رهبر مکتب قرآن هم به خیل مذاکره‌چیان پیوست!

روز گذشته بیانیه‌ای در قالب نامۀ سرگشاده جمعی از فعالان سیاسی و مدنی و حقوق بشری روژهه‌لات (کردستان ایران) به نهادهای بین‌المللی و حکومت کردستان عراق انتشار یافته است که در آن از جمله آمده است:

«ما شماری از فعالان مدنی و سیاسی و حقوق بشری کوردستان ایران ضمن اظهار تاسف از بمباران روستاها و همدردی با آسیب‌دیدگان از مجامع بین‌المللی حقوق بشری و نیز دولت اقلیم کوردستان به عنوان میانجی می‌خواهیم با گفتگو با طرف‌های درگیر برای حل مسالمت آمیز مساله کورد اقدام ‌نمایند. ما بر این باوریم که خشونت، خشونت می‌آفریند و بازتولید رفتارهای هزینەبار گذشته دستاوردی جز تولید کینه و نفرت نخواهد داشت. پس طرف‌های درگیر با حضور و نظارت نهادهای بین‌المللی حقوق بشری و با وساطت حکومت اقلیم کوردستان بر سر میز گفتگو بنشینند تا صدای تفنگ‌ها و بمب‌ها خاموش شود.»

 نام اولین نفری که به عنوان امضا کنندۀ این نامه درج شده است، «کاک حسن امینی» رهبر جریان ارتجاع اسلامی و ضدآزادیخواهی در کردستان به نام «مکتب قرآن» می‌باشد. جریان مکتب قرآن، در مزدوری برای رژیم اسلامی و قتل انقلابیون و مبارزان، در سرکوب حرکات و صدای آزادیخواهانه و حق‌طلبانۀ مردم کردستان و ضدیت با هرگونه رادیکالیسم و جریان چپ و کمونیستی در کردستان شهرۀ خاص و عام است.

بیانیۀ مزبور را سایت حزب دمکرات کردستان ایران و سایت «فرات‌نیوز» وابسته به پ.ک.ک و «گنگرۀ ملی کرد» انتشار داده‌اند.

پس از کنگرۀ ملی کرد و جبهۀ اصلاح‌طلبان شکست خوردۀ حکومتی کرد در داخل و هر دو شاخۀ حزب دمکرات، اینک نوبت جریان داعش‌مسلک «مکتب قرآن» و تتمه‌های «کاک احمد مفتی‌زاد» چهرۀ منفور و ضد‌آزادیخواهی در کردستان است که با علم کردن موضوع به اصطلاح مذاکره و دیالوگ با رژیم اسلامی، یک بار دیگر در اتحاد و همگرایی با طرح و توطئه‌های سرکوبگرانۀ این رژیم علیه مردم کردستان و جنبش انقلابی آن وارد عمل شوند.

بروز مجدد و یکدست این «اتحاد نامبارک» بورژازی کرد و ارتجاع اسلامی علیه مردم کردستان که همواره و در طول ۴۲ سال گذشته به انحای گوناگون در جریان بوده است‌، در متن شرایطی که مردم کردستان و سراسر ایران برای سرنگونی و نابودی رژیم اسلامی در تکاپو و مبارزه‌اند و رژیم نیز باز هم به تشدید حملات و سرکوبگری علیه این مردم متوسل شده است؛ یک بار دیگر زنگ خطر و هوشیاری را برای مردم کردستان به صدا درآورده است.

اینک به روشنی می‌توان دید که رژیم اسلامی در کنار دیگر اهدافی که در حملات اخیر خود به کردستان عراق و احزاب اپوزیسیون در پی تعقیب آن است، یکی از اهداف آن نیز همین بلند شدن پرچم سفید مذاکره و گفتگو از جانب نیروها و احزاب غیرانقلابی و مرتجع در کردستان و به روی خط آوردن آنان است. یکی از توطئه‌های همیشگی این رژیم در قبال جنبش مبارزاتی مردم کردستان این بوده است که هرازگاهی و در متن شرایط و نیز اشکال متفاوتی، موضوع مذاکره و گفتگو با احزاب را در جامعه انتشار داده که به وسیلۀ آن بتواند علاوه بر ایجاد فضای انتظار و انفعال در میان مردم، جنبش انقلابی و سرنگونی‌طلبانۀ مردم را نیز دچار ضربه و لطمه نماید و از سوی دیگر آن طیف از احزاب و جریانات متوهم و سازشکار را هم در انظار مردم کردستان خفت دهد و آنان را به تنازل و حقارت هر چه بیشتر وادارد.

در مقابل رژیمی که بیش از چهار دهه است با سرکوب و اعدام و زندان با مردم ایران و کردستان و هر گونه ندای حق‌طلبی در جامعه برخورد کرده است، انتظار اینکه با مسالمت به اعطای حق و حقوق مردم کردستان پرداخته و ستم ملی را علیه این مردم برچیند، اگر ساده‌لوحی نباشد، یک شیادی تمام‌عیار است. شیادی‌ای که اینک در هیئت احزاب ناسیونالیست و جریانات شکست خوردۀ اصطلاح‌طلبی و اسلامی در کردستان شاهد آن هستیم.

همچنان که تمامی طرح و برنامه‌های رژیم برای مهار و سرکوب جنبش انقلابی مردم کردستان و ضربه زدن به آن با شکست روبرو بوده است، این بار نیز مردم کردستان با هوشیاری و تشدید مبارزه برای سرنگونی این رژیم، توطئه‌ها و تقلاهای کنونی رژیم را خنثی و با شکست روبرو خواهند ساخت.

مردم کردستان بیش از چهار دهه است نشان داده‌اند که با تسلیم‌طلبی و سازشکاری با رژیم بیزارند. به یقین که یک بار دیگر و این بار بلندتر از گذشته، مردم کردستان شعارهای خود را در این باره تکرار خواهند کرد. رزم و مقاومت انقلابی و صدای تفنگ مردم کردستان تا نابودی و خفه کردن صدای تفنگ و بمب‌های رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی اسلامی و رسیدن به آزادی و حقوق و مطالبات پایمال شدۀ خود، خاموش نخواهد شد، دوستان دروغین این مردم نیز بیش از پیش مفتضح و رسوا خواهند شد!

۴ مهر ۱۴۰۰

۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate