اخباروگزارش های کارگری ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰

– صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

اعتراض جمعی از کارکنان آب و فاضلاب روستایی خوزستان  همزمان با بازدید وزیر نیرو از برخی از پروژه‌های آب و فاضلاب دشت آزادگان

– سومین روز تحریم غذای کارگران  شرکت پیمانکاری پتروشیمی عسلویه برای اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتصاب رانندگان و اپراتورهای جرثقیل مجتمع پتروشیمی گچساران

– از سرگیری تجمع اعتراضی کارگران ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نسبت به خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی و وعده های توخالی مسئولان

– ادامه اعتصاب وتجمع کارگران معادن ذغال سنگِ پابدانا نسبت به  تبعیض در پرداخت حقوق وعدم همسان سازیش

– تجمع کارگزاران مخابرات روستایی کشورنسبت به کاریکسان وحقوق نابرابر مقابل ستاد اجرایی فرمان امام

– ادامه حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه بابرپایی تجمع مقابل دفتر مدیریت شرکت

– اعتصاب  وتجمع کارگران پروژه آزاد راه منجیل  – رشت برای اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

– ادامه اعتراضات دامنه دار کارگران شهرداری رودبار نسبت به عدم پرداخت ماه ها و وعده پرداخت قطره چکانی از طرف شهردار

– اعتصاب دامنه دار کارگران شهر لالی نسبت به عدم پرداخت ۹ ماه حقوق

– شماره ای دیگر از سریال تجمع  اعتراضی مربیان پیش دبستانی ایذه  نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استانداری خوزستان

– شرکت فرا قطعه متین دامغان تعطیل و۱۱۰ کارگرش بیکارشدند

– واژگونی سرویس رفت وآمد کارکنان نیروگاه رجایی قزوین ومصدومیت ۱۲ نفر

– جان باختن یک کارگر درنیشابوربراثر سقوط

*صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

اعتراض جمعی از کارکنان آب و فاضلاب روستایی خوزستان  همزمان با بازدید وزیر نیرو از برخی از پروژه‌های آب و فاضلاب دشت آزادگان

روز شنبه ۱۰ مهر همزمان با بازدید وزیر نیرو از برخی از پروژه‌های آب و فاضلاب دشت آزادگان

، جمعی از کارکنان آب و فاضلاب روستایی خوزستان  اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق بنمایش گذاشتند.

*سومین روز تحریم غذای کارگران  شرکت پیمانکاری پتروشیمی عسلویه برای اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان

روز شنبه ۱۰ مهر برای سومین روز متوالی، کارگران  شرکت پیمانکاری پتروشیمی واقع درفاز۲ عسلویه برای اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان از تحویل غذا خودداری کردند.

کارگران به خبرنگاررسانه ای گفتند: ما خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم. دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دیگر کارگران پیمانکاری در منطقه متفاوت است. مدیران شرکت و هیات مدیره کوچک‌ترین توجهی به مطالبات ما نمی‌کنند. 

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتصاب رانندگان و اپراتورهای جرثقیل مجتمع پتروشیمی گچساران

روز شنبه ۱۰ مهرماه  گروهی از رانندگان نقلیه سبک و سنگین و اپراتورهای جرثقیل مجتمع پتروشیمی گچساران با  خواست افزایش حقوق و دریافت بموقع دستمزد در هر ماه  دست به اعتصاب زدند. دامنه اعتراضات در نفت به بخش های دیگر کشیده شده و گسترده است.  اعتصاب بخش های ترانسپورت نقش مهمی در تقویت اعتصابات ما کارگران اعتصابی پیمانی پروژه ای در نفت دارد. زنده باد اعتصاب

*از سرگیری تجمع اعتراضی کارگران ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نسبت به خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی و وعده های توخالی مسئولان

روزشنبه ۱۰ مهر، کارگران ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی واقع در مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دالان تجمعشان در اعتراض به خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی و وعده های توخالی مسئولان از سرگرفتند.

یکی از کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به خبرنگار رسانه ای گفت: گروهی از کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان امروز شنبه (دهم مهرماه) به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده عملی شدن مطالباتشان از سوی مسئولان، در محدوده محل کار خود تجمع کردند.

وی در تشریح جزئیات اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: در آخرین تجمع کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی که به مدت سه روز (در روزهای دوازدهم تیر ماه وپیش از آن در روز‌های۲۲ و ۲۳ فروردین سال جاری) در مقابل ساختمان اداری منطقه عملیاتی پارسیان و آغار و دالان انجام شد، مسئولان وعده دادند همه راننده‌ها به سامانه ساپنا متصل می‌شوند که در نتیجه آن همه کارگران به اعتراض صنفی خود پایان دادند.

به گفته وی، با وجود گذشت ۵ تا شش ماه هنوز تا این لحظه اتفاق خاصی در خصوص اتصال دوباره کارگران واحد ترابری به سامانه ساپنا که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است و لغو طرح خویش‌فرمایی که با اجرای آن قرارداد همه این کارگران را به حجمی تغییر می‌کند، رخ نداده است.

وی با بیان اینکه تصور ما کارگران این بود که مسئولان شرکت ملی نفت به تعهدات خود عمل خواهند کرد، افزود: با وجود آنکه وضعیت شغلی ما کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان به دلیل خروج از سامانه ساپنا بسیار نامناسب است وبلاتکلیف هستیم اما برای بازگشت دوباره به این سامانه به وعده مسئولان بویژه بعد از آخرین تجمع اعتماد کرده‌ایم.

این کارگر معترض اضافه کرد:نتیجه خروج آن‌ها از سامانه ساپنا که از روز۲۹ اسفند ۹۹ (سالروز صنعت ملی نفت) رخ داده؛ آن‌ها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل، بیمه تکمیلی وسایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم شده‌اند.

این کارگر معترض با بیان اینکه نباید مسئولان نسبت به وضعیت شغلی وبیمه‌ای کارگران واحد ترابری بی‌توجه باشند در ادامه با اشاره به نامه چند ماه پیش فرزین مینو (معاون نیروی انسانی شرکت ملی نفت) در خصوص رفع مشکلاتشان گفتند: به دنبال پیگیری کارگران؛ معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در نامه‌ای با رد طرح خویش فرمایی کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، به اتصال دوباره همه کارگران به سامانه ساپنا تاکید کرده است.

او گفت: طبق این نامه شرکت نفت گاز زاگرس جنوبی موظف به عقد قرارداد طبق روال گذشته با کارگران واحد ترابری است. در عین حال در نامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت تاکید شده در صورتی که بیمه راننده‌ها با قید نام کارفرمای شرکت زاگرس جنوبی به تامین اجتماعی ارسال شود، همه کارگران مشمول مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل خواهند بود.

وی به نیابت از همکاران خود افزود:مدیران شرکت نفت وگاز زاگرس جنوبی با بی‌توجهی به نامه معاون منابع انسانی شرکت ملی نفت، همچنان بر اجرای طرح خویش فرمایی با راننده‌ها اصرار دارند و قصد ندارند هیچ یک از راننده‌ها را به سامانه ساپنا اضافه کنند. بنابراین رانندگان با قراردادهای حجمی از هیچ‌یک از مزایای قانونی کار بهره‌مند نخواهند شد.

این کارگران گفتند: در حال حاضر حدود ۱۸۰ نفر در منطقه عملیاتی پارسیان و حدود ۲۰۰ نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵ سال کار مشغول جابجایی نیروی کار روی حدود حلقه چاه هستند.

قابل یادآوری است که مجموعه زاگرس جنوبی شامل نار و کنگان، آغار و دالان، و پارسیان می‌باشد. منطقه عملیاتی پارسیان شامل کمپ ایثار، وراوی، تابناک، و منطقه اداری تابناک می‌باشد که این مجموعه صنعتی در شهر لامرد واقع شده و تا مرکز استان فارس نیز ۳۷۵ کیلومتر است.

در همین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی واقع در مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دالان نسبت به خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی

روز دوشنبه ۲۳ فروردین، کارگران پیمانی(رانندگان) ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی واقع در مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دالان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به حذفشان از سامانه ساپنا مبنی بر خارج شدن از شمول طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکلمیلی دست به تجمع مقابل ساختمان اداری منطقه عملیاتی پارسیان و آغار و دالان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:مدیران شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در روز ۲۹ اسفند ۹۹(سالروز صنعت ملی نفت) همه رانندگان واحد ترابری را که هر یک ۱۰ تا ۲۵ سال سابقه مستمر کار در این واحد را دارند، از سامانه ساپنا (که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت می‌باشد) حذف کرده‌اند که در نتیجه آن همه کارگران راننده از مطالباتی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم خواهند شد.

یکی از این کارگران معترض افزود:در حال حاضر حدود ۱۴۵ نفر در منطقه عملیاتی پارسیان و حدود ۱۳۱ نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵ سال کار مشغول جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه هستند.

*ادامه اعتصاب وتجمع کارگران معادن ذغال سنگِ پابدانا نسبت به  تبعیض در پرداخت حقوق وعدم همسان سازیش

روز شنبه ۱۰ مهربرای پنجمین روز متوالی، کارگران شرکتی معادن ذغال سنگِ پابدانا به اعتصاب وتجمعشان برای اعتراض به  تبعیض در پرداخت حقوق وعدم همسان سازیش ادامه دادند.

یکی از این کارگران به خبرنگاررسانه ای گفت: در پابدانا چند تونل و کارگاه معدنی است؛ کارگرانی که در کارگاه‌های دولتی کار می‌کنند، حقوق‌های بسیار بالایی دریافت می‌کنند؛ متوسط حقوق‌شان هفت یا هشت میلیون تومان است اما ما که در بخش‌های خصوصی شده و برای کارفرمای پیمانکاری کار می‌کنیم، حقوق بسیار پایینی می‌گیریم؛ دستمزد ما در حد حداقل حقوق وزارت کار است و این در حالیست که میزان تولید ما بعضاً از بخش‌های دولتی بسیار بیشتر است.

این کارگر خواسته‌ی معترضان را همسان‌سازی حقوق و دستمزد می‌داند و می‌گوید: درست نیست برای کار یکسان در یک منطقه یکسان، دستمزدها متفاوت باشد؛ ما درخواست داریم حقوق و دستمزد کارگران پابدانا در تمام تونل‌ها و کارگاه‌ها یکسان باشد و تبعیض مزدی از میان برداشته شود.

درهمین رابطه:

+سومین روز اعتصاب کارگران معادن زغال سنگ شمال استان کرمان دراعتراض به سطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،لغو خصوصی سازی ووعده های توخالی مسئولان شهرستان ونماینده مجلس

روزپنج شنبه ۸ مهر برای سومین روز متوالی، کارگران معادن زغال سنگ شمال استان کرمان دراعتراض به سطح پایین حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،لغو خصوصی سازی ووعده های توخالی مسئولان شهرستان ونماینده مجلس،به اعتصابشان ادامه دادند.

خروج معادن زغال سنگ از خصوصی به دولتی و اجرای طرح طبقه بندی، مطابق معادن همجوار (شرکت معادن زغال سنگ کرمان ومعدن خمرود) از خواسته کارگران معادن زغال سنگ گلتوت شهرستان زرند است.

به راستی واقعیت خصوصی سازی زغال چیست که این همه کارگر از ادامه آن می هراسند؟ یکی از کارگران معترض به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: در دهه هفتاد تعدادی از معادن زغال از دولت جدا و به شرکتهای خصوصی ضعیف و بعضی معادن به اشخاص با نفوذ جناحی واگذار گردید.

وی افزود: واگذاری این معادن بصورت اقساطی بوده و پول اقساط این واگذاری را با کار سخت و دریافت درآمد اندک  کارگران،بادولت تسویه شد.

این کارگر معدن ادامه داد: این شروعی بود به عادت حداقل پرداخت مزد توسط کارفرمایان خصوصی و سایر مشکلات دیگر  از جمله حداقل پرداخت حق بیمه، تخلفات مالیاتی.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که با مشخص شدن اختلاس بیمه ای ومالیاتی چرا با بعضی از مدیران این شرکتها برخورد نمی شود.

این کارگر معدن اضافه کرد: باور کنید که برخی از کارگران با این حقوق اندک در خرج و مخارج زندگی خود مانده اند و با سیلی صورت خود را سرخ نگشته داشته اند.

وی ابراز کرد: وقت آن است که هلدینگهای بزرگ منطقه مانند میدکو وشرکت دولتی معادن زغال سنگ کرمان مالکیت معادن خصوصی را بعهده بگیرند.

این کارگر معدن همچنین افزود: از ابتدای تجمع کارگری مسئولین شهرستان و نماینده مجلس فقط شعار داده  و تاکنون به هیچ کدام از وعده هایشان عمل نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد:  تصویب طرح طبقه بندی مشاغل یکی از وعده های مسئولین است که کارگران این طرح اداره کار را بهانه ای برای ابقای شرکتهای معادن خصوصی زغال می دانند و آن را بشدت محکوم می کنند و خواسته کارگران اجرای طرح طبقه بندی مطابق معادن همجوار (شرکت معادن زغالسنگ کرمان ومعدن خمرود) است.

++تجمع اعتراضی کارگران معادن شرکت زغال‌ سنگ کرمان نسبت به سطح پایین حقوق ،کاریکسان وحقوق نابرابروقراردادهای موقت در سه‌راهی دشتخاک

روزسه شنبه ۶ مهر،کارگران معادن خصوصی پابدانای جنوبی، چشمه پونه، سراپرده، باب شکون، گله توت و ۱۲ – ۱۴ برای اعتراض به سطح پایین حقوق ،کاریکسان وحقوق نابرابر وقراردادهای موقت دست به تجمع در سه‌راهی دشتخاک مقابل مسجد ابوالفضل زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:در حالی که تولید معادن خصوصی دو برابر معادن دولتی است؛ اما حقوق آن‌ها نصف دولتی‌هاست.

حقوق بیشتر این کارگران بین ۴ تا ۵ میلیون است. فیش حقوقی یکی از آن‌ها خالص پرداختی چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد. کارگرانی که بین ۱۰ تا ۱۵ سال کار سابقه دارند.

یکی ازاین کارگران معترض نیزگفت:: مگر کارگر زغال سنگ چه فرقی با هم دارند که باید این همه تبعیض وجود داشته باشد.

وی افزود:اگر این تجمع  جوابی از طرف مسولان در پی نداشته باشد در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

علاوه بر حقوق، مواردی مانند ضریب شغلی ۵/۱و موقت بودن قراردادها در شغل دائمی مانند معدن‌کاری از مشکلات کارگران زغال‌سنگ است.

*تجمع کارگزاران مخابرات روستایی کشورنسبت به کاریکسان وحقوق نابرابر مقابل ستاد اجرایی فرمان امام

روز شنبه ۱۰ مهر، کارگزاران مخابرات روستایی کشوربرای انعکاس هرچه بیشترشان نسبت به کاریکسان وحقوق نابرابر مقابل ستاد اجرایی فرمان امام تجمع کردند.

نمایندگان تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: با توجه اینکه کارگزاران مخابرات روستایی طبق ماده ۸۳ قانون الحاق مجلس، بخشنامه وزارت کار و رای دیوان عدالت اداری، به بدنه شرکت مخابرات ایران متصل شده و دارای قرارداد رسمی و دائمی هستند، چرا این همه تبعیض در نوع پرداختی‌های آنها وجود دارد ؟ چرا بعد از خدمت صادقانه بالای ۲۰ سال در روستاها هنوز حقوق کف قانون کار را دریافت می‌کنند در حالی که دیگر نیروهای شهری شرکت مخابرات حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند؟ فیش حقوق ۲۰ میلیونی کارکنان شهری و ۵ میلیون تومانی کارکنان روستایی گویای تبعیض گسترده است؛ حال اینکه آن‌ها در شهرها خدمت می‌کنند و کارگزاران در روستاها با هزار مشکل و مصیبت.

یکی از معترضان در توضیح بیشتر گفت: شرکت مخابرات ایران به کارکنان شهری بایت هزینه خوارو بار مبلغ ” یک میلیون و چهارصد هزار تومان ” پرداخت می‌کند در حالیکه هزینه خواروبار کارکنان مخابرات روستایی فقط ” ششصد هزار تومان ” است یعنی هزینه خواروبار آنها تقریبا سه برابر کارگزاران است و این فقط یکی از موارد تبعیض است. با دقت بیشتر در آیتم‌های پرداختی دیگر از قبیل ایاب و ذهاب، ناهار، حق تحصیل فرزندان، رتبه، منزلت شغلی، شرایط آب و هوا، اعیاد و مناسبتها ، بیمه تکمیلی و غیره، برجستگی این تفاوتها چندین برابر خواهد بود .

کارگزاران افزودند: خواسته اصلی و مهم کارگزاران مخابرات روستایی و هدف از برگزاری تجمع مقابل ستاد اجرایی فرمان امام، رفع تبعیض، عدالت مزدی و همسان‌سازی حقوق و مزایا همتراز با کارکنان رسمی شهری است به نوعی که این فاصله طبقاتی و تبعیض در پراختی ها برداشته شده و عدالت مزدی بطور کامل برقرار بشود.

*ادامه حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه بابرپایی تجمع مقابل دفتر مدیریت شرکت

روز شنبه ۱۰ مهر، کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه به حق طلبیشان برای تحقق مطالبات زیر به تجمعشان مقابل دفتر مدیریت شرکت ادامه دادند:

۱- تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت

۲- پرداخت فوری حقوق های معوقه

۳- تسریع در انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه

۴- بازگشت به کار اخراجی ها

۵- تمدید قرارداد فصلی ها

۶- اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس

۷- مختومه شدن پرونده خانم فرزانه زیلابی

*اعتصاب  وتجمع کارگران پروژه آزاد راه منجیل  – رشت برای اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

روز شنبه ۱۰ مهر، کارگران پروژه آزاد راه منجیل  – رشت(شرکت پیمانکاری کاریز)برای اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق دست از کار کشیدند ودرمحوطه کارگاه تجمع کردند.

کارگران اعتصابی به خبرنگاررسانه ای گفتند: بعد از گذشت شش ماه از آغاز سال جدید کارگران شرکت پیمانکاری کاریز فقط حقوق فروردین و اردیبهشت ماه خود را دریافت کرده‌اند که در واکنش به این موضوع، آن‌ها که در محور جاده‌ای منجیل به رودبار مشغول کارند از صبح امروز به نشانه اعتراض کار در اجرای تونل شماره سه و چهار م را متوقف کردند.

آنها افزودند: درحالی چهار ماه حقوق طلبکاریم که وزارت راه اجرای ساخت این پروژه عمرانی را به یک شرکت پیمانکاری بزرگ بنام عطاردیان واگذار کرده است. در واقع شرکت کاریز پیمانکار دسته دو محسوب می‌شود که اجرای ساخت تونل شماره سه و چهار محور منجیل به رشت در محدوده رودبار را برعهده دارد.

آناادامه دادند:طی این مدت به ما گفته می شد دلیل به تاخیر افتادن حقوق کارگران، پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از سوی شرکت عطاردیان به عنوان کارفرمای اصلی است اما امروز کارگران پی برده‌اند ، شرکت عطاردیان همه صورت وضعیت‌های مالی شرکت کاریز را پرداخت کرده و هیچ مطالبه‌ای ندارد.

کارگران همچنین گفتند: در حال حاضر شمار زیادی از کارگران به دلیل دریافت نکردن به موقع حقوق در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی‌برند.

کارگران معترض اظهار داشتند: در حال حاضر کسی در شهرستان رودبار پاسخگو نیست تا به مشکلاتمان رسیدگی کند.

به گفته کارگران شرکت پیمانکاری کاریز درکنارعدم تحقق برخی مطالبات کارگران در این پروژه عمرانی، کارگران با قراردادهای موقت کار، امنیت شغلی خود را در خطر می‌بینند.

*ادامه اعتراضات دامنه دار کارگران شهرداری رودبار نسبت به عدم پرداخت ماه ها و وعده پرداخت قطره چکانی از طرف شهردار

روز شنبه ۱۰ مهر،کارگران شهرداری رودبار از اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها خبردادند.

درهمین رابطه،شهردار این شهردراستان گیلان وعده پرداخت یک ماه ازچهارماه حقوق معوقه این کارگران تا پایان مهرماه را داد.

*اعتصاب دامنه دار کارگران شهر لالی نسبت به عدم پرداخت ۹ ماه حقوق

کارگران شهرلالی دراستان خوزستان،بیش از یک هفته برای اعتراض به عدم پرداخت ۹ ماه حقوق اعتصاب وازجمع آوری زباله از سطح شهر خودداری کردند.

روزشنبه ۱۰ مهر،تعدادی از اهالی این شهر زباله های خود را جلوی درب ورودی ساختمان فرمانداری لالی گذاشتند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۰ مهر، سرپرست شهرداری لالی گفت:کارکنان شهرداری لالی دارای ۹ماه حقوق معوقه می باشند.

وی افزود: با پیگیریهای انجام شده از سوی فرماندار و شهرداری لالی تا ۱۰روز آینده دو ماه حقوق معوقه این کارکنان پرداخت می شود

*شماره ای دیگر از سریال تجمع  اعتراضی مربیان پیش دبستانی ایذه  نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استانداری خوزستان

روز شنبه ۱۰ مهر برای باری دیگر، مربیان پیش دبستانی ایذه  برای اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل استانداری خوزستان در کلانشهر اهواز تجمع کردند.

 *شرکت فرا قطعه متین دامغان تعطیل و۱۱۰ کارگرش بیکارشدند

شرکت فرا قطعه متین دامغان یکی از شرکت‌های تولید قطعات و مصنوعات سیمانی واقع در شهرک صنعتی دامغان درپی گران شدن مواد اولیه، تلاطم‌های ارزی، عدم سیاست گذاری درست اقتصادی از سوی مسئولان تعطیل و ۱۱۰ کارگرش بیکارشدند.

*واژگونی سرویس رفت وآمد کارکنان نیروگاه رجایی قزوین ومصدومیت ۱۲ نفر

روز شنبه ۱۰ مهر،ب۱۲ نفز از کارکنان نیروگاه رجایی قزوین دبنبال واژگونی سرویس رفت وآمد شان در لاین شمالی آزادراه کرج قزوین محدوده کوندج،مصدوم وبه بیمارستان منتثل شدند.

*جان باختن یک کارگر درنیشابوربراثر سقوط

یک کار حین کارتخریب با دستگاه در طبقه بالا یک ساختمان درحال تخریب درنیشابوراز ارتفاع حدودا چهار متری همراه با آوار دیوار سقوط کردودردم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate