اخباروگزارش های کارگری ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰

– اهالی جونقان با همبستگی واعتراض حبیب فدایی را آزاد کردند

– سلام من رضا کارگر شرکتی هستم

– تجمع اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

– ادامه حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهرستان شوش

– نخلداران خشمگین خوزستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وارد سازمان جهاد کشاورزی استان شدند

– اکبر آزاد، فعال مدنی و عضو کانون نویسندگان ایران بازداشت شد

– کانال کانون نویسندگان ایران:اجرای حکم زندان ناصر همتی، شاعر و فعال مدنی

– کارگر سیمبان شرکت توزیع برق مسجد سلیمان هم براثربرق گرفتگی جان باخت

– جان باختن یک کارگرزن در حادثه آتش سوزی کارخانه فشفشه‌سازی بلداجی

*اهالی جونقان با همبستگی واعتراض حبیب فدایی را آزاد کردند

بدنبال همبستگی واعتراض اهالی جونقان،روزچهارشنبه ۲۰ مرداد حبیب فدایی آزاد شد ومورداستقبال پرشور همشهریانش قرارگرفت.

درهمین رابطه:تجمع وراهپیمایی اهالی بخش جونقان شهرستان فارسان برای اعتراض به بازداشت حبیب فدایی

روز سه شنبه ۱۹ مرداد،اهالی بخش جونقان شهرستان فارسان دراستان چهارمحال و بختیاری برای اعتراض به بازداشت حبیب فدایی از معترضان به بی آبی وحمایت کننده حق طلبی اهالی خوزستان دست به تجمع وراهپیمایی زدند وبا سردادن شعارهای«جبیب فدای آزادباید گردد»و«جونقان جونقان اتحاداتحاد»خواهان آزادی همشهری حق طلبشان شدند.

*سلام من رضا کارگر شرکتی هستم

اعتصاب کردیم برای اینکه در رنج و عذاب هستیم  و هیچکس به فکر ما نیست. همه ما جوانی و بهترین دورانی را که می توانستیم حق زندگی و شاد بودن در کنار خانواده داشته باشیم،  صرف بردگی برای ظالمان سرمایه دار شد . ما زیر فشار کار پیر شده ایم دگر حوصله هیچ کاری را نداریم

در این گرما و هوای شرجی که زنده ماندن دشوار است،  از ما مانند بردگان زمان فراعنه کار می کشند و آخر سر هم حقوقی در کار نیست.  خانواده ای که منتظر است که ما دست پر برگردیم،  پجه هایمان که قول اسباب بازی را به آنها داده ایم و با برگشت ما در انتظار براوردن آرزوی خویش هستند، و بعد ما با جیب خالی و شرمندگی آرزوی مرگ می کنیم.  تا کی باید وضع به اینگونه باشد. چقدر به دل می نشیند وقتی که کارگر فریاد میزند”کارگر می میرد، ذلت نمیپذیرد”. و این شعار و احساس قلبی تک تک ما کارگران است که  زندگی و معیشت و عزت نفسمان زیر چنگ این پیمانکاران وحشی و ظالم دارد خرد میشود.

دوستان!  با رفتن به خانه هیچ مشکلی حل نمی شود. وعده و وعید را قبول نکنیم. تا اینجا خوب آمده ایم و با اتحاد و همبستگی ادامه دهیم تا خواسته هایمان را متحقق کنیم. تنها را اعتصاب و تجمع گسترده است. باید در محل کارمان اعتراض یکپارچه کنیم و خواب را از چشم غارتگران برباییم . دست پیمانکاران مفتخور و چپاولگر کوتاه این خواست همه ما کارگران پیمانی و پروژه ای نفت و همه کارگرانی است که اسیر چنین شکلی از بردگی هستند. صف ما وسیع است و قدرت ما در اتحادمان است.

با اتحادمان هزینه مبارزه را هم کمتر خواهیم کرد و با قدرت بیشتری به مبارزه مان ادامه خواهیم داد. اتحاد ما رمز موفقیت و پیروی ماست. متحد باشیم. باید به این بردگی پایان داد و حقیقتا دیگر بس است.

منبع: شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

*تجمع اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز چهارشنبه ۲۰ مرداد پس از برگزاری آزمون استخدامی اول مرداد ماه سال جاری ،جمعی از آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشوردست به تجمع مقابل مجلس زدند وبا سردادن شعارها ی«ما در ره آموزش عمر وجوانی دادیم» و «تا حق مو نگیرم ازاینجا نمیرم» تا برای باری دیگر اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی استخدامی بنمایش بگذارند.

*ادامه حق طلبی کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهرستان شوش

روزچهارشنبه ۲۰ مرداد، کارگران کشت وصنعت نیشکرهفت تپه در سی امین روز از دور جدید حق  طلبیشان به تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهرستان شوش شهرستان شوش ادامه دادند وباایراد سخنرانی خواسته هایشان را بقرارزیر یادآوری کردند:

۱- اخراج فوری کارفرمای خلع ید شده و محاکمه مختلسین

۲- پرداخت فوری حقوق معوقه همه همکاران

۳- تمدید فوری قراردادهای تمام همکاران منجمله دفع آفات و غیرنیشکری

۴- بازگشت به کار همکاران اخراجی

۵-  واکسیناسیون عمومی، سریع و رایگان در مقابل کرونا

امروزکارگران هفت تپه با دردست گرفتن عکس شفیق چنانی یاد همکار جان باخته شان براثر بیماری کویید ۱۹ را گرامی داشتند.

*نخلداران خشمگین خوزستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وارد سازمان جهاد کشاورزی استان شدند

روز سه شنبه ۱۹ مرداد، نخلداران خشمگین استان خوزستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به کم آبی، از بین رفتن نخلستان‌ها، سیاست‌های قیمت گذاری و ورود دلالان به خرید و آنچه خسارات جبران ناشدنی دانستند وارد سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شدند و فعالیت این اداره را متوقف کردند.

*اکبر آزاد، فعال مدنی و عضو کانون نویسندگان ایران بازداشت شد

اکبر آزاد روز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در حالی بازداشت شد که برای آزاد کردن وثیقه قبلی و جایگزینی آن با وثیقه جدید به شعبه‌ی ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان، مراجعه کرده بود. مقام‌های قضایی این شعبه ضمن مخالفت با درخواست این فعال زبان مادری، او را بازداشت و به بازداشتگاه دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان منتقل کردند. آخرین خبرها حاکی از آن است که این نویسنده به زندان تهران بزرگ منتقل شده و تا کنون از برقراری تماس محروم بوده است.

اکبر آزاد در سال ۱۳۹۲ در مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری که در منزلی مسکونی در «وجی‌آباد» اسلام‌شهر تهران برگزار شده بود، به همراه چند تن دیگر بازداشت شد. او ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، پس از نزدیک به سه‌ماه بازداشت در زندان اوین، با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. حکم ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید اکبر آزاد در  ۳۰ دی ماه ۱۳۹٨ به وکیل پرونده ابلاغ شد.

اکبر آزاد به بیماری دیابت مبتلاست و در زمان بازداشت داروهای خود را به همراه نداشته و پیگیری‌های خانواده‌ برای رساندن داروهای ضروری نیز تا کنون بی‌نتیجه مانده است. مسئولیت سلامت و جان این عضو کانون نویسندگان ایران بر عهده‌ی  قوه قضائیه و به طور کلی حکومت است.

برگرفته از کانال کانون نویسندگان ایران

*کانال کانون نویسندگان ایران:اجرای حکم زندان ناصر همتی، شاعر و فعال مدنی

ناصر همتی، روانپزشک، شاعر، مترجم و فعال مدنی روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد پس از رجوع به دایره‌ی اجرای احکام دادسرای اصفهان، بازداشت و به زندان دستگرد این شهر منتقل شد.

در تاریخ دوم خرداد سال جاری، شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب اصفهان این شاعر و فعال مدنی را به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال و «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس محکوم کرد که ۲ سال آن قابل اجرا است‌.

ناصر همتی پیش از این در سال ۹۸ به دلیل نوشتن رشته‌توییت‌هایی در حمایت از اعتراضات آبان و هم‌چنین دعوت از مردم برای شرکت در مراسم پنجم دی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۲ هفته به قید وثیقه موقتاً آزاد شده بود‌.

*کارگر سیمبان شرکت توزیع برق مسجد سلیمان هم براثربرق گرفتگی جان باخت

روز چهارشنبه ۲۰ مرداد،یک کارگر ۳۵ ساله شرکت توزیع برق مسجد سلیمان حین کار در ارتفاع تیرک ترانس دار برق در شهر گلگیردچار حادثه برق گرفتگی شد و به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

فعالان کارگری اداره برق خوزستان به خبرنگاررسانه ای گفتند:افزایش تعداد شیفت‌های کاری و مأموریت‌ها به خصوص در سال جاری که مشکل کمبود نیروی برق و قطعی بسیار وجود دارد، باعث خستگی زیاد و پایین آمدن ایمنی و دقت در انجام کار سیمبانان می‌شود.

*جان باختن یک کارگرزن در حادثه آتش سوزی کارخانه فشفشه‌سازی بلداجی

روزچهارشنبه ۲۰ مرداد،یک کارگر زن ۳۶ ساله کارخانه فشفشه‌سازی شهرک صنعتی بلداجی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری در حادثه آتش سوزی دچارسوختگی شد وبراثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate