حمایت از مبارزە مردم آزادیخواه افغانستان وظیفە عاجل ماست

اکنون کە گروه ارتجاعی واپسگرای طالبان کل افغانستان را تصرف نمودە و بیم آن می‌ رود تفکر عقب ماندە و ضدانسانی خود را بە عنوان قانون رسمی بر مردم ستم دیدە این کشور تحمیل کند، وظیفە همە انسانهای آزادیخواە است کە از مبارزات این مردم ستم دیدە، به خصوص زنان کە بە طور اکید علیە این حاکمیت بپا خواهند خواست، حمایت کنند. مردم آزادیخواە افغانستان کە در مدت ٢٠ سال گذشتە و علیرغم حاکمیت رژیم های فاسد دست‌نشانده ابرقدرتهای جهانی، با ارادە و مبارزە خود درجەای از تغییر را بوجود آوردە بودند، اکنون با حاکمیت گروە مرتجع طالبان حتی این درجە از تغییر را نیز از دست خواهند داد.

حاکمیت مجدد طالبان بر افغانستان بدون هماهنگی و همراهی نیروهای امپریالیستی و در راس آنها دولت آمریکا امکانپذیر نمی شد. از این رو رویدادهای اخیر افغانستان نە تنها ماهیت ضد آزادیخواهی این قدرت ها را بیشتر بر ملا نمود، بلکە  یک باردیگر این واقعیت را نیز اثبات کرد کە مردم تحت ستم برای رهایی هیچ  گزینەای بجز متکی شدن بە نیروی خود و حمایت هم سرنوشتان خود در سطح جهان ندارند. در این میان زنان افغانستان کە حین تحمل بیشترین تبعیض و ستم به نماد مبارزە علیە ارتجاع و واپسگرایی در افغانستان تبدیل شدەاند، شایستە بیشترین حمایت می باشند. زنانی کە از هم اکنون، کە تنها چند روز از بە قدرت رسیدن طالبان گذشتە است، بە روشنی روحیە مبارزەجویی و ارادە تسلیم نشدن در برابر توحش اسلامگرایان را نشان دادەاند.

شکی نیست کە حاکمیت گروە ارتجاعی اسلامگرایان طالبان تحمیل عقب گرد بە دست آوردهای مبارزات مردم آزادیخواە افغانستان و در راس آن دست آوردهای مبارزات زنان است. در عین حال شکی نیست کە همین مردم آزادیخواە و بخصوص زنان، دیری نخواهد پایید کە علیە این حاکمیت شورش خواهند کرد و با حمایت آزادیخواهان در سطح جهان حاکمیت طالبان را سرنگون خواهند کرد. در این مبارزە مردم آزادیخواه افغانسان تنها نخواهند بود و از جملە از حمایت مردم آزادیخواە ایران برخوردار خواهند بود کە امروز خود پیوستە و استوار علیە همان شکل از ارتجاع اسلامی در ایران مبارزە می کنند.

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران وظیفە خود می داند کە بخشی از حمایت جهانی از مبارزات مردم آزادیخواە افغانستان باشد و در کنار آنها سهم خود در مبارزە علیە حاکمیت اسلامگرایان طالبان را ایفا کند.  

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران 

١٨ آگوست ٢٠٢١ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate