اخباروگزارش های کارگری ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰

– تجمع اعتراضی کارگران پروژه‌ای نفت مقابل مجلس

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

تجمع اعتراضی همکاران  پروژه‌ای اعتصابی نفت مقابل مجلس اسلامی

– ادامه تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی و وعده های توخالی مسئولان مقابل وزارت آموزش وپرورش

– دومین روز اعتراض جمعی از معلمان جوان نسبت به تبعیض درصدهای فوق‌العاده ‌ویژه با تجمع مقابل مجلس

– ادامه تجمع اعتراضی کارگران شرکتی مخابرات نسبت به عدم تبدیل وضعیت برای دومین روز متوالی

– احضارجعفرابراهیمی ، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به دادسرای ناحیه ۲ کرج

– دستگیری غلامرضا غلامی دبیر شیمی آموزش و پرورش شیراز

– تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی کد ۸ مریوان نسبت به عدم ساماندهی وضعیت تردد در سازمان تاکسیرانی

– تجمع اعتراضی اهالی روستای چمژیه از توابع شهرستان چوارنسبت به نداشتن جاده مناسب و وعده های توخالی مسئولان در ساختمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام

– تجمع اعتراضی باشگاه‌داران چهارمحال و بختیاری نسبت به یلاتکلیفی معیشتی درپی تعطلی کرونایی مقابل استانداری

– جان باختن یک کارگردرنودشه بر اثر سقوط ازداربست

– جان باختن یک کارگر درفردیس براثرسقوط از داربست

*تجمع اعتراضی کارگران پروژه‌ای نفت مقابل مجلس

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور جمعی از کارگران پروژه‌ای نفت همزمان با هشتاد و‌ یکمین روز از اعتصاب سراسری خود مقابل مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران پروژه‌ای نفت از روز ۲۹ خردادماه وارد اعتصاب سراسری شده‌اند و خواهان افزایش دستمزد بر مبنای لیست پیشنهادی کارگران، تغییر نوبت کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، حذف شرکت‌های پیمانکاری، بهبود وضعیت محیط کار و خوابگاه‌ها و دیگر خواسته‌های خود هستند.

کارگران پروژه‌ای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه اعتصاب سراسری خود چندین تجمع و مجمع عمومی در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند و اینبار جمعی از آنان مقابل مجلس دست به تجمع زدند.

تاکنون حدود ۳۰ شرکت پیمانکاری حاضر به قبول خواسته‌های کارگران شده‌اند و ضمن افزایش دستمزد و تغییر نوبت کاری با جوشکاران و فیترها قرارداد منعقد‌ کرده‌اند. اما هنوز بخش بیشتر کارگران پروژه‌ای در اعتصاب هستند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

تجمع اعتراضی همکاران  پروژه‌ای اعتصابی نفت مقابل مجلس اسلامی

امروز ۱۷ شهریور جمعی از همکاران پروژه‌ای ما برای پیگیری خواستهایمان مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند.

 همکاران ما با در دست داشتن دستنوشته هایی با مضمون افزایش مزد به میزان تورم و سختی کار و ٢٠ روز کار -١٠  روز مرخصی و  خواستهایمان و شعار کارگر میمیرد ذلت نمیپذیرد بر ادامه اعتصاب تا رسیدن به مطالبات تاکید کردند.

هشتاد و‌ یک روز از اعتصاب سراسری ما میگذرد و هنوز  پاسخ نگرفته ایم. ما خواستار افزایش حقوق بر اساس بالاترین توافقات مزدی که توسط همکاران ما با پیمانکاران در رده های مختلف شغلی شده هستیم و میگوییم مزد هیچ کارگری نباید کمتر از ١٢ میلیون باشد. ما خواستار بهبود وضع کمپها و غذا در حد قابل قبول هستیم.  مطالبه اصلی ما حذف پیمانکاران و لغو قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی است. ما مطالبات خود را با ادامه اعتصاب و تجمعات اعتراضی مان پیگیر هستیم. شورای سازماندهی بر برپایی مجمع عمومی و تصمیم گیری  متحدانه و انتخاب نمایندگان واقعی و آماده بودن برای مذاکره جمعی با پیمانکاران تاکید دارد.

  جوشکار های اتی سازان پرشیا  به دلیل اینکه  شرکت به تعهد خود عمل نکرد    دیروز همه بچه ها اعتصاب   وتسویه کردن   بنازم به غیرتتون نه به گرسنگی دوستان هرکجا که میبنید طبق کمپین نبود ووعده الکی دادن به خانه برگردید چرا که با کار کردن هم  با حقوق کم    دوباره همون بدبخت اوارهای بیش نیستیم

*ادامه تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی و وعده های توخالی مسئولان مقابل وزارت آموزش وپرورش

روزچهارشنبه ۱۷ شهریوربرای پنجمین روز متوالی، قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون )پس ازسپری کردن شبی دیگردر خیابان های پایتخت دست به تجمع مقابل وزارت آموزش وپرورش واعتراضشان را  نسبت به بلاتکلیفی استخدامی و وعده های توخالی مسئولان بنمایش گذاشتند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی و وعده های توخالی مسئولان با اقامت شبانه در خیابان های تهران وبرپایی تجمع روزانه مقابل وزارت آموزش وپرورش 

دوشنبه شب قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون )به اقامت شبانه خوددرخیابان های تهران ادامه دادند وروزسه شنبه ۱۶ شهریور برای چهارمین روزمتوالی با برپایی تجمع روزانه مقابل وزارت آموزش وپرورش اعلام کردند برای احقاق حقوقشان قصدکوتاه آمدن ندارند.

*دومین روز اعتراض جمعی از معلمان جوان نسبت به تبعیض درصدهای فوق‌العاده ‌ویژه با تجمع مقابل مجلس

روزچهارشنبه ۱۷ شهریور، جمعی از معلمان جوان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به تبعیض درصدهای فوق‌العاده ‌ویژه دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

این معلمان معترض با سردادن شعارهای «نه تسلیم نه سازش  رتبه بدون خواهش»،«معلم بیدار است  از تبعیض بیزار است»،«معلم داد بزن حق تو فریاد بزن»و….خواهان متحقق شدن خواسته هایشان شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی جمعی از معلمان جوان نسبت به تبعیض درصدهای فوق‌العاده ‌ویژه مقابل وزارت آموزش و پرورش

روز سه شنبه ۱۶ شهریور، جمعی از معلمان جوان برای اعتراض به تبعیض درصدهای فوق‌العاده ‌ویژه دست به تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش زدند.

منبع اصلی خبر وتصویر:کانال کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)

*ادامه تجمع اعتراضی کارگران شرکتی مخابرات نسبت به عدم تبدیل وضعیت برای دومین روز متوالی

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور،برای دومین روز متوالی، کارگران شرکتی مخابرات برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل ستاد اجرایی فرمان امام اجتماع کردند.

یکی از حاضران در تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: روز گذشته، سلطانی (عضو هیات مدیره مخابرات) در جمع معترضان حاضر شد و در ارتباط با مشکلات و محدودیت ها، سخن گفت. بعد از آن، عصر دیروز، تجمع اعتراضی مقابل وزارت ارتباطات برگزار شد و نمایندگان کارکنان شرکتی، با اعضای هیات مدیره و مقامات وزارتخانه، گفتگو کردند. آنها در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی، وعده‌هایی داده‌اند اما مشخص نیست چگونه و چه زمانی قرار است به این وعده‌ها عمل کنند.

این کارگران شرکتی مخابرات با تاکید بر حق قانونی ایثارگران مخابرات،افزود: برای دومین روز دست به اعتراض زده‌ایم و تبدیل وضعیت به رسمی و قرارداد دائم، حق قانونی ایثارگران است و مخابرات باید به قانون مصوب مجلس تمکین کند.

درهمین رابطه:تجمعات اعتراضی کارگران شرکتی مخابرات نسبت به عدم تبدیل وضعیت 

روز سه شنبه ۱۶ شهریور،جمعی از کارگران شرکتی مخابرات برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل شرکت مخابرات وستاد اجرایی فرمان امام زدند.

یکی از حاضران در این تجمع اعتراضی به خبرنگاررسانه ای گفت: امروز چند صد نفر از کارکنان شرکتی مقابل شرکت مخابرات آمده‌ایم تا به‌ عدم اجرای قوانین مصوب مجلس اعتراض کنیم.

وی افزود:تبدیل وضعیت ایثارگران در همه نهادهای اجرایی و عمومی، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که در شورای نگهبان نیز به تایید رسیده است اما در مخابرات اجرایی نمی‌شود.

*احضارجعفرابراهیمی ، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به دادسرای ناحیه ۲ کرج

امروز ۱۷ شهریور جعفر ابراهیمی جهت آخرین دفاع به دادسرای ناحیه ۲ کرج احضار شد حسین تاج وکیل این فعال صنفی در توییتر خود ضمن اعلام این خبر گفته است اتهامات جدیدی به موکلش ابلاغ شده و میزان قرار وثیقه از صد میلیون به چهارصد میلیون افزایش یافته‌است. 

لازم به ذکر است جعفر ابراهیمی هم‌زمان با چهلم جانباختگان آبان ۹۸ در بهشت سکینه کرج دستگیر شد و پس از یک ماه انفرادی در بند اطلاعات در زندان گوهردشت با قید وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شده‌بود. اتهامات طرح شده در ارتباط با این دستگیری و یادداشت‌ها و فعالیت‌های صنفی وی بوده است.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*دستگیری غلامرضا غلامی دبیر شیمی آموزش و پرورش شیراز

غلامرضا غلامی دبیر شیمی مدارس شیراز پس از ۳۰ سال خدمت ، امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ در روستای کنداز استان فارس دستگیر و به نقطه ی نامعلومی منتقل شد.

وی که قرار بود در مهر ۱۴۰۰ بازنشسته شود، برای خدمت در روستای زادگاه خود (کنداز) از توابع  مرودشت به عنوان مدیر آموزگار راهی آن روستا شده بود، که در همان روستا دستگیر و بازداشت شد.

دستگیر کنندگان که هنوز هویتشان مشخص نیست ، گوشی موبایل وی را نیز ضبط کردند.

شورای هماهنگ تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ی برخورد چکشی با فعالان صنفی را محکوم نموده و خواهان آزادی فوری معلمان زندانی می باشد.

*تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی کد ۸ مریوان نسبت به عدم ساماندهی وضعیت تردد در سازمان تاکسیرانی

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور، رانندگان تاکسی کد ۸ مریوان برای اعتراض به عدم ساماندهی وضعیت تردد در سازان تاکسیرانی این شهرستان دراستان کردستان دست به تجمع زدند.

این رانندگان که  ۱۸دستگاه تاکسی دارند به خبرنگاررسانه ای گفتند:در سال گذشته، به منظور تعیین وضعیت ساماندهی تاکسی‌های خود، ۱۵ میلیون تومان به سازمان تاکسیرانی پرداخت کردند. 

آن‌ها افزودند:طبق صورت جلسه اولین جلسه شورای ترافیک در سال ۹۹ مقرر شده است که در مسیرهایی که تاکسیرانی به آن نیاز دارد، ساماندهی وضعیت تردد این تاکسی‌ها اجرایی شود. 

*تجمع اعتراضی اهالی روستای چمژیه از توابع شهرستان چوارنسبت به نداشتن جاده مناسب و وعده های توخالی مسئولان در ساختمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور،جمعی از اهالی روستای چمژیه از توابع شهرستان چواربرای انعکاس صدای اعتراضشان چوارنسبت به نداشتن جاده مناسب و وعده های توخالی مسئولان در ساختمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اجتماع کردند.

*تجمع اعتراضی باشگاه‌داران چهارمحال و بختیاری نسبت به یلاتکلیفی معیشتی درپی تعطلی کرونایی مقابل استانداری

درخلال هفته جاری باشگاه‌داران چهارمحال و بختیاری برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به یلاتکلیفی معیشتی درپی تعطلی کرونایی مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری زدند.

قابل یادآوری است که تعداد ۶۰۰ باشگاه ورزشی در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق آن‌ها امرار معاش می‌کنند که مدت طولانی است تعطیل شده‌اند.

*جان باختن یک کارگردرنودشه بر اثر سقوط ازداربست

یک کارگر بنام ایرج رحیم‌پور حین کار بر روی داربست‌های فلزی یک ساختمان چند طبقه واقع در شهر نودشه شهرستان پاوه دراستان کرمانشاه براثرسقوط دردم جان باخت.

*جان باختن یک کارگر درفردیس براثرسقوط از داربست

یک کارگر ۴۶ ساله حین کار روی داربست طبقه چهارم یک ساختمان نیمه کاره واقع درفردیس کرج براثرسقوط دردم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate