اخباروگزارش های کارگری ۹ مهرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۹ مهرماه ۱۴۰۰

– صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

۱- اعتراض کارگران پروژه سد تنگ سرخ نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات همزمان با بازدید رئیسی 

۲- تجمع اعتراضی جمعی از اهالی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بیکاری جوانان،بلاتکلیفی معیشتی،بی آبی،گسترش اعتیاد و…مقابل استانداری همزمان باسفر رئیسی 

۳- اعتراض اهالی زلزله زده دنا وسی سخت نسبت به ظلم بنیاد مسکن همزمان با سفر رئیسی 

– فراخوان تجمع کنشگران فرهنگی استان فارس

زمان:یکشنبه ۱۱ مهرساعت ۹ صبح

مکان:شیراز – مقابل اداره کل آموزش وپروش استان فارس 

– یک کارگرپروژه ای اعتصابی: اعتراض ادامه دارد و  در بخش هایی هم اعتصاب

– تجمع اعتراضی صیادان هندیجان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدلیل جمع آوری قایق‌های صیادی در اسکله بحرکان توسط ماموران دریابانی بندر ماهشهر

– بازهم واژگونی سرویس رفت وآمد کارگران ، مصدومیت ۱۸ کارگر کشاورزی مشگین شهر و وخامت حال دونفرشان

– بازهم یک کارگر حین کاردر تونل سوم کوهرنگ براثر ایست قلبی جان باخت

– جان باختن یک کارگر درحادثه آتش‌سوزی مغازه اغذیه فروشی شمال تهران

*صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

۱- اعتراض کارگران پروژه سد تنگ سرخ نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات همزمان با بازدید رئیسی 

روزجمعه ۹ مهر همزمان با بازدید رئیسی از سد تنگ سرخ نسبت کارگران این پروژه اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات ابرازکردند.

۲- تجمع اعتراضی جمعی از اهالی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بیکاری جوانان،بلاتکلیفی معیشتی،بی آبی،گسترش اعتیاد و…مقابل استانداری همزمان باسفر رئیسی 

روز جمعه ۹ مهر همزمان با سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد،جمعی ازاهالی این استان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بیکاری جوانان،بلاتکلیفی معیشتی،بی آبی،گسترش اعتیاد و…دست به تجمع مقابل استانداری دریاسوج زدند.

۳- اعتراض اهالی زلزله زده دنا وسی سخت نسبت به ظلم بنیاد مسکن همزمان با سفر رئیسی 

روز جمعه ۹ مهر همزمان با سفر رئیسی به منطقه زلزله زده دنا وسی سخت،اهالی ایان منطقه اعتراضشان را نسبت به ظلم بنیاد مسکن اعلام کردند وخشمشان را با فریاد بر سر وی بنمایش گذاشتند.

*فراخوان تجمع کنشگران فرهنگی استان فارس

زمان:یکشنبه ۱۱ مهرساعت ۹ صبح

مکان:شیراز – مقابل اداره کل آموزش وپروش استان فارس 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اعلام پشنیبانی از اعتراضات به حق فرهنگیان ایران بویژه فعالان صنفی فرهنگیان استان فارس از هرگونه کمک در راستای تجمع ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ دریغ نخواهد کرد.

*یک کارگرپروژه ای اعتصابی: اعتراض ادامه دارد و  در بخش هایی هم اعتصاب

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:یادداشتی از یک کارگر اعتصابی

اعتراض ادامه دارد و  در بخش هایی هم اعتصاب.

 برای مثال همین الان کارگران اورهال فاز ۱۹ عسلویه به خاطر نگرفتن حقوق و مطالبات خود به شدت ناراضی هستند و بحث در میان آنها  بر سر تجمع اعتراضی  در مقابل  درب پالایشگاه داغ است.

 در این مدت بخشی از کارگران که با وعده پیمانکاران سر کار برگشته بودند وقتی با خلف وعده آنها روبرو میشوند دوباره به اعتصاب برمیگردند. 

در هر حال فضای اعتراضی غالب است همه روی خواستها و مطالبات خود هستند. اوضاع خیلی فرق کرده و دیگر مثل دو سال قبل نیست که یکی سوت بکشه و  تاریخ و کمپینی اعلام کند و باقی توکل کنند. الان کارگران در هر کجا که هستند وقتی با تعرضی روبرو میشوند فورا دست به اعتراض میزنند و اعتراض کردن دارد به سنت جاری در نفت تبدیل میشود.

 نقش شورای سازماندهی نیز مهم است . این شورا با بیانیه های خود و نوع اطلاع رسانی اش فرهنگ مطالبه گری با خواستهای روشن و مشخص را  تقویت کرده است و این موفقیت بزرگی است.

 ما کارگران اعتصابی امروز بیش از هر وقت نیروی اعتراض خود را باور داریم و  دیگر ترسی از اعتراض کردن نمانده است و در واقع آن فضای پادگانی را با اعتصاب سراسری  خود عقب زده ایم.  حقوقها باید افزایش یابد. ۲۰ روز کار و ده روز مرخصی باید اجرایی شود. کمپ ها و وضع غذا باید بهبود جدی پیدا کنند و خواستها ما برچیده شدن بساط پیمانکاران چپاولگر است. 

ما مطالبه گریم و به اعتراضات خود ادامه میدهیم. 

*تجمع اعتراضی صیادان هندیجان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدلیل جمع آوری قایق‌های صیادی در اسکله بحرکان توسط ماموران دریابانی بندر ماهشهر

روز جمعه ۹ مهر،جمعی از صیادان هندیجان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدلیل جمع آوری قایق‌های صیادی در اسکله بحرکان توسط ماموران دریابانی بندر ماهشهردست به تجمع مقابل مسجد جامع این شهرزدند.

یکی از صیادان حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: از روزپنج شنبه ۸مهر، ماموران پایگاه دریابانی بندر ماهشهر با حضور در منطقه ساحلی بحرکان اقدام به توقیف و انتقال قایق‌های صیادی می‌کنند و هیچ توضیحی در این خصوص به ما نمی‌دهند.

او با بیان اینکه صیادان با صید ماهی و فروش آن‌ها امرار معاش کرده و مایحتاج خود را تامین می‌کنند، افزود: در چنین شرایط اقتصادی و وضعیت نابسامان قیمت‌ها و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید، بدون لنج و صیادی چگونه می‌توانیم هزینه‌های زندگی را تامین کنیم؟ چگونه می‌توانیم از عهده اقساط وام و سایر مخارج بر بیاییم؟ ما صیادان جزو افراد حقوق بگیر نیستیم که یک ماه کار کنیم و آخر ماه به راحتی حقوق دریافت کنیم.

وی با اشاره به تجمع جمعی از صیادان مقابل مسجد جامع هندیجان برای مطرح کردن مشکل خود با امام جمعه شهرستان و سایر مسئولان،اضافه کرد: خواستار پیگیری و حل مشکلاتمان هستیم.

*بازهم واژگونی سرویس رفت وآمد کارگران ، مصدومیت ۱۸ کارگر کشاورزی مشگین شهر و وخامت حال دونفرشان

صبح روز جمعه ۹ مهر،براثر تصادف یک دستگاه مینی بوس حامل کارگران باغ سیب مشگین شهر  با یک دستگاه سواری پراید در ۵ کیلومتری جاده مشگین شهر- اهر۱۸ نفر مصدوم شدند وحال دو کارگر وخیم گزارش شده است.

*بازهم یک کارگر حین کاردر تونل سوم کوهرنگ براثر ایست قلبی جان باخت

روز پنج شنبه ۸ مهر،یک کارگر ۴۷ ساله حین کار در تونل سوم کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.

بنا به گزارش رسانه ای شده،براساس گفته دیگر کارگران و شرکت اجرا کننده طرح، این شخص در کارگاه نصیرآباد دو در داخل تونل مشغول به کار بوده و به علت طول و عمق تونل که بیش از ۳۰۰متر زیر زمین حفاری شده است و جمع آوری دستگاه‌های جت فن، تهویه ای، وجود رطوبت، نمناک بودن تونل و کمبود شدید اکسیژن دچار ایست قلبی می شود.

*جان باختن یک کارگر درحادثه آتش‌سوزی مغازه اغذیه فروشی شمال تهران

بامداد روز جمعه ۹ مهر،یک کارگردر حادثه آتش سوزی یک مغازه اغذیه فروشی واقع در میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند تهران جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate