اخباروگزارش های کارگری ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰

فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

زمان:

ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳ مهر ماه ۱۴۰۰

مکان :

مراکز استان‌ها : مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان

شهرستان‌ها : مقابل اداره آموزش و پرورش

استان تهران و البرز : مقابل سازمان برنامه و بودجه

– ادامه اعتراضات معلمان نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها با برپایی تجمع سراسری

– شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

گزارش تجمعات صنفی فرهنگیان روز سه‌شنبه ، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

– ادامه حق طلبی شبانه روزی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون) برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان ووعده های توخالی مسئولان برای تفرقه اندازی بجای پاسخگویی بابرپایی تجمع مقابل وزارت آموزش وپرورش

– ادامه بلاتکلیفی شغلی کارگران حق طلب اداره مخابرات خوزستان علیرغم صدورحکم بازگشت به کار تا لزوم اصلاح قراردادها

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:سه خبر دریافتی

۱- ادامه اعتصاب کارگران شرکت اکسیر در فاز ۱۴

۲- کارگران اورهال فاز ۱۴ در تدارک تجمع اعتراضی

۳- نتیجه مذاکرات همکاران ما در هفشجان

– تجمع اعتراضی کارگران پله برقی خطوط یک، دو، چهار و پنج مترو تهران نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق ویک ماه حق بیمه مقابل ساختمان شورای شهر

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه ووعده های توخالی مسئولان بابرپایی تجمع مقابل ساختمان شورای شهر

– تجمع اعتراضی اهالی روستای انجلاس نسبت به فعالیت شرکت برق دراراضیشان مقابل فرمانداری همدان

*ادامه اعتراضات معلمان نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها با برپایی تجمع سراسری

روز سه شنبه ۳۰ شهریور،معلمان درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها دست به تجمع درشهرهای آبادان(اداره آ پ شهرستان)،الیگودرز(اداره آ پ شهرستان)، ایذه(اداره آ پ شهرستان)،اهواز(اداره کل آپ استان خوزستان)،تربت حیدریه(اداره آ پ شهرستان)، تهران(وزارت آپ)،خرم آباد(اداره کل آپ استان لرستان)،سبزوار(اداره آ پ شهرستان)، سنندج(اداره کل آپ استان کردستان)،کرمانشاه (اداره کل آپ استان کرمانشاه)،مشهد(اداره کل آپ استان خراسان رضوی)زدند.

تجمع کنندگان با سردادن شعاره وبرافراشتن پلاکاردها و دست نوشته ها خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه ها، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته وپاسخگویی به تمامی مطالبات فرهنگیان شدند.

+شعارها:

معلم دادبزن حقتو فریاد بزن

گوشی و تبلت ما   حریم شخصی ماست

مشکل ما حل نشه    کلاسها تعطیل میشه

رتبه هشتاد درصد اجرا باید گردد

صدای مابی صداست   صداوسیما کجاست

حقوق ما ۳ میلیون   هیئت علمی ۳۰ میلیون

+تصاویر:

+آبادان:

+الیگودرز:

+ایذه:

+سبزوار:

+سنندج:

+کرمانشاه:

+ مشهد:

*شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

گزارش تجمعات صنفی فرهنگیان روز سه‌شنبه ، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

در ادامه حرکت‌های اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته ، امروز سه‌شنبه ، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ، تجمع اعتراضی در شهرهای تهران ، اهواز ، خرم‌آباد ، مشهد ، الیگودرز ، ایذه ، آبادان ، کرمانشاه ،  و … برگزار گردید. این تجمعات توسط جمعی از معلمان سازماندهی شده است و مورد حمایت شورا است. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه ۲۱ شهریور اعلام نمود که از اعتراضات فرهنگیان در راستای تحقق مطالبات صنفی حمایت می‌کند. 

 در شهریور ماه تجمعات فرهنگیان به خاطر عدم توجه دولت و مجلس به رتبه‌بندی‌شاغلان هشتاددرصد حقوق‌هیات‌علمی و همسان‌سازی‌بازنشستگان مبتنی‌برق ‌م‌ خ‌ ک به صورت هفتگی در نقاط مختلف کشور برگزار شد تا فرهنگیان صدای خود را به گوش فرادستان برسانند و جامعه را از وضعیت اسفناک معیشت معلمان و کیفیت پایین آموزش مطلع نمایند.

 به جز مساله معیشت ، بخشی از اعتراضات به فقدان امکانات برای معلمان و دانش‌آموزان برای آموزش مجازی و اعتراض به اپلیکیشن شاد است. در همین راستا جمعی از معلمان برای روز پنجشنبه ، اول مهر در برخی شهرها اعلام تجمع صنفی کرده‌اند که مورد حمایت شورای هماهنگی است. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوان تجمع خود به تاریخ ۲۹ شهریور ضمن حمایت از تجمعات معلمان،  از تمام فرهنگیان بازنشسته و شاغل دعوت کرده‌است در تجمع سراسری در تاریخ سوم مهر ساعت ۱۰ صبح شرکت نمایند. 

شورای هماهنگی از فرهنگیان خواسته است که این تجمعات را در مراکزاستان‌ها در مقابل اداره کل آموزش‌وپرورش استان و در شهرستان‌ها در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان برگزار نمایند. شورا از فرهنگیان استان تهران‌و‌البرز درخواست کرده‌است تا تجمع خود را مقابل سازمان برنامه‌و‌بودجه برگزار نمایند. 

شورای هماهنگی اعلام کرده‌است که قطعنامه پایانی  برای تجمع سوم مهر را متعاقبا منتشر خواهد نمود.

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

*ادامه حق طلبی شبانه روزی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون) برای پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان ووعده های توخالی مسئولان برای تفرقه اندازی بجای پاسخگویی بابرپایی تجمع مقابل وزارت آموزش وپرورش

دوشنبه شب را هم قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون) درپیاده روی خیابان مقابل وزارت آموزش وپرورش سربر بالین گذاشتند تا روز سه شنبه ۳۰ شهریور با ادامه تجمع مقابل این وزارتخانه صدای اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی استخدامیشان ووعده های توخالی مسئولان برای تفرقه اندازی بجای پاسخگویی به خواسته هایشان راهرچه بیشترمنعکس کنند.

+شعارهایی که معلمان معترض وخشمگین اینروزها مقابل وزارت آموزش وپرورش سرمیدهند:

– یک ماهه که اینجاییم    از زندگی جداییم

– ما نخبه مظلومییم ازاستخدام محرومیم

– نیروی بازنشسته     بجای ما نشسته

– ما منتظرحقمون هستیم   هیچ جا نمیریم  همینجا هستیم

– پشت در وزراتیم  منتظرحمایتیم

– تا حقمو نگیرم  ازاینجانمیرم

– کیست مرا یاری کند، برای ما کاری کند

– حمایت از مافیا، حمایت از ظالم است

– مافیا استخدام مشکل اصلی ماست

– ریاست جمهوری تاکی باید صبوری

– یامرگ یا استخدام

– این ماه، ماه خون   مافیا سرنگون 

– این همه بی عدالتی    هرگزندیده ملتی

– نه مجلس نه دولت   نیستند به فکر ملت

– مسئول بی‌کفایت نماد ضعف و خفت

– مسئول بی‌کفایت  عامل خواروخفت

– مسئول بی لیاقت  عامل فقروخفت

– تاحقمو نگیرم  ازاینجا نمیرم

– کارنامه سبز مییمرد   ذلت نمی پذیرد

– سکوت فایده نداره کارنامه سبز بیداره 

– کارنامه سبز داد بزن  حقتو فریاد بزن

*ادامه بلاتکلیفی شغلی کارگران حق طلب اداره مخابرات خوزستان علیرغم صدورحکم بازگشت به کار تا لزوم اصلاح قراردادها

روز سه شنبه ۳۰ شهریور، کارگران حق طلب اداره مخابرات خوزستان ازادامه بلاتکلیفی شغلی خودشان علیرغم صدورحکم بازگشت به کار تا لزوم اصلاح قراردادها،خبردادند.

آنها به خبرنگاررسانه ای گفتند: طی نشستی که با فرمانداری، استانداری، شورای تامین، اداره کار و نماینده شرکت خدمات اول که از تهران آمده بود، مصوب شده برگردیم سرکار بدون امضای قرارداد و کارفرما، قراردادها را اصلاح کند اما مخابرات می‌گوید نامه کتبی به ما نرسیده است.

درهمین رابطه:

+ادامه کنش های کارگران حق طلب اداره مخابرات خوزستان نسبت به ممنوع الورود شدن به محل کار

روزیکشنبه ۲۸ شهریور، کارگران حق طلب اداره مخابرات خوزستان به کنش هایشان نسبت به ممنوع الورود شدن به محل کارادامه دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، کارکنان شرکتی مخابرات شهرهای مختلف استان خوزستان که در اعتراض به رعایت نشدن بندهای قانونی در قرارداد، از امضا کردن آن خودداری کرده‌اند، هنوز امکان ورود به محل کار نیافته‌اند.

بنابهمین گزارش، در دشت آزادگان، سوسنگرد، ایذه و شوشتر، شرکتی‌های فاقد قرارداد، برای دومین روز متوالی از ورود به محل کار منع شده‌اند.

این کارکنان شرکتی، خواسته‌های خود را اجرای دقیق طرح طبقه بندی مشاغل و انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات می‌دانند و به همین دلیل از ابتدای سال، تن به امضای قراردادهای به گفته‌ی آن‌ها «یکجانبه» نداده‌اند.

یکی از شرکتی‌های مخابرات در این رابطه با تاکید بر لزوم ورود مقامات عالی استان و کشور به مساله می‌گوید: هیچ مشارکتی در تنظیم قراردادهای شرکتی نداریم؛ هرچه بخواهند می‌نویسند و ما را مجبور می‌کنند که قراردادها را امضا کنیم

+تجمعات اعتراضی کارکنان حق طلب اداره مخابرات مسجدسلیمان نسبت به ممنوع الورود شدن به محل کار

روزشنبه ۲۷ شهریور، کارکنان حق طلب اداره مخابرات مسجدسلیمان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به ممنوع الورود شدن به محل کار تجمعاتی را مقابل مرکز مخابرات مطهری وساختمان مرکزی شرکت این شهرستان برپاکردند.

یکی از این کارکنان به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: حدود ۲۵ نفر از پرسنل با سابقه بالای ۲۰سال به این دلیل که پس از این همه سال به عقد قراردادهای سه ماهه خود اعتراض و از طریق قانون توانستیم رای اداره کار را به نفع خود بگیریم در کمال تعجب پس از ۲۰ سال امروز به این دلیل که حاضر نشدیم مجدداً قراردادهای سه ماهه را امضاء و خواهان احقاق حقوق خود شدیم از ورود ما به اداره جلوگیری کردند و آن گونه که شنیدیم از اهواز عده ای را جایگزین ما کرده اند.

 وی ادامه داد: سال هاست هیچ گونه تغییری در حقوق و مزایای ما بوجود نیامده است به همین دلیل مخالف امضای قرارداد سه ماهه جدید هستیم.

یکی دیگر از این کارکنان حق طلب گفت: تبدیل وضعیت در همه نهادهای اجرایی و عمومی، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که در شورای نگهبان نیز به تایید رسیده است اما در مخابرات اجرایی نمی‌شود.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:سه خبر دریافتی

۱- ادامه اعتصاب کارگران شرکت اکسیر در فاز ۱۴

کارگران شاغل در شرکت اکسیر  در فاز ١٤ در اعتراض به خلف وعده پیمانکاران  از روز ۲۷ شهریور دست به اعتصاب زده و در کمپ ها هستند. قبلا گزارش کردیم که این کارگران در روز اول اعتصاب خود با شعار نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم بطرف دفتر مدیریت مپنا حرکت کرده و در آنجا تجمع کردند. کارگران خواستار افزایش دستمزد خود بر اساس ارقام پیشنهادی همکاران خود در شرکت های دیگر و اجرای نوبت کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی هستند. در کوران اعتصاب پیمانکار برای شکستن صف اعتصاب به این کارگران وعده هایی داده بود و کارگران با وعده قبول خواستهایشان بسر کار بازگشته بودند.  اما روزهای اخیر اعلام گردید که  دستمزد آنان فقط ۱۵ درصد افزایش می یابد و در نوبت کاری آنان نیز تغییری صورت نخواهد گرفت در مقابل این خلف وعده کارگران دوباره وارد اعتصاب شدند. و این اتفاقی است که در مراکز کارگری دیگر شاهد آن هستیم و هر کجا که همکاران ما با خلف وعده روبرو میشوند دوباره به اعتصاب باز میگردند. 

۲- کارگران اورهال فاز ۱۴ در تدارک تجمع اعتراضی

بر اساس خبر دریافتی کارگران اورهال فاز ۱۹ به تعویق پرداخت دستمزد خود اعتصاب دارند ودر تدارک برپایی تجمع در مقابل درب پالایشگاه هستند.

 ۳- نتیجه مذاکرات همکاران ما در هفشجان

قبلا گزارش کردیم که در ۲۸ مرداد تعدادی از نمایندگان منتخب کارگران هفشجان نشستی با پیمانکاران داشتند و در آن بر سر مطالباتشان مذاکره کردند. این نشست بین نمایندگان کارگران جوشکار با چند پیمانکار از پالایشگاه آبادان صورت گرفته بود. بنا بر آخرین خبر در این نشست کارگران بر خواست ۲۰ روز کار و ده روز مرخصی و افزایش حقوقها به ۲۷ میلیون تاکید داشت. زیر فشار اعتراض کارگران پیمانکاران بیست روز کار، ده روز مرخصی را قبول میکردند، اما بر سر میزان دستمزد به رقم بالاتر از ۱۹ میلیون رضایت نمیدادند. در نتیجه آن جلسه معین نتیجه ای نگرفت و کارگران خطاب به پیمانکاران اعلام کردند که حاضر نیستند با این سطح از مزد بر سر کار بازگردند. بعد از آن پیمانکاران حاضر شدند با افزایش دستمزد این کارگران تا سطح ۲۴ میلیون موافقت کنند و کارگران نیستند جواب مثبت دادند و قبول کردند سر کار بازگردند. نکته اینجاست که در هر کجا که خلف وعده ای میشود کارگران دوباره به اعتصاب بر میگردند و در محل نیز پیگیر دیگر مطالباتشان هستند. بدین ترتیب اعتراضات در نفت ادامه دارد.

*تجمع اعتراضی کارگران پله برقی خطوط یک، دو، چهار و پنج مترو تهران نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق ویک ماه حق بیمه مقابل ساختمان شورای شهر

روزسه شنبه ۳۰ شهریور،جمعی از کارگران پیمانی پله برقی خطوط یک، دو، چهار و پنج مترو تهران برای اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق ویک ماه حق بیمه دست به تجمع مقابل ساختمان شورای شهرزدند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: سه ماه است که حقوق نگرفتیم.  سنوات و هنوز عیدی سال ۹۹ ما نیز واریز نشده و خرداد ماه آخرین حقوقی بود که دریافت کردیم.

او گفت: همچنین حق بیمه خرداد ماه سال  ۹۹ ما را هم واریز نکردند، شکایت کردیم، اما به جایی نرسیدیم

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه ووعده های توخالی مسئولان بابرپایی تجمع مقابل ساختمان شورای شهر

روزسه شنبه ۳۰ شهریور، کارگران شهرداری کوت عبدالله درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه ووعده های توخالی مسئولان مقابل ساختمان شورای این شهردراستان خوزستان اجتماع کردند.

یکی از این کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفت: در روزهای گذشته هرچه از فرمانداری کارون پیگیری کردیم، نتیجه‌ای نگرفتیم به همین دلیل، مقابل شورای شهر آمدیم؛ چهار ماه است که بدون حقوق و بیمه به سر می‌بریم و می‌خواهیم بدانیم پاسخ مسئولان به این وضعیت ناراحت کننده چیست؟

این کارگران با تاکید بر اینکه مشکلات شهرداری به ما مربوط نمی‌شود و مدیران حقوق‌هایشان را به موقع می‌گیرند؛اضافه کردند: یک سوال از شهردار یا شورای شهر داریم؛ آیا خودشان می‌توانند چهار ماه بدون حقوق زندگی کنند؟!

*تجمع اعتراضی اهالی روستای انجلاس نسبت به فعالیت شرکت برق دراراضیشان مقابل فرمانداری همدان

روزسه شنبه ۳۰ شهریور، اهالی روستای انجلاس برای اعتراض به فعالیت شرکت برق دراراضیشان مقابل فرمانداری همدان تجمع کردند.

قابل یادآوری است که اهالی این روستا از فعالیت شرکت برق بدلیل اینکه درزمین‌هایشان فعالیت دارد،ممانعت می‌کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate