اخباروگزارش های کارگری ۸ شهریورماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۸ شهریورماه ۱۴۰۰

– فراخوان تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی

– ادامه وگسترش اعتراضات کارگران شهرداری امیدیه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی تفاوتی مسئولان با اعتصاب وبرپایی تجمعات شبانه روزی

– ادامه اعتراض کارگران سد شفارود رضوانشهر نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق با برپایی تجمع مقابل فرمانداری و وعده پرداخت بخشی از مطالبات

– کانون نویسندگان ایران:انجمن پن سیدنی خواهان لغو شکنجه‌های جسمی و روانی در زندان‌های ایران و آزادی اعضای زندانی کانون نویسندگان ایران شد 

– تجمع اعتراضی اهالی محله بازارچشمه علی مسجد سلیمان نسبت به تعطیلی شعبه بانک ملی

– مرگ  و مصدومیت ۳ کارگر درحادثه آتش سوزی یک کارگاه تولیدی ام دی اف کرج

*فراخوان تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون سال ۹۹ آموزش و پرورش کشور(صاحبان کارنامه سبز آزمون ) نسبت به بلاتکلیفی استخدامی

زمان:شنبه ۱۳ شهریور۱۴۰۰

مکان: تهران  مقابل وزارت آموزش و پرورش

*ادامه وگسترش اعتراضات کارگران شهرداری امیدیه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی تفاوتی مسئولان با اعتصاب وبرپایی تجمعات شبانه روزی

با پیوستن کارگران واحدهای خدمات، موتوری و آتش‌نشانی شهرداری امیدیه به کارگران واحد فضای سبز،اعتراضات نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی تفاوتی مسئولان با دست ازکارکشیدن و برپایی  تجمعات شبانه روزی ادامه وگسترش یافت.

روزدوشنبه ۸ شهریورهمزمان با سومین روز تجمع کارگران شهرداری امیدیه مقابل فرمانداری این شهرستان در استان خوزستان ،یکی از کارگران معترض به خبرگاررسانه ای گفت:تشدید اعتراضات کارگری در حالی از روز شنبه (۶ شهریور ماه) ادامه دارد که پیش از این بیش از ۳۰ نفر از کارگران واحد فضای سبز مقابل ساختمان فرمانداری دست به تجمع اغتراضی زده بودند اما نتیجه‌ای دربرنداشت. طی دو شب گذشته نیز حدود ۱۰۰ نفر از کارگران واحد خدماتی دست از کار کشیده و در محدوده محل کار خود شبانه دست به تجمع اعتراضی زدند. صبح امروز نیز همکاران ما در واحدهای موتوری و آتش‌نشانی در جمع ما حاضر شده و مارا همراهی کردند.

درهمین رابطه:دومین روزتجمع اعتراضی کارگران شهرداری امیدیه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی تفاوتی مسئولان مقابل فرمانداری

روزیکشنبه ۷مرداد برای دومین روز متوالی،دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در استان خوزستان زدند تا صدای اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبی تفاوتی مسئولان مقابل فرمانداری بیشترانعکاس دهند.

روزشنبه ۶ شهریور، کارگران معترض با بیان اینکه حدود دو ماه است شهر امیدیه شهردار ندارد و ما کارگران با ۴ ماه حقوق معوقه بلاتکلیف و سرگردان هستیم،به خبرنگاررسانه ای گفتند: با بی‌توجهی مسئولان شهری و شورای شهر امیدیه به مطالبات کارگران و وضعیت شهر درنهایت تصمیم گرفتیم در چارچوب قانون دست به اعتراض بزنیم.

آن‌ها گفتند: ۴۰۰ نفر در مجموعه شهرداری امیدیه کار می‌کنند که چهارماه حقوق عقب افتاده طلبکارند و به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است.

آنها اضافه کردند:پیش از این شهرداری به جای پرداخت کامل حقوق، به آن‌ها مبالغی را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده که موجب انتقاد و گلایه کارگران قرار گرفته است.

*ادامه اعتراض کارگران سد شفارود رضوانشهر نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق با برپایی تجمع مقابل فرمانداری و وعده پرداخت بخشی از مطالبات

روزیکشنبه ۷ شهریور، کارگران سد شفارود رضوانشهردرادامه اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان گیلان زدند.

برپایه گزارش یک منبع خبری محلی، دادستان رضوانشهر با حضور در محل تجمع کارگران وعده پرداخت ۳ ماه حقوق معوقه آنهاراطی ده روز آینده داد.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران سد شفارود رضوانشهر نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق درجاده

روزیکشنبه ۷ شهریور، کارگران سد شفارود رضوانشهردراستان گیلان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق دست به تجمع درجاده زدند.

*کانون نویسندگان ایران:انجمن پن سیدنی خواهان لغو شکنجه‌های جسمی و روانی در زندان‌های ایران و آزادی اعضای زندانی کانون نویسندگان ایران شد 

پنجم شهریور ماه، انجمن پن سیدنی به دنبال انتشار ویدئوهای درز کرده از زندان اوین، با انتشار بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به سلامت و امنیت سه عضو زندانی کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن، و نیز کلیه زندانیان سیاسی در ایران ابراز کرد. این بیانیه با اشاره به اینکه ویدئوهای منتشر شده نگرانی‌ها در مورد شکنجه‌ی جسمی و روانی زندانیان را تایید می‌کند، خواهان آزادی فوری اعضای دربند کانون نویسندگان ایران و کلیه‌ی زندانیان سیاسی در ایران شده‌ است.

متن کامل بیانیه:

(ترجمه‌ی فارسی بیانیه از پن سیدنی است)

تصاویر درز کرده از دوربین‌های مدار بسته اوین رفتار وحشیانه را به نمایش گذاشت

۲۷ آگوست ۲۰۲۱

۵ شهریور ۱۴۰۰

انجمن پن سیدنی به دنبال انتشار ویدئوهای درز کرده از زندان اوین، بار دیگر نگرانی عمیق خود نسبت به ایمنی و سلامت سه عضو زندانی کانون نویسندگان ایران و کلیه زندانیان سیاسی در ایران را ابراز می‌دارد.

دو روز پیش هکرهای ناشناسی مجموعه‌ای ویدئو از درون زندان اوین در تهران منتشر کردند که در آنها رفتار وحشیانه با زندانیان برای عموم فاش شد.

سازمان عفو بین‌الملل بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن شکنجه‌های جسمی، روانی و رفتارهای غیر انسانی با زندانیان که در این ویدیوها فاش شده است را محکوم کرد. “ویدیوهای نظارتی درز کرده از زندان اوین ضرب و شتم تکان‌دهنده زندانیان را نشان می‌دهد که یادآور رعشه‌آور این است به مسئولین زندان‌ها در ایران مصونیت از مجازات اعطا شده که به تبع آن کسانی را که در بازداشت بسر می‌برند تحت شکنجه و سایر برخوردهای بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز قرار می‌دهند”.

مقامات ایرانی سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن را با حکم در مجموع ۱۳.۵ سال به زندان اوین فرستاده‌اند. گناه آنها انتشار کتاب تاریخچه کانون نویسندگان ایران و تجمع بر مزار احمد شاملو، شاعر نامدار در سالروز مرگش است. پن سیدنی قبلا در مورد وضعیت تاسف‌بار این سه نفر گزارش داده است. 

ویدیوهای دوربین‌های مدار بسته نگرانی ما را تایید می‌کنند که در ایران شکنجه‌های جسمی و روانی بر زندانیان اعمال می‌شود. درز کردن این ویدیوها همزمان است با سالگرد قتل گروهی زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ که بنا به گزارش سازمان عفو بین‌الملل بیش از ۳۰۰۰ زندانی سیاسی، که بسیاری از آنها در زندان اوین بودند، در جریان آن قتل عام شدند. رئیس جمهور کنونی، ابراهیم رئیسی، یکی از چهار نفر “هیات مرگ” بود که از سوی آیت‌الله خمینی تعیین شده بودند و بر کار قتل عام نظارت می‌کردند. در همین لحظه نیز محاکمه یکی از مقامات ایرانی در سوئد در جریان است که متهم به شرکت در این جنایت است. 

پن سیدنی خواهان آزادی فوری اعضای دربند کانون نویسندگان ایران و کلیه زندانیان سیاسی در ایران است. ما تعهدات منشور سازمان ملل را به مقامات ایرانی یادآور می‌شویم و از آنها می‌خواهیم که به کلیه آزادی‌ها احترام بگذارند و فورا همه اعدام‌ها  و تمامی شکنجه های جسمی و روانی را در هر شکلی لغو کنند.

*تجمع اعتراضی اهالی محله بازارچشمه علی مسجد سلیمان نسبت به تعطیلی شعبه بانک ملی

روز دوشنبه ۸ شهریور،صدها نفر از اهالی محله بازارچشمه علی مسجد سلیمان با تجمع مقابل بانک ملی شعبه چشمه علی اعتراضشان را نسبت به تعطیلی این شعبه اعلام نمودند.

*مرگ  و مصدومیت ۳ کارگر درحادثه آتش سوزی یک کارگاه تولیدی ام دی اف کرج

روز دوشنبه ۸ شهریور،براثر وقوع آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی ام دی اف(تخته چوب های فشرده) کرج واقع در بلوار کامیونداران یک کارگر جوان بدلیل خفگی در دم جان باخت و۲ کارگردیگرمصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate