیان زحمتکش و صبور مراکز کانون است. در این میان، تخصصی‌ترین بخش‌های کانون که آموزش‌های هنری و ادبی هستند توسط مربیان حق‌التدریسی انجام می‌شوند و کارگاه‌های اصلی و تخصصی کانون را فقط مربیان حق‌التدریسی برگزار می‌کنند.

این مربیان که بسیاری از آن‌ها با سابقه بیش از یک و دو دهه فعالیت در کانون همواره نسبت به آن‌ها کم‌لطفی صورت گرفته، سال‌هاست خواهان تبدیل وضعیت هستند و سال‌هاست با بیمه ناقص، حقوق اندک، بدون مزایایی مانند اضافه کار، حق اولاد و عائله‌مندی، حق بدی آب و هوا، حق مناطق مرزی، حق ایاب و ذهاب و پاداش و سنوات و تمام حقوق دیگر و با عیدی ناقص و ناچیز، با امید به استخدام و بهبود وضعیت، به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

نیروهای حق‌التدریسی کانون سال ۱۳۹۳ بدون هماهنگی و مشورت با آن‌ها عنوان «مربی حق‌التدریس» از حکم‌های کارگزینی‌شان حذف و عنوان «مربی پاره‌وقت» به آن‌ها اطلاق شد که در نتیجه باعث شد این مربیان زحمتکش همراه با معلمان حق‌التدریسی آموزش و پرورش تعیین و تبدیل وضعیت نشوند و مشمول هیچ طرح و لایحه‌ای برای تبدیل وضعیت و ساماندهی قرار نگیرند.

آیا سزاوار است مربیانی که در ماه، ۱۲۰ساعت در خدمت یک سازمان هستند و شش روز در هفته در محل کار خود مشغول کارند یا مربیان ۳۰ساعته و ۶۰ ساعته حق‌التدریس کانون، فارغ از ساعت کاری به صورت تمام وقت درخدمت کانون فعالیت کنند و عشق به تربیت و پرورش فرزندان این سرزمین اجازه ندهد ذهن خود را معطوف مشاغل دیگر کنند «مربی پاره‌وقت» نامیده شوند و از حقوق اولیه خود محروم باشند؟ حتی در این میان، مربیان حق‌التدریسی هستند که همسران‌شان یا خودشان از خانواده جانبازان، شهدا و ایثارگران هستند اما توجهی به مدارکِ آن‌ها نمی‌شود و دستِ این عده را نیز از هر چه راه‌های تبدیل وضعیت هست بسته‌اند. مربیان متخصص ادبی و هنری که بار اصلی فعالیت‌های تخصصی کانون را به دوش می‌کشند و هرکدام در رشته تخصصی خود بسیار آموزش‌دیده و باتجربه هستند اما شامل هیچ نوع حمایت مادی قرار نمی‌گیرند.

چگونه یک مربی آقا که مسئول تامین مخارج زندگی خانواده است درحالی که شش روز در هفته در خدمت کانون و بچه‌های عضو کانون است با این حقوق ناچیز، در این وضعیت دشوار تامین‌کننده مالی خانواده‌اش باشد؟ چگونه یک مربی که چندین سال است با عشق فعالیت کرده و حالا حتی برای استخدام در سایر دستگاه‌ها واجد شرایط سنی نیست با این سابقه و تخصص و حقوق اندک به فعالیت ادامه دهد؟ چرا یک مربی با بیش از ۲۰ سال سابقه در کانون از نظر حقوق و مزایا با مربیان بدو ورود و با سابقه‌های اندک هیچ تفاوتی نباید داشته باشد؟ در کدام سازمان و نهاد کشور این‌چنین سابقه و خدمت خالصانه یک کارمند نادیده انگاشته می‌شود؟

خوشبختانه سال ۹۸ حقوق و دستمزد همکاران رسمی و پیمانی کانون با افزایش حقوق ۵۰ درصدی همراه بود و سال ۹۹ نیز نیروهای قراردادی به اتفاق سایر همکاران رسمی و پیمانی افزایش‌های بیش از ۴۰ تا ۶۰ درصدی داشتند اما متاسفانه مربیان حق‌التدریسی هرگز شامل این افزایش حقوق‌ها نشدند! آیا این مربیان در سازمان کانون زحمت نمی‌کشند؟ یا مخارج زندگی‌شان متفاوت با سایر مردم ایران است و تورم و گرانی‌های موجود، شامل آن‌ها نمی‌شود؟

مربیان خانم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حق مرخصی زایمان ندارند و توجهی به نقش مادری آن‌ها نشده است و گاهی مجبور هستند در یک روز به دو تا سه مرکز در مکان‌های دور مراجعه کنند و کودکان خود را به سختی همراه ببرند یا در خانه تنها بگذارند.

هیچ هزینه ایاب و ذهابی هم برای این مربیان و مربیان آقا تعلق نمی‌گیرد. هیچ وقت، هیچ اضافه کار و حق ماموریتی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و حتی حقوق آن‌ها در برخی استان‌ها در شرایط کرونایی ناقص و نصف پرداخت شده است آن هم با وجود فعالیت‌های مجازی فراوانِ این مربیان که نمود آن در سایت و سامانه‌های اینترنتی کانون و فضای مجازی عیان است.

در شرایط کرونایی مربیان حق‌التدریسی یا به زعمِ کانونی‌ها «مربیان پاره‌وقت» بار اصلی فعالیت‌های مجازی و آنلاین کانون را به دوش می‌کشند و سزاوار نیست این مربیانِ پرتلاش متواضعانه کارکنند و حقوق و مزایای مناسب دریافت نکنند.

عاجزانه درخواست داریم وضعیت معیشتی، تبدیل وضعیت و افزایش حقوق و مزایای ما را پیگیری کنید تا ما مربیان حق التدریس کانون پرورش فکری هم، مانند معلمان حق‌التدریسی آموزش وپرورش، نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌های سازمان‌های دیگر تبدیل یا تعیین وضعیت شویم چرا که ادامه زندگی درچنین شرایطی برای ما غیرممکن شده است.

*اخراج ۶ کارگر کارخانه آب معدنی داماش بدون پرداخت مطالباتشان

ازابتدای مهرماه سال جاری،۶ کارگر کارخانه آب معدنی داماش واقع در شهرستان رودباراستان گیلان بدون پرداخت مطالباتشان اخراج شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۱ مهر، در کارخانه آب معدنی داماش که در شهرستان رودبار در استان گیلان واقع شده است، حدود ۴۶ کارگر مشغول به کارند که از ابتدای مهرماه جاری، شش نفر از آن‌ها پس از اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند.

از قرار معلوم؛ اخراجی ها از کارگران قرارداد موقت کارخانه بوده‌اند که بعد از یک دوره فعالیت شغلی شش تا یکساله بیکار شده‌اند.

کارگران این واحد تولیدی گفتند: شرکت آب معدنی داماش که پیش از این متعلق به هلدینگ بانک ملی بود، از ماه‌های پایانی سال ۹۹ به یک کارفرمای جدید واگذار شده است.

آنهاافزودند:هر ساله با آغاز فصل سرما که تقاضا برای خرید آب معدنی کم می‌شود کارفرما اقدام به اخراج تعدادی از نیروی کار می‌کند که آخرین آن آبان ماه سال گذشته بود که ۱۲ نفر از کارگران قراردادی کارخانه آب معدنی داماش به دلیل‌ عدم نیاز از سوی کارفرمای سابق بیکار شدند.

این کارگران با یادآوری اینکه هنوز نزدیک به ۴۰ کارگر با احتساب کارکنان دفتر مرکزی در این واحد مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و این نگرانی را به وجود آورده که همکاران باقیمانده نیز به سرنوشت مشابه مبتلا شوند.

آنها اضافه کردند:هنوز هیچیک کارگران بیکار شده تسویه حساب نشده و مطالبات مزدی و سنواتی خود را دریافت نکرده‌اند.

*شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

آخرین وضعیت معلمان زندانی غلامرضا غلامی کندازی و مهدی فتحی از فعالان صنفی فرهنگیان استان فارس

بیست و پنج روز از بازداشت غیرقانونی غلامرضا غلامی کندازی معلم با سابقه و با تجربه و از کنشگران صنفی استان فارس می‌گذرد. وی تا روز چهارشنبه گذشته در سلول انفرادی بوده ، پس از پایان یافتن دوران بازجویی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده‌است و صدور وثیقه سنگین باعث ادامه بازداشت موقت غیرقانونی وی شده‌است. 

از سوی دیگر فعال صنفی استان فارس و معلم تاریخ در تاریخ ۲۳ شهریور همراه با ضرب و شتم دستگیر شده است و از آن زمان تاکنون تنها یک تماس کوتاه با خانواده خود داشته است این معلم زندانی با داشتن بیماری قلبی از دسترسی به پزشک محروم است و همین موضوع باعث نگرانی خانواده و دوستان و فعالان صنفی وی شده‌است آقای فتحی در سال‌های گذشته نیز به خاطر فعالیت‌های صنفی و مدنی مورد اذیت و آزار نیروهای امنیتی قرار گرفته و به صورت ناعادلانه برای وی پرونده‌سازی نموده‌اند. 

این دو فعال صنفی همواره برای بهبود معیشت و منزلت فرهنگیان و تحقق عدالت آموزشی تلاش نموده‌اند ، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هر نوع بازداشت و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی به خصوص غلامرضا غلامی کندازی و مهدی فتحی را محکوم می‌کند و خواستار آزادی بدون قید و شرط این دو کنشگر صنفی استان فارس است و نسبت به عواقب ادامه بازداشت این معلمان به خصوص وضعیت بیماری به مسئولان هشدار می‌دهد. 

۱۱ مهر ۱۴۰۰

*تجمعات اعتراضی رانندگان خودروهای گاز LPG سوزنسبت به کمبود این نوع سوخت مقابل فرمانداری های شهریار و رباط کریم و مقابل شرکت ملی توزیع فرآورده های نفتی درتبریز

روز شنبه ۱۰ مهر، رانندگان خودروهای گاز LPG سوزبرای اعتراض به کمبود این نوع سوخت مقابل فرمانداری های شهریار و رباط کریم و مقابل شرکت ملی توزیع فرآورده های نفتی درتبریز تجمع کردند.

*ادامه اعتراضات خانوادگی بیماران SMAنسبت به عدم واردات داروهای مورد نیازبا برپایی تجمع  مقابل مجلس

روز یکشنبه ۱۱ مهر،بیماران SMAوخانواده هایشان درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم واردات داروهای مورد نیاز دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate