اخباروگزارش های کارگری اول مهرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری  اول مهرماه ۱۴۰۰

فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

زمان:

ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳ مهر ماه ۱۴۰۰

مکان :

مراکز استان‌ها : مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان

شهرستان‌ها : مقابل اداره آموزش و پرورش

استان تهران و البرز : مقابل سازمان برنامه و بودجه

– صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات و سازمان چای استان گیلان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت همزمان با سفر قالیباف

سخنان اعتراضی یک معلم نسبت به عدم اجرای رتبه بندی همزمان بابازدید وی از یک مدرسه رشت

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اولتیماتوم همکاران پیمانی ما به پیمانکارانی که پاسخ نمیدهند

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اولتیماتوم همکاران پیمانی ما به پیمانکارانی که پاسخ نمیدهند

– ادامه اعتراضات معلمان شاغل و بازنشسته نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها  وهمسان سازی نشدن حقوق بازنشستگان با برپایی تجمع سراسری دیگر

– کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:

گزارش تجمعات صنفی فرهنگیان روز سه‌شنبه ، ۱ مهر ۱۴۰۰

– تجمع شبانه روزی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون) برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان ووعده های توخالی مسئولان برای تفرقه اندازی بجای پاسخگویی بابرپایی تجمع مقابل وزارت آموزش وپرورش ادامه دارد

– کانون صنفی معلمان ایران (تهران):

مهرماه آغاز جلوه ی دیگری از جهان طبیعت است و دگرگونی های طبیعت به شکلی زیباتر و رنگین‌تر نمایان می گردد 

– تجمع اعتراضی کارگران سد شفارود نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری رضوانشهربرای چندمین بار

– حکم زندان، شلاق و جزای نقدی علیه «اسماعیل گرامی» ظالمانه است، آزادش کنید! 

– امیرعباس آذرم‌وند آزاد شد

– پیام امیر عباس آزرم‌ وند پس از آزادی از زندان اوین

– تجمع اعتراضی اهالی بخش کشکسرای شهرستان مرند به قطعی طولانی مدت آب مقابل اداره آب و فاضلاب

*صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات و سازمان چای استان گیلان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت همزمان با سفر قالیباف

سخنان اعتراضی یک معلم نسبت به عدم اجرای رتبه بندی همزمان بابازدید وی از یک مدرسه رشت

روزپنج شنبه اول مهر همزمان با سفرقالیباف به استان گیلان وبرگزاری مراسمی دربخش ضیابر شهرستان صومعه سرا،جمعی از کارکنان مخابرات و سازمان چای این استان برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم تبدیل وضعیت دست به تجمع زدند وخواستارعقد قراردادمستقیم شدند.

همچنین با حضور وی در دبستان دخترانه رقیه رشت یکی از معلمان این مدرسه با ایراد سخنانی اعتراضش را نسبت به عدم اجرای رتبه بندی ابرازکرد.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اولتیماتوم همکاران پیمانی ما به پیمانکارانی که پاسخ نمیدهند

سه ماه از اعتصاب ما کارگران پیمانی پروژه ای اعتصابی در مراکز نفتی میگذرد و هنوز برخی از پیمانکاران از جمله در شرکت های فاز ۱۴، شرکت های فعال در پالایشگاه آبادان، پتروشیمی سلمان فارسی در ماهشهر، پادجم، پروژه جاسک، پارس فنل، و کارگاههای که قراردادی با کارگران نمی بندند هنوز زیر بار مطالبات به حق ما کارگران نرفته اند. در برابر این زورگویی پیمانکاران،  همکاران ما اولتیماتوم داده اند که اگر به خواسته آنها مبنی بر بیست روز کار و ده روز مرخصی و افزایش حقوقها به میزان درخواستی آنها پاسخ داده نشود، تمام این کارگاهها را به تعطیلی و اعتصاب خواهند کشاند. 

ما کارگران با قدرت اعتصابمان و با پیشبرد متحدانه اعتراضاتمان میتوانیم خواستهایمان را تحمیل کنیم. باید بالاترین حد مزدی که بین پیمانکاران با همکاران ما مورد توافق شده است، مبنای توافقات سراسری باشد. نباید مزد هیچ کارگری کمتر از ۱۲ میلیون باشد و باید دستمزدها در هر ماه بموقع پرداخت شود. باید ۲۰ روز کار و ده روز مرخصی در همه رده های شغلی و در تمام مراکز نفتی اجرایی شود. این دو مطالبه موضوع اصلی هر مذاکره ای با پیمانکاران باشد.  بعلاوه اینکه باید برای همه کارگران حق بیمه  رد شود و درمان رایگان شامل همه کارگران شود. باید واکسیناسیون رایگان برای همه کارگران اجرایی شود و باید کمپ ها و وضع غذا بهبود کیفی و قابل قبول پیدا کند و محیط های کار امن باشد. اینها خواستهای اولیه ماست که بعد از بازگشت به کار نیز پیگیر آنها خواهیم بود و کوتاه نمی آییم.

  قبلا گزارش کردیم در شرکت های بسیاری از جمله در خوزستان و عسلویه پیمانکاران زیر فشار اعتراضات ما حاضر به قبول بخشی از خواستهای ما شده اند. اما هر کجا که پیمانکاران زیر وعده هایشان زده اند و یا بزنند پاسخ ما بازگشت دوباره به اعتصاب است و در این مدت همین کار را کرده ایم. بدین ترتیب اعتصاب ما کارگران پروژه ای پیمانی نفت ادامه دارد.  از نظر ما کارگران تحمیل این مطالبات گام اول برای تضعیف پیمانکاران و برچیده شدن بساط پیمانکاران و کار پیمانی این شکل برده وار کاری است.

همکاران! اعتصاب و در کنار آن برپایی تجمعات اعتراضی از جمله برپایی تجمعات در مقابل درب پالایشگاهها و پتروشیمی ها ابزار قدرت ما در برابر زورگویی های پیمانکاران است. شورای سازماندهی بر ادامه اعتراضات تا رسیدن به خواستهایمان،  بویژه برپایی تجمعات اعتراضی و حفظ اتحاد و همبستگی مبارزاتی مان با اتکاء به تصمیم گیری جمعی از طریق برپایی مجمع عمومی و انتخاب نمایندگان واقعی خودمان تاکید دارد.

*ادامه اعتراضات معلمان شاغل و بازنشسته نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها  وهمسان سازی نشدن حقوق بازنشستگان با برپایی تجمع سراسری دیگر

همدان:

روزپنج شنبه اول مهر برای باری دیگر برای اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها  وهمسان سازی نشدن حقوق بازنشستگان،جمعی از معلمان شاغل و بازنشستهدست به تجمع درشهرهای آبادان(اداره آ پ شهرستان)،اراک(اداره کل آپ استان مرکزی)،اردبیل(اداره کل آپ استان اردبیل)،تبریز(اداره کل آپ استان آذربایجان شرقی)،چهارمحال بختیاری(اداره کل آپ استان چهارمحال بختیاری)،دهدشت(اداره آ پ شهرستان)،دیواندره(اداره آ پ شهرستان)،زنجان(اداره کل آپ استان زنجان)،ساری(اداره کل آپ استان مازندران)، سنندج(اداره کل آپ استان کردستان)،سمنان وشاهرود(اداره آ پ شهرستان)،قزوین(اداره کل آپ استان قزوین)،قم(مقابل دفتر بهارستان نشین شهرستان)،کرج(اداره کل آپ استان البرز)،کرمانشاه (اداره کل آپ استان کرمانشاه)،کوهدشت(اداره آ پ شهرستان)،ملایر(اداره آ پ شهرستان)،مشهد(اداره کل آپ استان خراسان رضوی)،ممسنی(اداره آ پ شهرستان)،همدان(اداره کل آپ استان همدان)،یزد(اداره کل آپ استان یزد)زدند.

قم:

*کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:

گزارش تجمعات صنفی فرهنگیان روز سه‌شنبه ، ۱ مهر ۱۴۰۰

در ادامه حرکت‌های اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته ، امروز پنجشنبه ، اول مهر ۱۴۰۰ ، تجمع اعتراضی در شهرهای کرج ، ممسنی ، کوهدشت ، اراک ، یزد ، اردبیل ، دیواندره ، شاهرود ، همدان ، تبریز ، زنجان ، شهرکرد ، قزوین ، آبادان ، ساری ، مشهد ، کرمانشاه ، قم ، ملایر و … برگزار گردید. این تجمعات توسط جمعی از معلمان سازماندهی شده است و مورد حمایت شورا است. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه ۲۱ شهریور اعلام نمود که از اعتراضات فرهنگیان در راستای تحقق مطالبات صنفی حمایت می‌کند. 

 در شهریور ماه تجمعات فرهنگیان به خاطر عدم توجه دولت و مجلس به رتبه‌بندی‌شاغلان هشتاددرصد حقوق‌هیات‌علمی و همسان‌سازی‌بازنشستگان مبتنی‌برق‌م‌خ‌ک به صورت هفتگی در نقاط مختلف کشور برگزار شد تا فرهنگیان صدای خود را به گوش فرادستان برسانند و جامعه را از وضعیت اسفناک معیشت معلمان و کیفیت پایین آموزش مطلع نمایند.

 به جز مساله معیشت ، بخشی از اعتراضات به فقدان امکانات برای معلمان و دانش‌آموزان برای آموزش مجازی و اعتراض به اپلیکیشن  شاد است. در همین راستا جمعی از معلمان برای روز پنجشنبه ، اول مهر در برخی شهرها اعلام تجمع صنفی کرده‌اند که مورد حمایت شورای هماهنگی است. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوان تجمع خود به تاریخ ۲۹ شهریور ضمن حمایت از تجمعات معلمان،  از تمام فرهنگیان بازنشسته و شاغل دعوت کرده‌است در تجمع سراسری در تاریخ سوم مهر ساعت ۱۰ صبح شرکت نمایند. 

شورای هماهنگی از فرهنگیان خواسته است که این تجمعات را در مراکزاستان‌ها در مقابل اداره کل آموزش‌وپرورش استان و در شهرستان‌ها در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان برگزار نمایند. شورا از فرهنگیان استان تهران‌و‌البرز درخواست کرده‌است تا تجمع خود را مقابل سازمان برنامه‌و‌بودجه برگزار نمایند. 

شورای هماهنگی اعلام کرده‌است که قطعنامه پایانی  برای تجمع سوم مهر را متعاقبا منتشر خواهد نمود.

۱ مهر ۱۴۰۰

*تجمع شبانه روزی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون) برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان ووعده های توخالی مسئولان برای تفرقه اندازی بجای پاسخگویی بابرپایی تجمع مقابل وزارت آموزش وپرورش ادامه دارد

آخرین شب تابستان را جمعی ازقبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون)در خیابان تهران به سحررساندند وبابرپایی تجمع دراولین روز پاییزعزم را سخشان را برای دست یابی به مطالباتشان مبنی برپایان دادن بلاتکلیفی استخدامیشان ووعده های توخالی مسئولان برای تفرقه اندازی بجای پاسخگویی به خواسته هایشان رابنمایش گذاشتند.

+شعارهایی که معلمان معترض وخشمگین اینروزها مقابل وزارت آموزش وپرورش سرمیدهند:

– هرسال دارم سبز میشم  تیشه زدن به ریشه م

– یک ماهه که اینجاییم    از زندگی جداییم

– ما نخبه مظلومییم ازاستخدام محرومیم

– نیروی بازنشسته     بجای ما نشسته

– ما منتظرحقمون هستیم   هیچ جا نمیریم  همینجا هستیم

– پشت در وزراتیم  منتظرحمایتیم

– تا حقمو نگیرم  ازاینجانمیرم

– کیست مرا یاری کند، برای ما کاری کند

– حمایت از مافیا، حمایت از ظالم است

– مافیا استخدام مشکل اصلی ماست

– ریاست جمهوری تاکی باید صبوری

– یامرگ یا استخدام

– این ماه، ماه خون   مافیا سرنگون 

– این همه بی عدالتی    هرگزندیده ملتی

– نه مجلس نه دولت   نیستند به فکر ملت

– مسئول بی‌کفایت نماد ضعف و خفت

– مسئول بی‌کفایت  عامل خواروخفت

– مسئول بی لیاقت  عامل فقروخفت

– تاحقمو نگیرم  ازاینجا نمیرم

– کارنامه سبز مییمرد   ذلت نمی پذیرد

– سکوت فایده نداره کارنامه سبز بیداره 

– کارنامه سبز داد بزن  حقتو فریاد بزن

*کانون صنفی معلمان ایران (تهران):

مهرماه آغاز جلوه ی دیگری از جهان طبیعت است و دگرگونی های طبیعت به شکلی زیباتر و رنگین‌تر نمایان می گردد 

مهرماه همچنین نشان دیگری از زندگی را در پیش چشم ما به نمایش می‌گذارد:

 آغاز سال تحصیلی، به مثابه تزریق خونی تازه به شریان‌های زندگی اجتماعی. 

کانون صنفی معلمان ضمن ابراز خرسندی از این آغاز خجسته و تبریک سال نو تحصیلی به معلمان و دانش‌آموزان، مراتب نگرانی خود را از وضعیت موجود، اعلام می‌دارد.

به باور ما غم انگیز است که برای دومین سال پیاپی آغاز سال تحصیلی با حضور پرشور و حداکثری دانش‌آموزان در محیط های آموزشی همراه نیست. محیط آموزشی که تعاملات جاری در آن میان دانش‌آموز- معلم و دانش‌آموز- دانش‌آموز میانجی درک بهتر مفاهیم و شکل‌گیری نگرش اجتماعی آنان است. 

ما ضمن تاکید بر ضرورت تمهید بهترین شرایط و حداکثر امکانات برای تامین سلامت تمامی اجزاء آموزش در مدرسه برای آغاز آموزش حضوری؛ نگرانی خود را از واکسیناسیون شتابزده دانش‌آموزان با واکسن‌های فاقد تأییدیه محافل علمی معتبر برای این گروه سنی، ابراز نموده و سلامت آنان را مهمترین معیار تصمیم گیری می‌دانیم.

 امیدواریم و تلاش می‌کنیم تا سال نو تحصیلی آغازی برای تحولاتی عمیق در آموزش و پرورش باشد.

اول مهرماه 

*تجمع اعتراضی کارگران سد شفارود نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری رضوانشهربرای چندمین بار

روز پنج شنبه اول مهربرای چندمین بار،کارگران سد شفارود رضوانشهر برای اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وبیکاری و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در استان گیلان زدند.

*حکم زندان، شلاق و جزای نقدی علیه «اسماعیل گرامی» ظالمانه است، آزادش کنید! 

مردمی که اسماعیل گرامی را می‌شناسند، به‌خوبی می‌دانند که او یک بازنشسته و معترض به شرایط ناگوار و سخت زندگی بازنشستگان است که نتیجه و ناشی از سیاست‌های نادرست اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که رنج آن بر‌ همه‌ی مردم تحمیل شده است!

همه‌ی مردم دریافته‌اند که برای بستن دهان‌ها و واداشتن آنها به سکوت و عدم مطالبه‌ی خواسته‌های برحق، احکام ظالمانه به استناد اتهامات ساختگی و رنگ‌باخته مانند «تبلیغ علیه نظام» و یا «اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، دستگیر و محاکمه می‌شوند و ناروا به زندان و شکنجه محکوم می‌گردند.

این اتهامات آن‌قدر به‌لحاظ حقوقی بی‌پایه است که در انشای احکام نیز خودنمایی می‌کند؛ چرا که یک نفر به‌تنهایی قادر به اجتماع نیست و اگر اجتماع و تبانی در کار است، پس جمعی را باید شامل باشد و نه یک فرد را. و اگر قصد ارتکاب علیه امنیت کشور در کار بوده است، باید مصادیق آن محرز و مشخص و اثباتی باشد؛ که هیچگاه چنین ادعایی اثبات نشده است.  

امروز با این احکام کلی و بی‌اعتبار است که کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان، دانشجویان، وکلا، نویسندگان، هنرمندان و کلیه‌ی مردمِ معترض به شرایط بسیار بدی که زندگی، کار، معیشت، سلامت و همه‌ی حقوق و آزادی‌ها را سلب کرده است، با این اتهاماتْ کیفر می‌دهید!

آیا برای مردم جان به‌لب رسیده، راهی جز اعتراض وجود دارد؟ بازنشسته‌ای که پس از سی سال کار، خواهان آن بوده است که به معیشت و زندگی او، برابر آنچه شما قانون می‌دانید، اقدام به اعتراض مسالمت‌آمیز کند و برابر همان اصل ۲۷ قانون اساسی عمل کرده است، چرا به «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» متهم می‌شود؟ آیا مسببان همین دشواری‌ها از گرانی و تورم گرفته تا بحرانِ بیکاری و سلامت، مرتکب سلب امنیت از همین مردم و محکومین نشده‌اند؟

تهدید و اخلال در امنیت کشور با اختلاس‌ها و دزدی‌ها، مصداق آشکار، مسلم و واقعی دارد، نه با اعتراض به حق معیشت و آزادی بیان حقایق!

آنچه کارگران، اعم از شاغل یا بازنشسته، خواسته و‌ دنبال کرده‌اند، «حق داشتن تشکل آزاد و مستقل»، «حق برخورداری از هر شکلی از اعتراض برای بیان خواسته‌ها و مطالبات خود» و «حق برخورداری از معیشت و رفاه و تامین حال و آینده‌شان» است و آقای «اسماعیل گرامی» جز اینها چه خواسته است که عملکردش، تبانی و اجتماع به قصد ارتکاب علیه امنیت کشور تلقی شده است؟

«اسماعیل گرامی» و ده‌ها زندانیِ محکوم با این نوع اتهامات؛ مردم و صاحبان واقعی این کشور هستند که با اقدام علیه امنیت وطن، خودزنی نمی‌کنند، چرا که وطن آنها این خاک است و نه سرمایه‌ها و حساب‌های بانکی داخل و خارج و یا سرمایه‌هایی که دستْ‌پروردگان، آقازاده‌ها و دزدان با چراغ با خود می‌برند و شما “منادیان امنیت” برای محاکمه‌ی آنان و حتی کسانی از آن‌ها که بنا به دلایل روشن و مشخصِ موارد اتهامی، بازداشت شده‌اند و در زندان (آن هم به بهترین شکل از آنان پذیرایی و مراقبت می‌کنید!) اراده‌ای در کارتان نیست!

این چگونه امنیتی است که کارگران، معلمان، زنان، دانشجویان، نویسندگان و وکلا یعنی نیروهای مولد ارزش و فرهنگ آن را تهدید می‌کنند؟

ما امضا کنندگان این بیانیه با اعتراض مجدد به همه‌ی احکام صادره که تا کنون در نظام قضایی کشور علیه تمامی فعالان صنفی، مدافعان حقوق اساسی مردم، نویسندگان، سایر زندانیان سیاسی_عقیدتی، مردم معترض و سایر روشنفکران روا شده است، خواهان آزادی بی قید و شرط آنان هستیم.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

گروه اتحاد بازنشستگان

اتحاد بازنشستگان

انجمن صنفی روزنامه نگاران آزاد تهران

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

گروه زنان بیدارزنی

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری ایران

پنج شنبه یک مهر ماه ۱۴۰۰

*امیرعباس آذرم‌وند آزاد شد

امروز پنجشنبه یکم مهرماه امیرعباس آذرم‌وند به قید وثیقه موقتاً از زندان آزاد شد.

امیرعباس آذرم‌وند روز دهم شهریور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و امروز پس از ۲۲ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید.

امیرعباس آذرم‌وند از فعالین کارگری و خبرنگاری است که سالهاست در راستای دفاع از کارگران تلاش می‌کند. دستگیری فعالین کارگری و روزنامه‌نگاران در راستای سرکوب هرگونه مطالبه‌گری و انعکاس اعتراض کارگران و مزدبگیران است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی امیرعباس آذرم‌وند را به وی، خانواده‌ و دوستان‌اش شادباش گفته و خواستار پایان دادن به تعقیب قضایی علیه امیرعباس و دیگر کارگران و فعالین کارگری است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- یکم مهرماه

*پیام امیر عباس آزرم‌ وند پس از آزادی از زندان اوین

من امروز در حالی آزاد شدم که بدون حمایت‌های گسترده ممکن نبود. بر خود لازم می‌دانم که از همه حامیانم به‌ ویژه همکاران روزنامه‌نگارم و تشکل‌های کارگری و چپ و مترقی تشکر کنم. بدون شک در نبود این حمایت‌ها مشخص نبود در مقابل تلاش‌های به‌اصطلاح «تواب‌سازی جدید» چگونه برخورد می‌کردم.

پروژه جدید به نظر می‌رسد تداوم و تشدید بند و بست از سوی نهادهای موازی امنیتی است. این تلاش‌ها تنها با ایستادگی همگانی شکست می‌خورد.

امیرعباس آذرم‌وند

۱ مهر ۱۴۰۰

*تجمع اعتراضی اهالی بخش کشکسرای شهرستان مرند به قطعی طولانی مدت آب مقابل اداره آب و فاضلاب

روز پنج شنبه اول مهر، جمعی از اهالی بخش کشکسرای شهرستان مرند برای اعتراض به قطعی طولانی مدت آب مقابل اداره آب و فاضلاب این شهرستان در استان آذربایجان شرقی تجمع کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate