اخباروگزارش های کارگری ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۰

– اعتراضات وتجمعات کارگران کارخانجات کاشی وسرامیک پاسارگاد سرام آباده نسبت به پایمالی حقوقشان توسط کارفرمای تحت الحمایت مسئولان در سکوت مطلق رسانه ای

– تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای استیجاری شرکت مخابرات استان خراسان رضوی نسبت به عدم اعلام نرخ خدمات خودرویی در سال ۱۴۰۰

– دولت باید جوابگوی فلاکت و آوارگی کارگران باشد، نه کارکران مهاجر

– کشتار گسترده‌ی مردم از طریق عدم واردات واکسن استاندارد

– ابتلای سپیده قلیان به بیماری کووید۱۹ درزندان بوشهر

*اعتراضات وتجمعات کارگران کارخانجات کاشی وسرامیک پاسارگاد سرام آباده نسبت به پایمالی حقوقشان توسط کارفرمای تحت الحمایت مسئولان در سکوت مطلق رسانه ای

مدتی است که اعتراضات وتجمعات کارگران کارخانجات کاشی وسرامیک پاسارگاد سرام آباده واقع در کیلومتر ۱۰ جاده آباده – اصفهان نسبت به پایمالی حقوقشان توسط کارفرمای تحت الحمایت مسئولان در سکوت مطلق رسانه ای جریان دارد.

بنابه گزارش ۲۲ مردادیک منبع خبری محلی،بازرسان اداره کل کار و رفاه اجتماعی که براساس وظیفه معمول خود برای بررسی وضعیت کارگران کارخانه کاشی پاسارگاد سرام قصد ورود به این مجموعه را داشتند با درب بسته مواجه شدند.

بنابهمین گزارش،اعتراضات و تجمعات کارگری این کارخانه که مدت ها است شکل گرفته و البته به دلایل خاص، ابعاد رسانه ای پیدا نمی کند و ظاهراً مسئولان امر نیز از این سکوت راضی هستند، عزم این رسانه را در پیگیری حقوق کارگران جدی تر نموده است.

درادامه گزارش ازجمله آمده،ممانعت از حضور بازرسان که به کرّات تکرار شده، سوالات جدی را در ذهن مردم شهرستان ایجاد کرده است؛ از جمله این که: چه مسائلی باعث می شود از مواجه کارگران با بازرسان جلوگیری شود؟ ریشه اینگونه رفتارهای فراقانونی دقیقا کجاست و با چه پشت گرمی انجام می شود؟ چه کسی پاسخگوی کارگران اخراج شده از این کارخانه خواهد بود؟ آیا شعار دفاع از سرمایه گذار در شهرستان، چتر مصونیت مطلق، برای فشار یا نادیده گرفتن حقوق کارگران ایجاد کرده است؟! و…

*تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای استیجاری شرکت مخابرات استان خراسان رضوی نسبت به عدم اعلام نرخ خدمات خودرویی در سال ۱۴۰۰

رانندگان خودروهای استیجاری شرکت مخابرات استان خراسان رضوی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم اعلام نرخ خدمات خودرویی در سال ۱۴۰۰پس از گذشت قریب ۵ ماه دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان اعلام کردند:پس ازگذشت ۵ ماه ازسال جدید هنوزقیمت های جدیدخدمات خودرویی اعلام نشده و باتوجه به تورم افسارگسیخته  باقیمت سال گذشته کارمیکنیم.

*دولت باید جوابگوی فلاکت و آوارگی کارگران باشد، نه کارکران مهاجر

در چند روز گذشته مطلبی از طرف انجمن کارگران ساختمانی شهرستان بانه در خصوص پیگیری و خواستار برخورد با کارگران مهاجر در شهر بانه منتشر شده است.

با توجه به پیگیری های کانون کارگران ساختمانی استان در خصوص این مطلب و تذکر (کتبی و شفاهی) به انجمن مربوطه، باید یاد آور شویم که هیچ کارگری  مرز ندارد و تمامی کارگران می توانند خارج از دین و مذهب و کشور در هر کجای دنیا مشغول به کار و فعالیت باشند.

مطمئنا هیچ کارگری خواهان دور شدن و دور ماندن از خانواده خود نیست اما بنا به شرایط سختی که در این دنیای سرمایه داری که با تمام توان در جهت استثمار هرچه بیشتر نیروی کار میکوشد ،  کارگران مجبورند برای فروش نیروی کار خود مهاجرت کنند.

متاسفانه مدیریت غلط دولت ها باعث به وجود آمدن بیکاری گسترده ای شده است که بزرگترین عامل مهاجرت کارگران به کشورهای دیگر وجود دید سرمایه داری و بی عرضگی دولت ها و بی توجهی به شرایط کارگران است و باید دولت ها جوابگو این فلاکت و آوارگی کارگران باشند نه کارگران مهاجر.

کانون انجمن های کارگران ساختمانی معتقد است که باید از تمامی کارگران با تمام توان حمایت کرد همچنان که این کانون در چند سال گذشته پیگیر مشکلات کارگرانی که در کردستان عراق مشغول به کار هستند می باشد.

در اینجا بر خود واجب دانستیم با حمایت کامل از کارگران مهاجر در هر کجای جهان و بخصوص در کردستان و از انجمن مربوطه درخواست می شود با تغییر نظر و دعوت این کارگران در شهر بانه به انجمن و تلاش در جهت پیگیری مطالبات این کارگران باشد و انتظار داریم انجمن کارگران ساختمانی شهر بانه در جهت پیگیری مطالبات کارگران مهاجر تمام تلاش خود را انجام دهد که ما هم شاهد بوده ایم همیشه و در این چند سال پیشرو در حمایت کارگران ساختمانی بوده و مطما دغدغه انجمن بانه و تمامی انجمن ها یکسان سازی دستمزدها و جلوگیری از فروش ارزان نیروی کار است و این انجمن باید به صورت عملی مطالبات و مشکلات این کارگران را در اولویت کاری خود قرار دهد. 

کانون انجمن های کارگران ساختمانی با تمام توان از کارگران مهاجر حمایت خواهد کرد و معتقد است که کارگران باید به مبارزات موجود در جهان علیه نظام بهره کشی متحد شوند .

۱۴۰۰/۵/۲۱

کانون انجمن های کارگران ساختمانی کردستان

*کشتار گسترده‌ی مردم از طریق عدم واردات واکسن استاندارد

اعتراف زالی فرمانده مدیریت عملیات کرونا در کلانشهر تهران و نمکی وزیر بهداشت واکنشهای بسیاری را بهمراه داشت. جالب اینکه قبل از اعتراف زالی و چند نفر از مسئولین مربوطه، مردم در ابعاد وسیعتری چنین واقعیت هایی را عنوان کرده بودند و از شرایط موجود و میزان مرگ و میرها متوجه فاجعه عدم رسیدگی و عدم وجود امکانات برای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ شده بودند. تعدادی از پزشکان ‌و پرستاران نیز همان ماههای اول واقعیتهایی را رو به جامعه از طریق کلیپهایی افشا کردند و با اعلام وضعیت کرونا و شرایط بیمارستانها و نبود دارو ، ماسک، آب مقطر، دستکش و کلا ملزومات پیشگیری و مداوا را گوشزد و خطر آنرا جدی و فاجعه بار عنوان کردند. متاسفانه بجای رسیدگی و پاسخ دادن به چنین فاجعه ای نه تنها اقدامی صورت نگرفت بلکه تعدادی از پزشکان را بدلیل افشای این ماجرای هولناک  از کار اخراج و برخی مورد احضار و تهدید قرار گرفتند.

حاکمیت چهل و چند سال است که مردم ایران را در شرایط بد معیشتی با ‌پدیده‌هایی از جمله فقر و فلاکت، اعتیاد ،فحشا، بی خانمانی، فروش اعضای بدن ، گور خوابی، کارتن خوابی و دهها مورد دیگر در گیر کرده است و حکومتگران و اعوان و انصارشان از طریق اختلاسها و حقوقهای نجومی و زمین خواریها و دزدیهایی که مدام در دعواهای جناحی بر سر ربودن گوی قدرت از همدیگر افشا میکنند مشغولند. در چنین وضعیتی طبیعی است که در پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه، مردم را نادیده بگیرند و جایگاهی برای ما قائل نباشند و چنین شرایطی را بدست قضا و قدر از نگاه خودشان بسپارند.

اما در مقابل چنین اوضاعی با کوچکترین اعتراض کارگران و مردم کارد به استخوان رسیده به بی حقوقیهایی که بر زندگی مردم تحمیل کرده اند، بلافاصله نیروهای اطلاعاتی و انتظامی شان را در مقابل مردم به صف کرده و معترضین را دستگیر و روانه زندان میکردند. طی چهل و سه سال اخیر مردم با چنین وضعیتی روبرو بوده اند و همچنان این روند ادامه دارد. مسئله وجود ویروس کرونا و برخورد به آن جدای از دیگر مسائل و معضلات و سیاستهای موجود نیست. طی دو سال اخیر به اعتراف زالی و نمکی حکومت با دروغ پردازی های بیشماری چنان قتلگاهی را برای مردم رقم زده است که روزانه تعداد زیادی از انسانها را بدون کوچکترین تعهد روانه قبرستانها کرده و هیچوقت هیچ آماری از مرگ و میر ناشی از کرونا ارائه ندادند و بقول زالی کمکهای جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه رد کرده و انها را برگرداند و وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمده بودند از انها خواسته اند که در رسانه هایشان از نظام سلامت ایران تعریف کنند و آمارهای قربانیان کرونا را پنهان کرده اند. این جنایت و نسل کشی که با همدستی عناصر سرمایه جهانی و سکوت آنها نسبت به اینهمه دروغ و نیرنگ که خودشان شریک واقعی این نسل کشی هستند و مرگ هزاران هزار انسان را بهمراه داشته قابل چشم پوشی نیست و باید در ابعاد وسیعی افشا شود. مسئولین اگاهانه قتلگاهی بر پا کردند  که هزاران انسان از پیر و جوان و کودک را در خود بلعید و از طرفی اقای خامنه ای اعلام میکند ورود واکسن امریکایی و انگلیسی به ایران ممنوع میباشد. در چنین بحرانی به گفته زالی و نمکی کشورهای دوست ایران نیز وسط راه انها را رها کرده و به ایران واکسن ندادند. این چگونه کشورداری است که خود مسئولین و حکومتیان قادر به انجام وظائفشان نیستند و کوچکترین اقدامی برای جان انسانها نکرده و اینهمه انسان را قربانی مطامع و منافع سیاستهای گندیده و قرون وسطایی خود کردند. شماهایی که قادر به کوچکترین اقدامی جهت پیشگیری یا مداوای ویروس کرونا نبودید چگونه است که ادعای مدیریت جهانی کرونا را دارید و با بی شرمی تمام‌ گفتید اگر امریکا به کمک نیاز دارند حاضریم به انها کمک‌ کنیم.

براستی چنین جنایتی را چه کسانی یا ارگانی باید پاسخ دهند. اینهمه عزیزان ما را کشتید و انها را با شرایط غیر معقولی در بیمارستانها و سپس قبرستانها رها کردید. جواب جان از دست رفته اینهمه  انسانهای عزیزی که با سیاستهای وحشیانه شما بخاطر حفظ قدرتتان از دست رفت را چه کسانی باید بدهند؟ چرا وقتی قادر به مدیریت و حفط جامعه نیستید مردم را رها نمیکنید و بروید تا خود مردم تشخیص دهند چگونه باید زندگی کنند؟ با دروغ گویی و سرکوب و کشتار و زندان بجایی نخواهید رسید.

شما آقایان باید تکلیفتان را در مقابل تمام بی کفایتی هایتان مشخص کنید و اعتراف کنید که طی اینهمه سال با مردم چه ها کرده اید و چگونه موجودیت مردم را دستخوش سیاستهای سرکوبگرانه و غارتگرانه خود قرار داده‌اید و بگوئید قادر به زمامداری نیستید، در غیر اینصورت مردم تکلیفتان را روشن خواهند کرد.

ناهید خداجو

*ابتلای سپیده قلیان به بیماری کووید۱۹ درزندان بوشهر

اینستاگرام جمال حیدری وکیل سپیده قلیان:

سپیده قلیان بیش از یک هفته است که به کرونا مبتلا شده و آزمایش او مثبت شده است. 

طی این مدت همه گونه اقدامی جهت درخواست اعطا مرخصی و ادامه درمان خارج از زندان صورت پذیرفت اما هیچ پاسخ و نتیجه ای بهمراه نداشت و بهانه های مختلف، مانع مرخصی او شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate