اخباروگزارش های کارگری ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰

– صاحب منصبان در هرواحدتولیدی وخدماتی پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی کارگران روبرومیشوند:

اعتراض وحق طلبی کارگران همزمان با بازدید قالیباف از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد شهرستان بهشهر

– قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون)بااستقرار شبانه روزی مقابل وزارت آموزش وپرورش خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان وپاسخگویی مسئولان هستند

– تجمع و اعتصاب کارورزان پزشکی بیمارستان مفید در اعتراض به تصمیمات سلیقه ای آموزش این بیمارستان!

– جان باختن ۴۳ کارگردراستان مازندران طی ۵ماهه اول سال جاری براثرحوادث کار

– در۵ ماهه اول سال جاری دراستان اردبیل براثر حوادث کاری ۱۲ کارگرجان باختند و۲۶۵نفرمصدوم شدند

– جان باختن کارگر شهرداری منطقه ۲ تبریزبراثرمرگ مغزی بدنبال سقوط در سیمی تریلی برسرش

*صاحب منصبان در هرواحدتولیدی وخدماتی پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی کارگران روبرومیشوند:

اعتراض وحق طلبی کارگران همزمان با بازدید قالیباف از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد شهرستان بهشهر

روزپنج شنبه ۲۵ شهریورهمزمان بابازدید قالیباف از بندر امیرآباد و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بهشهردراستان مازندران،کارگران ورانندگان رودرو با وی به نداشتن امنیت شغلی،سطح پایین حقوق،بیمه های نامتناسب با وضعیت وسختی کاراعتراض کردند وخواهان پاسخگویی به مطالباتشان شدند.

ازجمله رانندگان کامیون نیز از عدم داشتن امنیت شغلی خود گفته و عنوان کردند که کارشان جابجایی کالا و محصولات صادراتی و وارداتی است، اما آنان را به عنوان راننده توریستی معرفی کرده اند، لذا حقوق و مزایا و حق بیمه شان متناسب با واقعیت نیست.

*قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون)بااستقرار شبانه روزی مقابل وزارت آموزش وپرورش خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان وپاسخگویی مسئولان هستند

چهارشنبه شب وروزپنج شنبه ۲۵ شهریور،قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون) با ادامه استقرارمقابل وزارت آموزش وپرورش وسردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی استخدامیشان وپاسخگویی مسئولان شدند.

+شعارهایی که معلمان معترض وخشمگین اینروزها مقابل وزارت آموزش وپرورش سرمیدهند:

– حمایت از مافیا، حمایت از ظالم است

– مافیا استخدام مشکل اصلی ماست

– ریاست جمهوری تاکی باید صبوری

– یامرگ یا استخدام

– این ماه، ماه خون   مافیا سرنگون 

– این همه بی عدالتی    هرگزندیده ملتی

– نه مجلس نه دولت   نیستند به فکر ملت

– مسئول بی‌کفایت نماد ضعف و خفت

– مسئول بی‌کفایت  عامل خواروخفت

– مسئول بی لیاقت  عامل فقروخفت

– تاحقمو نگیرم  ازاینجا نمیرم

– کارنامه سبز مییمرد   ذلت نمی پذیرد

– سکوت فایده نداره کارنامه سبز بیداره 

– کارنامه سبز داد بزن  حقتو فریاد بزن

*تجمع و اعتصاب کارورزان پزشکی بیمارستان مفید در اعتراض به تصمیمات سلیقه ای آموزش این بیمارستان!

خواسته کارورزان، لغو تصمیمات سلیقه ای مبنی بر ارسال کارورز از بیمارستان مفید به بیمارستان مسیح دانشوری و برنامه ریزی صحیح آموزشی برای حضور کارورزان است!

برگرفته از کانال شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت

گزارش رسانه ای شده: در اعتراض به تصمیمات سلیقه‌ای آموزش بیمارستان؛کارورزان پزشکی بیمارستان مفید تجمع کردند 

جمعی از کارورزان پزشکی بیمارستان مفید صبح امروز ۲۵ شهریورماه در این بیمارستان تجمع کرده و خواهان برنامه‌ریزی صحیح برای حضور اینترن‌ها در بیمارستان و اصلاح آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان شدند.

۵۶ نفر از کارورزان پزشکی بیمارستان مفید در اعتراض به تصمیمات سلیقه‌ای آموزش این بیمارستان صبح امروز پنجشنبه ۲۵ شهریور تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع خواستار لغو تصمیمات سلیقه‌ای مبنی بر ارسال کارورز از بیمارستان مفید به بیمارستان مسیح دانشوری شده و اعلام کردند: اگر بنا بر حضور صد درصدی دانشجویان اینترن در بیمارستان‌ها است باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تامین امکانات آموزشی، رفاهی و پاویون‌ها در نظر گرفته شود.

کارورزان در این تجمع مطالباتی مانند اصلاح آیین‌نامه شرح وظایف و تغییر نحوه برخورد اساتید و رزیدنت‌ها با اینترن‌ها و پذیرفتن حق اعتراض دانشجویان توسط مسئولان را مطرح کردند.

لازم به ذکر است حق تحصن و اعتراض مسالمت آمیز دانشجویان علوم پزشکی در شیوه‌نامه شورای انضباطی دانشجویان در سال ۹۸ به رسمیت شناخته شده است.

*جان باختن ۴۳ کارگردراستان مازندران طی ۵ماهه اول سال جاری براثرحوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :پنج ماهه سالجاری ۴۳ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش۲۵ شهریور روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،وی تصریح کرد :بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در پنج ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با ۶ ،ساری با ۵ و بابل و چالوس هر کدام با ۴ مورد بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندرود ، رامسر و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۳ نفر و پس از آن و برق گرفتگی با ۱۰ و برخورد جسم سخت با ۹ مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قرار دادند

بر اساس تفکیک ماه خرداد با ۱۵، تیر با ۸ ، فروردین و اردیبهشت هر کدام با ۷ و مرداد با ۶ مورد آمار فوتی گزارش شده است.

۳۱ تا ۴۰ بیشترین فوتی

سنین ۳۱تا ۴۰ سال با ۸ مورد بیشترین فوتی وکمتر از ۲۰ سال با ۴ فوتی کمترین آمار را داشتند.

افزایش ۹ درصدی مصدومان حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی از مراجعان ۳۷۰ (۳۴۷ مرد و ما بقی زن) نفر از مصدومین حوادث کار طی پنج ماه انسال به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود : این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

*در۵ ماهه اول سال جاری دراستان اردبیل براثر حوادث کاری ۱۲ کارگرجان باختند و۲۶۵نفرمصدوم شدند

به گزارش ۲۵ شهریورروابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی و بر طبق پرونده های تشکیل شده در سطح استان در ۵ ماهه اول سال تعداد ۲۶۵ نفر با حوادث ناشی از کار مراجعه نموده اند که از این تعداد ۲۵۲ نفر مرد و الباقی زن بوده اند.

فروردین ماه با ۳۴ مورد کمترین و تیر ماه با ۶۶ مورد بیشترین مراجعه کننده را داشته است.

همچنین در این مدت ۱۲ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند که همگی مرد بوده اند.

*جان باختن کارگر شهرداری منطقه ۲ تبریزبراثرمرگ مغزی بدنبال سقوط در سیمی تریلی برسرش

چهارشنبه شب(۲۴شهریور)،یک کارگر شهرداری منطقه ۲ تبریزبنام حسن ابراهیم نیا حین کار هنگام تخلیه زباله براثر سقوط در سیمی تریلی برسرش دچارمرگ مغزی شد  وصبح روز پنج شنبه ۲۵ شهریور در بیمارستان الغدیر تبریز جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate