۷ مهر: دومین روز تجمع و اعتصاب متحدانه کارگران نیشکر هفت‌تپه

۷ مهر: دومین روز تجمع و اعتصاب متحدانه کارگران نیشکر هفت‌تپه

کارگران با گل گرفتن در شورای اسلامی انحلال کامل آن را اعلام کردند

روز ۷ مهر کارگران نیشکرهفت‌تپه از تمام بخش ها برای دومین روز دست از کار کشیدند و در محوطه شرکت تجمع کردند. در این روز کارگران بنا بر قول و قراری که در مجمع عمومی روز گذشته خود گذاشته بودند در اعتراض به نقش مخرب شورای اسلامی و توطئه گری هایش علیه کارگران به مقابل در دفتر آنها رفته و با گل گرفتن در آن انحلال کامل این نهاد ضد کارگری را اعلام داشتند. شورای اسلامی بارها تلاش کرده است با  تفرقه افکنی در صف اعتراض کارگران مبارزات آنها را مخدوش و تضعیف کند. در روزهای اخیر شورای اسلامی علیه کارگران نیشکر هفت تپه نامه نگاری هایی کرده است و این باعث خشم بیشتر کارگران به آنها شده است.

 کارگران نیشکر هفت تپه در این مدت با اخراج مدیران فاسد و حفاظت اموال شرکت عملا نظارت شورایی خود را اعمال کرده اند. کارگران نیشکر هفت تپه بارها اعلام کرده اند که اجازه نمیدهند از مبارزات آنها به نفع جناح‌های حکومتی بهره جویی شود و در سخنرانی های روز گذشته شان اعتراض خود را به عملکرد هر سه قوا و عدم پاسخگویی به خواستهایشان اعلام داشتند و تاکید کردند که تنها با اتحاد مبارزاتی و حضور حداکثری شان است که میتوانند مطالبات بر حق خود را تحمیل کنند. این کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به مطالبات خود اعتصاب را ادامه خواهند داد و بعد از سه روز تجمع در شرکت، تجمعات خود را در مقابل استانداری و فرمانداری در شوش ادامه خواهند داد. مسئولین بخشهای مختلف شرکت نیز حضور و غیاب کارگران را در همین تجمعات انجام خواهند داد و بدین ترتیب رسمیت اعتصاب خود را اعلام داشتند.

تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت، پرداخت فوری حقوق های معوقه و سایر مطالبات عرفی و قانونی، تسریع در انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه، بازگشت به کار اخراجی های مطالبه گر، تمدید قرارداد فصلی ها، اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس، و مختومه اعلام شدن پرونده امنیتی برای خانم فرزانه زیلابی وکیل کارگران از جمله خواستهای اعلام شده این کارگران است. کارگران نیشکر هفت تپه هم اکنون سه ماه است دستمزد نگرفته اند.

به گل گرفتن در شورای اسلامی در حرکت اعتراضی امروز کارگران نیشکر هفت تپه یک اقدام سمبلیک مهم در مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و یک گام مهم در خنثی کردن توطئه های این نهادهای دست ساز حکومتی و بساط  جاسوسی و تفرقه افکنی های آنست. عملکرد شورای اسلامی نمادی از عملکرد تفرقه افکنانه و ضد کارگری این نهاد دست ساز حکومتی است و کارگران نیشکر هفت تپه با  مبارزه قاطع خود علیه تشبثات آن به همه کارگران در سطح جامعه راه نشان دادند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

۷مهر ۱۴۰۰ ، ۲۹سپتامبر  ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate